Presidentsverkiezingen USA 2016

Brbndr
Berichten: 430
Lid geworden op: 19 mei 2018, 00:02

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Brbndr »

Afbeelding
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door refo »

+1:)
Brbndr schreef:Afbeelding
GGotK
Berichten: 2185
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door GGotK »

Trump is tegen abortus dus ontzettend okay; de rest doet er uiteraard niet toe.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Jantje »

GGotK schreef:Trump is tegen abortus dus ontzettend okay; de rest doet er uiteraard niet toe.
Hoe 'n vreemde kostganger Donald Trump ook is, ik vraag me af hoe wij als reformatorischen hadden gediscussieerd als Hillary Clinton presidente was geworden.
Als je nu ook weer zo'n bericht leest (zie hierboven), dat hij boos is op Turkije vanwege de vastgehouden dominee, dan vraag ik me ten sterkste af of Hillary Clinton ook zo fel van leer was getrokken. Ik blijf er bij dat, ondanks als zijn tekortkomingen, hij nog altijd beter is dan dat Hillary Clinton had kunnen zijn met al haar progressieve ideeën. Denk ook aan de voordracht voor een nieuw rechter voor het Hooggerechtshof. Er zal nu een meerderheid zijn die zulke progressieve zaken zal afkeuren. En wie weet, komt er wel een strengere abortuswet of iets dergelijks.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Brbndr
Berichten: 430
Lid geworden op: 19 mei 2018, 00:02

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Brbndr »

GGotK schreef:Trump is tegen abortus dus ontzettend okay; de rest doet er uiteraard niet toe.
Ik ga hier iets heel cynisch zeggen. We weten dat de abortus zaak de republikeinen veel stemmen brengen. We weten ook dat als er echt gewild was door de republikeinen dat ze er veel meer aan gedaan zouden kunnen hebben om het terug te draaien. Ze worden beschuldigd door verschillende dat dit niet gebeurd is omdat ze bang zijn de oorzak van veel stemmen te verliezen. Ik zeg niet dat het waar is maar het geeft wel stof om na te denken.
Brbndr
Berichten: 430
Lid geworden op: 19 mei 2018, 00:02

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Brbndr »

De bovenstande geld ook voor de muur op de grens of illegale immigranten. Het zijn allemaal dingen die stemmen brengen voor de republikeinen.
gallio
Berichten: 1969
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door gallio »

Jantje schreef: Denk ook aan de voordracht voor een nieuw rechter voor het Hooggerechtshof. Er zal nu een meerderheid zijn die zulke progressieve zaken zal afkeuren. En wie weet, komt er wel een strengere abortuswet of iets dergelijks.
Of het progressieve idee van inperking van vuurwapenbezit.

Studies indicate that the rate at which public mass shootings occur has tripled since 2011. Between 1982 and 2011, a mass shooting occurred roughly once every 200 days. However, between 2011 and 2014 that rate has accelerated greatly with at least one mass shooting occurring every 64 days in the United States.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Mara »

Gisteravond zag ik een mooi interview dat Eva Jinek had met Clinton.
Zijn stem klinkt breekbaar, maar dat is hij zelf beslist niet.

Clinton is deze week in Nederland voor AIDS2018, het grote internationale congres waar de laatste wetenschappelijke onderzoeksresultaten over hiv en aids worden gepresenteerd.

Na het beëindigen van zijn presidentschap in 2001 richtte Clinton zijn energie en aandacht op zijn eigen liefdadigheidsinstelling, de Clinton Foundation. De stichting maakt zich hard voor verschillende, onderling samenhangende doelen zoals de bestrijding van hiv/aids en malaria, klimaatverandering en het bevorderen van vrouwenrechten.

“Bill Clinton zet zich een leven lang in voor anderen: een wereld zonder aids is zijn ultieme droom“, aldus de redactie van Jinek.
bron: mediacourant

Er is mij meer duidelijk geworden!
Het blijft jammer dat iemand met een paar miljoen minder stemmen dan zijn opponent toch president kon worden, dankzij een ingewikkeld kiesstelsel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Jongere »

Ik vind het verschil in waardering van de "vrouwvriendelijkheid" van Clinton en Trump in de media heel opmerkelijk.
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Wim Anker »

Jongere schreef:Ik vind het verschil in waardering van de "vrouwvriendelijkheid" van Clinton en Trump in de media heel opmerkelijk.
Waarom opmerkelijk? MSM kennende zou het pas opmerkelijk zijn als het anders was.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door parsifal »

Jongere schreef:Ik vind het verschil in waardering van de "vrouwvriendelijkheid" van Clinton en Trump in de media heel opmerkelijk.
Mee eens.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Jongere »

Wim Anker schreef:
Jongere schreef:Ik vind het verschil in waardering van de "vrouwvriendelijkheid" van Clinton en Trump in de media heel opmerkelijk.
Waarom opmerkelijk? MSM kennende zou het pas opmerkelijk zijn als het anders was.
MSM?
Opmerkelijk was een tikje ironisch bedoeld.
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Wim Anker »

Jongere schreef:
Wim Anker schreef:
Jongere schreef:Ik vind het verschil in waardering van de "vrouwvriendelijkheid" van Clinton en Trump in de media heel opmerkelijk.
Waarom opmerkelijk? MSM kennende zou het pas opmerkelijk zijn als het anders was.
MSM?
Opmerkelijk was een tikje ironisch bedoeld.
MSM is Main Stream Media.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1467
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Delftenaar »

En die vervolgens gepersonialiseerd wordt, zodat je alleen ziet wat de computer denkt dat je interessant vindt.
Plaats reactie