Vaccinatieplicht (uit: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vaccinatieplicht (uit: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef:Welke ziektes zijn precies uitgebannen? Volgens mij alleen pokken (en rinderpest, maar dat is een dierenziekte).
Uitgebannen bij hen die ingeënt zijn, dat vergat ik te vermelden.
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatieplicht (uit: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door DDD »

Terri schreef:Om anti-stoffen te krijgen moet je toch wat van de ziekte in je bloed hebben/krijgen?
En dat is nu juist het element waar bezwaar tegen is.
Je baby is kerngezond, vervolgens komen de inentingen en dan zijn ze een paar dagen 'hangerig' ( de meest onschuldige bijwerking, dat hoop je tenminste...)
En dat blijf ik heel moeilijk vinden, want ik weet helemaal niet of de ziekte ooit komt.....
Bij een verzekering voor m'n auto kan je nog de uitleg geven dat je eigenlijk 'spaart' voor als er wat opdoet. Op zich is dat 'sparen' niet gevaarlijk en zo is dat ook met beregenen. De preventieve maatregelen zijn op geen enkele manier bedreigend voor het te beschermen onderdeel.
Ik schrijf het wat krom, maar misschien begrijpt iemand m'n bedoeling?
Ik heb dus weer een wat andere invalshoek w.b. m'n bezwaar.
Ik begrijp daar inderdaad niets van. Als ik een week verkouden en hangerig zou zijn en vrijwel zeker weten dat ik daarom nooit kanker kreeg, dan zou ik wel vier weken verkouden en hangerig willen zijn.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vaccinatieplicht (uit: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Geytenbeekje »

Maar zijn de anti-vaxxers tegen wegens gemoedsbezwaren ? Of omdat ze denken dat het niet kan omdat ze passages in de Bijbel hebben gelezen maar zonder de context ? Er zijn ook veel omgelovige anti-vaxxers, meer de hippie-achtige personen
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Vaccinatieplicht (uit: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door eilander »

Geytenbeekje schreef:Maar zijn de anti-vaxxers tegen wegens gemoedsbezwaren ? Of omdat ze denken dat het niet kan omdat ze passages in de Bijbel hebben gelezen maar zonder de context ? Er zijn ook veel omgelovige anti-vaxxers, meer de hippie-achtige personen
Als je wat terugleest in dit topic, kun je hier wel iets over lezen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: RE: Re: RE: Re: Vaccinatieplicht (uit: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Jantje »

Gritje schreef:
[u]Jantje[/u] schreef:
[u]eilander[/u] schreef:Vaccinatieplicht opleggen aan 'bevindelijk gereformeerden' is dan niet echt aan de orde blijkbaar. Terwijl het wel vaak over de biblebelt gaat..
Sommige media lopen achter.
Op de biblebelt wonen er veel niet gevaccineerden vlak bij elkaar, gaan naar dezelfde school, kerk, bijeenkomsten. Zo verspreiden ziektes ook veel gemakkelijker en sneller. Anti-vaccers wonen veel verspreider en veroorzaken zo minder snel een epidemie, lang niet zo interessant voor de media.
Het was verkeerd geciteerd, @Gritje. Ik heb het even verbeterd.

https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... er#p799096
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Vaccinatieplicht (uit: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Hendrien »

Terri schreef:
parsifal schreef:
Ambtenaar schreef: Als dat zo zou zijn, zijn alle vaccinaties overbodig. Niet voor niets zijn veel ziektes uitgebannen dankzij vaccinaties. Je krijgt deze dus niet, omdat je gevaccineerd bent.
Welke ziektes zijn precies uitgebannen? Volgens mij alleen pokken (en rinderpest, maar dat is een dierenziekte).

Voor Terri: Er wordt bijna niet met levend vaccin gewerkt. Wat gebeurt is dat een deel van bijvoorbeeld het virus wat herkend wordt door je immuunsysteem in je lichaam komt, waardoor je immuunsysteem "denkt" dat het virus er is en aan het werk gaat om het virus te verspreiden. Het virus kan zich echter niet vermenigvuldigen.
Dank je @Parsifal, je vriendelijke uitleg vind ik waardevol.
Bij de inentingen van onze kinderen heb ik helemaal niets gemerkt. Ze waren zelfs niet hangerig. Maar ik heb tijdens de laatste mazelen-epidemie echt verschrikkelijk zieke kinderen gezien. En toen er polio heerste zijn er twee volwassenen uit mijn omgeving in een rolstoel terechtgekomen.
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: Vaccinatieplicht (uit: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Laag »

Wat ik niet begrijp, waarom moet alles en iedereen ingeënt worden, degene die ingeënt is, die is toch beschermd, en degene die een andere keuze maakt, zal daar zijn redenen voor hebben.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: RE: Re: Vaccinatieplicht (uit: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door liz boer »

eilander schreef:
liz boer schreef: Als ik om me heen kijk denk ik weleens, fel tegen verzekeren en inenten, maar de auto is wel verzekerd, de hond is ingeent, tja...
Vroeger thuis waren de schapen,paarden en honden ingeent en de kinderen niet, dat is best raar...
Als je echt tegen verzekeren bent en je rijdt auto dat kan niet, of je moet die regeling voor gemoedsbezwaarden geregeld hebben.
Misschien denk ik wel erg zwart wit, maar dat zijn wat mijmeringen.

Ik ben tegenstander van verplicht enten oid, de overheid mag niet beslissen over jouw leven.
Wordt er ook wel mét mensen hierover gesproken?
Ik snap ook niet zo heel erg goed hoe jullie allemaal aan deze kennis, bijvoorbeeld over die auto, komen. Ik ken geen mensen die ermee te koop lopen, al snap ik heus wel dat die er zijn. Of wordt hier op basis van enkele uitwassen een hele groep veroordeeld?
Degenen met de juiste motieven zijn over het algemeen wat stiller.
Sorry dit was uit mijn eigen jeugd. Als kind spreek je je ouders niet tegen, mijn vader is jong gestorven ik zou hem nu nog wel wat vragen gesteld willen hebben.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Vaccinatieplicht (uit: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door liz boer »

Hendrien schreef:
Terri schreef:
parsifal schreef:
Ambtenaar schreef: Als dat zo zou zijn, zijn alle vaccinaties overbodig. Niet voor niets zijn veel ziektes uitgebannen dankzij vaccinaties. Je krijgt deze dus niet, omdat je gevaccineerd bent.
Welke ziektes zijn precies uitgebannen? Volgens mij alleen pokken (en rinderpest, maar dat is een dierenziekte).

Voor Terri: Er wordt bijna niet met levend vaccin gewerkt. Wat gebeurt is dat een deel van bijvoorbeeld het virus wat herkend wordt door je immuunsysteem in je lichaam komt, waardoor je immuunsysteem "denkt" dat het virus er is en aan het werk gaat om het virus te verspreiden. Het virus kan zich echter niet vermenigvuldigen.
Dank je @Parsifal, je vriendelijke uitleg vind ik waardevol.
Bij de inentingen van onze kinderen heb ik helemaal niets gemerkt. Ze waren zelfs niet hangerig. Maar ik heb tijdens de laatste mazelen-epidemie echt verschrikkelijk zieke kinderen gezien. En toen er polio heerste zijn er twee volwassenen uit mijn omgeving in een rolstoel terechtgekomen.
Een van m9jn kinderen heeft stuipen gehad bij de mazelenprik. Toch zijn de kinderen die erna geboren zijn ingeent.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinatieplicht (uit: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door parsifal »

Laag schreef:Wat ik niet begrijp, waarom moet alles en iedereen ingeënt worden, degene die ingeënt is, die is toch beschermd, en degene die een andere keuze maakt, zal daar zijn redenen voor hebben.
Die reden kan zijn dat het kind te jong is voor vaccinatie. En niet alle vaccins zijn 100% beschermend. Ook zijn er kinderen die vanwege ziekte niet beschermd kunnen worden. Als laatste zijn het de ouders die de keuze maken en de kinderen die de gevolgen van de keuze ondervinden. In die zin kun je niet-vaccineren misschien deels vergelijken met veel alcohol drinken tijdens de zwangerschap) Het hoeft niet perse schadelijke gevolgen voor het kind te hebben, maar het kan wel en daarom is het (denk ik) afkeurenswaardig.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Vaccinatieplicht (uit: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door ejvl »

parsifal schreef:
Laag schreef:Wat ik niet begrijp, waarom moet alles en iedereen ingeënt worden, degene die ingeënt is, die is toch beschermd, en degene die een andere keuze maakt, zal daar zijn redenen voor hebben.
Die reden kan zijn dat het kind te jong is voor vaccinatie. En niet alle vaccins zijn 100% beschermend. Ook zijn er kinderen die vanwege ziekte niet beschermd kunnen worden. Als laatste zijn het de ouders die de keuze maken en de kinderen die de gevolgen van de keuze ondervinden. In die zin kun je niet-vaccineren misschien deels vergelijken met veel alcohol drinken tijdens de zwangerschap) Het hoeft niet perse schadelijke gevolgen voor het kind te hebben, maar het kan wel en daarom is het (denk ik) afkeurenswaardig.
Mazelen bijvoorbeeld is heel gevaarlijk voor baby's. Stel een baby gaat een dag per week naar de opvang, een iets ouder, niet gevaccineerd kind, besmet deze baby met de mazelen, of het komt mee van een vriendje dat komt spelen met broer/zus, dan kan dat heel erg gevaarlijk zijn.
Een jonge baby heeft nog weinig weerstand tegen de mazelen, wel antistoffen van de moeder welke langzaam minder worden.
Eventuele vaccinatie tegen mazelen, bof, rode hond, kan pas vanaf 12 maanden.

Een voorstander van vaccinatie, kan derhalve "slachtoffer" worden van een niet gevaccineerd kind met mogelijk zware ziekte of zelfs de dood.

In Nederland komt dit zelden voor omdat het vaccinatiegehalte heel groot is. In het buitenland, neem 2017 bijvoorbeeld Itallie, kwamen er veel gevallen van mazelen voor.

Als het aantal vaccinaties in Nederland zal afnemen, komt naar verwachting de mazelen weer volop terug met alle gevaren van dien. Dat geldt ook voor bijvoorbeeld Polio.

Dat is een van de redenen dat er zo heftig wordt gereageerd.
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatieplicht (uit: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door merel »

Junia schreef:merel schreef:
Ik denk zeker niet dat jij dit zomaar zegt en ook ervan overtuigt bent dat het zo is. Of het reëel is, is een tweede. Het zou alleen de discussie ten goede komen als je op feiten discussieert. De zinsnede bla, bla, bla komt nogal hysterisch over.
Misschien komt het hysterisch over, laat ik in ieder geval zeggen dat mijn reactie een erg geïrriteerde is. Mensen zijn geneigd te denken dat de eigen ervaring maatgevend is: mijn kind heeft geen nadelige reacties getoond op vaccineren, dus is het onzin als een ander dat wel zegt en die moet dan maar eens met goede bewijzen komen. Worden die geleverd, dan worden ze van de tafel geschoven, want hoe kunnen zo zeker de link leggen met vaccins?
In ons geval zijn er (natuur) artsen geweest die erkenden dat het wel erg sterk in die richting wees, en toen mijn zoon met 3 maanden kinkhoest kreeg van het vaccin was het de kinderarts zelf die zei dat het door het vaccin was gekomen.

Ik heb veel contact met andere ouders die hetzelfde hebben meegemaakt als wij. Het melden bij het RIVM kan je haast wel achterwege laten, want als je melding maakt van een ernstige complicatie roept men al gauw dat het nooit door en de vaccins kan komen, en wil men de mogelijkheid zelfs maar nauwelijks overwegen. Veel bewijzen van schadelijkheid worden door het RIVM afgedaan als irrelevant of onbeduidend. (Ook vaak door farmaceutische industrie, artsen en media) Schadelijke effecten worden uitgefilterd door selectieve gegevens opslag, bijvoorbeeld gevolgen die zich pas na een paar dagen laten zien worden niet opgeslagen waardoor je een vertekend beeld krijgt.

Als iemand negatief reageert op een medicijn, kan je de link aantonen door het gebruik van het medicijn te staken. Gaan de klachten dan weg, en komen toch weer terug wanneer het gebruik wordt hervat, dan is de link duidelijk gelegd. Met vaccins ligt dat anders. Er wordt gevaccineerd, en de werking gaat door, je kunt dit niet ongedaan maken. Dus bewijs het dan maar eens.
Niemand die er moeite mee heeft te geloven dat er mensen zijn die bijvoorbeeld slecht kunnen reageren op een antibiotica soort. Bij zo'n persoon heeft het middel niet de beoogde werking. Naief om er van uit te gaan dat vaccins wel altijd de beoogde werking hebben en voor niemand nadelig kunnen zijn.

Ik ben nooit benauwd geweest dat mijn andere kinderen niet zijn gevaccineerd. Ik heb ze heel lang borstvoeding gegeven, waarmee ze mijn antistoffen hebben toegediend gekregen. (Dat heeft de Schepper toch maar mooi bedacht!) In combinatie met goede hygiene, gezond eten, extra vitaminen wanneer nodig en goede slaap waren hun lichaampjes in staat op (kinder)ziekten goed op te vangen.
Dat jij niet bang hoefde te zijn, komt doordat er een grote groepsmmuniteit is. De gegeven borstvoeding en voldoende slaap helpen echt niet bij een poliouitbraak. Gisteravond was bij 1Vandaag hier een item over. Een 11 jarig niet gevaccineerd meisje kreeg polio, schade tot in haar hersenstam en al jaren aan de beademing.

En t.a.v. de uitspraken van een natuurarts of orthomoluculair arts heb ik weinig vertrouwen. Wel opvallend dat zij zich met name toeleggen op niet objectiveerbare klachten. Afgelopen week sprak ik een natuurarts die stelde dat de HPV vaccinatie had geleid tot chroniscge lyme, cvs en chlamydia.
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatieplicht (uit: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door merel »

..
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Vaccinatieplicht (uit: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door alexv »

Habitat schreef:https://www.newscientist.com/article/dn ... -in-japan/

"Autism rises despite mmr ban in Japan"

Oud nieuws, al lang bekend, maar vanwege de terugkerende verhalen hierover goed om nog eens onder de aandacht te brengen. Wakefield had in zijn bekende studie gewaarschuwd voor de MMR vaccins vanwege de relatie met autisme. Maar toen ze in Japan stopten met de MMR vaccins, bleef het aantal diagnoses autisme gewoon stijgen.


https://www.lewrockwell.com/2018/10/no_author/692225-2/
Interessand artikel over Japan.
Plaats reactie