Berichten rondom 100 jaar SGP

DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Berichten rondom 100 jaar SGP

Bericht door DDD »

Nee hoor. Zoals Eilander al zegt: de cultuur wordt in sommige opzichten toleranter. En dus neemt ook de vijandschap tegen orthodoxe christenen af. Al vraag ik me wel af of de tolerantie erg diep zit. Dat betwijfel ik wel. Maar ik merk zelf ook niet veel van vijandschap, terwijl ik toch een heel uitgesproken karakter heb.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Berichten rondom 100 jaar SGP

Bericht door eilander »

DDD schreef:Nee hoor. Zoals Eilander al zegt: de cultuur wordt in sommige opzichten toleranter. En dus neemt ook de vijandschap tegen orthodoxe christenen af. Al vraag ik me wel af of de tolerantie erg diep zit. Dat betwijfel ik wel. Maar ik merk zelf ook niet veel van vijandschap, terwijl ik toch een heel uitgesproken karakter heb.
Vijandschap is een groot woord, maar ik heb onlangs toch forse tegenstand ervaren van collega's toen ik probeerde iets uit te leggen over dat er genade is voor mensen die niet zo'n best leven hebben geleid - terwijl mensen die altijd netjes hebben geleefd, verloren zouden kunnen gaan. Wat is dan het criterium? vroegen ze toen. Alleen het geloof in de Heere Jezus.
Ze leggen dan een link met ouders/grootouders die altijd zulke lieve mensen waren - maar niets hadden met de kerk, de Bijbel, het geloof. Ja ja, dan zijn die verloren volgens jou...? Ik spreek geen oordeel uit, maar de Bijbel wel: buiten de Heere Jezus geen zaligheid.
De relatie is goed gebleven (ik spreek ze nu nog maar af en toe), maar dit wilde er toch echt niet in.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Berichten rondom 100 jaar SGP

Bericht door DDD »

Eens. Dat is natuurlijk ook heel moeilijk. Ik heb het daar zelf ook wel eens heel moeilijk mee. Het zou verbazend zijn als ongelovigen dat zomaar zouden accepteren. Maar dat vind ik geen teken van vijandschap tegen christenen.
Plaats reactie