Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door DDD »

Tiberius schreef:
DDD schreef:@Tiberius:
Ik ben niet de geïnterviewde en het is flauw om ChristenUnie-leden aan te spreken op een domme uitspraak van de ChristenUnie-fractievoorzitter in Ede, waarvan overigens nog maar te bezien staat of die uitspraak daadwerkelijk zo gedaan is.
Je mag hier op het forum iedereen direct aanspreken; dat hoeft niet via een moderator.
In dit geval was je zelf degene die de gewraakte uitspraak deed:
Tiberius schreef:
FlyingEagle schreef:Zo wordt er gereageerd... reactie van de CU valt me zwaar tegen :nonnon

http://www.gelderlander.nl/regio/de-val ... -1.4277719
En dan de GBP verwijten, dat ze taalfouten maken. :bobo
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Gian »

Het is de media en het artiestenwereldje die dit enorm opblazen. Bij stand.nl gaf 40 procent van de stemmers Wilders gelijk. Dat is Nederland.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door DDD »

Nee, het zijn de fatsoenlijke mensen die hier een punt van maken. Daar hoef je heus geen artiest voor te zijn. Een beetje beschaving is voldoende. Ik kan het niet anders zien.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Hendrikus »

DDD schreef:Nee, het zijn de fatsoenlijke mensen die hier een punt van maken. Daar hoef je heus geen artiest voor te zijn. Een beetje beschaving is voldoende. Ik kan het niet anders zien.
Alsof artiesten geen fatsoenlijke en beschaafde mensen zouden kunnen zijn :huhu
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door parsifal »

Rijssen schreef: Meer dan 70% van Marokkanen is uitkeringsafhankelijk (en dat alleen nog maar in NL, bedenk eens hoe veel er in Marokko zitten die mee teren op een uitkering)
62% van Marokkaanse mannen in aanraking geweest met politie vanwege criminaliteit...

Maar we mogen ze niet benoemen, Wilders heeft daar groot gelijk in, iemand moet het doen...

Verder vind ik al die gutmenschen die zonodig op FB en twitter hun afschuw en gal spugen op Geert Wilders stuitend.
Zie mij is politiekcorrect zijn bah...
Dat er vanmiddag in de demonstratie tegen Wilders jihad vlaggen werden getoond, notabene naast de dokwerker zegt genoeg over de demonstranten.
Om nog maar te zwijgen over het spandoek "Wilders is de hond van Israel", maar zulke dingen zie je niet bij onze staatsomroep.
Op het moment mag best gezegd worden dat er veel marokkanen zijn die vaak problemen veroorzaken. Ook mag het gezegd worden dat veel Marokkanen zich vaak nog racistischer gedragen dan Geert Wilders. Echter WIlders maakt bewust het onderscheid niet tussen zeg die groep tieners die vrouwen lastigvalt en dat marokkaanse meisje dat hard studeert om arts te worden, of de cafehouder op de hoek. Hij gebruikt het `minder marokkanen` 3 keer, elke keer is er ophef omdat hij ongenuanceerd is, dan weet hij ook wel hoe zijn uitspraken geinterpreteerd worden. En ja, wat er bij demonstraties gebeurd is is niet goed te praten. Als er illegale dingen gedaan zijn dan hoop ik dat daar ook mensen voor veroordeeld worden. Laat de rechter daar over beslissen, net als over uitspraken van WIlders.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Tiberius »

DDD schreef:
Tiberius schreef:
DDD schreef:@Tiberius:
Ik ben niet de geïnterviewde en het is flauw om ChristenUnie-leden aan te spreken op een domme uitspraak van de ChristenUnie-fractievoorzitter in Ede, waarvan overigens nog maar te bezien staat of die uitspraak daadwerkelijk zo gedaan is.
Je mag hier op het forum iedereen direct aanspreken; dat hoeft niet via een moderator.
In dit geval was je zelf degene die de gewraakte uitspraak deed:
Tiberius schreef:
FlyingEagle schreef:Zo wordt er gereageerd... reactie van de CU valt me zwaar tegen :nonnon

http://www.gelderlander.nl/regio/de-val ... -1.4277719
En dan de GBP verwijten, dat ze taalfouten maken. :bobo
Ok, dacht je dat ik dat bedoelde.
Nee, dus. Het ging mij om de taalfout in de kop van dat artikel.

Politiek bemoei ik me zelden of nooit mee: dat is te complex voor mij.
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door WimA »

parsifal schreef:
Rijssen schreef: Meer dan 70% van Marokkanen is uitkeringsafhankelijk (en dat alleen nog maar in NL, bedenk eens hoe veel er in Marokko zitten die mee teren op een uitkering)
62% van Marokkaanse mannen in aanraking geweest met politie vanwege criminaliteit...

Maar we mogen ze niet benoemen, Wilders heeft daar groot gelijk in, iemand moet het doen...

Verder vind ik al die gutmenschen die zonodig op FB en twitter hun afschuw en gal spugen op Geert Wilders stuitend.
Zie mij is politiekcorrect zijn bah...
Dat er vanmiddag in de demonstratie tegen Wilders jihad vlaggen werden getoond, notabene naast de dokwerker zegt genoeg over de demonstranten.
Om nog maar te zwijgen over het spandoek "Wilders is de hond van Israel", maar zulke dingen zie je niet bij onze staatsomroep.
Op het moment mag best gezegd worden dat er veel marokkanen zijn die vaak problemen veroorzaken. Ook mag het gezegd worden dat veel Marokkanen zich vaak nog racistischer gedragen dan Geert Wilders. Echter WIlders maakt bewust het onderscheid niet tussen zeg die groep tieners die vrouwen lastigvalt en dat marokkaanse meisje dat hard studeert om arts te worden, of de cafehouder op de hoek. Hij gebruikt het `minder marokkanen` 3 keer, elke keer is er ophef omdat hij ongenuanceerd is, dan weet hij ook wel hoe zijn uitspraken geinterpreteerd worden. En ja, wat er bij demonstraties gebeurd is is niet goed te praten. Als er illegale dingen gedaan zijn dan hoop ik dat daar ook mensen voor veroordeeld worden. Laat de rechter daar over beslissen, net als over uitspraken van WIlders.
En daar gaan we weer............. Wilders verwoord zo'n beetje 40% van de bevolking in deze. Door het niet luisteren naar deze - hele grote - groep zijn de politiek correcten m.i. zelf verantwoordelijk voor het steeds hardere geluid van Wilders.
Probeer nu eerst eens na te denken over die 40%, wie zijn zij? en waarom vinden ze dit? Want laten we wel wezen, de groep die pas echt gedemoniseerd wordt op dit moment zijn degenen die in de politiek correcte omgevingen - zoals scholen/media etc. het gewoon opnemen voor het PVV geluid. Want het roepen "minder Marokkanen" wordt erger gevonden dan het zwaaien met de "Jihad" vlaggen. Men kan - gelet op de afkeuringen - beter naar Syrië vertrekken om anderen dood te schieten dan "minder Marokkanen" roepen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door refo »

Luther schreef:
ejvl schreef:Er staat in zn programma, vrijwillige remigratie, criminelen het land uit, minder immigratie. Dan krijg je automatisch minder Marokkanen. Dat is o.a de verdediging van dhr Wilders.
Dan gaan we dus helemaal mee in zijn retoriek. Een politicus is ook verantwoordelijk voor de gevolgen van zijn woorden.
En criminele Nederlanders, autochtoon of van Marokkaanse afkomst, moeten keihard aangepakt worden. Want dat is wel een punt: het gaat nu weer over Wilders en niet over de oplossing van de problemen. En de oplossingen die hij aandraagt, kunnen helemaal niet. Het gaat Wilders ook helemaal niet om oplossingen. Hij gaat door, ook als iedereen bij hem wegloopt.
Ik zag een bange man, die in wanhoop de vlucht naar voren neemt, omdat hij vast zit in zijn eigen fuik. Het kan hem niets schelen wie het met hem eens is of net, wie er wegloopt of niet.
En ondertussen hebben we het er niet over dat de PVV gewoon verloren heeft in de gemeenten waar de partij mee deed.
Jij zag een bange man? Waar?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door parsifal »

WimA schreef:
En daar gaan we weer............. Wilders verwoord zo'n beetje 40% van de bevolking in deze. Door het niet luisteren naar deze - hele grote - groep zijn de politiek correcten m.i. zelf verantwoordelijk voor het steeds hardere geluid van Wilders.
Probeer nu eerst eens na te denken over die 40%, wie zijn zij? en waarom vinden ze dit? Want laten we wel wezen, de groep die pas echt gedemoniseerd wordt op dit moment zijn degenen die in de politiek correcte omgevingen - zoals scholen/media etc. het gewoon opnemen voor het PVV geluid. Want het roepen "minder Marokkanen" wordt erger gevonden dan het zwaaien met de "Jihad" vlaggen. Men kan - gelet op de afkeuringen - beter naar Syrië vertrekken om anderen dood te schieten dan "minder Marokkanen" roepen.
Nee er wordt geluisterd naar die 40%. Punt is dat je bij het luisteren en het nemen van maatregelen eerlijk moet blijven en niet mensen uitsluiten (of juist insluiten in het negatieve). Een oplossing vinden is moeilijk. Echter Wilders draagt ook niet echt bij aan oplossingen die haalbaar zijn. (Zelf zou ik met mijn beperkte kennis oproepen voor zwaardere straffen bij herhaling van de relatief kleine vergrijpen, zoals diefstal, geweldpleging zonder veel letsel etc.)

En ja er moet afkeer zijn van Jihad vlaggen en ja ik weet dat racisme onder veel Marokkanen ernstiger is dan racisme naar deze Marokkanen toe. Dit maakt op geen enkele manier het afwijzen van de Marokkaanse vrouw die hard leert om arts te worden goed, of het afwijzen van de vrouw met hoofddoek, puur omdat ze uit een bepaald land komt, of de hardwerkende vuilnisman van Marokkaanse afkomst. Generaliserende uitspraken zoals die door Wilders gedaan worden kunnen vrees ik leiden tot een houding t.o.v. Marokkanen die te vergelijken is met de houding die men in bijvoorbeeld Indonesie had/heeft t.o.v. etnisch Chinezen. Of minder extreem, zoals in Hongarije t.o.v. Roma.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door WimA »

parsifal schreef:
WimA schreef:
En daar gaan we weer............. Wilders verwoord zo'n beetje 40% van de bevolking in deze. Door het niet luisteren naar deze - hele grote - groep zijn de politiek correcten m.i. zelf verantwoordelijk voor het steeds hardere geluid van Wilders.
Probeer nu eerst eens na te denken over die 40%, wie zijn zij? en waarom vinden ze dit? Want laten we wel wezen, de groep die pas echt gedemoniseerd wordt op dit moment zijn degenen die in de politiek correcte omgevingen - zoals scholen/media etc. het gewoon opnemen voor het PVV geluid. Want het roepen "minder Marokkanen" wordt erger gevonden dan het zwaaien met de "Jihad" vlaggen. Men kan - gelet op de afkeuringen - beter naar Syrië vertrekken om anderen dood te schieten dan "minder Marokkanen" roepen.
Nee er wordt geluisterd naar die 40%. Punt is dat je bij het luisteren en het nemen van maatregelen eerlijk moet blijven en niet mensen uitsluiten (of juist insluiten in het negatieve). Een oplossing vinden is moeilijk. Echter Wilders draagt ook niet echt bij aan oplossingen die haalbaar zijn. (Zelf zou ik met mijn beperkte kennis oproepen voor zwaardere straffen bij herhaling van de relatief kleine vergrijpen, zoals diefstal, geweldpleging zonder veel letsel etc.)

En ja er moet afkeer zijn van Jihad vlaggen en ja ik weet dat racisme onder veel Marokkanen ernstiger is dan racisme naar deze Marokkanen toe. Dit maakt op geen enkele manier het afwijzen van de Marokkaanse vrouw die hard leert om arts te worden goed, of het afwijzen van de vrouw met hoofddoek, puur omdat ze uit een bepaald land komt, of de hardwerkende vuilnisman van Marokkaanse afkomst. Generaliserende uitspraken zoals die door Wilders gedaan worden kunnen vrees ik leiden tot een houding t.o.v. Marokkanen die te vergelijken is met de houding die men in bijvoorbeeld Indonesie had/heeft t.o.v. etnisch Chinezen. Of minder extreem, zoals in Hongarije t.o.v. Roma.
Het klopt allemaal wat je hier zegt. En toch ageer je tegen een vermeend probleem wat in jouw ogen misschien in de toekomst door deze opmerkingen van Wilders zou kunnen gaan ontstaan omdat je eigenlijk geen greintje vertrouwen hebt in de Nederlandse bevolking en die als toch wat dommig beschouwd.
Maar aan de echte problemen hieromtrent wordt enkel lippendienst bewezen. Om vervolgens over te gaan tot de orde van de dag. Wederom veroorzaakt door een minachting van en het geen vertrouwen hebben in de bevolking.
Laatst gewijzigd door WimA op 24 mar 2014, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door refo »

Het irritante in deze discussie is is dat de focus nu op uitspraken van Wilders ligt, terwijl de van de problemen door Marokkanen gewoon wordt weggekeken. Inderdaad draagt Wilders geen haalbare oplossingen aan, maar dat is precies het probleem. In de jaren 70 en 80 wist de gewone (autochtone) Nederlander allang: Marokkanen weten beter hoe het in Nederland geregeld is dan wij. Als je ziek was hoefde je helemaal niet thuis te zitten. Als er maar iemand in je bed lag als de controleur langskwam. En dat was eenvoudig te regelen.

De hardwerkende Marokkaan is meestal een Turk ;)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Luther »

refo schreef:Het irritante in deze discussie is is dat de focus nu op uitspraken van Wilders ligt, terwijl de van de problemen door Marokkanen gewoon wordt weggekeken. Inderdaad draagt Wilders geen haalbare oplossingen aan, maar dat is precies het probleem. In de jaren 70 en 80 wist de gewone (autochtone) Nederlander allang: Marokkanen weten beter hoe het in Nederland geregeld is dan wij. Als je ziek was hoefde je helemaal niet thuis te zitten. Als er maar iemand in je bed lag als de controleur langskwam. En dat was eenvoudig te regelen.

De hardwerkende Marokkaan is meestal een Turk ;)
En degen het meest bijdraagt aan een stand-still qua oplossingen is Wilders zelf. Door zijn geschreeuw, gediscrimineer etc. wordt het gesprek over het werkelijke probleem 'besmet', waardoor andere politici zich er minder over uiten, bang geworden om met Wilders vergeleken te worden.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door parsifal »

WimA schreef:
parsifal schreef:
WimA schreef:
En daar gaan we weer............. Wilders verwoord zo'n beetje 40% van de bevolking in deze. Door het niet luisteren naar deze - hele grote - groep zijn de politiek correcten m.i. zelf verantwoordelijk voor het steeds hardere geluid van Wilders.
Probeer nu eerst eens na te denken over die 40%, wie zijn zij? en waarom vinden ze dit? Want laten we wel wezen, de groep die pas echt gedemoniseerd wordt op dit moment zijn degenen die in de politiek correcte omgevingen - zoals scholen/media etc. het gewoon opnemen voor het PVV geluid. Want het roepen "minder Marokkanen" wordt erger gevonden dan het zwaaien met de "Jihad" vlaggen. Men kan - gelet op de afkeuringen - beter naar Syrië vertrekken om anderen dood te schieten dan "minder Marokkanen" roepen.
Nee er wordt geluisterd naar die 40%. Punt is dat je bij het luisteren en het nemen van maatregelen eerlijk moet blijven en niet mensen uitsluiten (of juist insluiten in het negatieve). Een oplossing vinden is moeilijk. Echter Wilders draagt ook niet echt bij aan oplossingen die haalbaar zijn. (Zelf zou ik met mijn beperkte kennis oproepen voor zwaardere straffen bij herhaling van de relatief kleine vergrijpen, zoals diefstal, geweldpleging zonder veel letsel etc.)

En ja er moet afkeer zijn van Jihad vlaggen en ja ik weet dat racisme onder veel Marokkanen ernstiger is dan racisme naar deze Marokkanen toe. Dit maakt op geen enkele manier het afwijzen van de Marokkaanse vrouw die hard leert om arts te worden goed, of het afwijzen van de vrouw met hoofddoek, puur omdat ze uit een bepaald land komt, of de hardwerkende vuilnisman van Marokkaanse afkomst. Generaliserende uitspraken zoals die door Wilders gedaan worden kunnen vrees ik leiden tot een houding t.o.v. Marokkanen die te vergelijken is met de houding die men in bijvoorbeeld Indonesie had/heeft t.o.v. etnisch Chinezen. Of minder extreem, zoals in Hongarije t.o.v. Roma.
Het klopt allemaal wat je hier zegt. En toch ageer je tegen een vermeend probleem wat in jouw ogen misschien in de toekomst door deze opmerkingen van Wilders zou kunnen gaan ontstaan omdat je eigenlijk geen greintje vertrouwen hebt in de Nederlandse bevolking en die als toch wat dommig beschouwd.
Maar aan de echte problemen hieromtrent wordt enkel lippendienst bewezen. Om vervolgens over te gaan tot de orde van de dag. Wederom veroorzaakt door een minachting van en het geen vertrouwen hebben in de bevolking.
Ik heb inderdaad weinig vertrouwen in de Nederlandse bevolking (of de Zweedse) of welke bevolking dan ook. De geschiedenis heeft ons genoeg lessen geleerd wat dat betreft. Daarom denk ik dat juist politici niet de onderbuik moeten voeden en moeten werken naar oplossingen toe. Zo zie ik in Hongarije ook een probleem met de Roma echter haat is nooit de oplossing. Jaren geleden wist mijn zusje naar aanleiding van campingevangelisatiewerk al te vertellen dat sommige kinderen heel kwaad werden toen het verhaal van de barmhartige samaritaan werd vertaald naar de barmhartige marokkaan (zeg nooit wat goeds over Marokkanen) en de aankomend arts met wie ik in Utrecht samenwerkte wist ooit ontdaan te vertellen dat haar nichtje van 5 door tieners werd uitgescholden omdat ze Marokkaan was. Dit soort dingen moeten gewoon niet gevoed worden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Online
Marco
Berichten: 3592
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Marco »

Wat een discussie. Alsof er geen ander alternatief voor overdreven knuffelen van Marokkanen is dan het opzwepen van het volk om ze 'minder, minder' te laten roepen. Alsof er helemaal niemand is, die de problemen wel op tafel wil leggen, maar niet tegelijkertijd een hele bevolkingsgroep wil stigmatiseren.

Wilders verwoordt misschien een groot deel van de bevolking als hij problemen benoemt. Maar niet als hij met 'oplossingen' komt.

En daarnaast: het gaat niet aan om het ene kwaad met het andere kwaad te vergelijken en dan weg te strepen. Je krijgt dan een balk-splinter discussie en die moet je bij voorbaat niet willen voeren. Ook niet, als het om 'de' Marokkanen gaat. Die zijn er niet. Net zomin als 'de' Nederlanders, 'de' Belgen, 'de' Fransen, 'de' Duitsers, 'de' Noren, 'de' Filistijnen, 'de' Tyriërs of 'de' Moren...
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door WimA »

parsifal schreef: Jaren geleden wist mijn zusje naar aanleiding van campingevangelisatiewerk al te vertellen dat sommige kinderen heel kwaad werden toen het verhaal van de barmhartige samaritaan werd vertaald naar de barmhartige marokkaan (zeg nooit wat goeds over Marokkanen) en de aankomend arts met wie ik in Utrecht samenwerkte wist ooit ontdaan te vertellen dat haar nichtje van 5 door tieners werd uitgescholden omdat ze Marokkaan was. Dit soort dingen moeten gewoon niet gevoed worden.
Tja. Dit vind ik dan weer van die -selectieve - onderbuik verhalen waardoor de echte problemen onderbelicht blijven. Omdat deze verhalen - ten onrechte - worden uitvergroot en aan racisme wordt gerelateerd.
Plaats reactie