De tranen van een politicus

Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: De tranen van een politicus

Bericht door Auto »

Luther schreef:
parsifal schreef:
Luther schreef:...en dan gaat de naam rond van staatssecretaris S. Dijksma (nu landbouw) om Mansveld op te volgen. Ik had toch meer een politiek zwaargewicht verwacht op deze post, of een portfeuillewissel met de minister.
Dijksma heeft een aardige carriere als politicus. Ik weet niet direct wie de betere kandidaten zouden zijn van binnen de PvdA.
Ik denk aan het kaliber van Eberhard van der Laan, de huidige burgemeester van Amsterdam.
Euhm het wordt Dijksma lees ik .
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: De tranen van een politicus

Bericht door Zita »

Auto schreef:
Luther schreef:
parsifal schreef:
Luther schreef:...en dan gaat de naam rond van staatssecretaris S. Dijksma (nu landbouw) om Mansveld op te volgen. Ik had toch meer een politiek zwaargewicht verwacht op deze post, of een portfeuillewissel met de minister.
Dijksma heeft een aardige carriere als politicus. Ik weet niet direct wie de betere kandidaten zouden zijn van binnen de PvdA.
Ik denk aan het kaliber van Eberhard van der Laan, de huidige burgemeester van Amsterdam.
Euhm het wordt Dijksma lees ik .
En wie volgt Dijksma op?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: De tranen van een politicus

Bericht door parsifal »

Luther schreef:
parsifal schreef:
Luther schreef:...en dan gaat de naam rond van staatssecretaris S. Dijksma (nu landbouw) om Mansveld op te volgen. Ik had toch meer een politiek zwaargewicht verwacht op deze post, of een portfeuillewissel met de minister.
Dijksma heeft een aardige carriere als politicus. Ik weet niet direct wie de betere kandidaten zouden zijn van binnen de PvdA.
Ik denk aan het kaliber van Eberhard van der Laan, de huidige burgemeester van Amsterdam.
Ik weet niet of vdLaan een beter kandidaat is. Ook weet ik niet of Amsterdam een minder zware bestuurlijke positie is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: De tranen van een politicus

Bericht door Auto »

parsifal schreef:
Luther schreef:
parsifal schreef:
Luther schreef:...en dan gaat de naam rond van staatssecretaris S. Dijksma (nu landbouw) om Mansveld op te volgen. Ik had toch meer een politiek zwaargewicht verwacht op deze post, of een portfeuillewissel met de minister.
Dijksma heeft een aardige carriere als politicus. Ik weet niet direct wie de betere kandidaten zouden zijn van binnen de PvdA.
Ik denk aan het kaliber van Eberhard van der Laan, de huidige burgemeester van Amsterdam.
Ik weet niet of vdLaan een beter kandidaat is. Ook weet ik niet of Amsterdam een minder zware bestuurlijke positie is.
Nee, Vd Laan niet. Hij heeft net aangegeven dat hij een nieuwe periode burgemeester wilde, maar wel met minder uren ivm zijn gezinsomstandigheden. Dus die zal zeker niet staatssecretaris worden.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: De tranen van een politicus

Bericht door Luther »

Zou kamervoorzitter Van Miltenburg ook tranen gaan laten?
Zojuist kondigde ze haar aftreden aan. Eerlijk is eerlijk: ik was voorstander van Van Miltenburg toen zij zich kandidaat stelde tegenover Khadisja Arib (PvdA) en Gerard Schouw (D66). Ik heb haar schromelijk overschat.
De vraag is nu: Wie gaat zich kandidaat stellen? En zou het beste de Kamer kunnen voorzitten?

Om met die laatste vraag te beginnen: Er is op dit moment één kamerlid (één van de ondervoorzitters) die verreweg het beste de Kamer voorzit en dat is Martin Bosma (PVV). Helaas zal het feit dat hij een PVV'er is, ertoe leiden dat hij niet zal worden gekozen. Waarschijnlijk zal hij zich daarom ook niet kandidaat stellen.

Blijft de vraag: Wie zullen zich wél kandideren?
Mogelijk:
- Ton Elias (VVD) (strenge voorzitter, zakelijke stijl)
- mw. Tamara van Ark (VVD) (erg weinig voorzitterservaring)
- mw. Khadisja Arib (PvdA) (zeer strenge voorzitter, kapt levendige debatten vaak af)
- Angelien Eijsink (PvdA) (geen voorzitterservaring)
- Ronald van Raak (SP) (weinig voorzitterservaring, te scherp SP-profiel)
- mw. Sharon Gesthuizen (SP) (geen voorzitterservaring, scherp debater)
- Raymond Knops (CDA) (rustige voorzitter, tikje saai)
- mw. Madeleine van Toorenburgh (CDA) (strenge voorzitter, houdt wel van levendige debatten)
- Martin Bosma (PVV) (uitstekende voorzitter, streng als het moet, los als het kan; lost problemen op met humor)
- mw. Stientje van Veldhoven (D66) (slappe voorzitter, weinig voorzitterservaring)

Voorlopig houd ik het erop dat Ton Elias (VVD) en Khadisja Arib (PvdA) zich zullen kandideren.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: De tranen van een politicus

Bericht door Pimpelmees »

Van Miltenburg was vanaf dag één geen goede voorzitter. Daarnaast heeft ze in deze Teevenaffaire gewoon fouten gemaakt. Terecht dat ze opstapt. Ik ben heel benieuwd wie nu de voorzitter wordt. Het is in ieder geval duidelijk dat het voorzitterschap niet zo makkelijk is als Gerdi Verbeet het deed over komen. Met terugwerkende kracht veel respect dus voor mevrouw Verbeet.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De tranen van een politicus

Bericht door Herman »

Vandaag huilt Dijkhoff tranen met tuiten. Weer een politicus van zijn voetstuk gevallen.

https://nos.nl/artikel/2250883-vvd-frac ... h-uit.html
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: De tranen van een politicus

Bericht door eilander »

Wat bijzonder vreemd dat deze brief op de website van de VVD staat.
En wat een bijzonder irritante brief. Op onderdelen ook blasfemisch en aanvallend.
Hier zou de VVD in ferme bewoordingen afstand van moeten nemen.
En Dijkhoff moet zich schamen.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: De tranen van een politicus

Bericht door Geytenbeekje »

eilander schreef:Wat bijzonder vreemd dat deze brief op de website van de VVD staat.
En wat een bijzonder irritante brief. Op onderdelen ook blasfemisch en aanvallend.
Hier zou de VVD in ferme bewoordingen afstand van moeten nemen.
En Dijkhoff moet zich schamen.
Hij is geen belijdend katholiek, anders doe je dat niet.
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: De tranen van een politicus

Bericht door emigrant »

Dijkhof zou ook dit kunnen overwegen:

https://www.vvd.nl/opzeggen/
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Plaats reactie