Obama of Romney

Ik zou stemmen op:

1. Romney
11
35%
2. Obama
15
48%
3. Geen van beiden
5
16%
 
Totaal aantal stemmen: 31

jan34willem
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:20

Re: Obama of Romney

Bericht door jan34willem »

Erasmiaan schreef:
jan34willem schreef: Maar ondertussen is Nederland een aanmerkelijk seculierder land dan Amerika. Door deel uit te maken van de twee grote partijen, in plaats van zich af te zonderen in splinterbewegingen, hebben Christenen van allerlei signatuur aanmerkelijk meer politieke invloed in Amerika dan in Nederland.
Je gelooft toch niet dat met twee grote politieke partijen het christendom hier aan politieke invloed zal winnen? Kijk eens om je heen!
Als ik om me heen kijk vraag ik me af waarom Christenen zo onzichtbaar zijn binnen de PvdA en de VVD. Ze zitten op een kluitje in de SGP, CU en het CDA, maar dat werkt in de huidige omstandigheden niet zo goed meer. Wat dat betreft ben ik het wel eens met ds. Visser: http://www.protestantsamsterdam.nl/actu ... tijen.html.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Obama of Romney

Bericht door JolandaOudshoorn »

In Israel was men zeer teleurgesteld dat Obama herkozen is.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Obama of Romney

Bericht door Erasmiaan »

jan34willem schreef:
Erasmiaan schreef:
jan34willem schreef: Maar ondertussen is Nederland een aanmerkelijk seculierder land dan Amerika. Door deel uit te maken van de twee grote partijen, in plaats van zich af te zonderen in splinterbewegingen, hebben Christenen van allerlei signatuur aanmerkelijk meer politieke invloed in Amerika dan in Nederland.
Je gelooft toch niet dat met twee grote politieke partijen het christendom hier aan politieke invloed zal winnen? Kijk eens om je heen!
Als ik om me heen kijk vraag ik me af waarom Christenen zo onzichtbaar zijn binnen de PvdA en de VVD. Ze zitten op een kluitje in de SGP, CU en het CDA, maar dat werkt in de huidige omstandigheden niet zo goed meer. Wat dat betreft ben ik het wel eens met ds. Visser: http://www.protestantsamsterdam.nl/actu ... tijen.html.
Je gelooft toch niet dat die christenen een poot aan de grond zouden krijgen in de PvdA of de VVD? En wat had je gezegd als het CDA aan de macht was (zij waren immers altijd erg groot)? Of de SP? Moeten de christenen dan in al die partijen zitten? Nee, dat is niet realistisch.
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Obama of Romney

Bericht door Simon »

JolandaOudshoorn schreef:In Israel was men zeer teleurgesteld dat Obama herkozen is.
Opmerkelijk.
Want de joodse amerikaan stemt overwegend Obama.
Romney is echter een haviik, die graag met Israel Syrie en Iran wil aanpakken.
Het mocht niet zo zijn.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
boontje
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 sep 2010, 17:35

Re: Obama of Romney

Bericht door boontje »

Simon schreef:
JolandaOudshoorn schreef:In Israel was men zeer teleurgesteld dat Obama herkozen is.
Opmerkelijk.
Want de joodse amerikaan stemt overwegend Obama.
Romney is echter een haviik, die graag met Israel Syrie en Iran wil aanpakken.
Het mocht niet zo zijn.
Zalig de vredestichters....
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Obama of Romney

Bericht door JolandaOudshoorn »

boontje schreef:
Simon schreef:
JolandaOudshoorn schreef:In Israel was men zeer teleurgesteld dat Obama herkozen is.
Opmerkelijk.
Want de joodse amerikaan stemt overwegend Obama.
Romney is echter een haviik, die graag met Israel Syrie en Iran wil aanpakken.
Het mocht niet zo zijn.
Zalig de vredestichters....
Als er een volk is dat in vrede wil leven is dat Israel wel.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Obama of Romney

Bericht door Bonny »

Simon schreef:
JolandaOudshoorn schreef:In Israel was men zeer teleurgesteld dat Obama herkozen is.
Opmerkelijk.
Want de joodse amerikaan stemt overwegend Obama.
Romney is echter een haviik, die graag met Israel Syrie en Iran wil aanpakken.
Het mocht niet zo zijn.
Daarom zijn ze juist voor Romney
The Groom's still waiting at the altar
jan34willem
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:20

Re: Obama of Romney

Bericht door jan34willem »

Erasmiaan schreef:Je gelooft toch niet dat die christenen een poot aan de grond zouden krijgen in de PvdA of de VVD? En wat had je gezegd als het CDA aan de macht was (zij waren immers altijd erg groot)? Of de SP? Moeten de christenen dan in al die partijen zitten? Nee, dat is niet realistisch.
Ik zou het zelfde gezegd hebben als het CDA groter was geweest. Het Christendom is niet een politiek-maatschappelijke stroming zoals bijvoorbeeld het liberalisme en de sociaal-democratie. Omdat Nederland lange tijd een Christelijk land was, konden de Christelijke partijen veel stemmen trekken. Maar nu de samenleving steeds verder "ontkerstend" raakt, wordt de rol van deze "monomaan" Christelijke partijen steeds kleiner. Er zal echter altijd ruimte zijn voor Christelijk geinspireerde politiek binnen de "echte" politiek-maatschappelijke stromingen. (Ik geef toe dat ik nogal wat onder het vloerkleed veeg met mijn veelvuldig gebruik van aanhalingstekens, maar ik hoop dat je de algemene strekking begrijpt.)
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Obama of Romney

Bericht door dennis »

jan34willem schreef:
Erasmiaan schreef:Je gelooft toch niet dat die christenen een poot aan de grond zouden krijgen in de PvdA of de VVD? En wat had je gezegd als het CDA aan de macht was (zij waren immers altijd erg groot)? Of de SP? Moeten de christenen dan in al die partijen zitten? Nee, dat is niet realistisch.
Ik zou het zelfde gezegd hebben als het CDA groter was geweest. Het Christendom is niet een politiek-maatschappelijke stroming zoals bijvoorbeeld het liberalisme en de sociaal-democratie. Omdat Nederland lange tijd een Christelijk land was, konden de Christelijke partijen veel stemmen trekken. Maar nu de samenleving steeds verder "ontkerstend" raakt, wordt de rol van deze "monomaan" Christelijke partijen steeds kleiner. Er zal echter altijd ruimte zijn voor Christelijk geinspireerde politiek binnen de "echte" politiek-maatschappelijke stromingen. (Ik geef toe dat ik nogal wat onder het vloerkleed veeg met mijn veelvuldig gebruik van aanhalingstekens, maar ik hoop dat je de algemene strekking begrijpt.)
je zegt: 'Er zal altijd ruimte zijn voor Christelijk geinspireerde politiek binnen de 'echte' politieke stromingen.' Ik geloof daar eerlijk gezegd niets van. In de PvdA is er de doorbraak geweest. Invloedrijke christenen die na WO 11 bewust lid werden.. Wat hoor je er nog van?
Volgens mij is het een illusie om te menen dat dit gaat werken. In Engeland proberen de Christenen het ook, maar ook daar lukt het niet of nauwelijks.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Obama of Romney

Bericht door refo »

Het is ook te hopen dat hier eens antwoord op komt:
http://youtu.be/ruJWJONBwH8
Plaats reactie