Stemmen op PVV/Wilders (uit: Presidentsverkiezingen USA 2016)

Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Stemmen op PVV/Wilders (uit: Presidentsverkiezingen USA 2016)

Bericht door Wim Anker »

De speech van Wilders nu geeft goed aan waarom de PVV een bijbelser geluid geeft dan alle partijen in NL behalve CU en SGP.

Waarbij de laatste ook flink zijn vervuild door het elite denken.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Herman »

Hoe kan een goddeloze een bijbels geluid laten horen?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10572
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Ad Anker »

Herman schreef:Hoe kan een goddeloze een bijbels geluid laten horen?
Dan is er op zijn minst sprake van plagiaat, toch Wim? ;)
Ik heb de speech ook beluisterd. Wilders heeft een punt. Duidelijk verhaal.

Uiteraard kan een goddeloze een Bijbels geluid laten horen... Waarom niet?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17256
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door huisman »

Ad Anker schreef:
Herman schreef:Hoe kan een goddeloze een bijbels geluid laten horen?
Dan is er op zijn minst sprake van plagiaat, toch Wim? ;)
Ik heb de speech ook beluisterd. Wilders heeft een punt. Duidelijk verhaal.

Uiteraard kan een goddeloze een Bijbels geluid laten horen... Waarom niet?
Bileam......maar om Wliders daar nu mee te vergelijken. Zijn speech vond ik erg mager.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10572
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Ad Anker »

huisman schreef:
Ad Anker schreef:
Herman schreef:Hoe kan een goddeloze een bijbels geluid laten horen?
Dan is er op zijn minst sprake van plagiaat, toch Wim? ;)
Ik heb de speech ook beluisterd. Wilders heeft een punt. Duidelijk verhaal.

Uiteraard kan een goddeloze een Bijbels geluid laten horen... Waarom niet?
Bileam......maar om Wliders daar nu mee te vergelijken. Zijn speech vond ik erg mager.
Ik vind het gewoon lastig om het te duiden hoor, zo'n speech. Ik zie graag inhoudelijke reacties. Maar wat vond jij mager? Hij hoefde natuurlijk de advocaat niet te herhalen. Het was soms wat zelfmedelijdend.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Herman »

Ad Anker schreef:
Herman schreef:Hoe kan een goddeloze een bijbels geluid laten horen?
Dan is er op zijn minst sprake van plagiaat, toch Wim? ;)
Ik heb de speech ook beluisterd. Wilders heeft een punt. Duidelijk verhaal.

Uiteraard kan een goddeloze een Bijbels geluid laten horen... Waarom niet?
Die plagiaat opmerking is zeker voor ingewijden :-)

Kort en goed vier elementen waarom Wilders geen bijbels geluid laat horen:
- hij stelt zich niet onder het gezag van de rechter (5e gebod)
- hij wordt beschuldigd van opruiende teksten (6e gebod)
- hij spreekt onzorgvuldigheden en onwaarheden (9e gebod)
- hij vreest God niet (1e gebod)

Een simpele beoordeling op grond waarvan ik voor de rest weinig goeds kan verwachten. Beetje jammer voor iedereen die geniet van de complexheid van het maatschappelijk debat, maar zo simpel zie ik het.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17256
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door huisman »

Ad Anker schreef:
huisman schreef:
Ad Anker schreef: Dan is er op zijn minst sprake van plagiaat, toch Wim? ;)
Ik heb de speech ook beluisterd. Wilders heeft een punt. Duidelijk verhaal.

Uiteraard kan een goddeloze een Bijbels geluid laten horen... Waarom niet?
Bileam......maar om Wliders daar nu mee te vergelijken. Zijn speech vond ik erg mager.
Ik vind het gewoon lastig om het te duiden hoor, zo'n speech. Ik zie graag inhoudelijke reacties. Maar wat vond jij mager? Hij hoefde natuurlijk de advocaat niet te herhalen. Het was soms wat zelfmedelijdend.
Mager was zijn verschuilen achter de bevolking. De aantallen werden ook steeds groter. Eerst is hij de vertolker van bijna één miljoen PVV stemmers, dan van veel meer dan één miljoen na de verkiezingen en later verschool hij zich achter zeven miljoen mensen.
.....en wat wij vergeten is dat hij al heel lang tot de haagse politieke elite behoort. Toch geheel anders dan Trump die van buiten de politiek kwam en dus veel sterker stond in zijn kritiek op de politieke elite.

Voor de vermeende christelijke en Bijbelse geluiden die WimA bij PVV/Wilders hoort ben ik blijkbaar doof.
Ik zie een partij met louter onchristelijke standpunten zeker op ethisch gebied. Het zal altijd een Bijbelse onmogelijkheid zijn om op deze partij te stemmen. Sterker nog PVV stemmen zou voor mij in de kerk tuchtwaardig moeten zijn .
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Wim Anker »

Ik zou zeggen, dien een klacht in :bobo
De vrijheid van ons - mijn - belijden is bij de PVV in de beste handen, zoals Nebukadnezar Daniël beschermde en Ahasveros de joden.
Zelfs de SGP schippert. Godsdienst en wereld gaan hier samenop, dat zou te denken moeten geven.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17256
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door huisman »

Wim Anker schreef:Ik zou zeggen, dien een klacht in :bobo
De vrijheid van ons - mijn - belijden is bij de PVV in de beste handen, zoals Nebukadnezar Daniël beschermde.
Zelfs de SGP schippert. Godsdienst en wereld gaan hierin samenloop, dat zou te denken moeten geven.
Ook de vrijheid van het ongeboren leven? Ook de vrijheid van het "voltooide" leven.

Levensbegin en levenseinde zijn bij de PVV in gevaar. Vrijheid betekent in PVV termen vrij zijn om te doen wat je wil.
Alleen zijn strijd tegen de Islam maakt hem toch geen hoeder van christelijke waarden?

Een stem op de PVV (en ook op bv D66) zou onder de kerkelijke tucht moeten vallen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10572
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Ad Anker »

Ja, dat viel me ook op huisman, die getallen. Van 1 miljoen stemmen bij de laatste verkiezingen naar 2 miljoen stemmen in maart a.s. tot 43 procent van de bevolking oftewel 7 miljoen. Dat ging wel snel.

Wim, natuurlijk is Wilders niet onze beste beschermer. Maar de SGP laten zeggen dat de islam uitgebannen moet worden omdat het een valse godsdienst is, is intolerant. En dat mag niet. Alleen Wilders mag dat. Artikel 36 is immers ook geherinterpreteerd bij de SGP. Wilders bestrijdt deze ideologie in het kader van de vrijheid. Zijn vrijheid is uiteindelijk wel een valse vrijheid natuurlijk.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Wim Anker »

De PVV heeft, kiezend uit de beschikbare mogelijkheden en partijen in NL, helaas de beste papieren als het gaat om de bescherming van de vrijheid van godsdienst, de vrijheid van onderwijs enz. Kortom, de PVV is naar mijn mening de beste keuze - naar de mens gesproken - om God te dienen zoals Hij het vraagt en de vrijheid te behouden om te discussiëren ook over de controvisele onderwerpen zoals onderwijs- en godsdienstvrijheid.

De SGP zoekt vooral naar een hoge aaibaarheidsfactor om wat stemmen te winnen en huilen mee met de meute als het gaat om het vrouwenstandpunt, de godsdienstvrijheid enz. Krijgen we interviews zoals met mr. (zoon van !!!!!! hoor, denk eraan hoor !!!!!!) Vergunst waar de seculiere tijdgeest vanaf druipt. In de 80 jarige oorlog was het devies onder de geuzen: Liever Turks dan Paaps. De Turken gaven vrijheid, alhoewel tegen betaling, de Papen dwongen om te denken zoals zij dat wilden. Als links hier aan de macht komt is die vrijheid snel over. Al zal het gros van christelijk Nederland het anders opvatten bevangen als men is door de tijdgeest.
Ik denk echt dat ik iedereen zal adviseren, als de oude paden dan toch geen optie zijn, PVV te stemmen. Liever vrij dan slaaf. De campagnes komen eraan. Eens kijken of ik er een bijdrage aan kan leveren.

Uiteraard is er een groot verschil in ethische opvattingen waarbij vooral abortus er voor mij wel uitspringt. Maar van de SGP valt hierin niets te verwachten, het verleden heeft al duidelijk gemaakt dat een status quo bespreekbaar is bij een ministerspost.
ZWP
Berichten: 1664
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door ZWP »

Wim Anker schreef:De PVV heeft, kiezend uit de beschikbare mogelijkheden en partijen in NL, helaas de beste papieren als het gaat om de bescherming van de vrijheid van godsdienst, de vrijheid van onderwijs enz. Kortom, de PVV is naar mijn mening de beste keuze - naar de mens gesproken - om God te dienen zoals Hij het vraagt en de vrijheid te behouden om te discussiëren ook over de controvisele onderwerpen zoals onderwijs- en godsdienstvrijheid.

De SGP zoekt vooral naar een hoge aaibaarheidsfactor om wat stemmen te winnen en huilen mee met de meute als het gaat om het vrouwenstandpunt, de godsdienstvrijheid enz. Krijgen we interviews zoals met mr. (zoon van !!!!!! hoor, denk eraan hoor !!!!!!) Vergunst waar de seculiere tijdgeest vanaf druipt. In de 80 jarige oorlog was het devies onder de geuzen: Liever Turks dan Paaps. De Turken gaven vrijheid, alhoewel tegen betaling, de Papen dwongen om te denken zoals zij dat wilden. Als links hier aan de macht komt is die vrijheid snel over. Al zal het gros van christelijk Nederland het anders opvatten bevangen als men is door de tijdgeest.
Ik denk echt dat ik iedereen zal adviseren, als de oude paden dan toch geen optie zijn, PVV te stemmen. Liever vrij dan slaaf. De campagnes komen eraan. Eens kijken of ik er een bijdrage aan kan leveren.

Uiteraard is er een groot verschil in ethische opvattingen waarbij vooral abortus er voor mij wel uitspringt. Maar van de SGP valt hierin niets te verwachten, het verleden heeft al duidelijk gemaakt dat een status quo bespreekbaar is bij een ministerspost.
PVV beste papieren voor bescherming vrijheid van godsdienst? Als er één partij anti-Islam is, is het de PVV wel? En natuurlijk moet je een ander die vrijheid gunnen die je van een ander eist? Op basis waarvan heb je het recht om dat niet te doen?

De tijdsgeest? Wie komt daar onder uit? Ik niet, de SGP niet, niemand? En is dat altijd erg? Hoe kun je politiek bedrijven zonder rekening te houden met de tijd waarin je leeft? Hoe ging dat 100 jaar geleden? En nog weer honderd jaar eerder, toen er nog geen politieke partijen waren?
Iets meer respect voor onze mannenbroeders in de Eerste en Tweede Kamer zou je wel sieren, gezien het belangrijke werk wat ze doen.

De tijdsgeest druipt zo ook van jouw bijdrage af. Hard schreeuwen vanaf een zijlijn, denken vanuit een geïdealiseerd verleden, liever one-liners dan onderbouwde meningen, sympathie voor een politicus die een rechtszaak gebruikt als campagnemiddel, angst voor het nieuwe/onbekenden etc.
Spons
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 jan 2016, 23:42

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Spons »

huisman schreef:
Wim Anker schreef:Ik zou zeggen, dien een klacht in :bobo
De vrijheid van ons - mijn - belijden is bij de PVV in de beste handen, zoals Nebukadnezar Daniël beschermde.
Zelfs de SGP schippert. Godsdienst en wereld gaan hierin samenloop, dat zou te denken moeten geven.
Ook de vrijheid van het ongeboren leven? Ook de vrijheid van het "voltooide" leven.

Levensbegin en levenseinde zijn bij de PVV in gevaar. Vrijheid betekent in PVV termen vrij zijn om te doen wat je wil.
Alleen zijn strijd tegen de Islam maakt hem toch geen hoeder van christelijke waarden?

Een stem op de PVV (en ook op bv D66) zou onder de kerkelijke tucht moeten vallen.
Om het door u voorgestane misbruik van de kerkelijke tucht voor politieke doeleinden te voorkomen kennen we in Nederland gelukkig het stemgeheim. :)

Wat ik daarentegen bijvoorbeeld wel bezwaarlijk vind, is een predikant die lid is van het hoofdbestuur van de SGP en in het jongerenblad van zijn kerkverband - waarvan hij een bestuurlijke functie in de redactie heeft - zijn lezerspubliek oproept SGP te stemmen. Dat neigt sterk naar belangenverstrengeling. En voor de duidelijkheid: het gaat me niet om de SGP, bij elke andere partij zou ik het even kwalijk hebben gevonden.

Verder kan ik me redelijk in uw opvatting herkennen, zij het wel met de kanttekening dat de PVV een poos terug als enige van de seculiere partijen heeft gepleit voor aanscherping van de abortuswetgeving.
Laatst gewijzigd door Spons op 24 nov 2016, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Herman »

Spons schreef:Wat ik daarentegen bijvoorbeeld wel bezwaarlijk vind, is een predikant die lid is van het hoofdbestuur van de SGP en in het jongerenblad van zijn kerkverband - waarvan hij een bestuurlijke functie in de redactie heeft - zijn lezerspubliek oproept SGP te stemmen. Dat neigt sterk naar belangenverstrengeling. En voor de duidelijkheid: het gaat me niet om de SGP, bij elke andere partij zou ik het even kwalijk hebben gevonden.
Belangenverstrengeling? De man heeft één belang en dat is de zaak van zijn Zender. En daarbij hoort een keuze voor een kerkverband en voor een politieke partij. Die liggen in lijn met elkaar.

En de wedervraag is, welke integriteit komt hier dan in het geding?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10572
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Ad Anker »

RD 23-11 schreef:Wilders is een ordinaire, op volksgevoelens voortsurfende neppoliticus, om in zijn termen te vervallen. (...) Wilders is een volksmenner. Hij doet niet veel meer dan losse flodders schieten, zonder op opbouwende wijze aan te geven hoe we in Nederland problemen moeten oplossen.
Ik snap je pleidooi voor Wilders, maar ik begrijp je toch niet. Schreeuwen vanuit de oppositie is makkelijk, straks daadwerkelijk als Minister-President de problemen adequaat aanpakken is weer een ander verhaal. Ik ben heel benieuwd hoe hij dat gaat doen. Natuurlijk zie ik het belang wel in van het tegengaan van islamisering van onze samenleving. Anderzijds zie ik geen heil in zijn beleid m.b.t. medisch-etische zaken.

Hoe komt het trouwens dat de verwatering van de SGP niet van binnenuit ter sprake wordt gebracht? Is daar geen ruimte voor? Vluchten critici naar clubs als 'In het spoor' of die nieuwe partij in Ede?

Het gaat trouwens niet meer over de USA. Topic splitsen?
Gesloten