Uitslag komende verkiezingen

Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door TAF »

huisman schreef:
TAF schreef:
Mister schreef:
Wilhelm schreef:
Wie de nieuwe lijsttrekker wordt weet ik niet. Wel dat Eurlings de beste zou zijn.
Mogelijk. Of Jan-Kees de JAger
Jan kees de jager, mag ik EVEN lachen...
los van dat hij boekhoudkundig er niks van bakte... en de boel voorloog
JAAA mensen die euries naar griekenland krijgen we echt terug...
heeft hij ook nog eens een charisma van 0, dat hoofd van hem alleen al.

Als er dan toch een nieuwe CDA lijsttrekker moet zou, zou ik een gewaagdere move voorstellen : haal klink terug.

@TAF kun je misschien een beetje je toon matigen. Zo hoor je op dit forum niet te spreken over personen die boven je gesteld zijn.

Ik denk dat Sybrand van Haersma Buma de lijsttrekker wordt van het CDA. Een bekwaam persoon met ook een goed gevoel voor humor.
Ik heb naar aanleiding van anker's commentaar al wat aangepast.
verder ben ik het in deze niet zo eens met dat over me gesteld, noch dat ik over hen anders zou spreken dan over eender welk ander mens.

Ik erken EEN regering over mij, en dat is God.
De rest, volg en respecteer ik slechts zolang ik mij persoonlijk daartoe van Gode uit verplicht ervaar.

Van het bewind van jan-kees straalde danwel een grove onkunde af, danwel een moedwillige dubbele agenda (die geenzins in het belang van ons land of de burgers daarin is)
in beide gevallen is dat iemand die ongeschikt is voor de voorgestelde positie, en die ik zeker ook niet snel meer op een minister of staatsecretarispost terug zou wensen te zien.
Laatst gewijzigd door TAF op 24 apr 2012, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door Ad Anker »

TAF schreef: Ik heb naar aanleiding van anker's commentaar al wat aangepast.
verder ben ik het in deze niet zo eens met dat over me gesteld, noch dat ik over hen anders zou spreken dan over eender welk ander mens.

Ik erken EEN regering over mij, en dat is God.
De rest, volg en respecteer ik slechts zolang ik mij persoonlijk daartoe van Gode uit verplicht ervaar.
Oké, voor de rest volg je je gevoel.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door Zita »

TAF schreef:
Van het bewind van jan-kees straalde danwel een grove onkunde af, danwel een moedwillige dubbele agenda (die geenzins in het belang van ons land of de burgers daarin is)
in beide gevallen is dat iemand die ongeschikt is voor de voorgestelde positie, en die ik zeker ook niet snel meer op een minister of staatsecretarispost terug zou wensen te zien.
Bedoel je dat hij echt blijk gaf van ondeskundigheid? Die indruk had ik niet, maar ik heb de politieke toestanden niet heel goed gevolgd. De Griekenlandkwestie kun je niet volledig op zijn bordje schuiven; dat zijn extreme omstandigheden, met extreme beslissingen, met extreem onzekere gevolgen.
Of komt je afkeer van De Jager vooral voort uit het feit dat je het persoonlijk niet met zijn beleid eens was?

Overigens zijn we gehouden iedereen te respecteren, onafhankelijk van je gevoel.
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door TAF »

Zita schreef:
TAF schreef:
Van het bewind van jan-kees straalde danwel een grove onkunde af, danwel een moedwillige dubbele agenda (die geenzins in het belang van ons land of de burgers daarin is)
in beide gevallen is dat iemand die ongeschikt is voor de voorgestelde positie, en die ik zeker ook niet snel meer op een minister of staatsecretarispost terug zou wensen te zien.
Bedoel je dat hij echt blijk gaf van ondeskundigheid? Die indruk had ik niet, maar ik heb de politieke toestanden niet heel goed gevolgd. De Griekenlandkwestie kun je niet volledig op zijn bordje schuiven; dat zijn extreme omstandigheden, met extreme beslissingen, met extreem onzekere gevolgen.
Of komt je afkeer van De Jager vooral voort uit het feit dat je het persoonlijk niet met zijn beleid eens was?

Overigens zijn we gehouden iedereen te respecteren, onafhankelijk van je gevoel.
Als minister van Financieen is hij DE afgevaardigde jegens europa, en hij heeft de nederlandse zaak onvoldoende behartigd daarin, geen vaardige onderhandelaar dus.
En dan praten we niet alleen over de miljardeninvesteringen naar griekenland, maar ook over de garanties aan het steunfonds, het nederlandse aandeel daarin, en de plannen voor het ESP (die je echt niet wilt, daarmee zet je de deur wijd open voor grootschalige europese fraude zonder dat Nederland er nog iets tegen kan doen)

Maargoed, het mindste wat hij kon doen was eerlijk spel spelen, ja we geven nu zoveel miljard aan griekenland en nee die zien we nooit meer terug, maar we hebben dat besloten, zodat we meer tijd hebben om met een beter plan te komen.
Het kan er bij mij namelijk niet in dat als elke burger allang aan zijn water voelde, die centjes zie je nooit meer terug, jan-kees de jager werkelijk met droge ogen beweerde dat het geen gift was maar we ze echt terugkregen, met rente (hetgeen 6 maanden later al getorpedeerd werd, en je gaat mij niet zeggen dat hij daarvan geen voorkennis had)

En ook binnen Nederland.. een minister van financieen is DE verantwoordelijke voor een sluitende begroting.. daarin was hij verrassend afwezig.. en weinig werkzame plannen daarin kwamen uit zijn koker. (vergelijk het bvb met een zalm, die een van de betere ministers van financieen was die we de laatste decennia hadden) maar zelfs Wouter Bos, deed het niet beroerd.. de miljarden die hij gebruikte voor de nederlandse bankensteun bijvoorbeeld, zijn al voor een fors deel terugbetaald.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door refo »

Zita schreef:
TAF schreef:
Van het bewind van jan-kees straalde danwel een grove onkunde af, danwel een moedwillige dubbele agenda (die geenzins in het belang van ons land of de burgers daarin is)
in beide gevallen is dat iemand die ongeschikt is voor de voorgestelde positie, en die ik zeker ook niet snel meer op een minister of staatsecretarispost terug zou wensen te zien.
Bedoel je dat hij echt blijk gaf van ondeskundigheid? Die indruk had ik niet, maar ik heb de politieke toestanden niet heel goed gevolgd. De Griekenlandkwestie kun je niet volledig op zijn bordje schuiven; dat zijn extreme omstandigheden, met extreme beslissingen, met extreem onzekere gevolgen.
Of komt je afkeer van De Jager vooral voort uit het feit dat je het persoonlijk niet met zijn beleid eens was?

Overigens zijn we gehouden iedereen te respecteren, onafhankelijk van je gevoel.
Wie was er de afgelopen 7 weken eigenlijk minister van financiën? :jongle

De Jager heeft zich in Europa niet echt geliefd gemaakt. Diplomatie is niet echt zijn ding. Natuurlijk zijn de Grieken verspillers geweest, maar dan zeg je dat toch niet. Door dat gedram zaten we nadat het tekort op 4,5% dreigde uit te komen meteen met de ellende, waarvan de huidige situatie de uitkomst is. Want die 3% is er alleen maar gekomen om De Jagers gezicht te redden. Daarom mocht hij vermoedelijk niet bij het Catshuisberaad zijn.
Was hij nu een beetje kalm geweest, dan had hij 7 weken geleden kunnen zeggen: volgend jaar -3 gaat nu niet meer lukken, maar in 2015 op NUL, dát gaat wél lukken.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door huisman »

TAF schreef:
Zita schreef:
TAF schreef:
Van het bewind van jan-kees straalde danwel een grove onkunde af, danwel een moedwillige dubbele agenda (die geenzins in het belang van ons land of de burgers daarin is)
in beide gevallen is dat iemand die ongeschikt is voor de voorgestelde positie, en die ik zeker ook niet snel meer op een minister of staatsecretarispost terug zou wensen te zien.
Bedoel je dat hij echt blijk gaf van ondeskundigheid? Die indruk had ik niet, maar ik heb de politieke toestanden niet heel goed gevolgd. De Griekenlandkwestie kun je niet volledig op zijn bordje schuiven; dat zijn extreme omstandigheden, met extreme beslissingen, met extreem onzekere gevolgen.
Of komt je afkeer van De Jager vooral voort uit het feit dat je het persoonlijk niet met zijn beleid eens was?

Overigens zijn we gehouden iedereen te respecteren, onafhankelijk van je gevoel.
Als minister van Financieen is hij DE afgevaardigde jegens europa, en hij heeft de nederlandse zaak onvoldoende behartigd daarin, geen vaardige onderhandelaar dus.
En dan praten we niet alleen over de miljardeninvesteringen naar griekenland, maar ook over de garanties aan het steunfonds, het nederlandse aandeel daarin, en de plannen voor het ESP (die je echt niet wilt, daarmee zet je de deur wijd open voor grootschalige europese fraude zonder dat Nederland er nog iets tegen kan doen)

Maargoed, het mindste wat hij kon doen was eerlijk spel spelen, ja we geven nu zoveel miljard aan griekenland en nee die zien we nooit meer terug, maar we hebben dat besloten, zodat we meer tijd hebben om met een beter plan te komen.
Het kan er bij mij namelijk niet in dat als elke burger allang aan zijn water voelde, die centjes zie je nooit meer terug, jan-kees de jager werkelijk met droge ogen beweerde dat het geen gift was maar we ze echt terugkregen, met rente (hetgeen 6 maanden later al getorpedeerd werd, en je gaat mij niet zeggen dat hij daarvan geen voorkennis had)

En ook binnen Nederland.. een minister van financieen is DE verantwoordelijke voor een sluitende begroting.. daarin was hij verrassend afwezig.. en weinig werkzame plannen daarin kwamen uit zijn koker. (vergelijk het bvb met een zalm, die een van de betere ministers van financieen was die we de laatste decennia hadden) maar zelfs Wouter Bos, deed het niet beroerd.. de miljarden die hij gebruikte voor de nederlandse bankensteun bijvoorbeeld, zijn al voor een fors deel terugbetaald.
Minister de Jager wordt door regering en oppositie gewaardeerd. Ook internationaal geniet hij een behoorlijk aanzien.
@TAF over de overheid en onze houding zou je toch eens wat Bijbelser mogen gaan denken. (Lees b.v. Rom 13)
1 Alle ziel zij den machten, over haar gesteld, onderworpen; want er is geen macht dan van God, en de machten, die er zijn, die zijn van God geordineerd.
2 Alzo dat die zich tegen de macht stelt, de ordinantie van God wederstaat; en die ze wederstaan, zullen over zichzelven een oordeel halen.
3 Want de oversten zijn niet tot een vreze den goeden werken, maar den kwaden . Wilt gij nu de macht niet vrezen , doe het goede, en gij zult lof van haar hebben;
4 Want zij is Gods dienares, u ten goede. Maar indien gij kwaad doet , zo vrees; want zij draagt het zwaard niet te vergeefs; want zij is Gods dienares, een wreekster tot straf dengene, die kwaad doet.
5 Daarom is het nodig onderworpen te zijn, niet alleen om der straffe, maar ook om des gewetens wil.
6 Want daarom betaalt gij ook schattingen; want zij zijn dienaars van God, in ditzelve geduriglijk bezig zijnde.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door TAF »

refo schreef:
Zita schreef:
TAF schreef:
Van het bewind van jan-kees straalde danwel een grove onkunde af, danwel een moedwillige dubbele agenda (die geenzins in het belang van ons land of de burgers daarin is)
in beide gevallen is dat iemand die ongeschikt is voor de voorgestelde positie, en die ik zeker ook niet snel meer op een minister of staatsecretarispost terug zou wensen te zien.
Bedoel je dat hij echt blijk gaf van ondeskundigheid? Die indruk had ik niet, maar ik heb de politieke toestanden niet heel goed gevolgd. De Griekenlandkwestie kun je niet volledig op zijn bordje schuiven; dat zijn extreme omstandigheden, met extreme beslissingen, met extreem onzekere gevolgen.
Of komt je afkeer van De Jager vooral voort uit het feit dat je het persoonlijk niet met zijn beleid eens was?

Overigens zijn we gehouden iedereen te respecteren, onafhankelijk van je gevoel.
Wie was er de afgelopen 7 weken eigenlijk minister van financiën? :jongle

De Jager heeft zich in Europa niet echt geliefd gemaakt. Diplomatie is niet echt zijn ding. Natuurlijk zijn de Grieken verspillers geweest, maar dan zeg je dat toch niet. Door dat gedram zaten we nadat het tekort op 4,5% dreigde uit te komen meteen met de ellende, waarvan de huidige situatie de uitkomst is. Want die 3% is er alleen maar gekomen om De Jagers gezicht te redden. Daarom mocht hij vermoedelijk niet bij het Catshuisberaad zijn.
Was hij nu een beetje kalm geweest, dan had hij 7 weken geleden kunnen zeggen: volgend jaar -3 gaat nu niet meer lukken, maar in 2015 op NUL, dát gaat wél lukken.
voor de stabiliteit van de euro is die 3% norm wel goed. was ook deel van het oorspronkelijke verdrag van maasstricht.
Het probleem is dat de sancties nooit zijn uitgevoerd... de ene keer was duitsland het die het met voeten trad, de andere keer frankrijk.

Het is dus wel winst als dat voortaan bekeurd word, maar ergens heb ik het idee dat als over een jaar een ander land die 3% overschrijd.. men dan opeens weer soepel gaat doen en duitsland en frankrijk elkaar als vanouds de hand boven het hoofd houden...

@huisman.. dergelijke teksten waren en zijn ook favoriet bij menige dictator...
we weten wie de macht in deze wereld heeft, en waarheen hij aanstuurd.
(alle koninkrijken der aarde kon hij slechts schenken omdat hij ze bestuurd)
hoewel zeer zeker niemand macht heeft buiten God om (God kan alles veranderen naar Zijn wil) is niet iedereen met macht naar Zijn bestuur.

Ik respecteer Gods gezag, omdat ik koos dat te respecteren.
ik respecteer het gezag van mijn gemeente, (wat iets anders is dan altijd eens zijn), omdat ik Geloof dat God mij hier plaatste.

echter, koos ik voor jan-kees? nee, hij is dictatoriaal gezag, hij claimt gezag over mij, waar ik nimmer voor koos. en dergelijk gezag, neig ik wel tegen te aggeren.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door huisman »

TAF schreef:
refo schreef:
Zita schreef:
TAF schreef:
Van het bewind van jan-kees straalde danwel een grove onkunde af, danwel een moedwillige dubbele agenda (die geenzins in het belang van ons land of de burgers daarin is)
in beide gevallen is dat iemand die ongeschikt is voor de voorgestelde positie, en die ik zeker ook niet snel meer op een minister of staatsecretarispost terug zou wensen te zien.
Bedoel je dat hij echt blijk gaf van ondeskundigheid? Die indruk had ik niet, maar ik heb de politieke toestanden niet heel goed gevolgd. De Griekenlandkwestie kun je niet volledig op zijn bordje schuiven; dat zijn extreme omstandigheden, met extreme beslissingen, met extreem onzekere gevolgen.
Of komt je afkeer van De Jager vooral voort uit het feit dat je het persoonlijk niet met zijn beleid eens was?

Overigens zijn we gehouden iedereen te respecteren, onafhankelijk van je gevoel.
Wie was er de afgelopen 7 weken eigenlijk minister van financiën? :jongle

De Jager heeft zich in Europa niet echt geliefd gemaakt. Diplomatie is niet echt zijn ding. Natuurlijk zijn de Grieken verspillers geweest, maar dan zeg je dat toch niet. Door dat gedram zaten we nadat het tekort op 4,5% dreigde uit te komen meteen met de ellende, waarvan de huidige situatie de uitkomst is. Want die 3% is er alleen maar gekomen om De Jagers gezicht te redden. Daarom mocht hij vermoedelijk niet bij het Catshuisberaad zijn.
Was hij nu een beetje kalm geweest, dan had hij 7 weken geleden kunnen zeggen: volgend jaar -3 gaat nu niet meer lukken, maar in 2015 op NUL, dát gaat wél lukken.
voor de stabiliteit van de euro is die 3% norm wel goed. was ook deel van het oorspronkelijke verdrag van maasstricht.
Het probleem is dat de sancties nooit zijn uitgevoerd... de ene keer was duitsland het die het met voeten trad, de andere keer frankrijk.

Het is dus wel winst als dat voortaan bekeurd word, maar ergens heb ik het idee dat als over een jaar een ander land die 3% overschrijd.. men dan opeens weer soepel gaat doen en duitsland en frankrijk elkaar als vanouds de hand boven het hoofd houden...

@huisman.. dergelijke teksten waren en zijn ook favoriet bij menige dictator...
we weten wie de macht in deze wereld heeft, en waarheen hij aanstuurd.
(alle koninkrijken der aarde kon hij slechts schenken omdat hij ze bestuurd)
hoewel zeer zeker niemand macht heeft buiten God om (God kan alles veranderen naar Zijn wil) is niet iedereen met macht naar Zijn bestuur.

Ik respecteer Gods gezag, omdat ik koos dat te respecteren.
ik respecteer het gezag van mijn gemeente, (wat iets anders is dan altijd eens zijn), omdat ik Geloof dat God mij hier plaatste.

echter, koos ik voor jan-kees? nee, hij is dictatoriaal gezag, hij claimt gezag over mij, waar ik nimmer voor koos. en dergelijk gezag, neig ik wel tegen te aggeren.

Paulus schreef dit geïnspireerd door de Heilge Geest aan de gelovigen in Rome. Die hadden een dictator/Keizer als overheid in het Romeinse Rijk en toch zegt de HEERE dat ze van Hem zijn geordineerd en wat er verder in Rom 13 staat.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door Luther »

Ik maak ernstig bezwaar tegen de wijze waarop TAF spreekt over onze regering, onze bwindslieden en over Jan-Kees de Jager in het bijzonder.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door Zita »

Luther schreef:Ik maak ernstig bezwaar tegen de wijze waarop TAF spreekt over onze regering, onze bwindslieden en over Jan-Kees de Jager in het bijzonder.
hear, hear! (trommelt met vuisten op toetsenbord)
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door parsifal »

Laten we nu niet weer een discussie doodslaan door ingrijpen van de moderators. En TAF doe alsjeblieft ook een beetje je best om tenen mis te houden. Bezwaar maken tegen bewindslieden kan best zonder zware termen te gebruiken (en de gebruikelijke naam (dat is de achternaam) te gebruiken van mensen die de meesten van ons niet persoonlijk kennen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door TAF »

parsifal schreef:Laten we nu niet weer een discussie doodslaan door ingrijpen van de moderators. En TAF doe alsjeblieft ook een beetje je best om tenen mis te houden. Bezwaar maken tegen bewindslieden kan best zonder zware termen te gebruiken (en de gebruikelijke naam (dat is de achternaam) te gebruiken van mensen die de meesten van ons niet persoonlijk kennen.
ik voel je suggestie..
een vriendelijk verzoek, tot een meer politiek correcte formuleringsmethodiek in deze discussie.
die ik derhalve wil honereren.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door Erasmiaan »

TAF schreef:
parsifal schreef:Laten we nu niet weer een discussie doodslaan door ingrijpen van de moderators. En TAF doe alsjeblieft ook een beetje je best om tenen mis te houden. Bezwaar maken tegen bewindslieden kan best zonder zware termen te gebruiken (en de gebruikelijke naam (dat is de achternaam) te gebruiken van mensen die de meesten van ons niet persoonlijk kennen.
ik voel je suggestie..
een vriendelijk verzoek, tot een meer politiek correcte formuleringsmethodiek in deze discussie.
die ik derhalve wil honereren.
Ja, en eens met feiten komen en niet met halve suggesties/ vermoedens/ leugens. Zeker als het over iemands integriteit/ kennis/ kunde gaat. Ook voor een forum gelden de Tien geboden!
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door dennis »

Als het over het CDA gaat. Of De Jager kundig of niet kundig is: hij is praktiserend homosexueel, en leeft dus niet volgens Gods Woord. Is het te kort door de bocht om te stellen dat je hem daarom niet kunt steunen?
Hetzelfde geldt m.i. voor J. de Vries (overspelige relatie etc.)

Overigens zou ik nooit op het CDA stemmen, maar ik vind het wel triest dat deze partij inmiddels zover van haar wortels is terechtgekomen dat dit alles kennelijk geen enkel probleem meer vormt.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door refo »

Het hele kabinet bestaat uit zondaren.
Plaats reactie