De SGP - een open partij

Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Maanenschijn »

Nu kun je qua geloof nooit een SGP-er of CU-er zijn, volgens mij. Hooguit kun je de achterbannen in meer of mindere mate terug vinden in bepaalde denominaties.

Ik denk dat (ook lezend de nette brief) hij binnen de SGP zeker een toekomst heeft. En hij die daar ook zoekt.

Overigens, ik moet bekennen dat ik vanavond tijdens een raadsvergadering ook niet echt veel Bijbel heb gebruikt. Het CDA noemde nog de kernwaarde van rentmeesterschap.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: De SGP - een open partij

Bericht door CvdW »

DDD schreef:Een mooie brief van hem.

Jammer dat de voorzitter en het bestuur en de lijsttrekker kennelijk niet over hun eigen schaduw heen kunnen stappen. De reden is intern. Dat zou kunnen betekenen dat hij echt een misstap beging. Maar die indruk geeft het geheel niet. Het kan ook zijn dat er druk op hem is uitgeoefend om zijn mond te houden. Aan de lijsttrekker kan het niet liggen, zou je denken. Op LinkedIn schrijft hij over zichzelf:
Het publieke (zorg) domein en mensen zijn mijn passie. Enthousiasmerende en heldere persoonlijkheid met ruime ervaring op tactisch en strategisch managementniveau.
Als leidinggevende gedreven, extravert, sensitief, ondernemend, verbindend en resultaatgericht, waarbij ik een mensgerichte, coachende en verbindende persoonlijkheid heb. Sterk in procesoptimalisatie en bedrijfsvoering, waarbij de klant en de uitgangspunten van de organisatie op de voorgrond staan.
Een open en zelfstandig denker met een scherp oor en oog voor de interne en externe omgeving, waarbij ik verander- en besluitkracht heb.
In het concrete geval was er vermoedelijk meer sprake van proces-optimalisatie dan van verbindendheid. Een scherp oor en oog voor de interne en externe omgeving is ook niet heel opvallend. Verander- en besluitkracht is daarentegen zonder meer aanwijsbaar.

Ik ben benieuwd hoe dat verder loopt.

De commissaris van de Koning in Gelderland zit ook nog steeds op zijn stoel. En er moet een breder draagvlak zijn geweest voor dit besluit, anders was dit niet de uitkomst. Maar goed. Hij blijft lid. Wellicht is het weer landelijk nieuws als de lijst wordt samengesteld.
Als je iets over jezelf zegt op LinkedIn dan is het goed om een compleet beeld te geven. De heer en mevrouw M. zijn gescheiden.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Ditbenik »

CvdW schreef:
DDD schreef:Een mooie brief van hem.

Jammer dat de voorzitter en het bestuur en de lijsttrekker kennelijk niet over hun eigen schaduw heen kunnen stappen. De reden is intern. Dat zou kunnen betekenen dat hij echt een misstap beging. Maar die indruk geeft het geheel niet. Het kan ook zijn dat er druk op hem is uitgeoefend om zijn mond te houden. Aan de lijsttrekker kan het niet liggen, zou je denken. Op LinkedIn schrijft hij over zichzelf:
Het publieke (zorg) domein en mensen zijn mijn passie. Enthousiasmerende en heldere persoonlijkheid met ruime ervaring op tactisch en strategisch managementniveau.
Als leidinggevende gedreven, extravert, sensitief, ondernemend, verbindend en resultaatgericht, waarbij ik een mensgerichte, coachende en verbindende persoonlijkheid heb. Sterk in procesoptimalisatie en bedrijfsvoering, waarbij de klant en de uitgangspunten van de organisatie op de voorgrond staan.
Een open en zelfstandig denker met een scherp oor en oog voor de interne en externe omgeving, waarbij ik verander- en besluitkracht heb.
In het concrete geval was er vermoedelijk meer sprake van proces-optimalisatie dan van verbindendheid. Een scherp oor en oog voor de interne en externe omgeving is ook niet heel opvallend. Verander- en besluitkracht is daarentegen zonder meer aanwijsbaar.

Ik ben benieuwd hoe dat verder loopt.

De commissaris van de Koning in Gelderland zit ook nog steeds op zijn stoel. En er moet een breder draagvlak zijn geweest voor dit besluit, anders was dit niet de uitkomst. Maar goed. Hij blijft lid. Wellicht is het weer landelijk nieuws als de lijst wordt samengesteld.
Als je iets over jezelf zegt op LinkedIn dan is het goed om een compleet beeld te geven. De heer en mevrouw M. zijn gescheiden.
Wat je op LinkedIn zet bepaal je helemaal zelf. U plaatst deze opmerking duidelijk met het doel iemand te beschadigen. Het heeft ook niets van doen met deze discussie en het klinkt als een afrekening. Wat een onchristelijke manier van met mensen omgaan.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: De SGP - een open partij

Bericht door GerefGemeente-lid »

Waarom sla je zo'n toon aan? Dat is toch helemaal niet nodig?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Online
DDD
Berichten: 28491
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Nou erg relevant is het ook niet natuurlijk. En het is niet gebruikelijk om persoonlijke problemen bij linkedin-profiel te vermelden.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Nou erg relevant is het ook niet natuurlijk. En het is niet gebruikelijk om persoonlijke problemen bij linkedin-profiel te vermelden.
Wat vind jij van het feit dat de lijsttrekker lid was van de commissie die de lijst bepaalde? Daar heb ik dan weer moeite mee. Die schijn moet je m.i. altijd vermijden. Een adviserende rol kan net. Maar ik vind dat besturen door de 4 jaar ervoor heen, een goed beeld van zittende en potentiele raadsleden dienen te krijgen.
En daar ontbreekt het vaak heel erg aan.
Online
DDD
Berichten: 28491
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Ik vind het op het eerste gezicht raar. Maar de lijsttrekker is wel democratisch gekozen. Het is een soort Amerikaans model, als ik het goed begrijp.

Maar de hele toestand geeft een raar signaal af over de zorgvuldigheid waarmee dit bestuur en deze selectiecommissie opereert. De vragen van het RD werden ook niet beantwoord.

We zullen hem wellicht binnenkort in RD Magazine uitgebreider leren kennen.

En het bestuur moet zich misschien nog eens in de grondslag van de SGP verdiepen, voordat het spreekt over een definitieve vertrouwensbreuk.

https://oldebroek.sgp.nl/actueel/nieuws ... de-nooijer
Laatst gewijzigd door DDD op 17 nov 2021, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Herman »

Het gaat om een lokaal Oldebroeks probleem. Laat het lekker daar, zou ik zeggen.
Online
DDD
Berichten: 28491
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Natuurlijk is dit een gebeurtenis met landelijke uitstraling. Ik zou verwachten dat het bestuur ook een mediator heeft ingeschakeld en het partijbureau. Maar dat blijft allemaal onduidelijk.

Het is geen teken van bestuurlijke kracht om als iemand zelf vanwege verschil in politieke inzichten vertrekt, als partij te spreken over een definitieve vertrouwensbreuk. Dat wekt stellig de indruk dat er dingen bij verzonnen worden om de gang van zaken te rechtvaardigen. Tom heeft immers naar buiten toe niets over een vertrouwensbreuk gezegd.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Erskinees »

Ik snap het probleem niet zo. Blijkbaar liep de samenwerking in Oldebroek niet lekker en wij weten niet waarom. Dit betekent toch niet dat zijn hele SGP-carriere nu voorbij is of dat hij de landelijke SGP verlaat? Wellicht kan hij wat betekenen voor een andere gemeente, de provincie of de eerste of tweede kamerfractie.
Online
DDD
Berichten: 28491
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Er is natuurlijk wel een klein probleem, namelijk dat het bestuur van de plaatselijke SGP er geen blijk van geeft rekening te houden met buitenplaatselijke ontwikkelingen.

Zo stelt de voorzitter over enige onrust op sociale media (geen idee waar dat over gaat): "Wat moet ik daarvan vinden? Ik maak die onrust niet." Dat getuigt niet van veel inzicht in de effecten van het eigen handelen.
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Natuurlijk is dit een gebeurtenis met landelijke uitstraling. Ik zou verwachten dat het bestuur ook een mediator heeft ingeschakeld en het partijbureau. Maar dat blijft allemaal onduidelijk.

Het is geen teken van bestuurlijke kracht om als iemand zelf vanwege verschil in politieke inzichten vertrekt, als partij te spreken over een definitieve vertrouwensbreuk. Dat wekt stellig de indruk dat er dingen bij verzonnen worden om de gang van zaken te rechtvaardigen. Tom heeft immers naar buiten toe niets over een vertrouwensbreuk gezegd.
Landelijke uitstraling? Het gaat om Oldebroek, of all places.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De SGP - een open partij

Bericht door HersteldHervormd »

Maanenschijn schreef:Nu kun je qua geloof nooit een SGP-er of CU-er zijn, volgens mij. Hooguit kun je de achterbannen in meer of mindere mate terug vinden in bepaalde denominaties.

Ik denk dat (ook lezend de nette brief) hij binnen de SGP zeker een toekomst heeft. En hij die daar ook zoekt.

Overigens, ik moet bekennen dat ik vanavond tijdens een raadsvergadering ook niet echt veel Bijbel heb gebruikt. Het CDA noemde nog de kernwaarde van rentmeesterschap.
Natuurlijk kan dit wel. Het gaat nog niet eens om kerkverbanden, maar het gaat erom dat hij uit een CU gezin komt. Hij past prima ethisch en economisch bij de SGP, alleen zal hij qua geloof daar wel van afwijken. Of dat het probleem is, is niet te zeggen, omdat er sprake is van een verschillende politieke visie. Dat zou zomaar dit kunnen zijn wat ik hierboven gezet heb, maar ik weet dat niet zeker.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De SGP - een open partij

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:Ik begrijp niet wat zijn vriendin met zijn partijkeuze te maken heeft.

Los daarvan vind ik het wat merkwaardig om onderscheid te maken naar geloofsbeleving. Maar goed, ik ben van de ChristenUnie en er zullen ongetwijfeld mensen zijn die vinden dat dat duidelijk is uit mijn geloofsbeleving. :)
Aangaande je laatste regel; daar stem ik inderdaad mee in. Beetje variatie is natuurlijk wel spannend hier op RF :) Ik denk dat je een prima kerel ben.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Online
DDD
Berichten: 28491
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef:Natuurlijk is dit een gebeurtenis met landelijke uitstraling. Ik zou verwachten dat het bestuur ook een mediator heeft ingeschakeld en het partijbureau. Maar dat blijft allemaal onduidelijk.

Het is geen teken van bestuurlijke kracht om als iemand zelf vanwege verschil in politieke inzichten vertrekt, als partij te spreken over een definitieve vertrouwensbreuk. Dat wekt stellig de indruk dat er dingen bij verzonnen worden om de gang van zaken te rechtvaardigen. Tom heeft immers naar buiten toe niets over een vertrouwensbreuk gezegd.
Landelijke uitstraling? Het gaat om Oldebroek, of all places.
Het gaat niet aan om iemand af te rekenen op de plaats van herkomst.

Wat zegt de woonplaats van iemand over de landelijke uitstraling? Heeft iemand in Den Haag een andere positie? We hebben het hier over iemand die geregeld optreedt in de landelijke media. Dat ook goed doet, voor zover ik weet. Het gemeenteraadslidmaatschap was de aanleiding voor deze optredens. Want er zijn natuurlijk nog genoeg andere mensen die dit net zo goed zouden doen, maar die deze moeite niet nemen of niet gevraagd worden.
Plaats reactie