Vaccinatieplicht (uit: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Vaccinatieplicht (uit: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Habitat »

https://www.newscientist.com/article/dn ... -in-japan/

"Autism rises despite mmr ban in Japan"

Oud nieuws, al lang bekend, maar vanwege de terugkerende verhalen hierover goed om nog eens onder de aandacht te brengen. Wakefield had in zijn bekende studie gewaarschuwd voor de MMR vaccins vanwege de relatie met autisme. Maar toen ze in Japan stopten met de MMR vaccins, bleef het aantal diagnoses autisme gewoon stijgen.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Vaccinatieplicht (uit: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door liz boer »

@ wandelende
Ik haal dat allemaal erbij omdat dat de praktijk is.
De een heeft het over vaccins, de ander over de pillenfabrieken, een volgende weer over iets anders...
Weet je wel hoe storend dat is als je zo' n stoornis hebt?
Iedereen zit even te beweren hoe het komt... terwijl het niet klopt.
Er IS geen relatie tussen ADHD en inenten.
Dat is klinklare onzin.
Het is net zo stom als je beweerd dat er een relatie bestaat tussen het hebben van een koelkast en astma allen mensen met astma hebben een koelkast.
Nogmaals het stijgen van het aantal stoornissen bestaat niet in die mate, het is de tijd, de haast, de overstelping van informatie waardoor mensen met een stoornis vastlopen, bij bijv. De amish lopen deze mensen veel minder snel vast. Die hebben minder prikkels.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef:
Er is een studie geweest van Wakefield waarin een correlatie werd gezien tussen autisme en het vaccin wat kinderen in Engeland kregen. Geen enkele latere studie heeft dit resultaat bevestigd. En er zijn veel studies gedaan (ook door onderzoekers die geen belangen in de industrie hebben, om wat complottheorieën uit de wereld te halen). Niemand kan zeggen dat het uitgesloten is dat er een verband is (zo werkt medische wetenschap niet), maar met de gegevens die er zijn is het niet veel onwaarschijnlijker dat de vaccins beschermen tegen autisme dan dat ze autisme veroorzaken.
Het bewuste artikel is ingetrokken door The Lancet, het tijdschrift waar het artikel van Wakefield et al. in was gepubliceerd. Dit op verzoek van 10 van de auteurs. Dit mede omdat er geen enkel bewijs was dat het vaccin het immuunsysteem tijdelijk stillegt, zoals in het artikel werd verondersteld. De andere reden was de dalende vaccinatiegraad in de VK, wat de auteurs tot zorgde baarde. Overigens is het ook goed om te vermelden dat het onderzoek ging op slechts 12 personen. Niet bepaald een representatieve steekproef.
Ik ben een groot voorstander van het vaccineren tegen kinderziektes als mazelen, polio en kinkhoest (en de rest, maar met iets minder nadruk) en denk dat niet vaccineren je kind in nodeloos gevaar brengt en bovendien een extra gevaar voor de volksgezondheid veroorzaakt. Ik denk ook dat verplichte vaccinatie slecht is. Verder denk ik dat er een gevaar is als kinderdagverblijven niet-gevaccineerde kinderen mogen weigeren. Het drijft deze kinderen naar elkaar toe en maakt daardoor het gevaar op een uitbraak groter.
Ik ben juist groot voorstander van verplichte vaccinatie vanwege de gezondheid van het individu en de volksgezondheid in het algemeen.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Luther »

Ambtenaar schreef:Ik ben juist groot voorstander van verplichte vaccinatie vanwege de gezondheid van het individu en de volksgezondheid in het algemeen.
Wij hebben na studie, gesprek en gebed destijds besloten om onze kinderen wel in te laten enten. We zien het als geoorloofde middelen die binnen onze verantwoordelijkheid vallen voor de gezondheid van onze kinderen. Maar ook entingen zullen door de Heere gezegend moeten worden.
Zelf ben ik een van die kinderen die niet is ingeënt. Ik heb dus alle kinderziektes gehad, waarvan de mazelen het ergste was. In de media verneem ik nu dat ik een groot gevaar voor de volksgezondheid was en mijn ouders halve misdadigers. Dat slaat natuurlijk wel heel erg door. Willen we echt weer terug naar het pokkenbriefje van vroeger? (Eén van de redenen dat de SGP in 1918 werd opgericht.) Ik zou daar zeer op tegen zijn. De opvoeding van je kinderen en de keuzes die je daarin als ouders maakt, is een zaak waar de overheid zich voor een groot deel niet mee heeft te bemoeien, tenzij er uiteraard misdrijven worden gepleegd. Hoe meer een overheid wil inrijpen in de verhouding tussen ouders en kinderen, hoe meer de staat totalitaire trekken vertoond. In die zin is het op z'n minst zeer opmerkelijk dat de vaccinatieplicht nu juist uit de koker van de liberale VVD komt.
Als een vaccinatie inderdaad zo beschermend is als men zegt, is het toch wel vreemd dat de werking vervalt, als minder dan 90% van de kinderen is ingeënt. Dit hele plan en de reacties staan voor mij in het licht van Carpe Diem. We hebben immers alleen dit leven, en daar moet alles uitgehaald worden wat erin zit.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door liz boer »

Luther schreef:
Ambtenaar schreef:Ik ben juist groot voorstander van verplichte vaccinatie vanwege de gezondheid van het individu en de volksgezondheid in het algemeen.
Wij hebben na studie, gesprek en gebed destijds besloten om onze kinderen wel in te laten enten. We zien het als geoorloofde middelen die binnen onze verantwoordelijkheid vallen voor de gezondheid van onze kinderen. Maar ook entingen zullen door de Heere gezegend moeten worden.
Zelf ben ik een van die kinderen die niet is ingeënt. Ik heb dus alle kinderziektes gehad, waarvan de mazelen het ergste was. In de media verneem ik nu dat ik een groot gevaar voor de volksgezondheid was en mijn ouders halve misdadigers. Dat slaat natuurlijk wel heel erg door. Willen we echt weer terug naar het pokkenbriefje van vroeger? (Eén van de redenen dat de SGP in 1918 werd opgericht.) Ik zou daar zeer op tegen zijn. De opvoeding van je kinderen en de keuzes die je daarin als ouders maakt, is een zaak waar de overheid zich voor een groot deel niet mee heeft te bemoeien, tenzij er uiteraard misdrijven worden gepleegd. Hoe meer een overheid wil inrijpen in de verhouding tussen ouders en kinderen, hoe meer de staat totalitaire trekken vertoond. In die zin is het op z'n minst zeer opmerkelijk dat de vaccinatieplicht nu juist uit de koker van de liberale VVD komt.
Als een vaccinatie inderdaad zo beschermend is als men zegt, is het toch wel vreemd dat de werking vervalt, als minder dan 90% van de kinderen is ingeënt. Dit hele plan en de reacties staan voor mij in het licht van Carpe Diem. We hebben immers alleen dit leven, en daar moet alles uitgehaald worden wat erin zit.
Bij ons is het ongeveer hetzelfde gegaan, zelf niet ingeent, maar de kinderen na een zoektocht en vooral gebed wel en later heb ik mezelf ook laten inenten, ik ben echter een tegenstander van verplicht inenten, ik heb hier het zelfde gevoel bij als bij de donorwet, de staat beslist over alles ( bij de donorwet kun je nog nee invullen, maar als ik mijn oude buurvrouw ziet die weet niet hoe dat moet) dus je moet je inenten, je lichaam is van de staat, wat is de volgende stap?
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Wim Anker »

Luther schreef:
Als een vaccinatie inderdaad zo beschermend is als men zegt, is het toch wel vreemd dat de werking vervalt, als minder dan 90% van de kinderen is ingeënt. Dit hele plan en de reacties staan voor mij in het licht van Carpe Diem. We hebben immers alleen dit leven, en daar moet alles uitgehaald worden wat erin zit.
Niet de werking vervalt bij de ingeënte. De "groepsbescherming" vervalt.
Behoudens de niet inenters (om wat voor reden dan ook) zijn er de hele kleine kinderen en is er ook een klein percentage wat om - veelal medische - redenen niet ingeënt kan worden. Daar komt de VVD - terecht - voor op.

Lekker makkelijk om Carpe Diem te roepen als de eigen kinderen gewoon zijn ingeënt. Je zal maar een kind hebben wat zwak is en b.v. allergisch voor vaccins en daarom niet ingeënt, en dan komt er zo'n niet ingeënt ander kind in zijn buurt (op school!) terwijl het aantal uitbraken, door het ontbreken van de groepsbescherming, verveelvoudigd.

De VVD heeft, juist vanuit het liberale gedachtegoed, in deze gewoon gelijk.
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door olfie »

liz boer schreef: ik ben echter een tegenstander van verplicht inenten, ik heb hier het zelfde gevoel bij als bij de donorwet, de staat beslist over alles ( bij de donorwet kun je nog nee invullen, maar als ik mijn oude buurvrouw ziet die weet niet hoe dat moet) dus je moet je inenten, je lichaam is van de staat, wat is de volgende stap?
Precies dat. Deze trein gaat, vrees ik, echt niet stoppen bij dit station.
Gelukkig regeert Hij.

Ik las net Jeremia 12. Wel even iets om bij stil te staan met deze nieuwe 'stap in de vooruitgang'

[Jeremía 12:16] En het zal geschieden, indien zij de wegen Mijns volks vlijtiglijk zullen leren, zwerende bij Mijn Naam: Zo waarachtig als de HEERE leeft! gelijk als zij Mijn volk geleerd hebben te zweren bij Baal, zo zullen zij in het midden Mijns volks gebouwd worden.
[Jeremía 12:17] Maar indien zij niet zullen horen, zo zal Ik diezelve natie ten enenmale uitrukken en verdoen, spreekt de HEERE.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door eilander »

Wim Anker schreef:Niet de werking vervalt bij de ingeënte. De "groepsbescherming" vervalt.
Behoudens de niet inenters (om wat voor reden dan ook) zijn er de hele kleine kinderen en is er ook een klein percentage wat om - veelal medische - redenen niet ingeënt kan worden. Daar komt de VVD - terecht - voor op.

Lekker makkelijk om Carpe Diem te roepen als de eigen kinderen gewoon zijn ingeënt. Je zal maar een kind hebben wat zwak is en b.v. allergisch voor vaccins en daarom niet ingeënt, en dan komt er zo'n niet ingeënt ander kind in zijn buurt (op school!) terwijl het aantal uitbraken, door het ontbreken van de groepsbescherming, verveelvoudigd.

De VVD heeft, juist vanuit het liberale gedachtegoed, in deze gewoon gelijk.
Een bijzondere uitleg, eerlijk gezegd. Want hoe dan ook, je doet een inbreuk op de vrijheid van mensen. En dat dát nu juist als liberaal wordt gezien, vind ik bijzonder. Is deze groep kinderen ook door de VVD benoemd?
Maar goed, ik kan je verder wel volgen al ben ik het nog niet met je eens.
Over hoeveel gevallen gaat het hier eigenlijk? Ik weet hier helemaal niets van. Je schrijft 'een klein percentage', waar moet ik dan aan denken? En is het terecht om daar dit hele voorstel aan op te hangen?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:
Luther schreef:
Als een vaccinatie inderdaad zo beschermend is als men zegt, is het toch wel vreemd dat de werking vervalt, als minder dan 90% van de kinderen is ingeënt. Dit hele plan en de reacties staan voor mij in het licht van Carpe Diem. We hebben immers alleen dit leven, en daar moet alles uitgehaald worden wat erin zit.
Niet de werking vervalt bij de ingeënte. De "groepsbescherming" vervalt.
Behoudens de niet inenters (om wat voor reden dan ook) zijn er de hele kleine kinderen en is er ook een klein percentage wat om - veelal medische - redenen niet ingeënt kan worden. Daar komt de VVD - terecht - voor op.

Lekker makkelijk om Carpe Diem te roepen als de eigen kinderen gewoon zijn ingeënt. Je zal maar een kind hebben wat zwak is en b.v. allergisch voor vaccins en daarom niet ingeënt, en dan komt er zo'n niet ingeënt ander kind in zijn buurt (op school!) terwijl het aantal uitbraken, door het ontbreken van de groepsbescherming, verveelvoudigd.

De VVD heeft, juist vanuit het liberale gedachtegoed, in deze gewoon gelijk.
Je haalt nu wel het e.e.a. door elkaar.
De hardste schreeuwers zijn op dit moment de Carpe Diem-mensen die hun kinderen wél hebben ingeënt. Je argument van de groepsbescherming gaat voor hen dus niet op. Dijkhoff vertegenwoordigt namelijk niet een liberale groep ouders, wier kind vanwege allergie niet ingeënt kan worden. Het standpunt van de liberalen die nu met veel emotie mensen willen dwingen tot vaccinatie voelen zich in hun autonomie aangetast en willen de ongrijpbare wereld om hen heen weer onder controle krijgen. Dat zij dat willen via overheidsingrijpen, is op z'n minst wonderlijk voor liberalen. Kennelijk gelden de liberale principes niet meer als men door anderen 'dwars' gezeten wordt. Ik bedoel: ik zie dit in een veel grotere ontwikkeling staan waarbij de hedonistische levensvisie leidend is voor alle denken en beslissen
Het aantal uitbraken zou volgens jou verveelvoudigen, tegelijk zeg je dat geënte kinderen wel beschermd zijn. Het kan niet beide waar zijn als het aantal ingeënte kinderen nog altijd rond de 90% ligt.
Wim Anker schreef:Lekker makkelijk om Carpe Diem te roepen als de eigen kinderen gewoon zijn ingeënt.
Volgens zei ik tevens dat ik zelf niet ben ingeënt. Je probeert me in een hoek te dringen, waar ik niet in thuis hoor. Jouw argumentatie lijkt te zijn dat inenten betekent dat ouders zich autonoom voelen t.o.v. de gezondheid van hun kind. Dat is op z'n minst zwart-wit en in ons geval onjuist.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatieplicht (uit: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door parsifal »

Ik denk ook dat je met verplichting wantrouwen tegen de overheid versterkt en de overheid meer als vijand wordt gezien. Wel is het denk ik goed als de overheid niet teveel in de persoonlijke of gezinsbesluiten afdwingt. Macht kan makkelijk tot misbruik leiden.

Het weigeren van niet- gevaccineerde kinderen op kinderdagverblijven lijkt mij een overreactie. Het lijkt me genoeg om ze niet toe te laten als er een uitbraak in Nederland gaande is. Als je veel niet gevaccineerde kinderen bij elkaar in een klas of kinderdagverblijf plaatst in plaats van ze spreidt loop je juist een groter risico dat een introductie van bijvoorbeeld mazelen tot een grote uitbraak leidt. Niet bepaald in het belang van volksgezondheid.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Vaccinatieplicht (uit: Gelezen, gedacht, geihoord... [4]

Bericht door Jantje »

Ach, misschien zorgt dit er voor dat de VVD bij de volgende verkiezingen (die nog ver weg zijn, naar het er nu naar uitziet) eens niet de grootste wordt en Buma of Wilders premier wordt, of Baudet. Dat zorgt dan weer voor wat verandering in het politieke landschap. De VVD is altijd beter dan bijvoorbeeld de GroenLinks, de PvdA of de SP, maar ik heb de laatste jaren toch wel het idee dat Rutte zo nu en dan gevaarlijk dicht richting een pathologisch leugenaar komt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Vaccinatieplicht (uit: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Wandelende »

liz boer schreef:@ wandelende
Ik haal dat allemaal erbij omdat dat de praktijk is.
De een heeft het over vaccins, de ander over de pillenfabrieken, een volgende weer over iets anders...
Weet je wel hoe storend dat is als je zo' n stoornis hebt?
Weet je wel hoe "storend" het is als je een weerlegging presenteert richting woorden die ik helemaal niet heb aangegeven?
Het enige dat ik zeg is dat er verbanden worden gezien tussen hersenafwijkingen (na de post van @refo) of zo u wilt DNA afwijkingen die oa. veroorzaakt worden vaccins, straling en genetisch gemodificeerd voedsel. Ik heb het helemaal niet over het aandeel dat ieder onderwerp in de oorzaken heeft.
Iedereen zit even te beweren hoe het komt... terwijl het niet klopt.
Er IS geen relatie tussen ADHD en inenten.
Dat is klinklare onzin.
Het is net zo stom als je beweerd dat er een relatie bestaat tussen het hebben van een koelkast en astma allen mensen met astma hebben een koelkast.
Nogmaals het stijgen van het aantal stoornissen bestaat niet in die mate, het is de tijd, de haast, de overstelping van informatie waardoor mensen met een stoornis vastlopen, bij bijv. De amish lopen deze mensen veel minder snel vast. Die hebben minder prikkels.
Typeringen als "klinklare onzin" en "stom", "storend" en "iedereen zit even te beweren hoe het komt" vind ik discussie-onwaardig. Volgens mij gebruik ik in mijn postings nooit persoonlijke woorden die aanleiding geven tot dergelijke persoonsgerichte uitingen. Zeg gerust als het anders is.
Ik ga er in ieder geval op deze manier niet op in.
(~)
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Vaccinatieplicht (uit: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door liz boer »

Wandelende schreef:
liz boer schreef:@ wandelende
Ik haal dat allemaal erbij omdat dat de praktijk is.
De een heeft het over vaccins, de ander over de pillenfabrieken, een volgende weer over iets anders...
Weet je wel hoe storend dat is als je zo' n stoornis hebt?
Weet je wel hoe "storend" het is als je een weerlegging presenteert richting woorden die ik helemaal niet heb aangegeven?
Het enige dat ik zeg is dat er verbanden worden gezien tussen hersenafwijkingen (na de post van @refo) of zo u wilt DNA afwijkingen die oa. veroorzaakt worden vaccins, straling en genetisch gemodificeerd voedsel. Ik heb het helemaal niet over het aandeel dat ieder onderwerp in de oorzaken heeft.
Iedereen zit even te beweren hoe het komt... terwijl het niet klopt.
Er IS geen relatie tussen ADHD en inenten.
Dat is klinklare onzin.
Het is net zo stom als je beweerd dat er een relatie bestaat tussen het hebben van een koelkast en astma allen mensen met astma hebben een koelkast.
Nogmaals het stijgen van het aantal stoornissen bestaat niet in die mate, het is de tijd, de haast, de overstelping van informatie waardoor mensen met een stoornis vastlopen, bij bijv. De amish lopen deze mensen veel minder snel vast. Die hebben minder prikkels.
Typeringen als "klinklare onzin" en "stom", "storend" en "iedereen zit even te beweren hoe het komt" vind ik discussie-onwaardig. Volgens mij gebruik ik in mijn postings nooit persoonlijke woorden die aanleiding geven tot dergelijke persoonsgerichte uitingen. Zeg gerust als het anders is.
Ik ga er in ieder geval op deze manier niet op in.
...
Ik zal me minder fel uitlaten excuses.
Laatst gewijzigd door liz boer op 24 aug 2018, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatieplicht (uit: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door parsifal »

Wandelende schreef:
liz boer schreef:@ wandelende
Ik haal dat allemaal erbij omdat dat de praktijk is.
De een heeft het over vaccins, de ander over de pillenfabrieken, een volgende weer over iets anders...
Weet je wel hoe storend dat is als je zo' n stoornis hebt?
Weet je wel hoe "storend" het is als je een weerlegging presenteert richting woorden die ik helemaal niet heb aangegeven?
Het enige dat ik zeg is dat er verbanden worden gezien tussen hersenafwijkingen (na de post van @refo) of zo u wilt DNA afwijkingen die oa. veroorzaakt worden vaccins, straling en genetisch gemodificeerd voedsel. Ik heb het helemaal niet over het aandeel dat ieder onderwerp in de oorzaken heeft.
Iedereen zit even te beweren hoe het komt... terwijl het niet klopt.
Er IS geen relatie tussen ADHD en inenten.
Dat is klinklare onzin.
Het is net zo stom als je beweerd dat er een relatie bestaat tussen het hebben van een koelkast en astma allen mensen met astma hebben een koelkast.
Nogmaals het stijgen van het aantal stoornissen bestaat niet in die mate, het is de tijd, de haast, de overstelping van informatie waardoor mensen met een stoornis vastlopen, bij bijv. De amish lopen deze mensen veel minder snel vast. Die hebben minder prikkels.
Typeringen als "klinklare onzin" en "stom", "storend" en "iedereen zit even te beweren hoe het komt" vind ik discussie-onwaardig. Volgens mij gebruik ik in mijn postings nooit persoonlijke woorden die aanleiding geven tot dergelijke persoonsgerichte uitingen. Zeg gerust als het anders is.
Ik ga er in ieder geval op deze manier niet op in.
Jij verwijst naar een verband tussen autisme en vaccinaties. Dit verband is beschreven in een wetenschappelijk artikel wat later teruggetrokken is en is niet bevestigd is in redelijk wat andere onderzoeken. Dit verband aanhalen als reden om niet te vaccineren lijkt daarom inderdaad niet erg verstandig.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Vaccinatieplicht (uit: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Wandelende »

parsifal schreef:
Wandelende schreef:
liz boer schreef:@ wandelende
Ik haal dat allemaal erbij omdat dat de praktijk is.
De een heeft het over vaccins, de ander over de pillenfabrieken, een volgende weer over iets anders...
Weet je wel hoe storend dat is als je zo' n stoornis hebt?
Weet je wel hoe "storend" het is als je een weerlegging presenteert richting woorden die ik helemaal niet heb aangegeven?
Het enige dat ik zeg is dat er verbanden worden gezien tussen hersenafwijkingen (na de post van @refo) of zo u wilt DNA afwijkingen die oa. veroorzaakt worden vaccins, straling en genetisch gemodificeerd voedsel. Ik heb het helemaal niet over het aandeel dat ieder onderwerp in de oorzaken heeft.
Iedereen zit even te beweren hoe het komt... terwijl het niet klopt.
Er IS geen relatie tussen ADHD en inenten.
Dat is klinklare onzin.
Het is net zo stom als je beweerd dat er een relatie bestaat tussen het hebben van een koelkast en astma allen mensen met astma hebben een koelkast.
Nogmaals het stijgen van het aantal stoornissen bestaat niet in die mate, het is de tijd, de haast, de overstelping van informatie waardoor mensen met een stoornis vastlopen, bij bijv. De amish lopen deze mensen veel minder snel vast. Die hebben minder prikkels.
Typeringen als "klinklare onzin" en "stom", "storend" en "iedereen zit even te beweren hoe het komt" vind ik discussie-onwaardig. Volgens mij gebruik ik in mijn postings nooit persoonlijke woorden die aanleiding geven tot dergelijke persoonsgerichte uitingen. Zeg gerust als het anders is.
Ik ga er in ieder geval op deze manier niet op in.
Jij verwijst naar een verband tussen autisme en vaccinaties. Dit verband is beschreven in een wetenschappelijk artikel wat later teruggetrokken is en is niet bevestigd is in redelijk wat andere onderzoeken. Dit verband aanhalen als reden om niet te vaccineren lijkt daarom inderdaad niet erg verstandig.
Daar zijn wel meer artikelen over geschreven en onderzoeken naar gedaan. Wie even Google gebruikt, komt al veel tegen. En nee, nogmaals zeker niet alleen op het gebied van vaccins, zoals ik al meerdere keren heb aangegeven. En daarbij heb ik het ook nergens als hoofdoorzaak aangewezen, maar slechts als een mogelijke oorzaak van toename.
Mocht je interesse hebben kan ik je diverse links toesturen per PB. Het lijkt mij niet nuttig om die in het geheel hier te delen.

Ps. Jouw bewering dat ik het als reden aanhaal om niet te vaccineren is onjuist. Ik ben zelf vooralsnog niet voor of tegen vaccineren en dat zeg ik dus daarmee ook niet.
(~)
Plaats reactie