3e Dinsdag van September (17-09-2013)

WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door WimA »

Jongere schreef:
WimA schreef:Wilders scoort flink in de politieke beschouwingen. En deze keer zijn al zijn scheldwoorden aan dhr. Pechtold en dhr. Slob volkomen terecht. Wat een domoren om te suggereren dat er nazi sympathieën zijn.
Jammer dat je je zo in laat pakken door het zwart-wit denken waar onze politiek momenteel in grossiert. Scheldwoorden zijn nooit terecht (uit fatsoen niet, maar uit christelijk oogpunt natuurlijk helemaal niet).
Het was weer een bedroevende vertoning.
Inderdaad. Een opponent pogen als nazi sympathisant weg te zetten en daarin gesteund worden door o.a. dhr. Slob is bedroevend. En ik ben van mening dat dit veel erger is - en eerder correctie behoeft - dan de begrijpelijke reactie van Wilders op deze aantijging.

We zullen zien hoe dit uitwerkt, de linksige opinie commentatoren zijn denk ik niet representatief in hun analyse.
Laatst gewijzigd door WimA op 25 sep 2013, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door Tiberius »

Kan het niet een tandje minder?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door Ad Anker »

Ik vind de woordkeuze van dhr. Wilders niet goed. Ik vind de miezerige manier waarop Pechtold Wilders graag in de hoek wil zetten ook niet goed. Ik heb daarom wél begrip voor de reactie van Wilders.

@Tiberius, wat moet er minder?
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door WimA »

Anker schreef:Ik vind de woordkeuze van dhr. Wilders niet goed. Ik vind de miezerige manier waarop Pechtold Wilders graag in de hoek wil zetten ook niet goed. Ik heb daarom wél begrip voor de reactie van Wilders.

@Tiberius, wat moet er minder?
Ik heb het advies van @Tiberius ter harte genomen, vandaar nu jouw niet begrijpen ;-)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door Ad Anker »

WimA schreef:
Anker schreef:Ik vind de woordkeuze van dhr. Wilders niet goed. Ik vind de miezerige manier waarop Pechtold Wilders graag in de hoek wil zetten ook niet goed. Ik heb daarom wél begrip voor de reactie van Wilders.

@Tiberius, wat moet er minder?
Ik heb het advies van @Tiberius ter harte genomen, vandaar nu jouw niet begrijpen ;-)
Jongen, je onderworpenheid doet mij deugd. ;)
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door Jongere »

Anker schreef:Ik vind de woordkeuze van dhr. Wilders niet goed. Ik vind de miezerige manier waarop Pechtold Wilders graag in de hoek wil zetten ook niet goed. Ik heb daarom wél begrip voor de reactie van Wilders.

@Tiberius, wat moet er minder?
Nu ik er wat verder over nadenk wil ik ook niet zeggen dat ik de reactie van Wilders niet begrijp. Ik denk dat het een slappe debattruc is van Pechtold om vanuit het niets dit erbij te halen.
Maar de reactie vind ik vervolgens ook weer om te huilen. Waarom hebben we eigenlijk niet een paar volksvertegenwoordigers die gewoon waardig met elkaar kunnen debatteren? En je werkelijke karakter laat iemand wat mij betreft pas zien als hij/zij onheus wordt bejegend.

Ik heb overigens heel veel waardering voor de manier waarop v.d. Staaij zich opstelt in de debatten. Hij straalt daarmee ook echt gezag uit. Ik denk dat Slob zich ook wat te veel laat meevoeren door de sfeer van het debat.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door parsifal »

Wilders en Pechtold zijn wel te vergelijken met de ideale trollen op een discussieforum, zodra ze de aandacht van de politiek relevante onderwerpen kunnen afleiden doen ze dat ook en gaan vreselijk off-topic.
En al het nieuws gaat weer over de scheldpartijen en voor de inhoud moet je hard zoeken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door Mister »

Pechtold weet heel goed dat hij met dergelijke opmerkingen Geert Wilders in de gordijnen kan krijgen. Die reageert vervolgens over de top. Ook geen nieuws. Pechtold kan het hoofdschuddend aanzien. Beide heren hebben hun punt weer gemaakt. Wilders moet leren zich wat te beheersen.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door Luther »

Zojuist gekeken naar een indrukwekkende bijdrage van Kees van der Staaij tijdens de algemene politieke beschouwingen.
Er wordt hier op RF nogal eens gemopperd op het feit dat de SGP niet meer getuigd. Welnu, surf later vanavond naar www.nos.nl en beluister de speech van Kees van der Staaij.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door Reiziger »

Mooie, leuke en humoristische speech v/d Staaij!

Ook wat hij zei over Noachs ark was heel mooi
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door Fjodor »

Luther schreef:Zojuist gekeken naar een indrukwekkende bijdrage van Kees van der Staaij tijdens de algemene politieke beschouwingen.
Er wordt hier op RF nogal eens gemopperd op het feit dat de SGP niet meer getuigd. Welnu, surf later vanavond naar http://www.nos.nl en beluister de speech van Kees van der Staaij.
Jij bent toch docent?.. :)
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door Luther »

Fjodor schreef:
Luther schreef:Zojuist gekeken naar een indrukwekkende bijdrage van Kees van der Staaij tijdens de algemene politieke beschouwingen.
Er wordt hier op RF nogal eens gemopperd op het feit dat de SGP niet meer getuigd. Welnu, surf later vanavond naar http://www.nos.nl en beluister de speech van Kees van der Staaij.
Jij bent toch docent?.. :)
Klopt.
Er stond eerst:"...dat door de SGP niet meer wordt getuigd."
Ik heb dat gewijzigd, en vergat de d te veranderen in een t. Excuses!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door Ad Anker »

Mooi, leuk, humoristisch en indrukwekkend. Ik ga toch eens terugkijken. ;)
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door Reiziger »

Anker schreef:Mooi, leuk, humoristisch en indrukwekkend. Ik ga toch eens terugkijken. ;)
Goedzo, doen ;)
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: 3e Dinsdag van September (17-09-2013)

Bericht door Jongere »

Luther schreef:Zojuist gekeken naar een indrukwekkende bijdrage van Kees van der Staaij tijdens de algemene politieke beschouwingen.
Er wordt hier op RF nogal eens gemopperd op het feit dat de SGP niet meer getuigd. Welnu, surf later vanavond naar http://www.nos.nl en beluister de speech van Kees van der Staaij.
Erg mooie en goede speech!
Maar kunnen jullie die ergens compleet vinden op de nos-site dan? Ik zie alleen maar tot het einde van de werkbezoeken van anderen. Hier is de hele speech te lezen: http://sgp.nl/Actueel/Algemene%20bescho ... li#content.
Plaats reactie