Integratie & begrip voor moslims.

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door -DIA- »

Laten we duidelijk stellen: Ik ben geen Islamofoob.
Ik ben ook geen hater van mensen die de Islam aanhangen.
Ik kan echter niet mee met hun geloof.
Ik geloof tevens dat de Islam als een roede Gods kan zijn die over ons komt
Gevaarlijke uitspraken... (?)

De nieuwste vriendelijke manier om begrip voor de islam te kweken is Nora.
Het wapen is een zeer lieftallig en 'intelligent' meisje.
Ze weerspreekt alles wat men als islamofoob ziet.
http://noraspreekt.nl/
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door Roos2017 »

Laten we voorop stellen dat de Islam een antichristelijke godsdienst is.
Aan de andere kant kunnen westerlingen wel een voorbeeld nemen aan hun ingetogen en bedekte kleding.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door Jongere »

-DIA- schreef:De nieuwste vriendelijke manier om begrip voor de islam te kweken is Nora.
Het wapen is een zeer lieftallig en 'intelligent' meisje.
Als ik het me goed herinner, las ik hier onlangs over dat achter deze "Nora" gewoon een redactie schuil gaat van meerdere (islamitische) mannen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door eilander »

Jongere schreef:
-DIA- schreef:De nieuwste vriendelijke manier om begrip voor de islam te kweken is Nora.
Het wapen is een zeer lieftallig en 'intelligent' meisje.
Als ik het me goed herinner, las ik hier onlangs over dat achter deze "Nora" gewoon een redactie schuil gaat van meerdere (islamitische) mannen.
Klopt. Maar ze krijgen er wel een subsidie voor. De verantwoording daarvan laat nog op zich wachten.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door JCRyle »

eilander schreef:Klopt. Maar ze krijgen er wel een subsidie voor. De verantwoording daarvan laat nog op zich wachten.
Dat dergelijke onzin tegenwoordig subsidie krijgen, maar goed de financiële verantwoording komt pas na de evaluatie van het project.
Het zal wel aan mij liggen dat ik dergelijk links-gewauwel zonde van het geld vind.
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door Roos2017 »

-DIA- schreef: Ik geloof tevens dat de Islam als een roede Gods kan zijn die over ons komt
Gevaarlijke uitspraken... (?)
Ja, beetje wel.
Wellicht kan je uitleggen waarom je dat als een roede Gods ziet.
Een ander vindt mogelijk andere zaken een roede Gods, zoals bijvoorbeeld het "D66 geloof" (gender neutraliteit, levens beeindiging, abortus, zondags ontheiliging, enz, enz).
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door -DIA- »

Roos2017 schreef:
-DIA- schreef: Ik geloof tevens dat de Islam als een roede Gods kan zijn die over ons komt
Gevaarlijke uitspraken... (?)
Ja, beetje wel.
Wellicht kan je uitleggen waarom je dat als een roede Gods ziet.
Een ander vindt mogelijk andere zaken een roede Gods, zoals bijvoorbeeld het "D66 geloof" (gender neutraliteit, levens beeindiging, abortus, zondags ontheiliging, enz, enz).
Beide zijn te zien als de roede Gods. Wij worden opgeroepen om daar acht op te geven: Hoort de roede, en Wie ze besteld heeft. We hoeven dat in feite niet te vragen. We merken het allen op. In de tijd van de Richteren werden vreemde overheersers over Israël gezonden als een roede. Als men dan de roede aanvaarde en men riep tot de Heere dan zond de Heere een Richter. Maar de roeden blijven de hele wereldgeschiedenis op te merken. Denk aan de waarschuwingen voor de Tweede Wereldoorlog. Denk aan de Watersnoodramp, maar ook wat we doorgaans niet als roede zien: Zieken onder het vee, droogte, regen, stormen, verwoestende hagel enz. Wij mogen daaraan niet achteloos voorbij gaan: Het is God die het over ons brengt opdat wij zouden opmerken. Antichristelijke machten, zoals door u genoemd zullen zeker ook een als een roede moeten worden opgemerkt. Maar over het algemeen zien we dat niet, we schelden eerder dan dat wij eronder bukken. De hele aarde zucht onder de roede Gods die wij over ons geroepen hebben. De tekenen der tijden spreken duidelijk, maar we zien ze niet, en achten degene die ze opmerkt als een onruststoker, een pessimist een stem die moet zwijgen. Zo was het, zo is het en zo blijft het, totdat de hemel en de aarde met een gedruis voorbijgaan.

In september 1966 staat er een mediatie in BEWAAR HET PAND, door ds. Smits

De stem des Heeren roept tot de stad (want Uw naam ziet het wezen): Hoort de roede en Wie ze besteld heeft.
Micha 6 : 9

Hoort de roede! Van deze roede gaat een sprake uit. Het is de stem des Heeren, die roept. En in ’t beluisteren van die stem en in het betrachten er van, ja, in het wederkeren tot de Heere is alleen verwachting en heil. Daarom dan ook, wat een nederbuigende goedheid, wat een taaie lankmoedigheid Gods, wanneer Hij een land, volk of persoon deze roepstem nog doet horen. Maar dan ook wat een dwaasheid, die stem niet te horen, of liever, niet ter harte te nemen.

Daarom zegt de Heere ook: Och of ze wijs waren, ze zouden op hun einde merken. Tot de heidense stad Ninevé zond de Heere Jona de profeet met een schrikkelijke roepstem van vernieling en ondergang. Doch het bekeerde zich tot de Heere. De koning zelf legde zijn koninklijk kleed af en riep een vasten uit; welk een beschamend voorbeeld voor ons land en volk. En….. de Heere heeft de bedreiging niet volvoerd, immers: „Hij deed het niet”.

En als David zich schuldig kent en met boete en berouw wederkeert, zo spreekt de Heere bij de dorsvloer van Arauna: „Het is genoeg”. Maar wat dan, als voor deze roepstem het oor wordt gestopt! Ook thans zijn die roepstemmen kenbaar en zichtbaar op aarde en niet''t minst ten opzichte van ons land en volk. Gelijk aan Israël, zo heeft de Heere ons land rijk beweldadigd. Ook ons land en volk heeft de Heere Zijn inzettingen en rechten bekend gemaakt. Ja, het geldt ook voor ons land: „Zo wou Hij met geen volken hand''len, die moesten Zijn getuigenissen en Zijn verbondsgeheimen missen”. Maar daarom dan ook zijn de zonden van onze natie zo schrikkelijk en worden de oordelen als van de hemel afgedwongen, en zal het schrikkelijk zijn als de roede der verdelging zal neerkomen op ons volk, op onze personen, op onze gezinnen. Voorwaar, schrikkelijke verdwazing, deze stem niet te horen, de opgeheven roede niet te zien. Want dan zal de stad, deze plaats eerlang worden tot een Akeldama, een akker des bloeds. Ja, dan kan de dag naderen dat we te doen krijgen met zwijgende roeden, wier stemmen wij niet zullen kennen, noch verstaan. Ja dan krijgen we te doen met zwijgende roeden, met zwijgende inzettingen, die niet meer tot ons spreken, zwijgende geboden, zwijgende beloften en bedreigingen, een zwijgende con-sciëntie, en tenslotte een zwijgend God. Ja wij zullen tot Hem roepen, maar Hij zal niet antwoorden.

Nu kan het wezen, dat we wel die stem horen Maar de Heere zegt niet: zalig als gij de woorden hoort! Neen, maar: zalig zo gij dezelve doet.
Herodes hoorde Johannes gaarne en deed vele goede dingen, doch één ding ontbrak, nl. breken met de zonde en de waarachtige bekering tot God. Als Agrippa Paulus hoorde spreken, zo sprak hij: „Gij beweegt mij bijna een christen te worden”. Hij werd wel bekoord door Paulus’ woorden, doch niet bekeerd. De ware bekering bleef uit. De stem des Heeren roept!

Er zijn vele stemmen, doch al deze stemmen zullen éénmaal verstommen. Toen Herodes zijn mond tot het volk opende, riep het volk: een stem Gods en niet eens mensen. En hij werd van de wormen gegeten. De stem Gods is het eerst en het laatst. Het eerstin de schepping en herschepping, het laatst in oordeel en ondergang.

Als alle stemmen zwijgen, spreekt God het krachtigst. En daarom zien we ook als gevolg van die schrikkelijke verdwazing: een uiteindelijk strafgericht. De roede, die opgeheven is, dreigende gericht en oordeel, zien we dan neerkomen als een uiteindelijk strafgericht.

Van een roede wordt op onderscheiden plaatsen gesproken. Een roede is een staf, die bijzonder gebruikt wordt om er mede te slaan. Zo staat er: „de roede is voor de rug der zotten”. Zo kunnen we hier spreken in overdrachtelijke zin van een roede, die God besteld, die Hij beschikt heeft, en dat vanwege de zonde en onbekeerlijkheid, ten opzichte van volkeren, landen en personen. Er is in Gods Woord sprake van drieërlei roeden.

Ten eerste, de roede Zijns monds. Van deze roede lezen we: „Van Uw schelden, o God, zijn beide paard en wagen in de zee geworpen”. En: „van Uw schelden vloden zij”.
Ten tweede, een roede van verdrukking en kruis. Van deze roede spreekt de apostel, Hebr. 12 : 7: „Want die de Heere liefheeft, kastijdt Hij”. En voorts: „Wij hebben de vaders onzes vleses tot kastijders gehad en wij ontzagen ze. Zullen wij niet veel meer de Vader der geesten onderworpen zijn en leven?” Doch ten derde is daar de roede der verdelging. Dat is wanneer de roede nederkomt in oordeel en vernietiging. Dan geeft God een volk volkomen over. Dan bezoekt Hij zonde met zonde. Dan twist Zijn Geest niet meer met de mens. Daarom, een ernstige roepstem komt tot ons in deze woorden. Hoort de roede en wie ze besteld heeft.

De redenen des Heeren klinken over ’t wereldrond, maar ach, er is geen oor en er is geen opmerking in onze kommervolle dagen. Zonde wordt met zonde, en schuld met schuld vermeerderd.
De nationale zonden rijzen tot aan de hemel. Hierover kunnen de rechtvaardige straffen van de Allerhoogste niet uitblijven. Want dit volk keert zich niet tot Die, Die het slaat, en de Allerhoogste kennen ze niet.

Daarom, bedenkt het, voordat het voor eeuwig te laat is, om nog zondaar en schuldenaar voor God te worden, opdat we een welgevallen krijgen in de straf onzer ongerechtigheden. Om de Heere te voet te vallen met smeking en geween. Om te leren treuren over de zonde van onszelf en de zonde van land en volk. We hebben God op ’t hoogst misdaan en zijn van ’t heilspoor afgegaan.

Dat we nog aan de zijde Gods kwamen te staan, en te zeggen: „Heere, Gij zijt rechtvaardig en elkeen Uwer oordelen is recht”. Opdat we als een arm verloren schepsel in die enige kloof der steenrotsen, Christus Jezus, een verberging mogen vinden Een verberging nu, maar ook als de Heere komt op de wagenen van gericht en oordeel, want:

Hij komt, Hij komt, om d’ aard’ te richten
De wereld in gerechtigheid
Al ’t volk, daar ’t wreed geweld moet zwichten,
Wordt in rechtmatigheid geleid.


Ds. C. Smits (via Digibron)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door eilander »

Roos2017 schreef:
-DIA- schreef: Ik geloof tevens dat de Islam als een roede Gods kan zijn die over ons komt
Gevaarlijke uitspraken... (?)
Ja, beetje wel.
Wellicht kan je uitleggen waarom je dat als een roede Gods ziet.
Een ander vindt mogelijk andere zaken een roede Gods, zoals bijvoorbeeld het "D66 geloof" (gender neutraliteit, levens beeindiging, abortus, zondags ontheiliging, enz, enz).
Zoals DIA al aangeeft: het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Ik denk ook dat het allebei waar is.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door Desiree »

-DIA- schreef:Laten we duidelijk stellen: Ik ben geen Islamofoob.
Ik ben ook geen hater van mensen die de Islam aanhangen.
Ik kan echter niet mee met hun geloof.
Ik geloof tevens dat de Islam als een roede Gods kan zijn die over ons komt
Gevaarlijke uitspraken... (?)

De nieuwste vriendelijke manier om begrip voor de islam te kweken is Nora.
Het wapen is een zeer lieftallig en 'intelligent' meisje.
Ze weerspreekt alles wat men als islamofoob ziet.
http://noraspreekt.nl/
Bedankt voor het delen. Interessant.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Charles
Berichten: 1552
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door Charles »

Om eerlijk te zijn ben ik - door de Islam - heel somber over de toekomst van Nederland. Hun cultuur is me totaal wezensvreemd. De Islam heeft meer trekken van de anti-christ dan de RK kerk ooit heeft gehad. Het Nederland van nu is niet meer het Nederland van mijn opa en de generaties voor hem. Ik kan me een vreemdeling in eigen land voelen. Dat ik als student in Den Haag bij de tramhalte stond en ik de enige blanke was zo ver het oog reikte. Ik bij mijn broer in Amsterdam op bezoek ben en daar de enkele vrouwen in niqab over straat gaan. Dat ik op een stad in de Veluwe aan het winkelen ben en opeens gemekker uit een minaret over de stad schettert.

Enkel tientallen jaren geleden zijn arbeiders uit Islamitische landen hier naartoe gehaald. Nu wordt al jaren en jarenlang dagelijks het nieuws gedomineerd door de gevolgen hiervan. Wat men ook roept; de criminaliteit onder deze groep is echt enorm hoog. Ik kreeg een rondleiding in een gevangenis en las alle naambordjes op de cellen. Meer dan 80% was een buitenlandse naam. Je wilt niet weten hoeveel miljoenen/miljarden er inmiddels ingepompt zijn afgelopen deccenia. En dan die blindheid: bijv. D66 die alles afbreekt wat naar christendom riekt maar totaal kritiekloos is ten opzicht van de Islam.

Deze tekening vond ik eigenlijk een samenvatting en geeft de kern weer:

Afbeelding
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door parsifal »

Charles schreef:Om eerlijk te zijn ben ik - door de Islam - heel somber over de toekomst van Nederland. Hun cultuur is me totaal wezensvreemd. De Islam heeft meer trekken van de anti-christ dan de RK kerk ooit heeft gehad. Het Nederland van nu is niet meer het Nederland van mijn opa en de generaties voor hem. Ik kan me een vreemdeling in eigen land voelen. Dat ik als student in Den Haag bij de tramhalte stond en ik de enige blanke was zo ver het oog reikte. Ik bij mijn broer in Amsterdam op bezoek ben en daar de enkele vrouwen in niqab over straat gaan. Dat ik op een stad in de Veluwe aan het winkelen ben en opeens gemekker uit een minaret over de stad schettert.

Enkel tientallen jaren geleden zijn arbeiders uit Islamitische landen hier naartoe gehaald. Nu wordt al jaren en jarenlangs dagelijks het nieuws gedomineerd door de gevolgen hiervan. Wat men ook roept; de criminaliteit onder deze groep is echt enorm hoog. Je wilt niet weten hoeveel miljoenen/miljarden er inmiddels ingepompt zijn afgelopen deccenia. En dan die blindheid: bijv. D66 die alles afbreekt wat naar christendom riekt maar totaal kritiekloos is ten opzicht van de Islam.

Deze tekening vond ik eigenlijk een samenvatting en geeft de kern weer:

Afbeelding
En op zondag zingen we weer over geen vertrouwen op prinsen stellen. Die tekening geeft weinig vertrouwen aan in de God van het Christendom.
We moeten doen wat goed is (en ja dat houdt ook in kwaad als kwaad benoemen en de Islam als valse godsdienst en mogelijke vrijheidsbeperker hoort daarbij), dat betekent niet dat we ons een vreemdeling moeten gaan voelen als we mensen van een andere kleur zien (veel van de Afrikanen in Europa zijn trouwens Christelijk), en in de goede oude tijd van opa en de generaties voor hen deden onze Christelijke oosterburen vreselijke dingen en bovendien liepen ook veel vrouwen met een hoofddoek op.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door Desiree »

Voor den opperzangmeester, op Schoschannim; een getuigenis, een psalm van Asaf.

2 O Herder Israëls! neem ter ore, Die Jozef als schapen leiddet; Die tussen de cherubim zit, verschijn blinkende.

3 Wek Uw macht op voor het aangezicht van Efraïm, en Benjamin, en Manasse, en kom tot onze verlossing.

4 O God! breng ons weder, en laat Uw aanschijn lichten, zo zullen wij verlost worden.

5 O HEERE, God der heirscharen! hoe lang zult Gij roken tegen het gebed Uws volks?

6 Gij spijst hen met tranenbrood, en drenkt hen met tranen uit een drieling.

7 Gij hebt ons onzen naburen tot een twist gesteld, en onze vijanden spotten onder zich.

8 O God der heirscharen! breng ons weder, en laat Uw aangezicht lichten; zo zullen wij verlost worden.

9 Gij hebt een wijnstok uit Egypte overgebracht, hebt de heidenen verdreven, en hebt denzelven geplant;

10 Gij hebt de plaats voor hem bereid, en zijn wortelen doen inwortelen, zodat hij het land vervuld heeft.

11 De bergen zijn met zijn schaduw bedekt geweest, en zijn ranken waren als cederbomen Gods.

12 Hij schoot zijn ranken uit tot aan de zee, en zijn scheuten tot aan de rivier.

13 Waarom hebt Gij zijn muren doorgebroken, zodat allen, die den weg voorbijgaan, hem plukken?

14 Het zwijn uit het woud heeft hem uitgewroet, en het wild des velds heeft hem afgeweid.

15 O God der heirscharen! keer toch weder; aanschouw uit den hemel, en zie, en bezoek dezen wijnstok,

16 En den stam, dien Uw rechterhand geplant heeft, en dat om den zoon, dien Gij U gesterkt hebt!

17 Hij is met vuur verbrand; hij is afgehouwen; zij komen om van het schelden Uws aangezichts.

18 Uw hand zij over den man Uwer rechterhand, over des mensen zoon, dien Gij U gesterkt hebt.

19 Zo zullen wij van U niet terugkeren; behoud ons in het leven, zo zullen wij Uw Naam aanroepen.

20 O HEERE, God der heirscharen! breng ons weder; laat Uw aanschijn lichten, zo zullen wij verlost worden.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Charles
Berichten: 1552
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door Charles »

parsifal schreef:
En op zondag zingen we weer over geen vertrouwen op prinsen stellen. Die tekening geeft weinig vertrouwen aan in de God van het Christendom.
De tekening past precies in wat we lezen in de bijbel over de toekomst.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door Desiree »

Psalm 80 staat ook in de Bijbel :)
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door Panny »

Ik maak me wat de toekomst van Nederland betreft veel meer zorgen over het doorgeslagen 'liberalisme' (wat eigenlijk geen liberalisme is want er is steeds minder ruimte voor een afwijkende mening) dan over de Islam.
Niet wat veiligheid betreft maar als het gaat om christelijke principes die niet meer geaccepteerd worden. Denk bijvoorbeeld aan geen homohuwelijken willen sluiten in gemeente of kerk, het verschil tussen man en vrouw, etc.
Plaats reactie