3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door MoesTuin »

Dinsdag 17 September

3e Dinsdag van September

Prinsjesdag 2013

Wat houdt Prinsjesdag precies nu in?

[youtube]GWFhslG00wo[/youtube]

1) Wat vind jij van Prinsjesdag (ga je naar Den Haag, vind je het uiterlijk vertoon leuk of juist niet, ben je alleen inhoudelijk geinteresseerd enz.......)
2) Welke gevolgen gaat de inhoud van de Troonrede krijgen voor jou?
3) Overige opmerkingen
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door Eppo Gremdaat »

Hallo MoesTuin,
Ik heb een aantal jaren in Den Haag gewoond en de spanning in de binnenstad is dan toch wel feestelijk. Toch gaf ik de voorkeur om de 'festiviteiten' via de TV te volgen, het gaat allemaal razend snel en je moet wel héél vroeg een plek hebben gevonden waar je wat kan zien. En nu, wonend in Brasil, hopen we toch weer naar ' Uitzending gemist' te kijken. (Net als bij de troonswisseling). Maar het komt allemaal wel 'hortend en stotend' over. Tja, de maidenspeech van onze nieuwe Koning!

Wat de gevolgen voor ons persoonlijk zullen zijn, tja, de AOW zal wel iets omhoog gaan, de pensioenen dus niet; maar we wonen in een goedkope lonenland en we hebben geen klagen. Kijken wel hoe de Euro zich ontwikkelt.
Momenteel is het voor 3 Braz. Reaal betaal je (nog steeds) 1 Euro.
Boodschappen (plm 1 keer per week bij de big super Yamada (Japanner) ben je toch nog steeds goedkoper uit dan bij de Hollandse Appie H.

Voor ' idosos' (ouderen, zoals wij) en 'lid' van Bolsa Familia (heb ik meen ik over geschreven) zijn medicijnen gratis (scheelt natuurlijk, als je zoals ik diabetespatient bent).
En.....voor onze drie viervoeters hoeven we geen hondenbelasting te betalen!! Dat kennen ze hier niet.
We wachten wel af hoe de wereldpolitiek (Syrie) zich ontwikkelt......
We mogen niet klagen hier. En..... een kachel of c.v. hebben we hier in dit tropisch land niet nodig. En we hebben butagas; door de keiharde grond is het moeilijk om (gas- en water)leidingen aan te leggen. Dus velen hier hebben een 1000 liter watertank op het dak of in de tuin.

P.S. 2 Isreliers komen elkaar tegen bij de Klaagmuur; de een zegt: 'Ha, die Moos! Hoe gaat het?'
waarop Moos antwoordt: 'Och, 't gaat goed. Ik mag niet klagen!'
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door MoesTuin »

Er is altijd wel wat te klagen inderdaad ;)

Als we daarnaast inderdaad ook maar kunnen blijven in zien, hoe goed we het eigenlijk hebben. (met weinig kan je ook gelukkig zijn!)

Vandaag is het zover, Prinsjesdag 2013, Koning Willem Alexander die de Troonrede voorleest in de Ridderzaal in Den Haag

Hier zullen we alles via de TV volgen, dan zit je inderdaad toch op de eerste rij ;)

Vond het toch heel mooi om te lezen elders op het forum over de Kroonbede.

Ik wist hier niet van, elk jaar wordt dit georganiseerd door een stichting die hiervoor is en het is op een doordeweekse dag gehouden (vorige week dinsdag)

Het is toch iets om dankbaar voor te zijn, dat zulk een initiatief gehouden wordt

Het is ook interkerkelijk

Alle Politici e.d. krijgen een uitnodiging om deze samenkomst bij te komen wonen.

Overigens mag iedereen vrij naar binnen in deze dienst, Mooi!

Een groot goed

Meer is er in onderstaande link over te lezen en eventueel is deze dienst ook te beluisteren hieronder


mooie en goede voorbereiding voor de politici en iedereen die maar wil, voor het nieuwe politieke jaar

God is hierbij ook nodig en Gebed zeer zeker wel. Dat is de kern voor deze samenkomst voor alle politici

hier de link

http://www.zvk.nl/kerkdienst.aspx?lIntEntityId=1294

En dan nu op naar het programma van deze 3e dinsdag van September 2013

Wie weet verschijnt er nog een oranje zonnetje.....

MoesTuin
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door Mara »

Er vielen me vandaag een aantal zaken op:
* kleding en hoeden waren veelal donker gekleurd
* gelukkig wordt in de laatste zin God nog genoemd
De vraagstukken waarover u zich gaat buigen, zijn complex en ingrijpend. U mag zich in uw zware taak gesteund weten door het besef dat velen u wijsheid toewensen en met mij om kracht en Gods zegen voor u bidden.
De koning zegt dus ook ook om kracht te bidden!
* troonrede begon met de dank uit te spreken jegens zijn moeder, onze voormalige koningin en toen hij het overlijden van zijn broer Friso aanroerde, was hij zichtbaar geëmotioneerd.
* naar mijn gevoel liepen er meer persoonlijke beveiligers naast en achter de koetsen.

Onze koningin zag er prachtig uit. Heel bijzondere kleur en heur haar en hoed waren geweldig :super
De donkerblauwe jurk van prinses Laurentien vond ik ook heel mooi, hoed wat minder.
Gelukkig was het droog op het moment van de rijtoer en balkonscene.

Nu is het wachten op de commentaren. :hum
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door huisman »

Weer een forse bezuiniging op Defensie boven op de vorige met een verlies van 12000 arbeidsplaatsen verdwijnen er nog eens 2300 functies. Militairen die net opgelucht waren dat zij het banenverlies van 12000 hadden overleefd zitten weer in onzekerheid. En het interesseert buiten de militairen niemand wat ...onze maatschappij heeft defensie altijd al als een kostenpost gezien en niet als een investering in onze veiligheid.
Wat er nu nog rest aan defensie is absoluut niet meer in staat om iets te betekenen voor onze veiligheid.

P.S. Mijn baan is zeker en persoonlijk heb ik niets te vrezen van welke bezuiniging dan ook op defensie. Ik schrijf dit dus niet uit eigenbelang. :garde
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door Mister »

Nou ja, tot veler afgrijzen worden die dure speeltjes anders wel aangeschaft.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door Auto »

Mister schreef:Nou ja, tot veler afgrijzen worden die dure speeltjes anders wel aangeschaft.
Je wilt niet weten wat F16 onderhoud en upgrade gaat kosten.

Maar wat mij verbaast dat niemand opmerkingen heeft gemaakt over de ICT kosten die defensie heeft gemaakt door een slechte keuze van de politiek.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door huisman »

Mister schreef:Nou ja, tot veler afgrijzen worden die dure speeltjes anders wel aangeschaft.
Speeltjes??? Ga je schamen! Alleen als je voor afschaffing van de luchtmacht bent kun je dit zeggen. Als je daar niet voor bent zullen wij toch onze F16 (Al 34 jaar in dienst) moeten vervangen.
Defensie en veiligheid kosten geld en dat hebben wij als maatschappij er niet meer voor over....en dat is net zo dom als na de eerste wereldoorlog toen het gebroken geweertje ook zo populair was....helaas niet bij onze oosterburen.


Enige empathie met onze militaire medemens is op dit forum en trouwens in het geheel van onze samenleving niet te vinden. Jammer maar ik lig er geen minuut van wakker. :garde
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door Mister »

huisman schreef:
Mister schreef:Nou ja, tot veler afgrijzen worden die dure speeltjes anders wel aangeschaft.
Speeltjes??? Ga je schamen! Alleen als je voor afschaffing van de luchtmacht bent kun je dit zeggen. Als je daar niet voor bent zullen wij toch onze F16 (Al 34 jaar in dienst) moeten vervangen.
Defensie en veiligheid kosten geld en dat hebben wij als maatschappij er niet meer voor over....en dat is net zo dom als na de eerste wereldoorlog toen het gebroken geweertje ook zo populair was....helaas niet bij onze oosterburen.


Enige empathie met onze militaire medemens is op dit forum en trouwens in het geheel van onze samenleving niet te vinden. Jammer maar ik lig er geen minuut van wakker. :garde
We hadden ook een ander merk aan kunnen schaffen, maar nee hoor, NL moet weer het duurste en het beste kopen. Mark my words: dat gaat ons nog veel extra geld kosten.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door huisman »

Mister schreef:
huisman schreef:
Mister schreef:Nou ja, tot veler afgrijzen worden die dure speeltjes anders wel aangeschaft.
Speeltjes??? Ga je schamen! Alleen als je voor afschaffing van de luchtmacht bent kun je dit zeggen. Als je daar niet voor bent zullen wij toch onze F16 (Al 34 jaar in dienst) moeten vervangen.
Defensie en veiligheid kosten geld en dat hebben wij als maatschappij er niet meer voor over....en dat is net zo dom als na de eerste wereldoorlog toen het gebroken geweertje ook zo populair was....helaas niet bij onze oosterburen.


Enige empathie met onze militaire medemens is op dit forum en trouwens in het geheel van onze samenleving niet te vinden. Jammer maar ik lig er geen minuut van wakker. :garde
We hadden ook een ander merk aan kunnen schaffen, maar nee hoor, NL moet weer het duurste en het beste kopen. Mark my words: dat gaat ons nog veel extra geld kosten.
Gewoon grote onzin, ook bij de aankoop van de F16 werd dit gezegd.....en de feiten: Er zijn 213 F16's gekocht en alle kosten zijn binnen het budget gebleven en de F16 gaat al bijna 10 jaar langer mee dan gepland.
Al zijn concurenten (Mirage F1,Saab Viggen enz.) zijn al lang buiten dienst. Als wij toen Europees gekocht hadden waren wij veel duurder uit geweest .
Fijn dat je ook op de rest van mijn posting ingaat. (Not :hum )
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door Mister »

huisman schreef:
Mister schreef:
huisman schreef:
Mister schreef:Nou ja, tot veler afgrijzen worden die dure speeltjes anders wel aangeschaft.
Speeltjes??? Ga je schamen! Alleen als je voor afschaffing van de luchtmacht bent kun je dit zeggen. Als je daar niet voor bent zullen wij toch onze F16 (Al 34 jaar in dienst) moeten vervangen.
Defensie en veiligheid kosten geld en dat hebben wij als maatschappij er niet meer voor over....en dat is net zo dom als na de eerste wereldoorlog toen het gebroken geweertje ook zo populair was....helaas niet bij onze oosterburen.


Enige empathie met onze militaire medemens is op dit forum en trouwens in het geheel van onze samenleving niet te vinden. Jammer maar ik lig er geen minuut van wakker. :garde
We hadden ook een ander merk aan kunnen schaffen, maar nee hoor, NL moet weer het duurste en het beste kopen. Mark my words: dat gaat ons nog veel extra geld kosten.
Gewoon grote onzin, ook bij de aankoop van de F16 werd dit gezegd.....en de feiten: Er zijn 213 F16's gekocht en alle kosten zijn binnen het budget gebleven en de F16 gaat al bijna 10 jaar langer mee dan gepland.
Al zijn concurenten (Mirage F1,Saab Viggen enz.) zijn al lang buiten dienst. Als wij toen Europees gekocht hadden waren wij veel duurder uit geweest .
Fijn dat je ook op de rest van mijn posting ingaat. (Not :hum )
Ik begrijp dat hier de verplichting geldt om op het geheel van de posting in te gaan? Dat is dan een nieuwe regel volgens mij.
Ik heb heus wel empathie met de militaire medemens. Zeker als je in hun midden je werk mocht doen. Los daarvan mag ik dat vliegtuig toch wel te duur vinden?
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door alexv »

Landen terug bomarderen naar de middeleeuwen gaat toch prima met de F16?
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door Eppo Gremdaat »

Of met pijl en boog.....
Uit de laatste postings spreekt geen vredelievendheid......
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door parsifal »

huisman schreef:
Gewoon grote onzin, ook bij de aankoop van de F16 werd dit gezegd.....en de feiten: Er zijn 213 F16's gekocht en alle kosten zijn binnen het budget gebleven en de F16 gaat al bijna 10 jaar langer mee dan gepland.
Al zijn concurenten (Mirage F1,Saab Viggen enz.) zijn al lang buiten dienst. Als wij toen Europees gekocht hadden waren wij veel duurder uit geweest .
Fijn dat je ook op de rest van mijn posting ingaat. (Not :hum )

De amerikaanse luchtmacht gaat nu Zweedse producten kopen (http://www.thelocal.se/50238/20130913/)
Ik vraag me echt af of Nederland zoveel duurder uitgeweest was als ze voor Saab was gegaan, ook omdat Saab in de afspraak wilde laten opnemen dat ze een boete zouden betalen bij laat opleveren. Als de VS zelfs voor Saab gaan, zie ik echt niet in waarom Nederland niet beter af was geweest met de Grippen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door Bert Mulder »

In vroegere oorlogen, met zwaard, pijl en boog, speer en dergelijken waren er veel meer slachtoffers dan tegenwoordig, met wapens van 'mass destruction'...

Lees de Bijbel maar eens...

bijvoorbeeld, burgeroorlog tegen Benjamin, 22,000+18,000 van Israel, 25,100+18,000+5,000+,2000, in een paar dagen, in Richteren 20.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie