Presidentsverkiezingen USA 2016

Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Wim Anker »

Herman schreef:
Wim Anker schreef:Er gaat in Europa zo'n 42 miljard euro aan subsidie naar de landbouw.

Trump en zijn adviseurs werken wel met cijfers en feiten. Alleen worden die niet door de media in NL genoemd. En zal het nepinstituut Clingendael - gesitueerd in de lobby van het haagse - het niet noemen. Want dan mag je niet meer bij Eva op visite.
Zie tabel 7 pagina 22 uit een Amerikaans rapport (Congressional Report Centre) over de vergelijkende subsidies tussen de EU en de US:
https://www.everycrsreport.com/files/20 ... a8923a.pdf
Wat wil je hier nu mee zeggen?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Herman »

Wim Anker schreef:
Herman schreef:
Wim Anker schreef:Er gaat in Europa zo'n 42 miljard euro aan subsidie naar de landbouw.

Trump en zijn adviseurs werken wel met cijfers en feiten. Alleen worden die niet door de media in NL genoemd. En zal het nepinstituut Clingendael - gesitueerd in de lobby van het haagse - het niet noemen. Want dan mag je niet meer bij Eva op visite.
Zie tabel 7 pagina 22 uit een Amerikaans rapport (Congressional Report Centre) over de vergelijkende subsidies tussen de EU en de US:
https://www.everycrsreport.com/files/20 ... a8923a.pdf
Wat wil je hier nu mee zeggen?
Dat de Amerikaanse overheid haar landbouw óók beschermt, en momenteel met meer miljarden dan de EU. Kortom: Europa is op landbouw subsidie gebied momenteel niet protectionistischer dan de US.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Wim Anker »

Herman schreef:Europa is op landbouw subsidie gebied momenteel niet protectionistischer dan de US.
Ow. Nou fijn. (ik heb geen zin om als een kruideniertje alles te controleren). En nu?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Herman »

Wim Anker schreef:
Herman schreef:Europa is op landbouw subsidie gebied momenteel niet protectionistischer dan de US.
Ow. Nou fijn. (ik heb geen zin om als een kruideniertje alles te controleren). En nu?
Misschien zou je je standpunt kunnen heroverwegen over het protectionistische karakter van Europa...
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Wim Anker »

Herman schreef:
Wim Anker schreef:
Herman schreef:Europa is op landbouw subsidie gebied momenteel niet protectionistischer dan de US.
Ow. Nou fijn. (ik heb geen zin om als een kruideniertje alles te controleren). En nu?
Misschien zou je je standpunt kunnen heroverwegen over het protectionistische karakter van Europa...
Waarom? Wat heb ik fout gezegd dan?
Mischien kun jij je kassabonnetje inleveren bij Trump?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door eilander »

Wim Anker schreef:
Herman schreef:Misschien zou je je standpunt kunnen heroverwegen over het protectionistische karakter van Europa...
Waarom? Wat heb ik fout gezegd dan?
Mischien kun jij je kassabonnetje inleveren bij Trump?
Als je de onderstaande stelling niet onderbouwt, en onderbouwde tegenargumenten niet wilt controleren 'als een kruideniertje', dan is dat fout ja. Prima natuurlijk als je iets niet nader wilt onderzoeken, maar dan moet je minder stellige dingen zeggen.
Wim Anker schreef:Europa heeft de meeste protectionistische maatregelen ter wereld!
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Wim Anker »

eilander schreef:
Wim Anker schreef:
Herman schreef:Misschien zou je je standpunt kunnen heroverwegen over het protectionistische karakter van Europa...
Waarom? Wat heb ik fout gezegd dan?
Mischien kun jij je kassabonnetje inleveren bij Trump?
Als je de onderstaande stelling niet onderbouwt, en onderbouwde tegenargumenten niet wilt controleren 'als een kruideniertje', dan is dat fout ja. Prima natuurlijk als je iets niet nader wilt onderzoeken, maar dan moet je minder stellige dingen zeggen.
Wim Anker schreef:Europa heeft de meeste protectionistische maatregelen ter wereld!
Europa is zeer protectionistisch. Zie de links die ik postte. Laten we het ook nog hebben over het gigantische opkoopprogramma van de EU centrale bank. Dat is gewoon staatssteun. Dat doet de VS niet op die manier.
Ik kan met met recht en reden zeggen dat de EU , lettend op hun handelsbelangen (40% van de wereldhandel), het meest van iedereen aan protectionisme doet voor hun eigen sectoren.
En dat is precies wat Trump ook ziet. En zich terecht tegen verweerd.

p.s Hier nog een linkje https://executivefinance.nl/2018/03/in- ... 1528807115
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door gallio »

Wim Anker schreef:
p.s Hier nog een linkje https://executivefinance.nl/2018/03/in- ... 1528807115
Dat linkje begint met: Uit onderzoek van de researchafdeling van kredietverzekeraar Euler Hermes blijkt dat Duitsland wereldwijd op de 4e plaats staat op de lijst van landen die de meeste protectionistische maatregelen hanteren. 4e na de VS, India en Rusland. De VS staat dus op nummer 1.

Een stuk protectionisme (vooral van landbouwprodukten) heb ik geen probleem mee. Maar als je zelf koploper ben, ga dan niet staan preken tegen een ander dat die verkeerd bezig is. In feite wil Trump maar een ding. Dat andere landen alle protectionistische maatregelen afschaffen en dat hij zelf zijn (vaak verkapte) protectionistische maatregelen in tact kan laten.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Wim Anker »

gallio schreef:
Wim Anker schreef:
p.s Hier nog een linkje https://executivefinance.nl/2018/03/in- ... 1528807115
Dat linkje begint met: Uit onderzoek van de researchafdeling van kredietverzekeraar Euler Hermes blijkt dat Duitsland wereldwijd op de 4e plaats staat op de lijst van landen die de meeste protectionistische maatregelen hanteren. 4e na de VS, India en Rusland. De VS staat dus op nummer 1.
Als land ja. Maar de EU bestaat uit een hele boel landen die elk hun eigen maatregelen nemen. Dus nr 4 Duitsland + nummer ? Frankrijk + Nummer ? Nederland maakt Europa nr ? enz. enz.. Ik maak me sterk dat Europa dan boven de nr 1 VS uitkomt...…….
Een stuk protectionisme (vooral van landbouwprodukten) heb ik geen probleem mee. Maar als je zelf koploper ben, ga dan niet staan preken tegen een ander dat die verkeerd bezig is. In feite wil Trump maar een ding. Dat andere landen alle protectionistische maatregelen afschaffen en dat hij zelf zijn (vaak verkapte) protectionistische maatregelen in tact kan laten.
Juist de EU trekt de moraalridderkaart. En dat is hypocriet.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Herman »

Wim Anker schreef:Als land ja. Maar de EU bestaat uit een hele boel landen die elk hun eigen maatregelen nemen. Dus nr 4 Duitsland + nummer ? Frankrijk + Nummer ? Nederland maakt Europa nr ? enz. enz.. Ik maak me sterk dat Europa dan boven de nr 1 VS uitkomt...…….

Juist de EU trekt de moraalridderkaart. En dat is hypocriet.
Een optelling van de maatregelen leidt mogelijk tot een andere positie, maar je moet daar de identieke europese maatregelen dan wel uit elimineren. Anders krijg je dubbeltellingen. Verder zie je in de rapporten vaak de Europese markt tegenover de Amerikaanse worden gezet. Tenslotte is binnen Europa vrij verkeer van handelsgoederen.

Je brengt een terecht punt in over de Europese import heffingen op staal uit China. Daar zit dus 70% heffing op. Kortom: staal uit China kost 100, geïmporteerd Europees staal kost 170. Hoe duur is dan het staal dat Amerika zelf vervaardigd?

We zijn in Europa moraalridder vanuit eigen belang. We zijn de grootste handelende organisatie in de wereld en dan kan protectionisme alleen maar in je nadeel uitvallen. Los gezien van Trump kies ik dan toch gewoon voor 'eigen staal eerst'.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door gallio »

Wim Anker schreef:
Als land ja. Maar de EU bestaat uit een hele boel landen die elk hun eigen maatregelen nemen. Dus nr 4 Duitsland + nummer ? Frankrijk + Nummer ? Nederland maakt Europa nr ? enz. enz.. Ik maak me sterk dat Europa dan boven de nr 1 VS uitkomt...…….
Bewijs dat eerst maar voordat je dat hier lanceert.

En dan, waarom ageert Trump juist zo fanatiek tegen Canada, tegen Mexico, enz. Hij probeert juist degenen waar de VS het meeste van profiteert te dwingen om zijn wil te doen. Gewoon bully gedrag. Jullie zijn van mij afhankelijk en moeten doen wat IK zeg, anders maak ik je kapot.

Juist de EU trekt de moraalridderkaart. En dat is hypocriet.
Je bedoelt hier ws. Trump. Het is het terugkerende onderwerp van zijn tweets. De EU reageert alleen maar op de dreigingen van Trump.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Mara »

De lofuitingen van president Trump dinsdag over de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un deed menig journalist die de topontmoeting volgde de wenkbrauwen fronsen. Ook bij Fox News, de favoriete nieuwszender van Trump. Fox-presentator en politiek commentator Brit Hume moest er van walgen. ‘Het is op zijn minst verontrustend om te zien dat de president de hand schudt van de schurk Kim Jong-un en ook nog zegt dat hij vereerd is’, twitterde Hume.

Trump noemde Kim, wiens regime op grove wijze de mensenrechten schendt, een ‘talentvolle man’. De president sprak zijn bewondering uit dat Kim op jonge leeftijd het land moest besturen, na de dood van zijn vader Kim Jong-il. Jeremy Bash, een voormalige stafchef van de CIA, zei dat hij ervan walgde om de Amerikaanse vlag naast die van Noord-Korea te zien, in zijn ogen de vlag van een moorddadig regime.

Bash: ‘Dit is afschuwelijk. Het is een ontheiliging van de Amerikaanse vlag. Dit is een despotisch regime dat zijn eigen burgers vermoordt. En nu zetten we hem op hetzelfde podium als de Amerikaanse president.’

LIVEBLOG
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Mannetje »

Kim is ook talentvol, maar hij gebruikt zijn talenten niet goed.
-
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Herman »

Mara schreef:De lofuitingen van president Trump dinsdag (...)
Er zijn er die voor minder een nobelprijsje hebben gekregen.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door gallio »

Mannetje schreef:Kim is ook talentvol....
Hij is goed in het manipuleren van zijn tegenstanders, maar wat voor talenten heeft hij verder nog ?

Of heb je het over de personen die zijn kleding en kapsel verzorgen :-)
Plaats reactie