Curatorium CGK

HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Curatorium CGK

Bericht door HersteldHervormd »

Mooi dat er weer mannen geroepen, en aangenomen zijn!
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Curatorium CGK

Bericht door Mara »

HersteldHervormd schreef:Mooi dat er weer mannen geroepen, en aangenomen zijn!
Zeker. En als ik zie uit welke gemeentes ze komen, heb ik er wel verwachting van.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
NorahLinde
Berichten: 215
Lid geworden op: 26 feb 2018, 12:52

Re: Curatorium CGK

Bericht door NorahLinde »

Het zegt werkelijk waar allemaal niks dus en laten we oppassen voor 'kan uit "willekeurige plaats" iets goeds komen' en ook voor het tegenovergestelde dat ze uit die en die gemeente komen en er dús wel wat van te verwachten is.
Er is er maar van Één iets te verwachten en als de Heere Zijn zegen niet geeft over de studie van deze studenten dan zal het never nooit wat worden of ze nou uit Barendrecht, Apeldoorn of "willekeurige plaats" komen...
Laten we dus voor hen bidden, voor de andere studenten en voor de vele kandidaten die al lange of kortere tijd wachten op een beroep.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Curatorium CGK

Bericht door HersteldHervormd »

NorahLinde schreef:Het zegt werkelijk waar allemaal niks dus en laten we oppassen voor 'kan uit "willekeurige plaats" iets goeds komen' en ook voor het tegenovergestelde dat ze uit die en die gemeente komen en er dús wel wat van te verwachten is.
Er is er maar van Één iets te verwachten en als de Heere Zijn zegen niet geeft over de studie van deze studenten dan zal het never nooit wat worden of ze nou uit Barendrecht, Apeldoorn of "willekeurige plaats" komen...
Laten we dus voor hen bidden, voor de andere studenten en voor de vele kandidaten die al lange of kortere tijd wachten op een beroep.
Mooie en terechte opmerking!

Toch is de verwachting die geput word uit het feit dat een student uit een BhP of middengemeente is, niet verwerpelijk. We zitten hier op refoforum, dus we hechten waarde aan gereformeerd gedachtegoed. We weten ook allemaal dat er ter linkerzijde van de CGK niet zulke goede verschuivingen plaatsvinden, dus vanuit die kant bekeken begrijp ik Mara, en veel andere, wel heel goed.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Curatorium CGK

Bericht door Mara »

NorahLinde schreef:Het zegt werkelijk waar allemaal niks dus en laten we oppassen voor 'kan uit "willekeurige plaats" iets goeds komen' en ook voor het tegenovergestelde dat ze uit die en die gemeente komen en er dús wel wat van te verwachten is.
Ik spreek verwachting uit, en geen zekerheid!
HersteldHervormd schreef:Toch is de verwachting die geput word uit het feit dat een student uit een BhP of middengemeente is, niet verwerpelijk. We zitten hier op refoforum, dus we hechten waarde aan gereformeerd gedachtegoed. We weten ook allemaal dat er ter linkerzijde van de CGK niet zulke goede verschuivingen plaatsvinden, dus vanuit die kant bekeken begrijp ik Mara, en veel andere, wel heel goed.
Precies. Het is helaas de ervaring waar ik uit spreek.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
NorahLinde
Berichten: 215
Lid geworden op: 26 feb 2018, 12:52

Re: Curatorium CGK

Bericht door NorahLinde »

Mara schreef:
NorahLinde schreef:Het zegt werkelijk waar allemaal niks dus en laten we oppassen voor 'kan uit "willekeurige plaats" iets goeds komen' en ook voor het tegenovergestelde dat ze uit die en die gemeente komen en er dús wel wat van te verwachten is.
Ik spreek verwachting uit, en geen zekerheid!
HersteldHervormd schreef:Toch is de verwachting die geput word uit het feit dat een student uit een BhP of middengemeente is, niet verwerpelijk. We zitten hier op refoforum, dus we hechten waarde aan gereformeerd gedachtegoed. We weten ook allemaal dat er ter linkerzijde van de CGK niet zulke goede verschuivingen plaatsvinden, dus vanuit die kant bekeken begrijp ik Mara, en veel andere, wel heel goed.
Precies. Het is helaas de ervaring waar ik uit spreek.
Ik begrijp dat óók hoor en deel in de zorgen over bepaalde invloeden. En sta ook volledig achter het gereformeerd gedachtegoed.
Alleen als je vanuit ons zelf bedachte hokjesdenken van links, rechts, BHP enz. uitgaat is dat al snel verwarrend. Want wat de 1 midden vindt, vindt de ander toch eigenlijk al behoorlijk links...
En daarom vooral ook de oproep dáár niet te veel op te focussen.
HHKtE
Berichten: 1444
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: Curatorium CGK

Bericht door HHKtE »

HersteldHervormd schreef:Mooi dat er weer mannen geroepen, en aangenomen zijn!
ik vraag me dat beetje af nu er al verschillende kandidaten maanden moeten wachten op een beroep terwijl er voldoende vacante plaatsen zijn.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Curatorium CGK

Bericht door Geytenbeekje »

HHKtE schreef:
HersteldHervormd schreef:Mooi dat er weer mannen geroepen, en aangenomen zijn!
ik vraag me dat beetje af nu er al verschillende kandidaten maanden moeten wachten op een beroep terwijl er voldoende vacante plaatsen zijn.
Dat is toch ook in de HHK zo ?
Augustienus
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 okt 2017, 15:03

Re: Curatorium CGK

Bericht door Augustienus »

HHKtE schreef:
HersteldHervormd schreef:Mooi dat er weer mannen geroepen, en aangenomen zijn!
ik vraag me dat beetje af nu er al verschillende kandidaten maanden moeten wachten op een beroep terwijl er voldoende vacante plaatsen zijn.
Die kandidaten zijn pas over een aantal jaren beroepbaar. Dan kan de situatie weer anders zijn.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Curatorium CGK

Bericht door John Galt »

De hele breedte van de CGK heeft predikanten nodig. Daarom is het goed als er ook broeders uit gemeenten als Groningen, Middelburg of Zoetermeer worden aangenomen. Of het nu je ligging is of niet.
Who is John Galt? :quoi
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Curatorium CGK

Bericht door DDD »

Zou het zo zijn dat die jongeren nu al aanvoelen dat er voor hen als predikant geen plaats meer is in de gemeente des Heeren? (al zouden zij dat met één e schrijven, maar dat is dan weer niet het forumbeleid). Ik vind dat heel zorgelijk, maar dat zou ik mij goed kunnen voorstellen.

Hoewel er toch de laatste jaren nog wel linkerflankpredikanten zijn bevestigd.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Curatorium CGK

Bericht door Herman »

DDD schreef:Zou het zo zijn dat die jongeren nu al aanvoelen dat er voor hen als predikant geen plaats meer is in de gemeente des Heeren? (al zouden zij dat met één e schrijven, maar dat is dan weer niet het forumbeleid). Ik vind dat heel zorgelijk, maar dat zou ik mij goed kunnen voorstellen.

Hoewel er toch de laatste jaren nog wel linkerflankpredikanten zijn bevestigd.
Dat lijkt me niet. Volgens mij ontbreekt het aan roepingsbesef en ambitie om in de kerk te werken. Nagenoeg alle jongeren uit die richting kiezen voor een maatschappelijke carrière. Dat is een diep geestelijk probleem, wat door links zelf gevoeld wordt.

Jonge linkerflank predikanten die nu prominent zijn, zoals W. de Bruin en N.C. Smits komen overigens van buiten de CGK.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Curatorium CGK

Bericht door DDD »

Dat laatste is mij ook opgevallen.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Curatorium CGK

Bericht door HersteldHervormd »

Toevallig is één van de 3 toegelaten studenten een goede vriend van mij.

Worden er geen studenten ter linkerzijde aangenomen? Of is het zo dat die studenten zich niet aanmelden. Weet iemand dat?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Curatorium CGK

Bericht door John Galt »

Lees even terug in dit topic!
Who is John Galt? :quoi
Plaats reactie