Stemmen

Wat zou je nu stemmen?

VVD
0
Geen stemmen
PvdA
2
2%
PVV
6
5%
SP
1
1%
CDA
4
4%
D66
2
2%
CU
17
15%
GL
1
1%
SGP
75
67%
Anders
4
4%
 
Totaal aantal stemmen: 112

Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Stemmen

Bericht door Panny »

ChristenUnie-SGP Rotterdam heeft een prachtig sociaal en groen programma.
Neem ook eens een kijkje op de mooie site: http://www.cusgprotterdam.nl

Christelijke groene sociale politiek. Daar word ik blij van! Al begrijp ik ook wel dat dit misschien vooral een CU programma is?

Ik stem zelf altijd SGP maar wat mij betreft mogen ze zich meer profileren als een groene en sociale partij.
DDD
Berichten: 28659
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Stemmen

Bericht door DDD »

Het kan natuurlijk geen kwaad om eens op de ChristenUnie te stemmen :yahoo
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Stemmen

Bericht door Panny »

DDD schreef:Het kan natuurlijk geen kwaad om eens op de ChristenUnie te stemmen :yahoo
Ja, het is ingewikkeld! Ik zit overal een beetje tussenin. Het CDA heeft tegenwoordig ook best een mooi sociaal programma (maar dat kwam de laatste Tweede Kamerverkiezingen maar slecht uit de verf door Buma die het schijnbaar belangrijker vond met populair rechtse uitspraken te strooien).

Maar toch voel ik me wat cultuur en principes betreft het beste thuis bij de SGP.
En de laatste jaren merk je toch ook heel voorzichtig wat meer groene sociale politiek.
Alleen wat mij betreft nog lang niet genoeg!
Online
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2875
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Stemmen

Bericht door FlyingEagle »

In mijn gemeente kunnen we net als de vorige keer weer kiezen uit 2 gereformeerde partijen, om het nog maar even wat ingewikkelder te maken.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Stemmen

Bericht door huisman »

DDD schreef:Met de puzzel van Ad inderdaad wel. De SGP dus. Wat ik verrassend vind, is dat ook Cor Verkade voor de SGP op de lijst staat. Dat is weer nieuw.

Ik houd het maar bij de ChristenUnie. Hoewel ik zou twijfelen, als ik in Amsterdam woonde.
Omdat in Amsterdam een vrouw lijsttrekker is? Wel een beetje puberaal toch?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28659
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Stemmen

Bericht door DDD »

huisman schreef:
DDD schreef:Met de puzzel van Ad inderdaad wel. De SGP dus. Wat ik verrassend vind, is dat ook Cor Verkade voor de SGP op de lijst staat. Dat is weer nieuw.

Ik houd het maar bij de ChristenUnie. Hoewel ik zou twijfelen, als ik in Amsterdam woonde.
Omdat in Amsterdam een vrouw lijsttrekker is? Wel een beetje puberaal toch?
Het is eerder puberaal om zoiets in te vullen. Maar als je goed gelezen had, wist je dat ik vind dat de ChristenUnie in Amsterdam zich moet schamen voor zijn opstelling tegenover de SGP. En dat heeft niets met een vrouwelijke lijsttrekker te maken, want dat is voor mij totaal geen thema.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Stemmen

Bericht door Ambtenaar »

Luther schreef: Wat is dat nu weer voor cynisme. Uiteraard ziet elke politieke partij het algemeen belang vanuit de eigen beginselen of ideologie, maar een politicus is er voor aangesteld dat hij/zij een belangafweging maakt, die een gewone burger niet kan maken.
Dat heet realisme. En ik begrijp niet dat jij burgers blijft zien als onwetenden. Burgers kunnen prima een belangenafweging maken, ze kunnen toch ook op een politie partij stemmen?

En als politici het beste zijn in belangenafweging, waarom wordt dan altijd geageerd door bepaalde groeperingen als politici pleiten voor zondagsopening van winkels? Politici kunnen toch veel beter alle belangen afwegen?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Stemmen

Bericht door Luther »

Ambtenaar schreef:
Luther schreef: Wat is dat nu weer voor cynisme. Uiteraard ziet elke politieke partij het algemeen belang vanuit de eigen beginselen of ideologie, maar een politicus is er voor aangesteld dat hij/zij een belangafweging maakt, die een gewone burger niet kan maken.
Dat heet realisme. En ik begrijp niet dat jij burgers blijft zien als onwetenden. Burgers kunnen prima een belangenafweging maken, ze kunnen toch ook op een politie partij stemmen?
Over complexe zaken kunnen burgers zich helemaal niet goed informeren, dat kost je een fulltime baan. Neem het associatieverdrag met de Oekraïne. Echt de meest bizarre info ging er over het web. En het grootste deel van degenen die wel zijn gaan stemmen, deed dat uit heel andere motieven: tegen de EU, tegen het zittende kabinet, uit frustratie, etc. Had in ieder geval weinig te maken met de geopolitieke situatie waarin Oekraïne zich bevindt en de kracht van een dergelijk associatieverdrag.
Datzelfde dreigt nu opnieuw te gebeuren rond de zogenoemde 'sleepwet'. Die benaming is in feite al een misleiding door de tegenstanders. Er zitten zoveel waarborgen in die wet, dat er van ongecontroleerd slepen geen sprake is. Bovendien kunnen onze inlichtingendiensten naar de aard van hun werk niet overal transparant over zijn, terwijl het wel de veiligheid van ons als inwoners betreft.
Politici hebben veel beter het overzicht over dit soort zaken. Daarvoor heb ik ze gestemd. Ik weet de achtergrond/ideologie van partijen, kortom: het kompas waarop ze varen ook als het zaken betreft die niet in het programma staan. Het gaat dan om vertrouwen.
En als gebleken is dat de door jou gekozene dat vertrouwen niet opnieuw waard is, omdat hij/zij het niet heeft waargemaakt, dan stem je vier jaar later weer iemand anders. Ingewikkelder is het niet.
Tegen burgers die zich zo nodig willen bezighouden met de richting van het land zou ik willen zeggen: stel je verkiesbaar. En zo niet: schoenmaker blijf bij je leest.

En als je nog steeds vindt dat burgers prima een belangenafweging kunnen maken, zou ik je willen aanraden om op een gemiddelde dag, op een gemiddeld marktplein, met vijf gemiddelde Nederlanders te praten over Den Haag. (Heb ik toevallig deze week gedaan; ik was er niet op uit, maar ben wel weer geschrokken.) Korte samenvatting: politici zijn zakkenvullers, ze gaan het grote geld achterna, wij zitten in de shit, alles moet tegenwoordig via internet, er is al twee euro van m'n pensioen af, ze kunnen de *** krijgen, etc. etc. etc. Ik zal wel heel erg arrogant klinken, maar ik ben op zulke momenten blij dat over we het algemeen verstandige politici hebben, die de belangen die spelen, zakelijk en nuchter kunnen afwegen, en vervolgens een politiek oordeel vellen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-DIA-
Berichten: 32742
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Stemmen

Bericht door -DIA- »

Héhé eindelijk! De SGP haalt de 70 zetels! Nooit eerder vertoond! ;)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Calvin
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 feb 2018, 16:06

Re: Stemmen

Bericht door Calvin »

FlyingEagle schreef:In mijn gemeente kunnen we net als de vorige keer weer kiezen uit 2 gereformeerde partijen, om het nog maar even wat ingewikkelder te maken.
Maar je hoeft niet op deze partijen te stemmen. Doe eens gek zou ik zeggen. Er zijn best wel wat mafkezen hier die het lef hebben om PVV aan te kruisen dus...
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Stemmen

Bericht door Herman »

Precies wat je zegt: mafkezen die dat doen.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Stemmen

Bericht door JCRyle »

Calvin schreef:
FlyingEagle schreef:In mijn gemeente kunnen we net als de vorige keer weer kiezen uit 2 gereformeerde partijen, om het nog maar even wat ingewikkelder te maken.
Maar je hoeft niet op deze partijen te stemmen. Doe eens gek zou ik zeggen. Er zijn best wel wat mafkezen hier die het lef hebben om PVV aan te kruisen dus...
En daar ben jij het blijkbaar absoluut niet mee eens. Waarom? Misschien vind diegene jou wel een mafkees omdat je wellicht SGP stemt.
Als we zo politiek gaan bedrijven in Nederland is iedereen een mafkees. Nu wil ik dat niet ontkennen, maar daar kom je geen steek verder mee. Je hoeft het niet met een partij eens te zijn, toch hebben ze de legitimiteit om te bestaan (incl. hun stemvee). Dat geldt voor de PVV, dat geldt net zo goed voor de SGP.
Calvin
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 feb 2018, 16:06

Re: Stemmen

Bericht door Calvin »

JCRyle schreef: En daar ben jij het blijkbaar absoluut niet mee eens. Waarom? Misschien vind diegene jou wel een mafkees omdat je wellicht SGP stemt.
Als we zo politiek gaan bedrijven in Nederland is iedereen een mafkees. Nu wil ik dat niet ontkennen, maar daar kom je geen steek verder mee. Je hoeft het niet met een partij eens te zijn, toch hebben ze de legitimiteit om te bestaan (incl. hun stemvee). Dat geldt voor de PVV, dat geldt net zo goed voor de SGP.
Uiteraard mag de PVV er zijn voor het stemvee, maar aangezien we hier op een besloten forum zijn sta ik toch even flink met mijn ogen te knipperen dat 6% hier PVV aantikt. Misschien wel voor de lol, maar ja, hoe serieus is die 68% op de SGP dan? Daarom mijn reactie.

Om eventjes in te gaan op je 'waarom?':
Ik ben het absoluut niet mee eens dat een weldenkend christen meent zich te kunnen laten vertegenwoordigen door een partij als de PVV. Ik bedoel: Het is al lang bekend dat er onder de refo-jongeren sympathie is voor deze man die elk jaar verder radicaliseert in zijn naar racisme riekende standpunten. Dat gaat werkelijk mijn pet te boven.

Bovendien roept hij maar wat. Voorbeeldje: 'Alle moskeeën dicht!' Maar hoe dan Geert? Pas je dan artikel 6 van de grondwet dan aan? Als dat geregeld is, hoe zit het dan met artikel 8? En hoe verhoudt zich dat met artikel 1? En pas je dan ook even artikel 23 aan want we kunnen het natuurlijk ook niet hebben dat moslimkindertjes op school uit de Koran leren lezen. Zodra je dat soort dingen aan Wilders vraagt staat deze man op zijn achterste benen te mekkeren. Dan kun je hem en zijn partij die het presteert dat bepaalde onwelriekende personen op de kieslijst komen te staan toch niet serieus gaan overwegen op 21 maart?
Dus.

Hier een linkje voor degene die niet zo bekend is met de grondwet: http://www.denederlandsegrondwet.nl
Laatst gewijzigd door Calvin op 21 feb 2018, 19:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Stemmen

Bericht door Moderamen »

Dit topic stamt uit 2013. Van die 6% zullen de meesten wel geen actieve forummer meer zijn, of inmiddels van gedachten veranderd.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Stemmen

Bericht door samanthi »

Calvin schreef:
JCRyle schreef: En daar ben jij het blijkbaar absoluut niet mee eens. Waarom? Misschien vind diegene jou wel een mafkees omdat je wellicht SGP stemt.
Als we zo politiek gaan bedrijven in Nederland is iedereen een mafkees. Nu wil ik dat niet ontkennen, maar daar kom je geen steek verder mee. Je hoeft het niet met een partij eens te zijn, toch hebben ze de legitimiteit om te bestaan (incl. hun stemvee). Dat geldt voor de PVV, dat geldt net zo goed voor de SGP.
Uiteraard mag de PVV er zijn voor het stemvee, maar aangezien we hier op een besloten forum zijn sta ik toch even flink met mijn ogen te knipperen dat 6% hier PVV aantikt. Misschien wel voor de lol, maar ja, hoe serieus is die 68% op de SGP dan? Daarom mijn reactie.

Om eventjes in te gaan op je 'waarom?':
Ik ben het absoluut niet mee eens dat een weldenkend christen meent zich te kunnen laten vertegenwoordigen door een partij als de PVV. Ik bedoel: Het is al lang bekend dat er onder de refo-jongeren sympathie is voor deze man die elk jaar verder radicaliseert in zijn naar racisme riekende standpunten. Dat gaat werkelijk mijn pet te boven.

Bovendien roept hij maar wat. Voorbeeldje: 'Alle moskeeën dicht!' Maar hoe dan Geert? Pas je dan artikel 6 van de grondwet dan aan? Als dat geregeld is, hoe zit het dan met artikel 8? En hoe verhoudt zich dat met artikel 1? En pas je dan ook even artikel 23 aan want we kunnen het natuurlijk ook niet hebben dat moslimkindertjes op school uit de Koran leren lezen. Zodra je dat soort dingen aan Wilders vraagt staat deze man op zijn achterste benen te mekkeren. Dan kun je hem en zijn partij die het presteert dat bepaalde onwelriekende op de kieslijst komen te staan toch niet serieus gaan overwegen op 21 maart?
Dus.
Dit snijdt iig meer hout dan het geroep van Wilders
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie