Integratie & begrip voor moslims.

-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door -DIA- »

De blanke westerling was in het verleden degene die dood en verderf zaaide:
De Kruistochten in het Midden-Oosten,
de slavernij, de kolonisatie, het verkrachten van slavinnen, families die uit elkaar werden gescheurd, kinderen die bij hun ouders werden weggehaald om de blanke "beschaving" op te leggen, de "apartheid" in Zuid-Afrika en Amerika, op grote schaal diefstal van grondstoffen in de kolonien, het nagenoeg uitroeien van de Indianen.
De roede van de blanke westerling was bitter voor de gekleurde naaste, en dat alles met de Bijbel in de hand.
Wellicht wordt het eens tijd dat de blanke westerling wat meer aan zelfreflexie gaat doen.


Wat bedoelt u hiermee? Zou ik dit niet weten en zou u denken dat ik dit verdedig? Dit is wartaal. Waar gaat het over? Ik had het over de verdrukking van het volk van God. Daar zie ik in uw reactie niets van terug; ik zie alleen een lijst met zonden en dwaasheden en verkeerdheden waar men zich voor moest schamen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door -DIA- »

Ik hoop toch recht door zee te gaan. Maar wat verdraaid en verkeerd is kan er niet door. We hebben elkaar op te scherpen als het mag zijn in liefde, maar niet afbreken. Zo worden wel mensen van dit forum verjaagd, en zeker voor wie het begrijpt is dit verdrukking die ellendig voelt. Maar we mogen niet klagen. We dachten dat dit wel begrepen werd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door eilander »

Roos2017 schreef:
-DIA- schreef:
Desiree schreef:Het lijkt me ook een vervelend gevoel.. 2e rangs burger te zijn.. Dat gevoel moet je niet willen geven...
Maar dat is in feite wel Bijbels.
Wie van de profeten hebben onze vaderen niet vervolgd of zelfs gedood?
Kunnen wij hopen op een rustig leven als we onze belijdenis in de praktijk proberen te brengen (wat nooit zal lukken, maar wat wel onze dure plicht is)
Het is een wonder dat het nu al zo lang redelijk rustig is. Al is het waar dat de Kerk altijd de druk gevoelt.
De Kerk is niet thuis op deze aarde, en ze wordt er ook niet geduld als het erop aankomt.
Ook: wee ons als alle mensen wèl van ons spreken.
Nee, dat is niet bijbels: Heb uw naasten lief als uzelf, dat is bijbels.
De blanke westerling was in het verleden degene die dood en verderf zaaide:
De Kruistochten in het Midden-Oosten,
de slavernij, de kolonisatie, het verkrachten van slavinnen, families die uit elkaar werden gescheurd, kinderen die bij hun ouders werden weggehaald om de blanke "beschaving" op te leggen, de "apartheid" in Zuid-Afrika en Amerika.
De roede van de blanke westerling was bitter voor de gekleurde naaste, en dat alles met de Bijbel in de hand.
Wellicht wordt het eens tijd dat de blanke westerling wat meer aan zelfreflexie gaat doen.
Je haalt de dingen hier echt hopeloos door elkaar, zoals DIA ook al aangeeft.
Daarnaast ga je op geen enkele manier in op zijn vraag, nl. is het niet Bijbels om als christen in deze wereld als vreemdeling te leven, en ook om vervolging/verdrukking (in welke vorm dan ook) te verwachten?
Ik denk dat dat zeker Bijbels is. Het gebod om je naaste lief te hebben, blijft even goed staan. Maar ik zie het verband met de vraag niet zo.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door Desiree »

Wat ik wel lastig vind is dat je echt van die mensen gaat houden. Van de ´Turk en de Paap´om ze maar zo even te benoemen. Al heb ik vroeger ook weleens moeten rennen voor de jongelui... want ik kon ook heel adrem reageren in mijn puberteit. :haha Aan de andere kant, ik zeg gewoon dat ik christen ben.

Ik denk dat het ´alles mag´... een veel groter probleem is zoals iemand hier al aangaf. Maar ik ben geen dominee... ik laat me daarom graag leren..

Ik kan me best voorstellen dat Denk ontstaat. Jammer overigens dat de andere partijen die mensen niet meer vertegenwoordigen. Ik denk dat Denk nog heel groot gaat worden als ze mee gaan doen met de andere gemeenten. Als je gister dat filmpje zag.. moest ik soms wel lachen.. de een denkt echt serieus over Denk na, de ander volgt de grote menigte. Niets menselijks is ons vreemd. ;)

Maar ik weet eigenlijk te weinig om wat zinnigs te zeggen. :nonnon
Laatst gewijzigd door Desiree op 23 mar 2018, 09:03, 2 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Adagio
Berichten: 910
Lid geworden op: 22 feb 2018, 15:06

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door Adagio »

Terzijde, ben wel benieuwd: bestaan er ook op dit forum 2e rangs burgers?
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door Desiree »

Goeie, sorry bij deze.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door Roos2017 »

eilander schreef:
Roos2017 schreef:
-DIA- schreef:
Desiree schreef:Het lijkt me ook een vervelend gevoel.. 2e rangs burger te zijn.. Dat gevoel moet je niet willen geven...
Maar dat is in feite wel Bijbels.
Nee, dat is niet bijbels: Heb uw naasten lief als uzelf, dat is bijbels.
Je haalt de dingen hier echt hopeloos door elkaar, zoals DIA ook al aangeeft.
Voor de duidelijkheid, hier reageerde ik op: Zoals de zin er staat lees ik: het gevoel van 2de rangs burger te zijn moet je niet willen geven, maar het is in feite wel bijbels.
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door Roos2017 »

Adagio schreef:Terzijde, ben wel benieuwd: bestaan er ook op dit forum 2e rangs burgers?
Ja, zoals ik. Ik ben een kleurling, en wordt in het dagelijkse leven ook vaak als 2de rangs burger behandeld.
Ook in de kerkelijke gemeente waar ik lid van ben voel ik me om die reden niet echt thuis.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door eilander »

Roos2017 schreef:Voor de duidelijkheid, hier reageerde ik op: Zoals de zin er staat lees ik: het gevoel van 2de rangs burger te zijn moet je niet willen geven, maar het is in feite wel bijbels.
Uit de toelichting van DIA en van mij blijkt wel dat het zo niet opgevat moet worden.
Zoals jij het leest, is het in elk geval zeker niet bijbels, dat ben ik met je eens!
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door Vorst »

Roos2017 schreef:
Adagio schreef:Terzijde, ben wel benieuwd: bestaan er ook op dit forum 2e rangs burgers?
Ja, zoals ik. Ik ben een kleurling, en wordt in het dagelijkse leven ook vaak als 2de rangs burger behandeld.
Ook in de kerkelijke gemeente waar ik lid van ben voel ik me om die reden niet echt thuis.
Om die reden kon je je tot deze post geen tweederangs burger voelen op het forum. Aan die roos is niets te zien namelijk.
En als je je niet thuis voelt in je gemeente om die reden begrijp ik werkelijk niet dat je daar niet weg gaat. Dit raakt namelijk een kernbegrip van het christelijke wezen.
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door Roos2017 »

Vorst schreef:
Roos2017 schreef:
Adagio schreef:Terzijde, ben wel benieuwd: bestaan er ook op dit forum 2e rangs burgers?
Ja, zoals ik. Ik ben een kleurling, en wordt in het dagelijkse leven ook vaak als 2de rangs burger behandeld.
Ook in de kerkelijke gemeente waar ik lid van ben voel ik me om die reden niet echt thuis.
Om die reden kon je je tot deze post geen tweederangs burger voelen op het forum.
Je zou mijn post ook wat beter kunnen lezen. Wat jij suggereert zeg ik n.l. helemaal niet.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door Vorst »

Dat eerste deel had van een knipoogje vergezeld moeten gaan, de vraag kon op twee manieren gelezen worden.
Mijn punt is uiteraard het tweede deel. Ik begrijp zoiets werkelijk niet.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door -DIA- »

Duidelijkheid:
Discriminatie op huidskleur of ras is on-Bijbels en verwerpelijk.
Ik heb dat echter met geen woord benoemd of bedoeld.
Wat anders is als mensen om hun geloofsovertuiging gediscrimineerd worden.
Ik denk dat dat minstens zo diep, nee, veel dieper gaat.

Tot zover mijn woorden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door Desiree »

Ik had nooit gedacht dat ik zou beginnen met een zin en jij zou de zin afmaken Dia. :)

Wilde westerling en een echte Tukker

Fijne dag verder en vanavond niet zo laat maken op het forum.. foei!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3976
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Integratie & begrip voor moslims.

Bericht door Terri »

Roos2017 schreef:
-DIA- schreef:
Desiree schreef:Het lijkt me ook een vervelend gevoel.. 2e rangs burger te zijn.. Dat gevoel moet je niet willen geven...
Maar dat is in feite wel Bijbels.
Wie van de profeten hebben onze vaderen niet vervolgd of zelfs gedood?
Kunnen wij hopen op een rustig leven als we onze belijdenis in de praktijk proberen te brengen (wat nooit zal lukken, maar wat wel onze dure plicht is)
Het is een wonder dat het nu al zo lang redelijk rustig is. Al is het waar dat de Kerk altijd de druk gevoelt.
De Kerk is niet thuis op deze aarde, en ze wordt er ook niet geduld als het erop aankomt.
Ook: wee ons als alle mensen wèl van ons spreken.
Nee, dat is niet bijbels: Heb uw naasten lief als uzelf, dat is bijbels.
De blanke westerling was in het verleden degene die dood en verderf zaaide:
De Kruistochten in het Midden-Oosten,
de slavernij, de kolonisatie, het verkrachten van slavinnen, families die uit elkaar werden gescheurd, kinderen die bij hun ouders werden weggehaald om de blanke "beschaving" op te leggen, de "apartheid" in Zuid-Afrika en Amerika.
De roede van de blanke westerling was bitter voor de gekleurde naaste, en dat alles met de Bijbel in de hand.
Wellicht wordt het eens tijd dat de blanke westerling wat meer aan zelfreflexie gaat doen.
Volgens mij bedoelen jullie alle drie een ander bevolkingsdeel en reageren @ Dia en @ Roos vervolgens uit een stukje emotie. Want in principe hebben ze allebei gelijk.
Gods kinderen zijn hemelburgers dus passen ze niet in deze wereld, maar de opdracht voor Gods kinderen is daarentegen ook weer, 'heb je naaste lief als jezelf' , dus daar past een 2e rangs-burger mentaliteit niet bij.
En er zijn ook mensen die zich wel heel snel '2e rangs burger voelen, dat dan ook weer.
Plaats reactie