Thierry Baudet

Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Thierry Baudet

Bericht door Framboos »

Zeeuw schreef: In de klimaathysterie wel ja. En ook op andere dossiers vaak vooral geld van anderen verbranden. Zinnige oplossingen kunnen bij mij altijd op steun rekenen. Vanuit welke richting dan ook.
Heb je baudet zinnige oplossingen horen roepen dan?
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Thierry Baudet

Bericht door Zeeuw »

Framboos schreef:Het valt me op dat veel forummer s de laatste dagen de termen van baudet overnemen: waar we het eerder over het klimaat probleem hadden, is het nu opeens klimaatreligie, hype, hysterie enz. Wat een invloed heeft die man. Ik vraag me toch echt af wat mensen nu in hem zien. Ik heb namelijk van baudet geen concrete oplossingen gehoord voor de problemen die hij schetst. Behalve de invoering van bindende referenda. En waar referenda toe leiden zien we nu met de brexit.
Als je wat verder terugleest, zie je dat deze termen, wellicht anders omschreven, eerder al lang werden gebruikt. Nu wil ik geen pleitbezorger voor FVD zijn, maar hier staan echt concrete punten: https://forumvoordemocratie.nl/standpunten
Het lijkt me dan ook eerlijk dat we nu iemand beoordelen op wat deze daadwerkelijk doet.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4785
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Thierry Baudet

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Ik merk tot op heden weinig meer dan een welsprekend man, die soms kosten wat het kost zegt ik heb gelijk.
Was een tijdje terug ook hem werd voorgelegd al die wetenschappers, vrijwel de hele wetenschappelijke wereld is het eens over het klimaatprobleem en dat de oorzaak bij ons ligt als mensen.
En hij blijft gewoon zeggen IK HEB GELIJK. Ja maar meneer wat als het tegendeel blijkt, maakt niet uit IK HEB GELIJK.

Hij mag dan wat meer inhoud hebben t.o.v. Wilders, er meer over nagedacht hebben meer een plan hebben, het feit blijft dat PVV en FvD vooral antipartijen zijn, ze zijn tegen de gevestigde orde, tegen het kabinet.

Baudet lijkt er soms ook een spelletje van de maken om te spelen met woorden.
Gelijk dit het gevaar ook in mooie verpakking maar veel minder inhoud.
Of zelfs de inhoud verbloemen.

Dan weer de Tweede kamer op zijn kop zetten o.a. door hoofdelijke stemmingen of andere zaken. Hij maakt zelf soms meer circus, terwijl hij dat anderen verwijt.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Thierry Baudet

Bericht door Framboos »

Zeeuw schreef:
Framboos schreef:Het valt me op dat veel forummer s de laatste dagen de termen van baudet overnemen: waar we het eerder over het klimaat probleem hadden, is het nu opeens klimaatreligie, hype, hysterie enz. Wat een invloed heeft die man. Ik vraag me toch echt af wat mensen nu in hem zien. Ik heb namelijk van baudet geen concrete oplossingen gehoord voor de problemen die hij schetst. Behalve de invoering van bindende referenda. En waar referenda toe leiden zien we nu met de brexit.
Als je wat verder terugleest, zie je dat deze termen, wellicht anders omschreven, eerder al lang werden gebruikt. Nu wil ik geen pleitbezorger voor FVD zijn, maar hier staan echt concrete punten: https://forumvoordemocratie.nl/standpunten
Het lijkt me dan ook eerlijk dat we nu iemand beoordelen op wat deze daadwerkelijk doet.
Het irriteert me dat je doet alsof ik niet gelezen zou hebben. Daarmee diskwalificeert je iemand in de discussie en sla je de discussie dood. Het gaat mij er inderdaad om dat er eerder andere terminologie werd gebruikt, en nu (meer massaal dan eerder) de termen van baudet worden overgenomen.

Op de website die je noemt staan m.i. geen concrete plannen, behalve dat de premier en burgemeester rechtstreeks worden gekozen. En dat lijkt mij niet een oplossing, omdat de meerderheid simpelweg te wispelturig lijkt.

Baudet op zijn daden afrekenen hoeft van mij niet. Iemand die spot met Gods Woord door met zijn verkiezingswinst te refereren aan een uitspraak van Christus (op deze rots gaan we onze zuil bouwen ), hoeft op mijn steun niet te rekenen.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Thierry Baudet

Bericht door Zeeuw »

Framboos schreef:
Zeeuw schreef:
Framboos schreef:Het valt me op dat veel forummer s de laatste dagen de termen van baudet overnemen: waar we het eerder over het klimaat probleem hadden, is het nu opeens klimaatreligie, hype, hysterie enz. Wat een invloed heeft die man. Ik vraag me toch echt af wat mensen nu in hem zien. Ik heb namelijk van baudet geen concrete oplossingen gehoord voor de problemen die hij schetst. Behalve de invoering van bindende referenda. En waar referenda toe leiden zien we nu met de brexit.
Als je wat verder terugleest, zie je dat deze termen, wellicht anders omschreven, eerder al lang werden gebruikt. Nu wil ik geen pleitbezorger voor FVD zijn, maar hier staan echt concrete punten: https://forumvoordemocratie.nl/standpunten
Het lijkt me dan ook eerlijk dat we nu iemand beoordelen op wat deze daadwerkelijk doet.
Het irriteert me dat je doet alsof ik niet gelezen zou hebben. Daarmee diskwalificeert je iemand in de discussie en sla je de discussie dood. Het gaat mij er inderdaad om dat er eerder andere terminologie werd gebruikt, en nu (meer massaal dan eerder) de termen van baudet worden overgenomen.

Op de website die je noemt staan m.i. geen concrete plannen, behalve dat de premier en burgemeester rechtstreeks worden gekozen. En dat lijkt mij niet een oplossing, omdat de meerderheid simpelweg te wispelturig lijkt.

Baudet op zijn daden afrekenen hoeft van mij niet. Iemand die spot met Gods Woord door met zijn verkiezingswinst te refereren aan een uitspraak van Christus (op deze rots gaan we onze zuil bouwen ), hoeft op mijn steun niet te rekenen.
Je kunt ook gewoon zeggen: ik heb het gelezen. Nu stel je je nogal aan.
Er staan wel concrete plannen.
Verder ben ik het met je laatste alinea zeker eens. Maar dat geldt voor veel partijen. Zo ken ik er eentje waar een minister ooit zei 'het is volbracht'. Net zo afschuwelijk.
Je gaf aan dat Baudet niets concreets zei. Dat bestreed ik. Maar dat wil niet zeggen dat ik het met de FvD standpunten eens ben.
Hier in Zeeland hebben ze 5 zetels, terwijl niemand ze kent. 1 grote proteststem dus op het landelijke beleid. En dat kan ik wel begrijpen. Zeker in de klimaatplannen en de foute koopkracht cijfers.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Thierry Baudet

Bericht door Zeeuw »

Column van Ozcan Akyol in het AD (en hier de PZC) slaat de spijker op de kop.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Thierry Baudet

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef:Column van Ozcan Akyol in het AD (en hier de PZC) slaat de spijker op de kop.
Ik neem dan aan dat die ook in Tubantia staat... AD en PZC is toch één pot nat.
Die zal ik in de loop van de dag wellicht wel onder ogen krijgen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Thierry Baudet

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:
Zeeuw schreef:Column van Ozcan Akyol in het AD (en hier de PZC) slaat de spijker op de kop.
Ik neem dan aan dat die ook in Tubantia staat... AD en PZC is toch één pot nat.
Die zal ik in de loop van de dag wellicht wel onder ogen krijgen.
Gelukkig hebben we nog het Zeeland katern DIA. De enige reden dat ik de PZC /AD nog heb eigenlijk.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Thierry Baudet

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:
Zeeuw schreef:Column van Ozcan Akyol in het AD (en hier de PZC) slaat de spijker op de kop.
Ik neem dan aan dat die ook in Tubantia staat... AD en PZC is toch één pot nat.
Die zal ik in de loop van de dag wellicht wel onder ogen krijgen.
Gelukkig hebben we nog het Zeeland katern DIA. De enige reden dat ik de PZC /AD nog heb eigenlijk.
In Tubantia heb je nog een Twente-katern! Dat is voor mij ook het enige wat ik in Tubantia lees.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Piet Puk
Berichten: 5437
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Thierry Baudet

Bericht door Piet Puk »

Ach, wanneer die nieuwe onervaren Statenleden van FvD geen argumenten hebben, roepen ze 'Thierry', zoals Rutte 'Carolien' riep.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Thierry Baudet

Bericht door Geytenbeekje »

Zeeuw schreef:
Framboos schreef:
Zeeuw schreef:
Framboos schreef:Het valt me op dat veel forummer s de laatste dagen de termen van baudet overnemen: waar we het eerder over het klimaat probleem hadden, is het nu opeens klimaatreligie, hype, hysterie enz. Wat een invloed heeft die man. Ik vraag me toch echt af wat mensen nu in hem zien. Ik heb namelijk van baudet geen concrete oplossingen gehoord voor de problemen die hij schetst. Behalve de invoering van bindende referenda. En waar referenda toe leiden zien we nu met de brexit.
Als je wat verder terugleest, zie je dat deze termen, wellicht anders omschreven, eerder al lang werden gebruikt. Nu wil ik geen pleitbezorger voor FVD zijn, maar hier staan echt concrete punten: https://forumvoordemocratie.nl/standpunten
Het lijkt me dan ook eerlijk dat we nu iemand beoordelen op wat deze daadwerkelijk doet.
Het irriteert me dat je doet alsof ik niet gelezen zou hebben. Daarmee diskwalificeert je iemand in de discussie en sla je de discussie dood. Het gaat mij er inderdaad om dat er eerder andere terminologie werd gebruikt, en nu (meer massaal dan eerder) de termen van baudet worden overgenomen.

Op de website die je noemt staan m.i. geen concrete plannen, behalve dat de premier en burgemeester rechtstreeks worden gekozen. En dat lijkt mij niet een oplossing, omdat de meerderheid simpelweg te wispelturig lijkt.

Baudet op zijn daden afrekenen hoeft van mij niet. Iemand die spot met Gods Woord door met zijn verkiezingswinst te refereren aan een uitspraak van Christus (op deze rots gaan we onze zuil bouwen ), hoeft op mijn steun niet te rekenen.
Je kunt ook gewoon zeggen: ik heb het gelezen. Nu stel je je nogal aan.
Er staan wel concrete plannen.
Verder ben ik het met je laatste alinea zeker eens. Maar dat geldt voor veel partijen. Zo ken ik er eentje waar een minister ooit zei 'het is volbracht'. Net zo afschuwelijk.
Je gaf aan dat Baudet niets concreets zei. Dat bestreed ik. Maar dat wil niet zeggen dat ik het met de FvD standpunten eens ben.
Hier in Zeeland hebben ze 5 zetels, terwijl niemand ze kent. 1 grote proteststem dus op het landelijke beleid. En dat kan ik wel begrijpen. Zeker in de klimaatplannen en de foute koopkracht cijfers.
Ik vraag me af of hun programma nou zo koopkracht bevorderlijk is.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Thierry Baudet

Bericht door Zeeuw »

Geytenbeekje schreef: Ik vraag me af of hun programma nou zo koopkracht bevorderlijk is.
Dat is inderdaad een goede vraag. Maar dit was m.i. wel de verklaring voor de grote verschuiving. Of het terecht is, Tsja, dat moet nog maar blijken.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Thierry Baudet

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:
Zeeuw schreef:Column van Ozcan Akyol in het AD (en hier de PZC) slaat de spijker op de kop.
Ik neem dan aan dat die ook in Tubantia staat... AD en PZC is toch één pot nat.
Die zal ik in de loop van de dag wellicht wel onder ogen krijgen.
Gelukkig hebben we nog het Zeeland katern DIA. De enige reden dat ik de PZC /AD nog heb eigenlijk.
Dat kan je op de website toch ook lezen? De overlijdensadvertenties van bekenden uit de gemeente en/of de omgeving lees ik meestal op www.mensenlinq.nl.

Overigens heeft er enige tijd geleden een dominee, die inmiddels Zeeland al weer verlaten heeft, gewaarschuwd voor deze krant, omdat hij vond dat we die niet konden lezen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Thierry Baudet

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef: Overigens heeft er enige tijd geleden een dominee, die inmiddels Zeeland al weer verlaten heeft, gewaarschuwd voor deze krant, omdat hij vond dat we die niet konden lezen.
Wat heeft dat met Thierry Baudet te maken?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Thierry Baudet

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef: Gelukkig hebben we nog het Zeeland katern DIA. De enige reden dat ik de PZC /AD nog heb eigenlijk.
Wij hebben een zaterdagabonnement kado gekregen voor een jaar, maar we gaan dat zeker niet verlengen.
Ik ben wel een fan van Eus. Ik kan zijn columns online lezen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie