Presidentsverkiezingen USA 2016

Geytenbeekje
Berichten: 8244
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Geytenbeekje »

Herman schreef:
Zeeuw schreef:Welke voorbeelden heb je hiervan Herman? Ik vind deze wel interessant. Duitsland jaren '30 is voor de hand liggend. Veel zuid-Amerikaanse landen is dit ook overkomen.
Nee, ik heb dat een keer opgepikt toen de Grieken een aantal jaar terug aan de financiële afgrond stonden. Toen debatteerden ze ook over revolutie, maar die mogelijkheid werd toen door een deskundige ingeperkt. De ontevredenheid was nog lang niet voldoende om het volledige politieke stelsel omver te werpen.
De extremen (KKE en Gouden Dageraad) Zijn behoorlijk groot.
Ook SYRIZA is dat ook.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Herman »

Ja? Een extreem standpunt staat niet gelijk aan revolutie.
Geytenbeekje
Berichten: 8244
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Geytenbeekje »

Herman schreef:Ja? Een extreem standpunt staat niet gelijk aan revolutie.
Dat willen die partijen wel
Het zij linksom (KKE,SYRIZA) Hetzij rechtsom (Gouden Dageraad)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Herman »

Geytenbeekje schreef:
Herman schreef:Ja? Een extreem standpunt staat niet gelijk aan revolutie.
Dat willen die partijen wel
Het zij linksom (KKE,SYRIZA) Hetzij rechtsom (Gouden Dageraad)
Willen is iets anders dan kunnen. Mensen die de revolutie prediken, krijgen nog niet hun zin.
Zeeuw
Berichten: 11548
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:
Geytenbeekje schreef:
Herman schreef:Ja? Een extreem standpunt staat niet gelijk aan revolutie.
Dat willen die partijen wel
Het zij linksom (KKE,SYRIZA) Hetzij rechtsom (Gouden Dageraad)
Willen is iets anders dan kunnen. Mensen die de revolutie prediken, krijgen nog niet hun zin.
Exact. Invoering theocratie zou ook niet zo eenvoudig zijn.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Mara »

Hoewel de bestorming van de grensmuur mislukte, de nachten koud zijn en het voedsel schaars, houden Midden-Amerikaanse migranten hoop de VS binnen te komen.

Ik ga hoe dan ook die grens over.’ Victor Alexander spreekt met de kalmte van iemand die niets te verliezen heeft. De magere jongen uit El Salvador is pas 17 jaar oud, maar is bereid zijn leven te wagen om de Verenigde Staten te bereiken. ‘Ik ga het gewoon opnieuw proberen, kogels of geen kogels’, zegt hij. ‘God heeft de aarde voor iedereen geschapen, niet alleen voor Donald Trump.’


Rodriguez komt uit El Salvador, en is met haar man, zus en neefje met een van de karavanen meegereisd. Ze somt dezelfde redenen op als de andere kampbewoners: armoede, afpersing, geweld. Rodriguez denkt dat Trump wel tot inzicht zal komen. ‘Hij is toch ook een mens met gevoel?’, zegt ze. ‘Ik vertrouw op God, hij zal het hart van Trump verzachten.’

MIGRANTEN AAN DE MEXICAANSE GRENS
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door parsifal »

De laatste weken weer genoeg spektakel voor een jaar.

Kelly en Mattis gaan weg. Budget wordt door de president afgewezen waardoor de overheid tijdelijk stil ligt.
Flynn kreeg het zwaar te verduren bij de rechter (en wordt haast van verraad beschuldigd), terwijl de president Flynn via tweets blijft steunen.

Een goed besluit van president Trump: Er komt wetgeving die "bump stocks" verbiedt. Hierdoor is het niet meer legaal om semi-automatische wapens effectief tot automatische wapens om te bouwen (Blijft natuurlijk de vraag waarom burgers zelfs maar semi-automatische vuurwapens nodig zouden hebben).

Ook zou het terugtrekken van troepen uit Afghanistan en Syrie een goed idee kunnen zijn (als het niet te snel gebeurt).

Ondertussen wordt er meer bekend over de liefdadigheidsorganisatie van Trump (ik geloof dat zelfs de Clinton foundation het niet zo gek maakte). En verder lijkt de overheidsschuld extreem laten oplopen in tijden van economische voorspoed ook niet te leiden tot een betere economie.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie