Presidentsverkiezingen USA 2016

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Mara »

Wim Anker schreef:Mischien kan dit topic hernoemd worden naar: "oprispingen van frusties over Trump". Scheelt mij weer openen van een topic.
Afbeelding
parsifal schreef:Ondertussen zijn we weer een week verder, met genoeg om over te praten.
Ik las dit in de Volkskrant:
President Trumps favoriete omroep, Fox News, steunt hem niet in het weren van CNN-verslaggever Jim Acosta uit het Witte Huis. De zender heeft zich geschaard achter een groep mediaorganisaties die de rechtszaak steunen die CNN heeft aangespannen tegen het Witte Huis.
Het is de derde keer in korte tijd dat Fox News, waar Donald Trump elke dag trouw naar kijkt, zich niet nadrukkelijk achter de president schaart. De steun aan CNN is opvallend omdat de president de zender voortdurend aanvalt en hun berichtgeving bestempelt als nepnieuws.
Vorige week besloot de zender een omstreden campagnevideo van Trump over de migrantenkaravaan uit Midden-Amerika niet meer te vertonen.

Trump reageerde al geïrriteerd op Acosta, maar werd echt kwaad toen de journalist vragen bleef stellen en weigerde de microfoon af te geven aan een Witte Huis-medewerker. Hierna besloot het Witte Huis de accreditatie van de CNN-journalist in te trekken.

En dat is en blijft zo onbegrijpelijk. Trump gaat niet de volwassen discussie aan, maar ontneemt mensen gewoon het spreekrecht als de grond te heet onder zijn voeten wordt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Piet Puk
Berichten: 5434
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Piet Puk »

Wat ik me afvraag: Zijn die verkiezingen nou nog steeds niet voorbij?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Mara »

Piet Puk schreef:Wat ik me afvraag: Zijn die verkiezingen nou nog steeds niet voorbij?
Aangezien er steeds meer spijtoptanten zijn, is dit topic dus nog best aktueel. ;)
Maar de voorverkiezingen komen er alweer bijna aan, dus dan kan dit topic dicht, tot vreugde van sommige forummers. :hi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:Mischien kan dit topic hernoemd worden naar: "oprispingen van frusties over Trump". Scheelt mij weer openen van een topic.
Je had verwacht dat er nog gediscussieerd zou worden over de verkiezingen van 2016 zelf?
Misschien is een verandering naar "Amerikaanse politiek" wel goed. Dan hoeven er ook geen kinderachtige bewoordingen in de titel.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Luther »

Als topicstarter geef ik graag toestemming om het jaartal in de titel veranderd worden in 2020, want met de midterms is de campagne voor de volgende presidentsrace gestart.

En nee, niet de titel die @WimAnker voorstelt. In tegenstelling tot wat Wim en Donald denken, is dit topic niet gevuld met fake news.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
gallio
Berichten: 1969
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door gallio »

Bonny schreef:Kan dit topic niet beter hernoemd worden tot "De avonturen van Donald Trump op het wereldtoneel" of zoiets? De verkiezingen van 2016 zijn immers al lang voorbij.....
Ik stem voor het voorstel van Bonny !!
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Luther »

gallio schreef:
Bonny schreef:Kan dit topic niet beter hernoemd worden tot "De avonturen van Donald Trump op het wereldtoneel" of zoiets? De verkiezingen van 2016 zijn immers al lang voorbij.....
Ik stem voor het voorstel van Bonny !!
Nee, liever niet. Beter alleen het jaartal wijzigen en hopen dat deze president niet herkozen wordt.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Jantje »

Jij hebt liever iemand zoals Hilary Clinton? :bobo :jongle

(Voor alle duidelijkheid: in dit draadje ben ik een Ankeriaans aanhanger...)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
gallio
Berichten: 1969
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door gallio »

Jantje schreef:Jij hebt liever iemand zoals Hilary Clinton? :bobo :jongle

(Voor alle duidelijkheid: in dit draadje ben ik een Ankeriaans aanhanger...)
Behalve Donald en Hillary zijn er nog ruim 300,000,000 inwoners om uit te kiezen. Misschien dat Beto O'Rourke het wel wordt.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Jantje »

Uiteraard.

Misschien wordt het wel een onpartijdig lid van de NRC uit Amerika. :hum :huhu

Maar aangezien Trump zelf een Republikein is, en hij zich wellicht herkiesbaar stelt, vermoed ik dat er enkel vanuit de Democraten iemand moet komen die ze capabel genoeg achten om met hem de strijd aan te gaan.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
gallio
Berichten: 1969
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door gallio »

Jantje schreef:Uiteraard.

Misschien wordt het wel een onpartijdig lid van de NRC uit Amerika. :hum :huhu

Maar aangezien Trump zelf een Republikein is, en hij zich wellicht herkiesbaar stelt, vermoed ik dat er enkel vanuit de Democraten iemand moet komen die ze capabel genoeg achten om met hem de strijd aan te gaan.
Dat kan, maar wat heeft de Nuclear Regulatory Commission (responsible for regulating the nuclear power industry - among its chief duties are issuing licenses that allow commercial nuclear reactors to operate and carrying out inspections of power plants) met de politiek te maken?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door refo »

Bereid u zich maar voor op nog 6 jaar Trump.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Jantje »

:tas

Geniaal dit, @gallio.

Ik bedoel iemand uit de Netherlands Reformed Congregations.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door refo »

Jantje schreef::tas

Geniaal dit, @gallio.

Ik bedoel iemand uit de Netherlands Reformed Congregations.
Als zo doorgaat, kom je wel weer op 1 in de thermometer. Je hebt in 14 dagen alweer 350 bijdragen.
gallio
Berichten: 1969
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door gallio »

Jantje schreef::tas

Geniaal dit, @gallio.

Ik bedoel iemand uit de Netherlands Reformed Congregations.
In die NRC zitten ws nog minder politiek capabele mensen dat die commissie voor kernenergie.

Het hoeft trouwens niet altijd over de GG of de NRC te gaan. De wereld is groter dan jouw kerkelijke hokje :-)
Plaats reactie