SGP terug in het centrum van de macht

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: SGP terug in het centrum van de macht

Bericht door Luther »

Zonderling schreef:@Luther, ik verwar niets, maar reageerde alleen op jouw positieve stellingname over het project 'Europa' en je conclusies 'onder de streep'. Als je het zo algemeen formuleert is dat inclusief de euro, want dit project Europa is daar toch echt in uitgemond, eveneens 'onder de streep'. Verder dacht ik het al: jouw bronnen zitten bij de pro-Europapartijen (zie je link).
NRC Next is gewoon een onafhankelijke krant, zeker de economische redactie. Zij onderzoeken een D66-stelling dat de EU ons meer oplevert dan kost. En ze moeten de conclusie trekken: Inderdaad, voor het grootste deel klopt die stelling gewoon.
Misschien vind je dit rechtser en onafhankelijker? http://www.deondernemer.nl/economie/582 ... -kost.html
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: SGP terug in het centrum van de macht

Bericht door refo »

2000 euro nettoloon extra is alleen leuk als de prijzen niet extra stijgen door de EU.
En met de euro zijn we ook nog niet klaar.
De afspraak binnen de Eurozone is dat als Grieken geld stallen bij Nederlandse banken Nederland zorgt voor aanvulling van het gat dat bij een Griekse bank onstaat. Zeg maar: de DSB of Icesafe, maar dan in het kwadraat.

Tegelijkertijd financiert de US al jaren het begrotingstekort monetair. Dat gaat tegenwoordig heel simpel. Vroeger moest je de drukpersen aanzetten om biljetten te drukken. In 2013 is het gewoon een getal op je beeldscherm groter maken en er is weer krediet.

In Europa vinden we het, in tegenstelling tot de USA, heel belangrijk dat we aflossen. We vergroten er alleen de crisis maar mee. In NL zitten we al 2 weken te niksen over 6 miljard. Dat bedrag leent Amerika ongeveer per dag bij. En wees maar niet bang: de US betaalt nooit meer haar schulden. Dat is namelijk domweg nog onmogelijker dan bij Griekenland destijds. Toch hebben die schulden een AA status of beter. Ja, want anders stort alles economsich in.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: SGP terug in het centrum van de macht

Bericht door alexv »

Luther schreef:
alexv schreef:Europa levert op? Waar komt dat nu weer vandaan?
Zie deze link: http://www.nrcnext.nl/blog/2012/06/15/n ... 0-euro-op/Maar hier wordt (bewust?) niet gesproken over de duizenden regels en geboden die door Europa opgelegt zijn die ook vermogens kosten.
alexv schreef:Vertel eens hoe we al die miljarden terug gaan krijgen.
Welke miljarden? Nederland heeft vooral erg veel garantiestellingen gedaan; zoals je weet hoef je geld waarvoor je garant staat, niet uit te geven, zoalng het niet nodig is. Zo is dat ook met deze garantiestellingen. Je moet de retotiek van Wilders niet zonder nadenken zomaar overnemen, want die klopt gewoon feitelijk niet. Bovendien: als men die garantiestellingen niet deed, zou het hele fianciële stelsel in elkaar gezakt zijn, dan zijn per saldo nog veel verder van huis.
Welke miljarden? Ben je nu serieus of weet je het echt niet. Ik bedoel deze miljardenhttp://nos.nl/artikel/343365-akkoord-over-lening-griekenland.html Het finiancieele system is al inelkaar gezakt. Refo toont dat ook aan. Ik heb hier nog een paar linken die juist jij maar eens moet lezen.http://www.trouw.nl/tr/nl/7964/Schulden ... erug.dhtml

http://www.wiwo.de/politik/europa/euro- ... 93856.html

Met de vertaling uit het Duits http://www.express.be/business/nl/econo ... 186289.htm

alexv schreef:Maar we leveren onze hele indentiteit in en laten ons HELEMAAL leegzuigen door dat Europa met z'n niet gekozen "president".
Ik heb mijn persoonlijke identiteit nog niet aan Europa uitgeleverd. En verder: over welke identiteit heb je het? Het is allemaal holle retoriek. Niemand hoeft zijn afkomst te verloochenen, we werken in de EU echter gelukkig heel nauw samen. Soms op gebieden waarop dat helemaal niet nodig is, dat gaat echt wel weer veranderen. Maar meestal op zeer nuttige terreinen. Friesland werkt ook samen in Nederland; ik heb nog nooit een Fries horen zeggen dat Friesland haar hele identiteit aan het koninkrijk der Nederlanden heeft overgeleverd.Dit slaat nergens op, Friesland is Nederland. Nederland IS GEEN Europa, is in Europa.
En wat dat uitzuigen betreft: dat klopt feitelijk gewoon niet. Je laat je teveel op sleeptouw nemen door de retoriek van Wilders en allerlei anti-culbjes, die internet met doemscenario's overspoelen.Ik zou er maar eens kennis van nemen.

Je weet niet wat onze indentiteit is? Dat is Nederlander zijn.Het verzet in WW2 wist dat wel en daar streden en stierven ze voor. Of denk je dat ze alleenmaar tegen Hitler waren? Het hele Europa is een blauwdruk van Het Grote Duitse Rijk.

alexv schreef:En als ze straks ons spaargeld hebben gestolen dan praten we wel anders. Europa berooft ons van alles.
Ter voorkoming hiervan, wil ik je in overweging geven om je spaargeld naar mij over te maken. Ik zal er goed voor zorgen.

Voor ik dat doe wil ik eerst van je weten hoe het geld dat in Cyprus is gestolen terugkomt.

Alles is alreeds in handen van de heidenen. Het is een illusie om nog wat te bereiken politiek.
Dit is wel erg cynisch. Het akkoord dat nu bijna gesloten is, zorgt heel simpel voor: gratis schoolboeken blijven (300 euro per kind per jaar), de kinderbijslag gaat niet naar beneden, kindregelingen blijven in stand. Dat scheelt eenverdienersgezinnen met kinderen bakken met geld per jaar. Er komen door de overheid gefinancierde uitstapprogramma's voor prostituees, etc. Me dunkt dat de christelijke partijen in deze tien dagen de smalle marges van de huidige politiek goed besteed hebben.
alexv schreef:
Dat is schijn resultaat. Zoals Wima al heeft gezegt dit doen ze zolang ze de SGP nodig hebben. Dit is geen lange termijn resultaat.

Je kunt alleen getuigen en de kerken zouden daar het voortouw in moeten nemen.
Het gebeurt al: ik wees je reeds op de zeer getuigende speech van Kees vd Staaij tijdens de APB. En verder heeft de GG een boetedag uitgeschreven. Je wordt op je wenken bediend.
Bij boete doen hoort berouw en bekering. Ik ben benieuwd of de SGP zich bekeerd van hun weg.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: SGP terug in het centrum van de macht

Bericht door Mara »

Vanmorgen zette ik de radio aan en hoorde een telefoongesprek van de presentator van het programma met een journalist (denk ik) radio 2, kort na 9 uur was dat.
Het ging over de politieke onderhandelingen van de laatste dagen.
Wie komt er volgens u als winnaar uit de bus?, vroeg de presentator.
De SGP en Christen Unie. Beide kleine partijen, maar uitstekende onderhandelaars en ze hebben er heel veel uit kunnen slepen voor hun achterban.
Gisteravond was Elbert Dijkgraaf in P&W, voor wie het na wil luisteren, uitzending gemist, je hoeft alleen het eerste kwartiertje na te luisteren.
Ik vind het toch wel wonderlijk hoe vaak er de laatste tijd positief over de SGP wordt gesproken!
De heer v.d. Staaij en de heer Dijkgraaf zijn graag geziene gasten in praatprogramma's en ik hoor eigenlijk nooit meer een badinerende opmerking dat het een vrouwonvriendelijke zwartekousenpartij zou zijn.
De SGP telt daadwerkelijk mee, ook als klein getal. Dat mogen we toch wel opmerken.
21
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: SGP terug in het centrum van de macht

Bericht door eilander »

Het is voor de SGP een opdracht om constructief mee te doen. Daarom ben ik ook wel blij met deze uitkomst.

En tegelijkertijd stemt alles mij ongelofelijk droevig. Zie de posting van @mara zojuist: ze heeft denk ik gelijk. Maar ik zit toch steeds met de vraag of het nu allemaal wel zo'n goed teken is. In de wereld zult gij verdrukking hebben, heeft de Heere Jezus Zelf gezegd. En daarom vraag ik me af: houden we elkaar hiermee niet voor de gek?

Ons volk is verder van het christelijk gedachtegoed af dan ooit. En als God het niet verhoedt, gaat dit steeds verder en verder. Daarom zal het met ons land niet goed gaan. Sterker nog: als het wél goed gaat, is dat niet zo'n best teken.

Vóórop lopen in de zonde, in combinatie met ogenschijnlijke zegen, is een vloek. Constructieve besprekingen met christelijke partijen moeten niet ertoe leiden dat we het zicht daarop verliezen.

Tegen de revolutie niet: constructief meedoen. Maar: tegen de revolutie het Evangelie!
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: SGP terug in het centrum van de macht

Bericht door Reiziger »

alexv schreef:
Desiree schreef:Alexv. Ik mag wellicht een simpel schepsel zijn, maar ik heb weleens begrepen nav een gesprek met dhr Van der Vlies, dat hij echt door God geroepen was om dit werk te doen. Ik sprak hem onbewust maar wat pittig aan met woorden uit de Bijbel die juist voor hem zo duidelijk waren m.b.t. deze je mag wel zeggen roeping. Ik, klein mensje, begreep dhr Van der Vlies.

Zou dan dienen in de SGP niet goed zijn etc. Ik durf dat niet te zeggen.

Ook al heb je dat net als in de kerk, dat je mogelijk anders denkt over bepaalde dingen... (trouwens, daar kunnen nog we nog wat van leren, ik bedoel van Van der Vlies, hij neemt iedereen serieus.. knap is dat) dan nog kan de wortel van de zaak juist zijn.

Je kunt mij niet overtuigen, in dit geval.

Desiree, je hoeft jezelf niet neer te zetten als simpel ik zie geen aanleiding daarvoor.Hoewel ik me in deze discussie niet heb gemengd wil wel reageren op je opmerking. Ik ben wat betreft de SGP overtuigd dat ze wel beweren Christelijk te zijn maar in hun handelingen zijn ze dat voor een belangrijk deel niet. Ze zijn tegen hun eigen beginsel, maar dat weet je wel uit m'n eerdere postings.

Velen beginnen nu excited te raken want mogenlijk mogen ze mee doen. Maar inplaats van bv nu eens stelling te nemen tegen dat Goddeloze Europa dat ons land absoluut naar de afgrond gaat slepen gaan ze neuzelen over kinderbijslag. Als ze echt willen bijdragen dan zouden ze moord en brand moeten schreeuwen over het geld dat in bodemloze putten wordt gestort. Dat geld moet in Ned. gebruikt worden. Maar nee ze zijn ook hierin gewoon deel van en doen gewoon mee.

Wat betreft v/d Vlies, ik heb niets tegen de man hij is kundig maar als hij een roeping heeft hoe kan hij eerst de grondwet onderteken wat tegen de Bijbel is en dan zeggen: Nu ga ik wat voor de Heere doen. Ik geloof helemaal niet in zulke roepingen. Kijk maar een hoe "grappig" Cees v/d S was met de algemene beschouwingen, hij had daar een vlammende toespraak moeten houden en het oordeel aanzeggen. Nu heeft hij een politieke toespraak gehouden en alles blijft zoals het was.
Deze regering brengt ons geestelijk en economisch aan de afrond daar kun je niet mee lachen en grapjes maken.

------------
Alex,

Als je iets zegt, moet je het NIET half doen!!!

Want van der Staaij heeft op de APB totaal niks gezegd over Second Love.
Ook echt totaal niks over de Ark der behoud.
Het was een modderspeech die nergens op leek, en voor allerlei goddeloze dingen knokte.

NIET DUS!!!

Staaij heeft ervoor gevochten dat de SL-reclames zouden verdwijnen.
Staaij heeft heel duidelijk getuigd over de Ark der behoud.
Staaij heeft geknokt voor gezinnen en meer kinderbijslag.

En dan jij (sorry) met je gemopper. Bekijk het maar is van de positieve kant, je vertelt dingen half en onvolledig, zo kan ik ook een discussie voeren!!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: SGP terug in het centrum van de macht

Bericht door helma »

eilander schreef:Het is voor de SGP een opdracht om constructief mee te doen. Daarom ben ik ook wel blij met deze uitkomst.

En tegelijkertijd stemt alles mij ongelofelijk droevig. Zie de posting van @mara zojuist: ze heeft denk ik gelijk. Maar ik zit toch steeds met de vraag of het nu allemaal wel zo'n goed teken is. In de wereld zult gij verdrukking hebben, heeft de Heere Jezus Zelf gezegd. En daarom vraag ik me af: houden we elkaar hiermee niet voor de gek?

Ons volk is verder van het christelijk gedachtegoed af dan ooit. En als God het niet verhoedt, gaat dit steeds verder en verder. Daarom zal het met ons land niet goed gaan. Sterker nog: als het wél goed gaat, is dat niet zo'n best teken.

Vóórop lopen in de zonde, in combinatie met ogenschijnlijke zegen, is een vloek. Constructieve besprekingen met christelijke partijen moeten niet ertoe leiden dat we het zicht daarop verliezen.

Tegen de revolutie niet: constructief meedoen. Maar: tegen de revolutie het Evangelie!
vergis je niet; er is wél vijandschap. Er is meer vijandschap dan positieve houding.
Dat ze toch soms positief in beeld komen is een reden tot dankbaarheid; maar dit is maar een heel klein onderdeel wat je nu ziet.
Als je op reacties kijkt overal in de media, hoe de SGP en christenen afgeschilderd worden, dan schrik je van de felheid van de reacties. Dan wordt de vijandschap alleen maar groter.
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: SGP terug in het centrum van de macht

Bericht door Reiziger »

alexv schreef:
Bij boete doen hoort berouw en bekering. Ik ben benieuwd of de SGP zich bekeerd van hun weg.
---knip--- Let op je taalgebruik!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: SGP terug in het centrum van de macht

Bericht door Mara »

eilander schreef:Het is voor de SGP een opdracht om constructief mee te doen. Daarom ben ik ook wel blij met deze uitkomst.
En tegelijkertijd stemt alles mij ongelofelijk droevig. Zie de posting van @mara zojuist: ze heeft denk ik gelijk. Maar ik zit toch steeds met de vraag of het nu allemaal wel zo'n goed teken is. In de wereld zult gij verdrukking hebben, heeft de Heere Jezus Zelf gezegd. En daarom vraag ik me af: houden we elkaar hiermee niet voor de gek?
Ons volk is verder van het christelijk gedachtegoed af dan ooit. En als God het niet verhoedt, gaat dit steeds verder en verder. Daarom zal het met ons land niet goed gaan. Sterker nog: als het wél goed gaat, is dat niet zo'n best teken.
Vóórop lopen in de zonde, in combinatie met ogenschijnlijke zegen, is een vloek. Constructieve besprekingen met christelijke partijen moeten niet ertoe leiden dat we het zicht daarop verliezen.
Tegen de revolutie niet: constructief meedoen. Maar: tegen de revolutie het Evangelie!
Ik begrijp je zorg eilander. Ik ben ook geneigd om zo te denken. Het gevoel dat er ergens toch iets niet moet kloppen.
Maar de generatie die nu gaat stemmen, denkt anders dan "mijn" generatie, vindt heel andere zaken belangrijker, merk ik om me heen.
Ik vind het nog een Wonder dat onze kinderen SGP stemmen als ze de 18 j. leeftijd bereikt hebben, geheel vrijwillig ook nog!
De heer v.d. Vlies trad al veelvuldig naar buiten, verscheen in televisieprogramma's. Daar kun je moeite mee hebben, maar toch heeft dat het beeld veranderd.
Het is geen partij meer van sombere meneren in het zwart gekleed, maar hoog opgeleide frisse mannen, communicatief vaardig.
De partij en de man waar iedereen het van verwachtte, is eigenlijk teleurstellend bezig geweest.
Ik weet zeker dat bij de volgende verkiezingen het plaatje er heel anders uitziet!
Ik zie v.d. Staaij zeker geen water bij de wijn doen, als hij ergens aanschuift. Hij blijft geheel zichzelf!
De SGP kiezers veranderen/zijn veranderd/hoger opgeleid, dat vraagt ook in de SGP leiding verandering en daar hebben ze goed op ingespeeld.
Ook het omgaan met de moderne media, hoort daarbij.
Ik denk dat wij niet moeten onderschatten hoe ingewikkeld het allemaal is geworden. Je moet steeds opnieuw keuzes maken.
Het gaat niet alleen om het wel of niet knielen voor Baäl.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zonderling
Berichten: 4330
Lid geworden op: 19 nov 2005, 12:31

Re: SGP terug in het centrum van de macht

Bericht door Zonderling »

Luther schreef:
Zonderling schreef:@Luther, ik verwar niets, maar reageerde alleen op jouw positieve stellingname over het project 'Europa' en je conclusies 'onder de streep'. Als je het zo algemeen formuleert is dat inclusief de euro, want dit project Europa is daar toch echt in uitgemond, eveneens 'onder de streep'. Verder dacht ik het al: jouw bronnen zitten bij de pro-Europapartijen (zie je link).
NRC Next is gewoon een onafhankelijke krant, zeker de economische redactie. Zij onderzoeken een D66-stelling dat de EU ons meer oplevert dan kost. En ze moeten de conclusie trekken: Inderdaad, voor het grootste deel klopt die stelling gewoon.
Misschien vind je dit rechtser en onafhankelijker? http://www.deondernemer.nl/economie/582 ... -kost.html
Met alle respect, maar ik heb weinig fiducie in jouw economische kennis. Beide artikelen zijn redelijk 'quatsch'. Bv de stelling dat de leningen aan Griekenland voorlopig geld opleveren: dat is echt complete onzin, want de Griekse overheidsschuld is voor het grootste deel gesaneerd (dus niet terugbetaald) en er moet nog meer bij! Lees het FD eens, dat is betrouwbaarder! Vandaag nog in FD: sinds 1998 is nationaal inkomen in NL niet meer toegenomen en dat is wat telt als je het hebt over economische welvaart! Dit is een nogal extreme situatie die na de oorlog nooit en daarvoor zeer zelden is voorgekomen. 15 jaar al en het wordt nog aanzienlijk langer naar het lijkt! Dit heeft voor een deel zeker te maken met Europa, al speelt ook de wereldeconomie een rol. Trouwens, de huidige crisis heeft ook alles met overheidsschulden in Europa te maken (en niet met NL-schulden, want die waren tot 2008 redelijk op orde). Maar ik stop, want ik wil eigenlijk helemaal niet discussiëren over geld!
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: SGP terug in het centrum van de macht

Bericht door Desiree »

Ik ben blij voor de mensen die het financieel beter krijgen. Het zal (als het goed is) mensen dankbaar maken naar God toe. Hij neigt immers de harten en zorgt voor de mensen in het algemeen. We zijn nog in het heden, en mogen deze tijd nog door. Ja, en dan heb je geld nodig voor een boterham met pindakaas. En als we veel te veel pindakaaspotten hebben, dan is er vast nog een buurman die er geen heeft. Ook een les voor naar mezelf, eerlijk gezegd.

Ik vind het nogmaals mooi dat Kees van der Staaij tijdens zijn werk praat over het geloof. Ik ben benieuwd wie hem dat allemaal na doet. Er gaat zo'n (volgens jullie denk ik) fout vers van : jij in jouw klein hoekje en ik in mijn. We moeten het evangeliseren niet aan Kees overlaten, maar (weer volgens zo'n fout liedje) samen op weg gaan, dát is ons gebed. Schouder voor schouder.

En nu ga ik het brood en de pindakaas halen.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: SGP terug in het centrum van de macht

Bericht door alexv »

Forummer schreef:
alexv schreef:
Desiree schreef:Alexv. Ik mag wellicht een simpel schepsel zijn, maar ik heb weleens begrepen nav een gesprek met dhr Van der Vlies, dat hij echt door God geroepen was om dit werk te doen. Ik sprak hem onbewust maar wat pittig aan met woorden uit de Bijbel die juist voor hem zo duidelijk waren m.b.t. deze je mag wel zeggen roeping. Ik, klein mensje, begreep dhr Van der Vlies.

Zou dan dienen in de SGP niet goed zijn etc. Ik durf dat niet te zeggen.

Ook al heb je dat net als in de kerk, dat je mogelijk anders denkt over bepaalde dingen... (trouwens, daar kunnen nog we nog wat van leren, ik bedoel van Van der Vlies, hij neemt iedereen serieus.. knap is dat) dan nog kan de wortel van de zaak juist zijn.

Je kunt mij niet overtuigen, in dit geval.

Desiree, je hoeft jezelf niet neer te zetten als simpel ik zie geen aanleiding daarvoor.Hoewel ik me in deze discussie niet heb gemengd wil wel reageren op je opmerking. Ik ben wat betreft de SGP overtuigd dat ze wel beweren Christelijk te zijn maar in hun handelingen zijn ze dat voor een belangrijk deel niet. Ze zijn tegen hun eigen beginsel, maar dat weet je wel uit m'n eerdere postings.

Velen beginnen nu excited te raken want mogenlijk mogen ze mee doen. Maar inplaats van bv nu eens stelling te nemen tegen dat Goddeloze Europa dat ons land absoluut naar de afgrond gaat slepen gaan ze neuzelen over kinderbijslag. Als ze echt willen bijdragen dan zouden ze moord en brand moeten schreeuwen over het geld dat in bodemloze putten wordt gestort. Dat geld moet in Ned. gebruikt worden. Maar nee ze zijn ook hierin gewoon deel van en doen gewoon mee.

Wat betreft v/d Vlies, ik heb niets tegen de man hij is kundig maar als hij een roeping heeft hoe kan hij eerst de grondwet onderteken wat tegen de Bijbel is en dan zeggen: Nu ga ik wat voor de Heere doen. Ik geloof helemaal niet in zulke roepingen. Kijk maar een hoe "grappig" Cees v/d S was met de algemene beschouwingen, hij had daar een vlammende toespraak moeten houden en het oordeel aanzeggen. Nu heeft hij een politieke toespraak gehouden en alles blijft zoals het was.
Deze regering brengt ons geestelijk en economisch aan de afrond daar kun je niet mee lachen en grapjes maken.

------------
Alex,

Als je iets zegt, moet je het NIET half doen!!!

Want van der Staaij heeft op de APB totaal niks gezegd over Second Love.
Ook echt totaal niks over de Ark der behoud.
Het was een modderspeech die nergens op leek, en voor allerlei goddeloze dingen knokte.

NIET DUS!!!

Staaij heeft ervoor gevochten dat de SL-reclames zouden verdwijnen.
Staaij heeft heel duidelijk getuigd over de Ark der behoud.
Staaij heeft geknokt voor gezinnen en meer kinderbijslag.

En dan jij (sorry) met je gemopper. Bekijk het maar is van de positieve kant, je vertelt dingen half en onvolledig, zo kan ik ook een discussie voeren!!
-Knip- Spreek met respect met en tegen elkaar!
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: SGP terug in het centrum van de macht

Bericht door Gian »

alexv schreef: Alles is alreeds in handen van de heidenen.
Inderdaad. Het zou me verbazen als men nog een soort kerkstaat zou nastreven. Dat is ook niet 'onze' opdracht.
Daarom kan je nog wel participeren in de politiek om bijv. op te komen voor de zwakken.

Geen vrome praatjes verkopen in de politiek, dat werkt alleen maar averechts. Wat heeft een heiden die niet in God geloofd aan het aanzeggen van een oordeel?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: SGP terug in het centrum van de macht

Bericht door Reiziger »

alexv schreef:
Forummer schreef:
alexv schreef:
Desiree schreef:Alexv. Ik mag wellicht een simpel schepsel zijn, maar ik heb weleens begrepen nav een gesprek met dhr Van der Vlies, dat hij echt door God geroepen was om dit werk te doen. Ik sprak hem onbewust maar wat pittig aan met woorden uit de Bijbel die juist voor hem zo duidelijk waren m.b.t. deze je mag wel zeggen roeping. Ik, klein mensje, begreep dhr Van der Vlies.

Zou dan dienen in de SGP niet goed zijn etc. Ik durf dat niet te zeggen.

Ook al heb je dat net als in de kerk, dat je mogelijk anders denkt over bepaalde dingen... (trouwens, daar kunnen nog we nog wat van leren, ik bedoel van Van der Vlies, hij neemt iedereen serieus.. knap is dat) dan nog kan de wortel van de zaak juist zijn.

Je kunt mij niet overtuigen, in dit geval.

Desiree, je hoeft jezelf niet neer te zetten als simpel ik zie geen aanleiding daarvoor.Hoewel ik me in deze discussie niet heb gemengd wil wel reageren op je opmerking. Ik ben wat betreft de SGP overtuigd dat ze wel beweren Christelijk te zijn maar in hun handelingen zijn ze dat voor een belangrijk deel niet. Ze zijn tegen hun eigen beginsel, maar dat weet je wel uit m'n eerdere postings.

Velen beginnen nu excited te raken want mogenlijk mogen ze mee doen. Maar inplaats van bv nu eens stelling te nemen tegen dat Goddeloze Europa dat ons land absoluut naar de afgrond gaat slepen gaan ze neuzelen over kinderbijslag. Als ze echt willen bijdragen dan zouden ze moord en brand moeten schreeuwen over het geld dat in bodemloze putten wordt gestort. Dat geld moet in Ned. gebruikt worden. Maar nee ze zijn ook hierin gewoon deel van en doen gewoon mee.

Wat betreft v/d Vlies, ik heb niets tegen de man hij is kundig maar als hij een roeping heeft hoe kan hij eerst de grondwet onderteken wat tegen de Bijbel is en dan zeggen: Nu ga ik wat voor de Heere doen. Ik geloof helemaal niet in zulke roepingen. Kijk maar een hoe "grappig" Cees v/d S was met de algemene beschouwingen, hij had daar een vlammende toespraak moeten houden en het oordeel aanzeggen. Nu heeft hij een politieke toespraak gehouden en alles blijft zoals het was.
Deze regering brengt ons geestelijk en economisch aan de afrond daar kun je niet mee lachen en grapjes maken.

------------
Alex,

Als je iets zegt, moet je het NIET half doen!!!

Want van der Staaij heeft op de APB totaal niks gezegd over Second Love.
Ook echt totaal niks over de Ark der behoud.
Het was een modderspeech die nergens op leek, en voor allerlei goddeloze dingen knokte.

NIET DUS!!!

Staaij heeft ervoor gevochten dat de SL-reclames zouden verdwijnen.
Staaij heeft heel duidelijk getuigd over de Ark der behoud.
Staaij heeft geknokt voor gezinnen en meer kinderbijslag.

En dan jij (sorry) met je gemopper. Bekijk het maar is van de positieve kant, je vertelt dingen half en onvolledig, zo kan ik ook een discussie voeren!!
KNIP!

-Vanwege knip ook deze posting geknipt, omdat het een antwoord is op het geknipte.
Plaats reactie