Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door parsifal »

WimA schreef: De burgemeester van Amsterdam is een publiek figuur. Het blijft een wat meten met 2 maten.
Maar maakte hij zichzelf schuldig aan racisme/anti-semmitisme of associeerde hij zich hiermee?

parsifal schreef:Ik zie dat probleem niet zo, de kiezer is niet gek. Het is - typisch linkse - arrogantie om te denken dat als men het niet men hun eens is men dus wordt misleid door one-liners. Denken dat de kiezers van Wilders worden misleid i.p.v. dat ze gewoon nadenken en op grond daarvan keuzen maken.
Een groot deel van de kiezers, stemt vanwege de eigen portemonnee, een groot deel van de kiezers wil oplossingen voor de problemen die ze zien, zonder dat de gevolgen te overzien zijn. Daarom is het ook goed dat er onder onze volksvertegenwoordigers juristen, economen en een verdwaalde wetenschapper te vinden zijn. En ja ik hoor bij die gekke kiezers.
Het argument dat het veranderen van wetten tijd kost klopt. Dat was 10 jaar geleden ook het argument. Fijn hoor zo'n argument.
En 10 jaar geleden zat Wilders ook al in de kamer. Hierbij komt dat ook niet helemaal duidelijk is welke wetten effectief zullen zijn. Men zette in op een strenger asielbeleid toen de kiezer daarom riep. Men zette in op meer aandacht voor onderwijs en een betere woonomgeving voor groepen met veel problemen, men zette in op een zwaardere straffen. Sommige van deze dingen zijn niet effectief gebleken, sommige hebben vreemde gevolgen (asielzoekers worden uitgezet terwijl ze in Nederland vrouw en kind hebben etc). Nu roept men "minder marokkanen" en de vraag die Wilders niet beantwoordt is hoe hij dat wil bereiken met juridisch niet al te gekke middelen? (paspoort afnemen is zonder een goed dichtgetimmerd voorstel van hoe dat juridisch zou moeten niet erg realistisch, maar blijkbaar zijn wel veel "niet-gekke" kiezers hier voor).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door WimA »

parsifal schreef:
WimA schreef: De burgemeester van Amsterdam is een publiek figuur. Het blijft een wat meten met 2 maten.
Maar maakte hij zichzelf schuldig aan racisme/anti-semmitisme of associeerde hij zich hiermee?
Dit is een non-discussie, Met deze redenering heeft Wilders zich ook niet schuldig gemaakt aan racisme gedurende de verkiezingsavond.
WimA schreef:
parsifal schreef:Ik zie dat probleem niet zo, de kiezer is niet gek. Het is - typisch linkse - arrogantie om te denken dat als men het niet men hun eens is men dus wordt misleid door one-liners. Denken dat de kiezers van Wilders worden misleid i.p.v. dat ze gewoon nadenken en op grond daarvan keuzen maken.
Een groot deel van de kiezers, stemt vanwege de eigen portemonnee, een groot deel van de kiezers wil oplossingen voor de problemen die ze zien, zonder dat de gevolgen te overzien zijn. Daarom is het ook goed dat er onder onze volksvertegenwoordigers juristen, economen en een verdwaalde wetenschapper te vinden zijn. En ja ik hoor bij die gekke kiezers.
Het is wel duidelijk dat je jezelf wat beter in staat vindt tot kiezen dan de "rest". Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je dat vindt. De PVV kent toch ook wel "juristen, economen en een verdwaalde wetenschapper" in haar gelederen?
parsifal schreef:
WimA schreef:Het argument dat het veranderen van wetten tijd kost klopt. Dat was 10 jaar geleden ook het argument. Fijn hoor zo'n argument.
En 10 jaar geleden zat Wilders ook al in de kamer. Hierbij komt dat ook niet helemaal duidelijk is welke wetten effectief zullen zijn. Men zette in op een strenger asielbeleid toen de kiezer daarom riep.
Dat was wel zeer effectief overigens, los van het feit hoe men er inhoudelijk tegenover staat/stond.
parsifal schreef:Men zette in op meer aandacht voor onderwijs en een betere woonomgeving voor groepen met veel problemen,
Dat was de linkse "krachtwijken" flauwekul. Dat was wel zeer ineffectief. (overigens van te voren ook wel bekend maar de linkse kliek wist het beter)
parsifal schreef:men zette in op een zwaardere straffen.
Dat is ook effectief.
parsifal schreef:Sommige van deze dingen zijn niet effectief gebleken, sommige hebben vreemde gevolgen (asielzoekers worden uitgezet terwijl ze in Nederland vrouw en kind hebben etc).
De linkse hobby's zijn zeer ineffectief gebleken, de meer rechtsere oplossing(en) wat meer effectief.
parsifal schreef:Nu roept men "minder marokkanen" en de vraag die Wilders niet beantwoordt is hoe hij dat wil bereiken met juridisch niet al te gekke middelen? (paspoort afnemen is zonder een goed dichtgetimmerd voorstel van hoe dat juridisch zou moeten niet erg realistisch, maar blijkbaar zijn wel veel "niet-gekke" kiezers hier voor).
Qua retoriek, populistische one-liners betoon je je een prima navolger van Dhr. Wilders. Ook het bewust blijven verkeerd uitleggen van uitglijders - ook na correctie's door velen - komt nogal hijgerig en stemmingmakend over.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door parsifal »

WimA schreef: Dit is een non-discussie, Met deze redenering heeft Wilders zich ook niet schuldig gemaakt aan racisme gedurende de verkiezingsavond.
Okee, als je dat verschil niet ziet houdt het op.
WimA schreef: Het is wel duidelijk dat je jezelf wat beter in staat vindt tot kiezen dan de "rest". Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je dat vindt. De PVV kent toch ook wel "juristen, economen en een verdwaalde wetenschapper" in haar gelederen?
Niet zo heel veel eigenlijk. De voorstellen met betrekking tot het probleem van criminele Marokkaanse jongeren getuigen hier ook niet van.
parsifal schreef:
WimA schreef:Het argument dat het veranderen van wetten tijd kost klopt. Dat was 10 jaar geleden ook het argument. Fijn hoor zo'n argument.
En 10 jaar geleden zat Wilders ook al in de kamer. Hierbij komt dat ook niet helemaal duidelijk is welke wetten effectief zullen zijn. Men zette in op een strenger asielbeleid toen de kiezer daarom riep.
Dat was wel zeer effectief overigens, los van het feit hoe men er inhoudelijk tegenover staat/stond.
[/quote]
Het was effectief in de zin dat er minder asielzoekers kwamen, niet zo effectief in de bestrijding van problemen veroorzaakt door een deel van de allochtonen.
parsifal schreef:Men zette in op meer aandacht voor onderwijs en een betere woonomgeving voor groepen met veel problemen,
Dat was de linkse "krachtwijken" flauwekul. Dat was wel zeer ineffectief. (overigens van te voren ook wel bekend maar de linkse kliek wist het beter)
Dat wist men niet vooraf.
parsifal schreef:men zette in op een zwaardere straffen.
Dat is ook effectief.
Werkelijk?



De linkse hobby's zijn zeer ineffectief gebleken, de meer rechtsere oplossing(en) wat meer effectief.
Ik zie de effectiviteit van de "rechtse" methoden nog niet zo.

Qua retoriek, populistische one-liners betoon je je een prima navolger van Dhr. Wilders. Ook het bewust blijven verkeerd uitleggen van uitglijders - ook na correctie's door velen - komt nogal hijgerig en stemmingmakend over.
Ja het is uitgebreid gecorrigeerd, maar sommige van Wilders' eigen (voormalige) partijgenoten zien het niet zo. Ook doet hij zelf niet echt zijn best om zichzelf duidelijker te maken of nuance aan te brengen en dat is verwerpelijk.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door huisman »

WimA schreef:
huisman schreef:
FNV heeft daar een onderzoek naar gedaan en ook anderen hebben dezelfde persoon exact dezelfde cv en brief laten sturen naar diverse werkgevers de één ondertekend met Jan en de andere met Achmed..resultaat in 100% van de gevallen werd Jan uitgenodigd voor een gesprek. Voor een goed opgeleide en goed ingeburgerde Marokkaan is het ook moeilijk om aan werk te komen. (google maar eens op internet dan kom je deze voorbeelden wel tegen)
Quatsch. Het is namelijk al flauwekul om dezelfde cv en dezelfde brief te sturen, de een ondertekend met Achmed en de ander ondertekend met Jan. Of ik zou idd de brief van Jan afwijzen als zijnde niet kloppend of de brief van Achmed als zijnde niet kloppend. Gelet op het resultaat zal de brief van Achmed wel niet geklopt hebben.
Heb je voorbeelden van de verstuurde brieven? Dan zal ik het wel ff aanwijzen hoe je dat kan zien......
Regel 1 bij solliciteren is: Wees jezelf.
je vraagt of er onderzoek is gedaan...ja dat is er op diverse manieren gedaan...dan heb je kritiek op de wijze van onderzoeken en vind je alles wat buiten jouw blinde vlek ligt "quatsch".
Ik heb echt geen blinde vlek als het de criminaliteit betreft van jonge mannelijke Marokkanen. Mijn zoon is politieagent in een regio met een sterke oververtegenwoordiging van deze groep....maar hij treft nooit criminele vrouwelijke Marokkanen aan en boven de 25 loopt de oververtegenwoordiging van mannelijke Marokkanen snel terug.
Om dan een hele bevolkingsgroep te discrimineren en te stigmatiseren is schandalig en in Bijbels licht niet te verdedigen.
Dat er dan in onze gezindte sympathie bestaat voor de club van Wilders (zelfs na het "minder minder" geschreeuw in een bräukeller‎ in Den Haag) zegt veel over de geesteloosheid die er onder ons is.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Floppy »

huisman schreef:
WimA schreef:
huisman schreef:
FNV heeft daar een onderzoek naar gedaan en ook anderen hebben dezelfde persoon exact dezelfde cv en brief laten sturen naar diverse werkgevers de één ondertekend met Jan en de andere met Achmed..resultaat in 100% van de gevallen werd Jan uitgenodigd voor een gesprek. Voor een goed opgeleide en goed ingeburgerde Marokkaan is het ook moeilijk om aan werk te komen. (google maar eens op internet dan kom je deze voorbeelden wel tegen)
Quatsch. Het is namelijk al flauwekul om dezelfde cv en dezelfde brief te sturen, de een ondertekend met Achmed en de ander ondertekend met Jan. Of ik zou idd de brief van Jan afwijzen als zijnde niet kloppend of de brief van Achmed als zijnde niet kloppend. Gelet op het resultaat zal de brief van Achmed wel niet geklopt hebben.
Heb je voorbeelden van de verstuurde brieven? Dan zal ik het wel ff aanwijzen hoe je dat kan zien......
Regel 1 bij solliciteren is: Wees jezelf.
je vraagt of er onderzoek is gedaan...ja dat is er op diverse manieren gedaan...dan heb je kritiek op de wijze van onderzoeken en vind je alles wat buiten jouw blinde vlek ligt "quatsch".
Ik heb echt geen blinde vlek als het de criminaliteit betreft van jonge mannelijke Marokkanen. Mijn zoon is politieagent in een regio met een sterke oververtegenwoordiging van deze groep....maar hij treft nooit criminele vrouwelijke Marokkanen aan en boven de 25 loopt de oververtegenwoordiging van mannelijke Marokkanen snel terug.
Om dan een hele bevolkingsgroep te discrimineren en te stigmatiseren is schandalig en in Bijbels licht niet te verdedigen.
Dat er dan in onze gezindte sympathie bestaat voor de club van Wilders (zelfs na het "minder minder" geschreeuw in een bräukeller‎ in Den Haag) zegt veel over de geesteloosheid die er onder ons is.
Mag ik me hier van ganser, ganser harte bij aansluiten?
En mag ik iedereen die ergens sympathie koestert voor de opvattingen van Wilders vragen om een keer contact te maken met allochtonen?
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door WimA »

Floppy schreef:
huisman schreef:
WimA schreef:
huisman schreef:
FNV heeft daar een onderzoek naar gedaan en ook anderen hebben dezelfde persoon exact dezelfde cv en brief laten sturen naar diverse werkgevers de één ondertekend met Jan en de andere met Achmed..resultaat in 100% van de gevallen werd Jan uitgenodigd voor een gesprek. Voor een goed opgeleide en goed ingeburgerde Marokkaan is het ook moeilijk om aan werk te komen. (google maar eens op internet dan kom je deze voorbeelden wel tegen)
Quatsch. Het is namelijk al flauwekul om dezelfde cv en dezelfde brief te sturen, de een ondertekend met Achmed en de ander ondertekend met Jan. Of ik zou idd de brief van Jan afwijzen als zijnde niet kloppend of de brief van Achmed als zijnde niet kloppend. Gelet op het resultaat zal de brief van Achmed wel niet geklopt hebben.
Heb je voorbeelden van de verstuurde brieven? Dan zal ik het wel ff aanwijzen hoe je dat kan zien......
Regel 1 bij solliciteren is: Wees jezelf.
je vraagt of er onderzoek is gedaan...ja dat is er op diverse manieren gedaan...dan heb je kritiek op de wijze van onderzoeken en vind je alles wat buiten jouw blinde vlek ligt "quatsch".
Ik heb echt geen blinde vlek als het de criminaliteit betreft van jonge mannelijke Marokkanen. Mijn zoon is politieagent in een regio met een sterke oververtegenwoordiging van deze groep....maar hij treft nooit criminele vrouwelijke Marokkanen aan en boven de 25 loopt de oververtegenwoordiging van mannelijke Marokkanen snel terug.
Om dan een hele bevolkingsgroep te discrimineren en te stigmatiseren is schandalig en in Bijbels licht niet te verdedigen.
Dat er dan in onze gezindte sympathie bestaat voor de club van Wilders (zelfs na het "minder minder" geschreeuw in een bräukeller‎ in Den Haag) zegt veel over de geesteloosheid die er onder ons is.
Mag ik me hier van ganser, ganser harte bij aansluiten?
En mag ik iedereen die ergens sympathie koestert voor de opvattingen van Wilders vragen om een keer contact te maken met allochtonen?
Ik blijf van mening dat het vandaag mooi weer is. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die iets anders beweren, het zegt wel iets over de ondankbaarheid in onze dagen.
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Floppy »

::salut
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door huisman »

WimA schreef:
Floppy schreef:
huisman schreef:
je vraagt of er onderzoek is gedaan...ja dat is er op diverse manieren gedaan...dan heb je kritiek op de wijze van onderzoeken en vind je alles wat buiten jouw blinde vlek ligt "quatsch".
Ik heb echt geen blinde vlek als het de criminaliteit betreft van jonge mannelijke Marokkanen. Mijn zoon is politieagent in een regio met een sterke oververtegenwoordiging van deze groep....maar hij treft nooit criminele vrouwelijke Marokkanen aan en boven de 25 loopt de oververtegenwoordiging van mannelijke Marokkanen snel terug.
Om dan een hele bevolkingsgroep te discrimineren en te stigmatiseren is schandalig en in Bijbels licht niet te verdedigen.
Dat er dan in onze gezindte sympathie bestaat voor de club van Wilders (zelfs na het "minder minder" geschreeuw in een bräukeller‎ in Den Haag) zegt veel over de geesteloosheid die er onder ons is.
Mag ik me hier van ganser, ganser harte bij aansluiten?
En mag ik iedereen die ergens sympathie koestert voor de opvattingen van Wilders vragen om een keer contact te maken met allochtonen?
Ik blijf van mening dat het vandaag mooi weer is. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die iets anders beweren, het zegt wel iets over de ondankbaarheid in onze dagen.
Bedankt voor je inhoudsvolle reactie op mijn post :hum
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Luther »

huisman schreef:Ik heb echt geen blinde vlek als het de criminaliteit betreft van jonge mannelijke Marokkanen. Mijn zoon is politieagent in een regio met een sterke oververtegenwoordiging van deze groep....maar hij treft nooit criminele vrouwelijke Marokkanen aan en boven de 25 loopt de oververtegenwoordiging van mannelijke Marokkanen snel terug.
Om dan een hele bevolkingsgroep te discrimineren en te stigmatiseren is schandalig en in Bijbels licht niet te verdedigen.
Dat er dan in onze gezindte sympathie bestaat voor de club van Wilders (zelfs na het "minder minder" geschreeuw in een Bräukeller‎ in Den Haag) zegt veel over de geesteloosheid die er onder ons is.
:super
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Rijssen »

Jongere schreef:
Rijssen schreef:gutmenschen
Rijssen schreef:linksmensch
Wat is je doel met dit soort gepraat? Kun je eigenlijk uitleggen waarom je dat zo schrijft en spelt?

Verder vind ik het onbegrijpelijk dat een christen zich wil laten verleiden tot het links-rechts schisma van de Nederlandse politiek.

Hoe van oud Hollandse woorden....
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Dodo »

Op de site van het AD staat dat het RD een fictief interview met een Marokkaanse jongere heeft geplaatst. Heeft iemand dat gezien, is dat zo? Ik heb er kennelijk overheen gelezen.
De jongen had bijna geen opleiding maar maakte prachtige volzinnen met de te verwachten algemeenheden, kennelijk.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door DDD »

In de papieren krant van vandaag stond er gewoon bij dat het een fictief gesprek was. Wat een stampij om niets.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Dodo »

O, ik dacht dat ze het verzonnen hadden en dat iemand het had ontdekt. Zo klinkt het in het AD. Dan snap ik idd niet waar ze zich druk om maken.
Plaats reactie