Uitspraak Kees van der Staaij

Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Uitspraak Kees van der Staaij

Bericht door Jongere »

Simon schreef:
Mara schreef:
Simon schreef:
Google maar op amish, die hebben ook geen deel aan regering. Je laatste sarcastische overbodige toevoeging is weer niet inhoudelijk.
Leer dat nu eens af, het verziekt de sfeer zo.
Nee ze hebben zelf geen regering, maar wonen wel op een stuk grond, afgescheiden, in een land dat een regering heeft!
Dat is de reden dat ze daar veilig kunnen wonen.
En van Wie is dat land?
Je vermengt politiek en theologie, Simon.

Juist de wetenschap dat het koninkrijk niet van deze wereld is, zou moeten zorgen dat je kunt stemmen op een partij. Dan weet je dat de politiek geen illusies moet hebben om een koninkrijk van God te vestigen (zoals sommigen wel denken), maar dat zij er zijn om de samenleving te besturen.
Want dat moet gebeuren.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Uitspraak Kees van der Staaij

Bericht door Mara »

Simon schreef:
Mara schreef:
Simon schreef:
Google maar op amish, die hebben ook geen deel aan regering. Je laatste sarcastische overbodige toevoeging is weer niet inhoudelijk.
Leer dat nu eens af, het verziekt de sfeer zo.
Nee ze hebben zelf geen regering, maar wonen wel op een stuk grond, afgescheiden, in een land dat een regering heeft!
Dat is de reden dat ze daar veilig kunnen wonen.
En van Wie is dat land?
Droom jij maar verder van een land zonder regering.
In de Bijbel staat dat we ALLEN die over ons gesteld zijn GEHOORZAAM moeten zijn!
De wereld bestaat helaas niet uit Disneyland of Duckstad. Zelfs daar is het af en toe oorlog.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
sirdanilot
Berichten: 772
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:49
Locatie: Leiden

Re: Uitspraak Kees van der Staaij

Bericht door sirdanilot »

Simon schreef:Google maar op amish, die hebben ook geen deel aan regering. Je laatste sarcastische overbodige toevoeging is weer niet inhoudelijk.
Leer dat nu eens af, het verziekt de sfeer zo.
Jouw grote voorbeeld is een religieuze groepering die je a) waarschijnlijk zelf een dwalleer noemt omdat de NGB 'wederdopers' afwijst, b) meent dat mensen die hun (niet enkel op Bijbelse leest geschoeide) opvattingen niet volgen of hun gemeenschap verlaten naar de hel gaan?

Dat verdient niks dan een smiley: :jongle
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Uitspraak Kees van der Staaij

Bericht door vlinder »

Mara schreef:
Simon schreef:
sirdanilot schreef:
Simon schreef: Bedoelde Paulus de wereld zichtbaar of geestelijk?
Mijn Koninkrijk (regering) is niet van deze wereld, zei de Heere Jezus.
Dat van velen onder ons toch wel, krijg ik wel eens de indruk.
Wij hebben de taak te bidden voor de Overheid, OPDAT wij in rust mogen leven, Er staat nergens dat wij deel moeten worden van die overheid en daarmee deel worden van dat vuile spel genaamd politiek.
Wij zijn ín de wereld, maar niet ván de wereld ! Ik vind het dus goed dat vd Staaij zich in deze wereld (de wereld van media en politiek, die vaak verre staat van het Koninkrijk Gods) beweegt om het Christelijke geluid te laten horen in ons land.

Maar aangezien jij vindt dat christenen zich verre moeten houden van de wereld (negerende iets met lamp en korenmaat dat in de bijbel staat ;) mat 5:14-16) zul jij vast ook uit principe blanco stemmen. Tóch? ;)
''Verre van'' drukt nog niet voldoende de afstand af tussen een en ander.
Mijn Koninkrijk is NIET van deze wereld, wil zeggen dat het er helemaal NIETS mee te maken heeft.
Staat en religie horen gescheiden te zijn, zo staat dat gelukkig ook in onze grondwet.
majoor Boshard liet een christelijk geluid horen. Zij oordeelde niet en diende de medemens, deed niet mee aan politieke machtspelletjes, en zette haar goedkeurende handtekening ook niet onder regeringsplannen waarin abortus, homohuwelijk, euthanasie, bombardementen op Libie worden gelegaliseerd.
Geen rok van tweerlei stof.
Ik stem niet.
Nee en tuurlijk stem je niet, waarom zou je? :jongle
Die laatste opmerking komt mij wat hautain over. Er zijn nog steeds genoeg mensen die niet willen stemmen om verschillende redenen. Dit is m.i. even goed te verdedigen dan wel stemmen. Respecteer elkaar daarin.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Uitspraak Kees van der Staaij

Bericht door Mara »

vlinder schreef:
Mara schreef:
Simon schreef:
sirdanilot schreef: Wij zijn ín de wereld, maar niet ván de wereld ! Ik vind het dus goed dat vd Staaij zich in deze wereld (de wereld van media en politiek, die vaak verre staat van het Koninkrijk Gods) beweegt om het Christelijke geluid te laten horen in ons land.

Maar aangezien jij vindt dat christenen zich verre moeten houden van de wereld (negerende iets met lamp en korenmaat dat in de bijbel staat ;) mat 5:14-16) zul jij vast ook uit principe blanco stemmen. Tóch? ;)
''Verre van'' drukt nog niet voldoende de afstand af tussen een en ander.
Mijn Koninkrijk is NIET van deze wereld, wil zeggen dat het er helemaal NIETS mee te maken heeft.
Staat en religie horen gescheiden te zijn, zo staat dat gelukkig ook in onze grondwet.
majoor Boshard liet een christelijk geluid horen. Zij oordeelde niet en diende de medemens, deed niet mee aan politieke machtspelletjes, en zette haar goedkeurende handtekening ook niet onder regeringsplannen waarin abortus, homohuwelijk, euthanasie, bombardementen op Libie worden gelegaliseerd.
Geen rok van tweerlei stof.
Ik stem niet.
Nee en tuurlijk stem je niet, waarom zou je? :jongle
Die laatste opmerking komt mij wat hautain over. Er zijn nog steeds genoeg mensen die niet willen stemmen om verschillende redenen. Dit is m.i. even goed te verdedigen dan wel stemmen. Respecteer elkaar daarin.
Waarom zeg je dit? Ik postte dit vanmiddag in dit topic: quote heb familieleden die in het buitenland verblijven, al dan niet langer, zij stemmen ook niet! Dus niet stemmen kan ook een andere reden hebben. unquote

Het ging over de reden waarom Simon niet stemt!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Uitspraak Kees van der Staaij

Bericht door Terri »

Misschien zijn mensen het moe, dat je bijna altijd onvriendelijk reageert op Simon.
Probeer waardig en inhoudelijk te reageren, niet zo op de persoon, of reageer anders gewoon niet!
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Uitspraak Kees van der Staaij

Bericht door jakobmarin »

Anker schreef:
jakobmarin schreef:http://www.stand.nl/

Prachtig: Rooms katholieke Mariska Orban verdedigt met verve gereformeerde Kees vd Staaij, wie had dat ooit kunnen denken :)

Ik zag op Twitter als RK-mensen die zeggen op SGP te gaan stemmen :super
Inderdaad fantastische woordvoerder voor v.d. Staaij. Wat een gedrevenheid.
Mariska Orbán-de Haas duikt onder

Mariska Orbán-de Haas, hoofdredacteur van het Katholiek Nieuwsblad,
is ondergedoken omdat ze met de dood is bedreigd na een column van Luuk Koelman.
Dat meldt Omroep Brabant.
Luuk Koelman schreef een column in Metro waarin hij zich voordeed als Mariska.
Eerst Kees de Staaij beveiligd, nu Mevr. Orban onderduiken :oO

Is dit 'lijden om Christus wil' (1 petr3)?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Uitspraak Kees van der Staaij

Bericht door jakobmarin »

1 petr 3 en 4:
Maar als u ook zou moeten lijden vanwege de gerechtigheid, dan bent u zalig(...)
Want het is beter te lijden – als God dat wil – terwijl u goeddoet dan terwijl u kwaad doet.(...)

Als u smaad wordt aangedaan om de Naam van Christus, dan bent u zalig, want de Geest van de heerlijkheid en van God rust op u. Wat hen betreft wordt Hij wel gelasterd, maar wat u betreft wordt Hij verheerlijkt.
Als iemand (...) als christen lijdt, laat hij zich daarvoor niet schamen, maar God in dit opzicht verheerlijken.p
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Uitspraak Kees van der Staaij

Bericht door refo »

Is het 'om de Naam van Christus'? Dat geloof ik niet.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Uitspraak Kees van der Staaij

Bericht door eilander »

jakobmarin schreef:Ben benieuwd of de Mod's dit laten staan... :fouet
Een paar berichten verwijderd. Bovenstaande quote heb ik maar opgevat als een melding, hoewel we daar toch echt een aparte meldknop voor hebben...
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Uitspraak Kees van der Staaij

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:Is het 'om de Naam van Christus'? Dat geloof ik niet.
Nee dat geloof ik ook niet. Roomsen zien Jezus toch niet als de enige Zaligmaker? Ze hebben notabene zelf mensen doen lijden, omdat die mensen alleen door Jezus gezaligd wensten te worden. Daarom vind ik het onbestaanbaar dat mijn bericht gewist is, op een reformatorisch forum nog wel! Eilander, ga je schamen!
Online
DDD
Berichten: 28663
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Uitspraak Kees van der Staaij

Bericht door DDD »

@Erasmiaan:

Pardon?

Hoe kom je op het gekke idee dat Rooms-Katholieken Christus niet als de enige zaligmaker zien?
Rechter en Zaligmaker

Wij geloven, dat Maria, altijd maagd, de moeder is van het vlees geworden Woord, onze God en Zaligmaker Jezus Christus. 11 12 Door deze unieke uitverkiezing is zij, om de verdiensten van haar Zoon, in de hoogste graad deelachtig geworden aan de verlossing: 13 van iedere smet van erfzonde gevrijwaard 14 en meer dan welk ander schepsel overstelpt met genadegaven. 15

Ten hemelopgenomen en verheerlijkt
14

Wegens haar nauwe, onverbrekelijke banden met de geheimen van menswording en verlossing 16 is de heilige Maagd, de onbevlekte, aan het einde van haar aardse leven met lichaam en ziel in de hemelse heerlijkheid opgenomen 17 en gelijkvormig geworden aan haar verrezen Zoon: voorafspiegeling van wat eens alle rechtvaardigen ten deel zal vallen.

Moeder van de Kerk
15

En wij geloven, dat de heilige moeder van God, tweede Eva, moeder van de Kerk, 18 19 20 in de hemel nog steeds haar moederlijke taak vervult voor ieder lid van Christus' lichaam: nog steeds werkt ze mee aan het ontkiemen en groeien van het goddelijk leven in de ziel van alle gelovigen.
En als het gaat om de repeterende breuk van de Reformatie:

RECONCILIATIO ET PAENITENTIA
Over de verzoening en boete in de zending van de Kerk in deze tijd
Over VERZOENING EN BEKERING spreken, betekent: de mannen en vrouwen die in deze tijd leven er toe opwekken opnieuw aandacht te schenken aan de woorden waarmee onze Zaligmaker en Meester, Jezus Christus, Zijn prediking begonnen is, en deze in eigentijdse taal om te zetten: „Bekeert u en gelooft in het evangelie” (Mc. 1, 15), dat is: aanvaardt de blijde boodschap van de liefde, van de aanneming tot kinderen van God, en derhalve van de broederlijkheid.
(...)
Die pastorale dialoog met het oog op verzoening blijft ook vandaag de dag op allerlei terreinen en in verschillende gradaties één van de belangrijkste taken van de Kerk.

Op de eerste plaats zet zij zich in voor een oecumenische dialoog, dat wil zeggen: voor een dialoog tussen kerken en kerkelijke gemeenschappen die zich beroepen op het geloof in Christus, de Zoon van God en de enige Zaligmaker, en voor een dialoog met de andere gemeenschappen van mensen die God zoeken en naar gemeenschap met Hem verlangen.

Maar aan zo'n dialoog met de andere kerken moet, wil hij geloofwaardig en vruchtbaar zijn, een oprechte poging ten grondslag liggen om binnen de eigen katholieke Kerk voortdurend en steeds weer opnieuw de dialoog tot stand te brengen. Deze katholieke Kerk is zich ervan bewust dat zij krachtens haar aard het sacrament van een alomvattende liefdesgemeenschap 6 is; maar zij heeft ook weet van de spanningen in haarzelf, die oorzaken van verdeeldheid dreigen te worden.
Het lijkt me dat van enige bekering en verzoening van protestantse zijde ook wel sprake mag zijn, in ieder geval voor wat betreft de vorige schrijver.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Uitspraak Kees van der Staaij

Bericht door jakobmarin »

tjongejonge, er is een mede-christin die pal staat voor enkele bijbelse normen en waarden (tegen abortus en homo-huwelijk en adoptie), deze met verve uitdraagt, daardoor wordt gesmaad, gelasterd, bedreigt, en dan gaan hier mensen zitten muggeziften of het allemaal wel correct is?!?

Mariska wil 'gerechtigheid doen', doet dit vanuit haar geloof in Christus, en dan is dit (weliswaar licht) toch lijden om Christus wil?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Uitspraak Kees van der Staaij

Bericht door refo »

Dat bedoelde ik ook niet met mijn vraag.
Petrus zegt in 1 Petrus 3: 17 Het is beter te lijden, indien God dat wil, omdat men goeddoet dan omdat men kwaad doet.

Wij zullen dan zeggen dat Staaij en Orbán goed doen, maar dat is nu net de vraag.
Er zijn nu eenmaal lesbische stellen. Daar is Staaij het niet mee eens. Maar om dan hun adoptie te proberen te blokkeren met andere argumenten komt dan wel over als pesten. Zo zien wij dat niet, maar anderen wel.

En wat Orbán op het gebied van abortus zegt is mogelijk wel flink in onze ogen, maar toont niet heel veel invoeling.
Invoeling met die 30.000 gedode vruchten heeft de andere partij inderdaad niet, helemaal mee eens. Maar nogmaals die strijd is voorlopig verloren en ga je zo nog verder verliezen. Omdat je in de ogen van de anderen kwaad doet.

Wat dan? Misschien aanbieden voor al die 30.000 kinderen te zorgen? Inclusief de moeders, als dat nodig is en die dat willen. En zo niet, dan alleen de kinderen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Uitspraak Kees van der Staaij

Bericht door eilander »

Erasmiaan schreef:
refo schreef:Is het 'om de Naam van Christus'? Dat geloof ik niet.
Nee dat geloof ik ook niet. Roomsen zien Jezus toch niet als de enige Zaligmaker? Ze hebben notabene zelf mensen doen lijden, omdat die mensen alleen door Jezus gezaligd wensten te worden. Daarom vind ik het onbestaanbaar dat mijn bericht gewist is, op een reformatorisch forum nog wel! Eilander, ga je schamen!
In principe wordt over modacties niet gesproken in het openbaar, maar aangezien ik geen pb van jou heb ontvangen, wil je het blijkbaar publiekelijk.

Ik meen dat het beter zou zijn als JIJ je zou schamen. Jakobmarin verwees immers naar een bijbeltekst, waarin gesproken werd over het "om Christus' wil smaadheid lijden". Naar aanleiding daarvan wilde je suggereren dat Mariska de Haas "om Maria's wil" smaadheid zou lijden.
Met één of meer anderen vond ik dat te ver gaan. Inderdaad, op een Reformatorisch forum geeft dit geen pas, Erasmiaan. Ga je schamen!
Plaats reactie