De tranen van een politicus

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

De tranen van een politicus

Bericht door Mara »

Op AD.nl staat een artikel over het huilen van sommige politici, met de bekende voorbeelden erbij.
Veel mensen vinden het menselijk en normaal, ook voor een politicus, om af en toe hun emotie te tonen.
Maar er zijn ook mensen die zich eraan ergeren. Of het hen zelfs kwalijk nemen, omdat dit een slecht voorbeeld zou zijn.
De tranen van minister Timmermans, wat zou Poetin daarvan vinden?
Wat vinden wij van huilen in het openbaar, door bewindvoerders?
Voor wie het artikel wil lezen: DE SNIKKENDE POLITICUS
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Marc_44
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 mei 2014, 23:14

Re: De tranen van een politicus

Bericht door Marc_44 »

Van minister Timmermans kan ik mij wel voorstellen dat hij even een traantje moest wegpinken. Voor hem komt deze ramp heel dichtbij. En dan in combinatie met de vermoeidheid van al dat reizen.

Maar over het algemeen houd ik niet zo van politici in tranen. Bij sommigen is het ook wat te duidelijk dat ze "een andere kant van zichzelf" aan de kiezer willen laten zien. Dan zit er dus electoraal gewin achter.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: De tranen van een politicus

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Mara schreef:Op AD.nl staat een artikel over het huilen van sommige politici, met de bekende voorbeelden erbij.
Veel mensen vinden het menselijk en normaal, ook voor een politicus, om af en toe hun emotie te tonen.
Maar er zijn ook mensen die zich eraan ergeren. Of het hen zelfs kwalijk nemen, omdat dit een slecht voorbeeld zou zijn.
De tranen van minister Timmermans, wat zou Poetin daarvan vinden?
Wat vinden wij van huilen in het openbaar, door bewindvoerders?
Voor wie het artikel wil lezen: DE SNIKKENDE POLITICUS
Als iets een politicus werkelijk raakt, mag je dat best zien vind ik.
Gemaaktheid of op gevoel spelen hebben we weinig aan.
Bij minister Timmermans kan ik het ook wel begrijpen, en dat lijkt me echte ontroering.
Geraakt ook door de situatie, en de situatie voor de nabestaanden.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De tranen van een politicus

Bericht door Mara »

Marc_44 schreef:Van minister Timmermans kan ik mij wel voorstellen dat hij even een traantje moest wegpinken. Voor hem komt deze ramp heel dichtbij. En dan in combinatie met de vermoeidheid van al dat reizen.

Maar over het algemeen houd ik niet zo van politici in tranen. Bij sommigen is het ook wat te duidelijk dat ze "een andere kant van zichzelf" aan de kiezer willen laten zien. Dan zit er dus electoraal gewin achter.
En destijds de heer Wiegel? Het ging in een gesprek over het weduwenpensioen en hij was een half jaar daarvoor zelf weduwnaar geworden.H
Hij stond en staat niet bepaald te boek als een huilebalk.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: De tranen van een politicus

Bericht door Luther »

Gaat mevrouw Mansveld vandaag nog huilen om het verlies van haar baan als staatssecretaris?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: De tranen van een politicus

Bericht door Mannetje »

Luther schreef:Gaat mevrouw Mansveld vandaag nog huilen om het verlies van haar baan als staatssecretaris?
In haar geval zou ik opgelucht ademhalen dat ze de misere achter zich kan laten...
-
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: De tranen van een politicus

Bericht door Hendrikus »

Luther schreef:Gaat mevrouw Mansveld vandaag nog huilen om het verlies van haar baan als staatssecretaris?
Of ze erom gaat huilen, weet ik niet, maar dat ze haar baan kwijtraakt lijkt wel zeker.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: De tranen van een politicus

Bericht door Auto »

Ze is opgestapt.
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: De tranen van een politicus

Bericht door emigrant »

Auto schreef:Ze is opgestapt.
Op de Fyra naar huis?
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
ZWP
Berichten: 1663
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: De tranen van een politicus

Bericht door ZWP »

emigrant schreef:
Auto schreef:Ze is opgestapt.
Op de Fyra naar huis?
Nee, die had vertraging... :cry
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: De tranen van een politicus

Bericht door Auto »

ZWP schreef:
emigrant schreef:
Auto schreef:Ze is opgestapt.
Op de Fyra naar huis?
Nee, die had vertraging... :cry
Rutte heeft geen vertraging, die moet nu naar de Tweede Kamer inzake het aftreden van staatssecretaris.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: De tranen van een politicus

Bericht door Luther »

...en dan gaat de naam rond van staatssecretaris S. Dijksma (nu landbouw) om Mansveld op te volgen. Ik had toch meer een politiek zwaargewicht verwacht op deze post, of een portfeuillewissel met de minister.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: De tranen van een politicus

Bericht door parsifal »

Luther schreef:...en dan gaat de naam rond van staatssecretaris S. Dijksma (nu landbouw) om Mansveld op te volgen. Ik had toch meer een politiek zwaargewicht verwacht op deze post, of een portfeuillewissel met de minister.
Dijksma heeft een aardige carriere als politicus. Ik weet niet direct wie de betere kandidaten zouden zijn van binnen de PvdA.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: De tranen van een politicus

Bericht door Luther »

parsifal schreef:
Luther schreef:...en dan gaat de naam rond van staatssecretaris S. Dijksma (nu landbouw) om Mansveld op te volgen. Ik had toch meer een politiek zwaargewicht verwacht op deze post, of een portfeuillewissel met de minister.
Dijksma heeft een aardige carriere als politicus. Ik weet niet direct wie de betere kandidaten zouden zijn van binnen de PvdA.
Ik denk aan het kaliber van Eberhard van der Laan, de huidige burgemeester van Amsterdam.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: De tranen van een politicus

Bericht door Zita »

Luther schreef:
parsifal schreef:
Luther schreef:...en dan gaat de naam rond van staatssecretaris S. Dijksma (nu landbouw) om Mansveld op te volgen. Ik had toch meer een politiek zwaargewicht verwacht op deze post, of een portfeuillewissel met de minister.
Dijksma heeft een aardige carriere als politicus. Ik weet niet direct wie de betere kandidaten zouden zijn van binnen de PvdA.
Ik denk aan het kaliber van Eberhard van der Laan, de huidige burgemeester van Amsterdam.
Die gaat zijn vingers niet branden aan al die rampzalige dossiers. Ik denk dat er niet veel zwaargewichten staan te springen om zo'n probleempost over te nemen.
Plaats reactie