Formatie nieuw kabinet 2021

HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door HersteldHervormd »

Hoopvol schreef:
HersteldHervormd schreef:Wat moet je eigenlijk met al die immigranten?
Evangeliseren
En op maatschappelijk gebied?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4764
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Johann Gottfried Walther »

HersteldHervormd schreef:
Hoopvol schreef:
HersteldHervormd schreef:Wat moet je eigenlijk met al die immigranten?
Evangeliseren
En op maatschappelijk gebied?
Zijn Afghanen niet onze naaste?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Hoopvol »

HersteldHervormd schreef:
Hoopvol schreef:
HersteldHervormd schreef:Wat moet je eigenlijk met al die immigranten?
Evangeliseren
En op maatschappelijk gebied?
Er zijn banen zat. Ik lees net een artikel over de schaarste in het elektriciteitsnet. In de energie branche is een schreeuwend tekort aan goed personeel. De bouw, de zorg, er zijn zoveel sectoren waar enorme tekorten zijn en deze mensen aan de slag kunnen.

Even over het evangeliseren, ik denk dat dat echt hard nodig is. Afgelopen week een filmpje van dhr Rasak Avakthi gezien. Hij is evangelist. Hij houd mij een spiegel voor: https://youtu.be/2vcVmTy-lPc
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Mannetje »

HersteldHervormd schreef:
Hoopvol schreef:
HersteldHervormd schreef:Wat moet je eigenlijk met al die immigranten?
Evangeliseren
En op maatschappelijk gebied?
Huisvesten, werk geven en Nederlands leren.
-
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door HersteldHervormd »

De vraag is, gaan ze zich huisvesten? Ik weet ook dat er schreeuwend tekorten zijn aan personeel.

De Nederlandse staat kan ook het krijgen van kinderen bevorderen om zo in de toekomst genoeg mensen op een plek te hebben. Dat doen ze niet. Ze halen wel immigranten binnen, die verschrikkelijk veel geld kosten en die dat primair niet teruggeven.

Immigranten komen allemaal uit probleemlanden, daardoor stemmen ze links. Dus ik begrijp wel dat D66 en al die andere linkse partijen graag immigranten zien, is vooral politiek gezien in hun voordeel, op de iets langere termijn.

Ik vind dat je vluchtelingen moet opnemen, vanuit naaste liefde, alleen waarom moeten ze de Nederlandse maatschappij in? Waarom moet het zoveel geld kosten? Waarom wil je uberhaupt dat ze hier blijven? Als de problemen weer over zijn kunnen ze toch terug?

Ik vind dat er een betere oplossing moet komen. Laat ze bijvoorbeeld allereerst echt helemaal doorlichten en kijk wat je in huis haalt. Daarna laat je ze verplicht werken in een of andere fabriek of in de bouw wat Philpot aanhaalde, maar dan zijn ze nuttig en doen ze wat terug, in het maatschappelijke belang van Nederland. Zodra de problemen over zijn, kunnen ze weer terug.

Als je ze hier laat huisvesten komen er problemen van. De Nederlandse Calvinistische tradities en gedachtegoed zijn al zo aan het aftakelen, moet dat nog erger worden?

En nu praat ik nog niet eens over cijfers van werkloosheid en criminaliteit onder niet Westerse immigranten. Alleen Westerse landen en Oost-Aziaten kunnen echt economisch gezien goed voor zichzelf, en hun naaste zorgen. Het is gewoon echt zo.

Op de lange termijn komt Nederland in de problemen, omdat dat soort mensen in hun eigen landen het ook niet voor elkaar krijgen om een stabiele maatschappij te creëren.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door huisman »

Herman schreef:
huisman schreef:
parsifal schreef:D66 en CU hebben wel geprobeerd om eerder zaken te regelen voor de Afghaanse medewerkers van Nederland, daar zaten VVD en CDA meer dwars. Kaag is politiek verantwoordelijk en toont uruggengraat die Rutte mist (wat helaas wel eens goed voor D66 kan uitpakken in de toekomst), maar ik vermoed dat er in de ministerraad mensen zitten die meer werkelijke schuld hebben aan wat mis is gegaan qua Nederlands handelen in Afghanistan.
Ik sprak iemand die al jaren voor een NGO in Kabul was. Zijn hebben vanaf maart al voorbereidingen getroffen om te evacueren en de plaatselijke medewerkers veilig te houden omdat er toen zekerheid was dat de Taliban het land zou overnemen. De overheden hebben gewoon gefaald inclusief mevr. Kaag. Erg verheugd dat zij is afgetreden en blij dat de CU daaraan bijgedragen heeft.
Dat geldt alleen als je vindt dat Nl een zorgplicht heeft. En die is er wat mij betreft niet.
Nederland geen zorgplicht voor de Afghaanse tolken? Dat kun je niet menen. Toen wij in Uruzgan waren gebeurde het op een ochtend dat buiten de compound diverse tolken die nacht waren opgehangen met hun tongen uitgesneden. Deze tolken hebben door hun werk vele Nederlandse militairen hun leven gered en zetten daarbij hun eigen leven en van hun gezin op het spel.
........en dan geen zorgplicht? Schandalig @Herman dat je dit schrijft.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Habitat »

Dit nieuws is gewoon terugpakken van de ChristenUnie. Even oude koeien uit de sloot halen.

https://nos.nl/artikel/2398222-blokhuis ... schuwingen
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Mara »

De man in dat puberale shirt links op de foto diende op 1 april samen met die chiquerige mevrouw naast hem tegen het lachebekje rechts van haar een motie van afkeuring in. Toen die niet opstapte, begon mevrouw de formatie te traineren met onhaalbare voorstellen die door beide mannen eenstemmig werden afgewezen.

Op een gegeven moment ging mevrouw frontaal in de aanval door tijdens een lezing de man rechts weg te zetten als een oppervlakkige ritselaar, zonder zijn naam te noemen, later zelfs ontkennend dat ze hem ermee had bedoeld. Nog voor dat tot een botsing kon leiden moest mevrouw het veld ruimen vanwege haar geschutter en gelieg over de evacuatie uit Kabul. De man die ze zo verafschuwde, was daarbij graag bereid haar aftreden geheim te houden, zodat de man links van niets wist.
RUTTE, KAAG EN HOEKSTRA MOETEN GEEN MINISTER MEER WORDEN
Eens kijken of de senior Remkes het uiteindelijk wel voor elkaar krijgt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Refiosi
Berichten: 226
Lid geworden op: 02 jan 2014, 16:23

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Refiosi »

Ik vind Wilders veel te extreem. Maar het is wel zeer opvallend dat hij een betoog houdt bij de APB 2021 om te stoppen met kinderen op de basisschool te indoctrineren over de genderideologie. Daarin was ik het zeer met hem eens.

Eveneens een goed betoog om harddrugs veel harder aan te pakken, ook de gebruikers. Ten slotte een verhaal over asielzoekers. Daarin ben ik het niet helemaal met hem eens, maar feit is natuurlijk wel dat het aantal mensen dat ons land binnenkomt (1300 per week las ik op de site van het ministerie van justitie) tov de draagkracht van ons land, scheef lijkt. Ik ben voor opvang van echte vluchtelingen. Dat is onze Bijbelse plicht. Maar als meer dan de helft van het aantal kinderen dat geboren wordt in de grote steden, van niet westerse komaf is, dan moet je jezelf toch wel even achter de oren krabben denk ik. Ergens lijkt er iets scheef te groeien.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Wim Anker »

mw. Hermans over klimaat: "In Limburg zagen we de gevolgen van klimaatverandering afgelopen zomer"

De infantiliteit..
Gebruikersavatar
Bogerman
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 okt 2010, 00:10

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Bogerman »

Wim Anker schreef:mw. Hermans over klimaat: "In Limburg zagen we de gevolgen van klimaatverandering afgelopen zomer"

De infantiliteit..
Dat is toch gewoon een feit?
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Wim Anker »

Bogerman schreef:
Wim Anker schreef:mw. Hermans over klimaat: "In Limburg zagen we de gevolgen van klimaatverandering afgelopen zomer"

De infantiliteit..
Dat is toch gewoon een feit?
Nee.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Mara »

Refiosi schreef:Maar als meer dan de helft van het aantal kinderen dat geboren wordt in de grote steden, van niet westerse komaf is, dan moet je jezelf toch wel even achter de oren krabben denk ik. Ergens lijkt er iets scheef te groeien.
Een groter probleem is dat veel ouderen, ooit uit Turkije en Marokko gekomen, geen woord Nederlands speken en amper verstaan.
En dan heb ik het over mensen die hier meer dan 40 jaar wonen!
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2008/39 ... dan-turken

Ze houden hun eigen cultuur vast, passen zich nauwelijks aan. Vrienden van ons konden een mooi groot huis kopen, maar wel in een straat met overwegend allochtonen. Tot hun afgrijzen ging de buurman schapen en kippen slachten in zijn tuin. Het gekrijs van de dieren in doodsnood sneed hen door de ziel. Uiteindelijk hebben ze een compromis gesloten, buurman moest hen waarschuwen als het weer zo ver was, zodat zij weg konden.
Er is nauwelijks toezicht op of je moet hen echt verraden, maar dan is de verhouding natuurlijk zeer verstoord.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door huisman »

Bogerman schreef:
Wim Anker schreef:mw. Hermans over klimaat: "In Limburg zagen we de gevolgen van klimaatverandering afgelopen zomer"

De infantiliteit..
Dat is toch gewoon een feit?
Weer is geen klimaat. Dus mevr. Hermans verteld onzin.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Bogerman
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 okt 2010, 00:10

Re: Formatie nieuw kabinet 2021

Bericht door Bogerman »

huisman schreef:
Bogerman schreef:
Wim Anker schreef:mw. Hermans over klimaat: "In Limburg zagen we de gevolgen van klimaatverandering afgelopen zomer"

De infantiliteit..
Dat is toch gewoon een feit?
Weer is geen klimaat. Dus mevr. Hermans verteld onzin.
Als je ontkent dat er grote klimaatverandering aan de gang is en dat er heel dringend maatregelen nodig zijn tegen de stijgende temperaturen, tegen smelten van de ijskappen, tegen weerextremen, enzovoorts, dan sla je toch allemaal wetenschappelijk onderzoek in de wind. Je kan het ook zelf merken.
Plaats reactie