Presidentsverkiezingen USA 2016

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door parsifal »

Jongere schreef:Ik vind het verschil in waardering van de "vrouwvriendelijkheid" van Clinton en Trump in de media heel opmerkelijk.
Misschien toch een terzijde. De kritiek op Bill Clinton wat betreft dit onderwerp was volkomen terecht. Zijn vrouw is ook een het ander te verwijten, met de harde woorden naar vrouwen die Bill Clinton beschuldigden. (Maar zij is in principe een slachtoffer van het overspel van haar man, en dat het overspel in de campagne tegen haar werd gebruikt was niet fair. er zijn heel wat dingen die wel terecht tegen haar ingebracht kunnen worden). Wat ik wel vreemd vind is dat er aan de andere kant een groep is die Clinton's gedrag genoeg vonden om zij aftreden te eisen, het nu bij Trump geen probleem lijkt te vinden. Onder hen veel Amerikaanse Christenen. Beide kanten lijken minder morele problemen te hebben met overspel en seksisme en het meer als stok te gebruiken voor politieke doeleinden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Wim Anker »

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Jantje »

Net goed dat de 'Irandeal' is opgezegd. Van dat land deugt natuurlijk helemaal niks. Ze zijn niet voor niks met gewapende milities aanwezig in Syrië. 't Is heel goed te snappen dat Israël zo waakzaam en rigoureus reageert. Ik ben blij dat Trump de zijde van Netanyahu kiest in dezen. Anders zou Israël helemaal alleen komen te staan.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door gallio »

Ik wil niets afdoen van het gevaar van Iran. Maar het probleem voor de VS wordt dat ze zoveel met importheffingen en sancties proberen te doen dat de rest van de wereld uit noodzaak zaken moet doen met elkaar. China en Rusland zijn maar al te blij om in het gat te stappen dat de VS creeert met sancties tegen Iran, en doen nog steeds vrijwel ongehinderd zaken met Noord Korea. De VS heft inportheffingen (of drijgt dat) op handel met de EU, Canada, Mexico, China and nu ook Turkije. Bij elkaar is dat bijna de helft van de wereld economie.

Ook is er een flinke kans dat dit allemaal een wereldwijde recessie veroorzaakt.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Jantje »

Welnee, het is allemaal geraaskal. Het wordt allemaal veel te veel opgeblazen door de media. Ze moeten Trump eens een week niet in het nieuws laten voorkomen (zowel hier als in Amerika). Dan is het zo klaar. De media maakt er een hype van en dat is alleen maar olie op het vuur van 'ome Donald'. Als je ziet dat Jean-Cloude Juncker, voorzitter van de Europese Commissie, op een tactische manier heeft kunnen voorkomen dat er handelsproblemen met Trumps Amerika zouden ontstaan (https://nos.nl/artikel/2243264-juncker- ... rpakt.html) denk ik dat dat (voor Europa althans) een storm in een glas water is geweest.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door gallio »

Jantje schreef:Welnee, het is allemaal geraaskal. Het wordt allemaal veel te veel opgeblazen door de media.....
Ja ja, alles is de schuld van de media. Dat horen we nogal vaak de laatste tijd.

Ondertussen in Ohio een nek aan nek race in een district waar de Republicans het meestal met gemak hebben gewonnen.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Geytenbeekje »

gallio schreef:
Jantje schreef:Welnee, het is allemaal geraaskal. Het wordt allemaal veel te veel opgeblazen door de media.....
Ja ja, alles is de schuld van de media. Dat horen we nogal vaak de laatste tijd.

Ondertussen in Ohio een nek aan nek race in een district waar de Republicans het meestal met gemak hebben gewonnen.
Zouden de christenen niet voor een keer op een democratische kandidaat kunnen stemmen ?
ZWP
Berichten: 1663
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door ZWP »

Het wordt steeds gekker: https://nos.nl/artikel/2249176-witte-hu ... trump.html

"Binnen de Amerikaanse regering wordt 'stil verzet' gevoerd tegen president Trump. Dat schrijft een anonieme hooggeplaatste functionaris in het Witte Huis in een ingezonden stuk in The New York Times.

Volgens de auteur doen veel hoge regeringsmedewerkers alles wat ze kunnen om Trump, die in hun ogen verkeerde beslissingen neemt, te dwarsbomen. "We proberen te doen wat goed is, zelfs als Donald Trump dat niet doet." Het handelen van Trump is "schadelijk voor de gezondheid van ons land", aldus de functionaris."

Deze functionaris is Republikein: "Hoewel hij als Republikein werd gekozen, heeft hij weinig liefde laten zien voor de idealen van conservatieven: vrije geesten, vrije markten, vrije mensen."

Dit verhaal komt ook overeen met wat er in het boek van Woodward staat (wat deze week uitkwam).

Het duizelt me als ik dit soort dingen lees... :bobo Wat een bizarre situatie. En tegelijk blij dat er in het Witte Huis mensen zijn die invloed hebben en dat ten goede aanwenden.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door eilander »

Wat ik gisteren hoorde op BNR, is inderdaad zo surrealistisch dat ik het eigenlijk niet kan geloven.
Opvallend was volgens de zegsman aldaar dat Trump positief was over Woodward toen hij een boek schreef over Obama.
Als het waar is dat medewerkers af en toe een stuk van het bureau van Trump weghalen om te voorkomen dat hij verkeerde dingen doet, is de situatie toch wel heel bijzonder geworden.

Van eerdere boeken dacht ik altijd: alleen maar geschreven om veel geld te verdienen, en ze kunnen niet wachten tot de regering Trump ten einde is. Bij dit boek weet ik dat niet zo.

Hier in Nederland worden we vast eenzijdig geïnformeerd, maar kun je dat van de recente ontwikkelingen ook zeggen?
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Wim Anker »

Anonieme bash brieven in de NYT. Dieper is idd bijna niet mogelijk. Trump heeft Woodward gebeld n.a.v het book. Het transcript van dat gesprek is op het web te vinden. Tolle Lege.

Overigens is het common sense om iets te roepen en later - bij commentaar - te zeggen dat het niet is /WAS gemeend. Daar geeft ook de SGP zijn zegen op. Daarom mag ik Trump, hij doet wat hij zegt.

p.s. onthoudt dat de democraten echt zwaar in paniek zijn.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door eilander »

Wim Anker schreef:Anonieme bash brieven in de NYT. Dieper is idd bijna niet mogelijk. Trump heeft Woodward gebeld n.a.v het book. Het transcript van dat gesprek is op het web te vinden. Tolle Lege.

Overigens is het common sense om iets te roepen en later - bij commentaar - te zeggen dat het niet is /WAS gemeend. Daar geeft ook de SGP zijn zegen op. Daarom mag ik Trump, hij doet wat hij zegt.

p.s. onthoudt dat de democraten echt zwaar in paniek zijn.
En de Republikeinen die zich roeren?
Beweer je dat het boek van Woodward gebaseerd is op anonieme brieven?
Blijf kritische vragen stellen!
Trump doet wat hij zegt, dat zou kunnen. Maar is hij ook altijd eerlijk?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Jantje »

Wim Anker schreef:Anonieme bash brieven in de NYT. Dieper is idd bijna niet mogelijk. Trump heeft Woodward gebeld n.a.v het book. Het transcript van dat gesprek is op het web te vinden. Tolle Lege.

Overigens is het common sense om iets te roepen en later - bij commentaar - te zeggen dat het niet is /WAS gemeend. Daar geeft ook de SGP zijn zegen op. Daarom mag ik Trump, hij doet wat hij zegt.

p.s. onthoudt dat de democraten echt zwaar in paniek zijn.
Met dat laatste ben ik het zeer zeker eens. Want ik las pas ergens dat ze er helemaal huiverig van zijn als de vicepresident Mike Pence het zou moeten overnemen van Trump, omdat hij in sommige zaken nog conservatiever is en ook (zo zei hij) in de eerste plaats christelijk.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Piet Puk »

Wim Anker schreef:Anonieme bash brieven in de NYT. Dieper is idd bijna niet mogelijk. Trump heeft Woodward gebeld n.a.v het book. Het transcript van dat gesprek is op het web te vinden. Tolle Lege.

Overigens is het common sense om iets te roepen en later - bij commentaar - te zeggen dat het niet is /WAS gemeend. Daar geeft ook de SGP zijn zegen op. Daarom mag ik Trump, hij doet wat hij zegt.

p.s. onthoudt dat de democraten echt zwaar in paniek zijn.
Ben je teleurgesteld in de SGP, Wim?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:Anonieme bash brieven in de NYT. Dieper is idd bijna niet mogelijk. Trump heeft Woodward gebeld n.a.v het book. Het transcript van dat gesprek is op het web te vinden. Tolle Lege.

Overigens is het common sense om iets te roepen en later - bij commentaar - te zeggen dat het niet is /WAS gemeend. Daar geeft ook de SGP zijn zegen op. Daarom mag ik Trump, hij doet wat hij zegt.

p.s. onthoudt dat de democraten echt zwaar in paniek zijn.
De New York Times is gewoon betrouwbare journalistiek. Natuurlijk maken ze hun bronnen niet altijd bekend, maar bij de NYT heb ik nog wel het idee dat ze hun bronnen checken (en ze corrigeren ook als ze het mis hebben gehad, wat altijd kan gebeuren).

Dat Trump doet wat hij zegt is niet al te dicht bij de waarheid. Zie bv https://www.politifact.com/truth-o-mete ... umpometer/
(Er zitten aardig wat dezelfde uitspraken in maar toch).

Woodward is natuurlijk wel een journalist met een goede track-record.

Ik vrees trouwens dat de Democraten Trump met een dubbele agenda zitten. Aan de ene kant maakt Trump veel kapot en krijgt hij het waarschijnlijk voor elkaar om meer Democratische kiezers daadwerkelijk naar het stemhok te drijven, wat goed kan uitpakken bij volgende verkiezingen. Aan de andere kant zullen ze ook wel inzien dat het in het landsbelang is dat een meer stabiele politicus als Pence het stokje overneemt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Auto »

Ze doen op dit moment niks aan Trump, dan hem alleen maar dwars te zitten, omdat ze weten dat de Republikeinen zelf tot opneemt bot verdeeld zijn. Met Pence zijn ze helemaal niet blij omdat die een overtuigende mening als Christen heeft. Ze supporten nu de groepen die Pence zijn leven en dat van zijn gezin aan het onderzoeken zijn op een misstap. Als ze dat vinden dan begint het Pence-bashen ook.
Plaats reactie