De SGP - een open partij

Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Geytenbeekje »

Philip schreef:Bij de vorige Europese verkiezingen waren 189.579 stemmen nodig voor een zetel. Bij de laatste Tweede Kamerverkiezingen haalde de SGP 218.950 stemmen.

Dat klinkt niet onmogelijk, maar dat is het waarschijnlijk wel. SGP-CU haalde namelijk in totaal 375.660 zetels. Als je dat gedeeld door twee doet, hebben beide partijen geen zetel. En de CU is groter dan de SGP.
Het is net op het randje. Misschien dat juist mensen toch nog wel gaan stemmen op de SGP en In Het Spoor even links :huhu laten liggen
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Bezorgd »

Ambtenaar schreef:
Geytenbeekje schreef:https://www.rd.nl/artikel/983231-breuk- ... -parlement

Wat jammer zeg. Kwee niet op wie je dan zou moeten stemmen, want CU vind ik net wat te eurofiel en te groen.
Je kunt gewoon SGP stemmen, maar dat is hoogstwaarschijnlijk een verloren stem.
Dat vermoed ik niet. Je ziet sowieso al wat meer interesse voor de SGP ontstaan bij mensen die staan voor een fatsoenlijk rechts geluid. En zeker voor Europese verkiezingen wordt het EU kritische geluid van de SGP breder gewaardeerd dan alleen de eigen achterban.
GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: De SGP - een open partij

Bericht door GGotK »

Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Marck »

GGotK schreef:https://www.ad.nl/politiek/sgp-secretar ... ~ada87c67/
Jammer dat Janie vertrekt.
Zij heeft daar lang gewerkt! Was de opvolging al bekend?
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De SGP - een open partij

Bericht door HersteldHervormd »

Tom de Nooijer schoof gisteren eventjes aan bij OngehoordNederland, hij zat naast zijn vriend, TB :)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9148
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:Tom de Nooijer schoof gisteren eventjes aan bij OngehoordNederland, hij zat naast zijn vriend, TB :)
Foute jongen dus, die Tom de Nooijer. Rechts-radicaal met een gereformeerde laklaag.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De SGP - een open partij

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:Tom de Nooijer schoof gisteren eventjes aan bij OngehoordNederland, hij zat naast zijn vriend, TB :)
Foute jongen dus, die Tom de Nooijer. Rechts-radicaal met een gereformeerde laklaag.
Hij is niet perse gereformeerd Ambtenaar, wel populistisch en behoorlijk conservatief.
Om iemand nou gelijk als foute jongen te beoordelen vind ik te ver gaan, je kan dan misschien beter aangeven dat het je politieke voorkeur niet is, of dat je je zorgen maakt om de ontwikkeling.

Eerlijk gezegd snap ik dit ook niet zo, aan de andere kant is dit wel wat hij wilde, maargoed, hij vaart nog wel onder de landelijke vlag van de SGP. Hij kan zich misschien beter aansluiten bij FVD of JA21.
Laatst gewijzigd door HersteldHervormd op 21 sep 2022, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: De SGP - een open partij

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:Tom de Nooijer schoof gisteren eventjes aan bij OngehoordNederland, hij zat naast zijn vriend, TB :)
Foute jongen dus, die Tom de Nooijer. Rechts-radicaal met een gereformeerde laklaag.
Op een stoel naast Thierrie Baudet zitten, maakt je een foute jongen? Welke afstand is wel toegestaan om te voorkomen dat je een besmetting oploopt van het foute-jongens-virus?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De SGP - een open partij

Bericht door HersteldHervormd »

J.C. Philpot schreef:
Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:Tom de Nooijer schoof gisteren eventjes aan bij OngehoordNederland, hij zat naast zijn vriend, TB :)
Foute jongen dus, die Tom de Nooijer. Rechts-radicaal met een gereformeerde laklaag.
Op een stoel naast Thierrie Baudet zitten, maakt je een foute jongen? Welke afstand is wel toegestaan om te voorkomen dat je een besmetting oploopt van het foute-jongens-virus?
Ik vraag me af wat de landelijk SGP hiervan vind.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9148
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: Op een stoel naast Thierrie Baudet zitten, maakt je een foute jongen? Welke afstand is wel toegestaan om te voorkomen dat je een besmetting oploopt van het foute-jongens-virus?
Als je aanschuift bij Ongehoord Nederland, dan ben je een foute jongen. Ongeacht naast wie je plaatsneemt.
DDD
Berichten: 28486
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Dat ben ik niet met je eens. De uitzending was weer vol onzin en het zou goed zijn als er ook verstandige mensen aanschuiven.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De SGP - een open partij

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:Dat ben ik niet met je eens. De uitzending was weer vol onzin en het zou goed zijn als er ook verstandige mensen aanschuiven.
Het is duidelijk dat je een zwak voor hem hebt ;)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: De SGP - een open partij

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef: Op een stoel naast Thierrie Baudet zitten, maakt je een foute jongen? Welke afstand is wel toegestaan om te voorkomen dat je een besmetting oploopt van het foute-jongens-virus?
Als je aanschuift bij Ongehoord Nederland, dan ben je een foute jongen. Ongeacht naast wie je plaatsneemt.
Eens! Beetje jammer dat Tom dit doet. Na de tweeluik 'Refolutie' had ik wel sympathie voor hem gekregen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: De SGP - een open partij

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef: Op een stoel naast Thierrie Baudet zitten, maakt je een foute jongen? Welke afstand is wel toegestaan om te voorkomen dat je een besmetting oploopt van het foute-jongens-virus?
Als je aanschuift bij Ongehoord Nederland, dan ben je een foute jongen. Ongeacht naast wie je plaatsneemt.
Je reactie is een typisch voorbeeld van de huidige cancelcultuur.

Het valt me op dat de mensen die hun mond zo vol hebben van vrijheid van meningsuiting en democratie, hier opeens heel anders in staan als er een tegengeluid klinkt die hun links-liberale politiek-correcte woke-bubbel ter discussie stelt. Dan willen deze zogenaamde verdraagzamen zo snel mogelijk de ander de mond snoeren, of als foute jongens brandmerken.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: De SGP - een open partij

Bericht door merel »

J.C. Philpot schreef:
Ambtenaar schreef:
J.C. Philpot schreef: Op een stoel naast Thierrie Baudet zitten, maakt je een foute jongen? Welke afstand is wel toegestaan om te voorkomen dat je een besmetting oploopt van het foute-jongens-virus?
Als je aanschuift bij Ongehoord Nederland, dan ben je een foute jongen. Ongeacht naast wie je plaatsneemt.
Je reactie is een voorbeeld van de huidige cancelcultuur.

Het valt me op dat de mensen die hun mond zo vol hebben van vrijheid van meningsuiting en democratie, hier opeens heel anders in staan als er een tegengeluid klinkt die hun links-liberale politiek-correcte woke-bubbel ter discussie stelt. Dan willen deze zogenaamde verdraagzamen zo snel mogelijk de ander de mond snoeren, of als foute jongens brandmerken.
Het gaat niet om een tegengeluid van Woke. Onze huidige minister van justitie geeft dat ook. Ongehoord Nederland geeft een podium aan extreem rechts denken en ideeën. Dat is echt heel fout.
Plaats reactie