Obama of Romney

Ik zou stemmen op:

1. Romney
11
35%
2. Obama
15
48%
3. Geen van beiden
5
16%
 
Totaal aantal stemmen: 31

Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Obama of Romney

Bericht door Simon »

Stel je bent Amerikaan en je moet stemmen, volgende week.
Zou je stemmen en zo ja, op welke candidaat?
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Obama of Romney

Bericht door vlinder »

Romney omdat hij prolife is. Qua voorkomen en retoriek vind ik Obama beter, trekt me meer aan qua persoonlijkheid.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Obama of Romney

Bericht door huisman »

Romney niet onder meer omdat hij wel van een erg rare sekte lid is (Mormoon). Dit is echt een zeer onchristelijke sekte.
Obama niet vanwege zijn te liberale standpunten. Ik vind Obama wel veel betrouwbaarder en politiek intelligenter dan Romney. Ik zou dus niet stemmen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Obama of Romney

Bericht door Bert Mulder »

huisman schreef:Romney niet onder meer omdat hij wel van een erg rare sekte lid is (Mormoon). Dit is echt een zeer onchristelijke sekte.
Obama niet vanwege zijn te liberale standpunten. Ik vind Obama wel veel betrouwbaarder en politiek intelligenter dan Romney. Ik zou dus niet stemmen.
Betrouwbaar en politiek intelligent lijken mij tegenover elkaar te staan. Degenen die normaal politiek intelligent zijn blijken vaak bedreven te zijn in de kunst van Michiavelli te zijn....

Verder is Obama door en door links, linker dan de meesten in zijn partij, en houden de rumoeren niet op dat hij moslem zijn zou...

Betreffende zijn welsprekendheid... hij kan erg veel met een teleprompter. Haal die echter weg...

Heeft Obama ook bewezen dat hij in 4 jaar niet gedaan heeft zoals hij de laatste keer belooft heeft. En is zijn campagne nu heel anders...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Obama of Romney

Bericht door huisman »

Bert Mulder schreef:
huisman schreef:Romney niet onder meer omdat hij wel van een erg rare sekte lid is (Mormoon). Dit is echt een zeer onchristelijke sekte.
Obama niet vanwege zijn te liberale standpunten. Ik vind Obama wel veel betrouwbaarder en politiek intelligenter dan Romney. Ik zou dus niet stemmen.
Betrouwbaar en politiek intelligent lijken mij tegenover elkaar te staan. Degenen die normaal politiek intelligent zijn blijken vaak bedreven te zijn in de kunst van Michiavelli te zijn....

Verder is Obama door en door links, linker dan de meesten in zijn partij, en houden de rumoeren niet op dat hij moslem zijn zou...

Betreffende zijn welsprekendheid... hij kan erg veel met een teleprompter. Haal die echter weg...

Heeft Obama ook bewezen dat hij in 4 jaar niet gedaan heeft zoals hij de laatste keer belooft heeft. En is zijn campagne nu heel anders...
Oké jij stemt niet op Obama..kun je wel op een mormoonse miljonair stemmen ?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Obama of Romney

Bericht door Bert Mulder »

huisman schreef:
Oké jij stemt niet op Obama..kun je wel op een mormoonse miljonair stemmen ?
Ik ben dankbaar dat ik niet voor die keuze gesteld wordt.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Obama of Romney

Bericht door huisman »

Bert Mulder schreef:
huisman schreef:
Oké jij stemt niet op Obama..kun je wel op een mormoonse miljonair stemmen ?
Ik ben dankbaar dat ik niet voor die keuze gesteld wordt.

Oh sorry ..You are a Canadian ?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Obama of Romney

Bericht door helma »

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Obama of Romney

Bericht door J.C. Philpot »

Helemaal eens met dit artikel. Vreemd dat er zoveel refoforumers voor Obama kiezen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Obama of Romney

Bericht door parsifal »

Bert Mulder schreef:
Betrouwbaar en politiek intelligent lijken mij tegenover elkaar te staan. Degenen die normaal politiek intelligent zijn blijken vaak bedreven te zijn in de kunst van Michiavelli te zijn....

Verder is Obama door en door links, linker dan de meesten in zijn partij, en houden de rumoeren niet op dat hij moslem zijn zou...

Betreffende zijn welsprekendheid... hij kan erg veel met een teleprompter. Haal die echter weg...

Heeft Obama ook bewezen dat hij in 4 jaar niet gedaan heeft zoals hij de laatste keer belooft heeft. En is zijn campagne nu heel anders...
Het links zijn van Obama is volgens mij in Nederland gewoon vrij VVD achtig en ook voor Canadese begrippen nog vrij rechts (om over Zweden maar te zwijgen).

Ik denk dat het Obama aan te rekenen is dat Guantanamo nog steeds niet gesloten is en dat bijvoorbeeld Bradley Manning al tijden op een proces zit te wachten (maar juist op die punten hebben de republikeinen geen betere plannen) op andere punten zijn er veel republikeinen die als enige doel lijken te hebben het beleid van Obama torpederen en het landsbelang lijkt uit beeld bij bijvoorbeeld stemmingen in de senaat.

Dat Obama moslim zou zijn lijkt me een wat vreemde aanname. Hij heeft zelf altijd ontkent. Hij heeft genoeg expliciet over vertrouwen in de Heere Jezus gesproken enz. Als hij een moslim is, dan verbergt hij het zo goed, dat zijn moslimzijn van geen waarde is.

Ik denk dat je met Romney ook niet zijn mormonen kaart moet spelen. Waarin zou een mormoon beleid kunnen doorvoeren waarin zijn mormoon zijn van belang is? Polygamie toestaan ofzo? Ik denk niet dat dat door het congres of door de senaat komt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Obama of Romney

Bericht door parsifal »

Wat betreft de uitgaven van Obama maakt hij het toch beter dan Bush (hij zit nog wel met kostenposten die door Bush zijn achtergelaten). Romney heeft al aangekondigd zich met het leger met wat nieuwe vuurtjes in de wereld te willen bemoeien. Ik denk dat de uitgaven onder Romney wel eens veel hoger kunnen uitvallen dan onder Obama.

Wat abortus betreft ben ik bang dat Obama nu een ander geluid laat horen. 4 jaar geleden zei hij nog: Ik wil abortus niet verbieden, maar de vraag verminderen. Nu spreekt hij met betrekking tot abortus nog alleen over de rechten van de vrouw. Echter het is ook weer niet zo dat onder Obama er meer abortussen zijn dan onder Bush ofzo en het is ook niet zo dat Romney nu echt aanpassingen in de wet aankondigt (in ieder geval dat hij er voor wil vechten) die abortus verminderen. Op dat punt scoort Obama m.i. beter door in ieder geval de hulp voor tienermoeders en ongewenst zwangere vrouwen op de agenda te houden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Obama of Romney

Bericht door Simon »

@ Vlinder:
http://www.youtube.com/watch?v=UeQGObiGGqY

maar goed, politiek nu eenmaal liegen en draaien.
Alweer bewezen.
van Rutte's kiezersbeloften is ook al veel gesneuveld ;)
Als Obama moslim was geweest, had Michelle Obama er toch net wat anders bijgelopen, denk ik.
(En was hij er ook voor uit gekomen, lijkt me.
Nog nooit van een moslim in de kast gehoord eigenlijk.
Wat dat betreft kan de ''closet-christian'' nog heel wat leren van moslims ;) )
Heel wat beducher ben ik wel voor Romneys sekte, waarin hij ook ouderling en zelfs zendeling was (in Frankrijk)
Hoogst mogelijke positie voor een Mormoon.

Het schijnt dat maar weinig mensen zich realiseren hoe pathetisch en bizar deze sekte is.
De Naam van Jezus komt er dan in voor, maar christelijk is het zeker niet, zoals Huisman ook al stelt.
Ook is het verweven met de vrijmetselarij, en zien ze zichzelf als het witte paard uit Openbaring.
Ons koninghuis en vele anderen, zelfs joden waaronder Anne Frank en Simon Wiesenthal, zijn posthuum gedoopt door deze sekte.
Alles wat deze man uitstraalt is namaak en nepheid.
Ik gruw van hem.
Zijn vrouw begint nu al op Hillary Clinton te lijken, wat dan wel weer grappig is.
Zie fotootje:

http://www.athenstalks.com/are-politici ... -fair-game
Laatst gewijzigd door Simon op 05 nov 2012, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Obama of Romney

Bericht door Bert Mulder »

huisman schreef:
Bert Mulder schreef:
huisman schreef:
Oké jij stemt niet op Obama..kun je wel op een mormoonse miljonair stemmen ?
Ik ben dankbaar dat ik niet voor die keuze gesteld wordt.

Oh sorry ..You are a Canadian ?
yep
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Obama of Romney

Bericht door dennis »

Obama heeft zich recent voor het homohuwelijk uitgesproken. Alleen al daarom zou ik niet op hem stemmen..

Als ik in de VS woonde zou ik het heel lastig vinden.
jan34willem
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:20

Re: Obama of Romney

Bericht door jan34willem »

dennis schreef:Obama heeft zich recent voor het homohuwelijk uitgesproken. Alleen al daarom zou ik niet op hem stemmen..

Als ik in de VS woonde zou ik het heel lastig vinden.
Maar Obamas "door en door" linkse sociale plannen sluiten wel het beste aan bij Gods gebod dat we onze naasten moeten liefhebben als onszelf.
Plaats reactie