De nivelleringspolitiek

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

De nivelleringspolitiek

Bericht door Mara »

Op Telegraaf staat dit lijstje

Afbeelding

Ik hoorde vanmorgen op de radio dat deze maatregel genomen is, maar vind het onbegrijpelijk dat de hoge inkomens worden ontzien.
Aangezien er volgend jaar ook nog extra belasting moet worden betaald, c.q. meer wordt ingehouden, zullen veel mensen het volgend jaar toch wel erg moeilijk
krijgen denk ik. Veel mensen maken hun huishoudboekje vaak nog kloppend met het vakantiegeld.
Hoeveel kan nog van de burgers gevraagd worden?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: De nivelleringspolitiek

Bericht door Tiberius »

Een beetje de broeksriem aantrekken is toch niet zo'n probleem?
Wat soberder ontsiert een christen niet m.i.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: De nivelleringspolitiek

Bericht door Ad Anker »

Mara schreef: Hoeveel kan nog van de burgers gevraagd worden?
Veel.
We leven in een rijk land en hebben een hoge levensstandaard. Geen zorgen over die paar euro minder en gul zijn richting mensen die het echt niet kunnen missen, zou ik zeggen. Dan komen we een heel eind. En dan kan het ook best nog een tandje minder.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: De nivelleringspolitiek

Bericht door Ad Anker »

:super
Tiberius schreef:Een beetje de broeksriem aantrekken is toch niet zo'n probleem?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De nivelleringspolitiek

Bericht door Mara »

Tiberius schreef:Een beetje de broeksriem aantrekken is toch niet zo'n probleem?
Wat soberder ontsiert een christen niet m.i.
Het gaat niet over die broekriem, maar die moet je nog wel kunnen hebben!
Mijn vraag was meer, waarom worden die hoge inkomens ontzien in deze?
Wie 10.000 euro per maand verdient, kan een kalfslederen riem met gouden gesp in zijn broek doen + hippe bretels aangespen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: De nivelleringspolitiek

Bericht door Dodo »

Ik snap niet dat je de Telegraaf leest.
Zelfs als de cijfers kloppen, is de duiding hoogstwaarschijnlijk overdreven dramatisch.

Ik heb ooit een proefabonnementje kado gehad, maar wat een waardeloze krant. Daar kun je beter ver van blijven.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De nivelleringspolitiek

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Ik snap niet dat je de Telegraaf leest.
Zelfs als de cijfers kloppen, is de duiding hoogstwaarschijnlijk overdreven dramatisch.

Ik heb ooit een proefabonnementje kado gehad, maar wat een waardeloze krant. Daar kun je beter ver van blijven.
Waar slaat dit nu op :quoi
Dat staatje staat in elke krant!
Ik lees hem trouwens online, mocht dit je nog interesseren, ik heb er dus geen abonnement op.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Re : De nivelleringspolitiek

Bericht door Pimpelmees »

Het is inderdaad vreemd Mara, dat de hoogste inkomens hierin volledig ontzien worden. Heb je ergens kunnen lezen waarom dat zo is? Heeft iemand van het kabinet er uitleg over gegeven?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Re : De nivelleringspolitiek

Bericht door Mara »

Pimpelmees schreef:Het is inderdaad vreemd Mara, dat de hoogste inkomens hierin volledig ontzien worden. Heb je ergens kunnen lezen waarom dat zo is? Heeft iemand van het kabinet er uitleg over gegeven?
Ik heb hier een link voor je, waarin e.e.a. nader wordt uitgelegd:
http://daskapital.nl/2014/11/kabinet_ga ... tiege.html
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: De nivelleringspolitiek

Bericht door WimA »

Ik krijg helemaal geen vakantiegeld.
Hoef ik ook niet in te leveren denk ik dan maar.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Re : De nivelleringspolitiek

Bericht door Tiberius »

Mara schreef:
Pimpelmees schreef:Het is inderdaad vreemd Mara, dat de hoogste inkomens hierin volledig ontzien worden. Heb je ergens kunnen lezen waarom dat zo is? Heeft iemand van het kabinet er uitleg over gegeven?
Ik heb hier een link voor je, waarin e.e.a. nader wordt uitgelegd:
http://daskapital.nl/2014/11/kabinet_ga ... tiege.html
Let vooral op de laatste regel van het artikel. :livre
Kan de broeksriem weer wat losser. :)
Ezen
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:19

Re: De nivelleringspolitiek

Bericht door Ezen »

Misschien het nieuws beter volgen. In 2014 kloppen de berekeningen niet. Belastingen zijn moeilijke dingen (blij dat ik hulp heb). Zo moeilijk dat de mensen daar het niet kunnen uitrekenen.
Dit jaar is er te weinig berekend en de minister waarschuwde al dat je tussen de 150 en de 700 meer moet betalen. En dat de computers beter aangepast worden.

En waarom hoge lonen ontzien worden. Ik zou het rijtje nog eens narekenen. Als die 4608 onderaan klopt dan is dat bijna 54% korting.
Volgend jaar raak ik mijn zelfstandigenaftrek kwijt. Lekker dan. Dat kost meer dan 268,80.
Spitten en niet moe worden.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De nivelleringspolitiek

Bericht door Mara »

En dan schrijft RTLZ dit:
Mensen met een bruto maandloon tussen de 1750 en 7000 euro gaan er volgend jaar in netto-salaris op vooruit. Uit berekeningen van de loonverwerker Salar blijkt dat mensen met een inkomen tot 1500 euro er netto iets op achteruit gaan. Iedereen met een hoger inkomen houdt meer over, behalve mensen met een salaris van 8500 euro of hoger. Mensen met een maandinkomen van 3500 tot 7000 euro gaan er het meest op vooruit, meer dan één procent.

In deze berekeningen gaat het puur om het verschil tussen het bruto en het netto loon. Er wordt geen rekening gehouden met pensioenpremies, bedrijfstakfondsen en cao-verhogingen. Ook toeslagen, kortingen op de inkomstenbelasting en verzekeringspremie zijn niet meegerekend.

Aan de andere kant wordt het netto vakantiegeld juist een stuk lager. Voor mensen met een bruto maandloon boven de 4000 euro kan dat oplopen tot een verschil van bijna 300 euro. Dit verlies van vakantiegeld wordt echter in alle gevallen goedgemaakt door het extra netto maandloon.

Ook inclusief vakantiegeld gaan de bruto-inkomens tussen de 1750 en 8000 er dus netto op vooruit.

Aldus...
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: De nivelleringspolitiek

Bericht door Orchidee »

:oO Wat een bedragen zie ik hier voorbij komen :bobo
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
De Haas
Berichten: 78
Lid geworden op: 21 feb 2011, 11:37

Re: De nivelleringspolitiek

Bericht door De Haas »

Men zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om gewoon een jaartje thuis te blijven. Eerlijk gezegd vind ik het wel een geschikte maatregel.
Plaats reactie