De kleine lettertjes van het Evangelie

verworpen
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 aug 2022, 11:09

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door verworpen »

Cyrillus schreef:Hij wordt als dwaalleraar beschouwd, er zijn forumleden die hem willen doodzwijgen,
Ik dacht toch dat de strekking van mijn bijdrage in de woorden van de Synode 1618-1619 echt wat verder gaat dat een louter stilzwijgen.
DDD
Berichten: 28868
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: RE: Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door DDD »

Ad Anker schreef:
DDD schreef:Afgezien van de stelling over wat in de eeuwigheid wel of niet duidelijk kan worden begrijp ik toch niet op welk onderdeel je doelt.
Het was ook niet de bedoeling om met dit citaat iets richting jou te stellen. Ik constateer dat ds. Paauwe het niet schuwt om in de preek te melden dat de uitverkiezing er is, het naar Gods welbehagen is dat er een volk tot de zaligheid geroepen zal worden en dat de overbuiging volgt op de roeping van God en niet andersom.

Als we het daar over eens zijn, is het alleen maar mooi, toch?
Valcke zei in ieder geval dat ik mij er vast niet in zou herkennen, dus ik ben heel benieuwd. Hij is hooguit wat zwart-wit, maar zal in zijn tijd voor veel mensen met een rigide karakterstructuur tot grote zegen zijn geweest.
Bertiel
Berichten: 4654
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door Bertiel »

het rd heeft ook de hele discussie om "afwachten of verwachten" van de zijlijn bekeken....
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5463
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door pierre27 »

Bertiel schreef:het rd heeft ook de hele discussie om "afwachten of verwachten" van de zijlijn bekeken....
Zeer verstandig, niet roeren in een moeras.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Cyrillus
Verbannen
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 aug 2022, 09:58

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door Cyrillus »

verworpen schreef:
Cyrillus schreef:Hij wordt als dwaalleraar beschouwd, er zijn forumleden die hem willen doodzwijgen,
Ik dacht toch dat de strekking van mijn bijdrage in de woorden van de Synode 1618-1619 echt wat verder gaat dat een louter stilzwijgen.
Inderdaad, ik doelde niet eens op jou. Maar het kan nog veel erger inderdaad. Maar mag je wel met mij communiceren? Ik meen me iets te herinneren dat je alleen met mensen mag praten die niet zo ketters zijn als Van den Brink en ikzelf natuurlijk.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6670
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bertiel schreef:het rd heeft ook de hele discussie om "afwachten of verwachten" van de zijlijn bekeken....
Dat was toch omdat het een medewerker betrof?

Of werkte Van der Zwaag er toen nog niet?
Bertiel
Berichten: 4654
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door Bertiel »

dan nog, geen reden om te zeggen dat als het RD er geen aandacht aan besteed het geen belangrijk item is
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33341
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door Tiberius »

Posthoorn schreef:Mensen, kunnen we gewoon vriendelijk tegen elkaar blijven en beleefd. Whahaha en zo hoort daar in elk geval niet bij. :fi

+1
Cyrillus
Verbannen
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 aug 2022, 09:58

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door Cyrillus »

Ad Anker schreef:
Cyrillus schreef: Opnieuw vergelijk jij alleen door naar de effecten te kijken van dit moment, niet naar de inhoud. Terwijl dit het belangrijkste is. Vind jij het afhouden van mensen van Christus een onvolmaaktheid?
Dat is absoluut een onvolmaaktheid. Maar dat is ons geschil toch niet?
Ik vind onvolmaaktheid overkomen als een imperfectie, een kleine zonde, een smetje. Terwijl ik denk dat dit een enorm grote zonde is. Immers, je ontzegt iemand de Weg tot behoud.
Cyrillus
Verbannen
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 aug 2022, 09:58

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door Cyrillus »

Ik moest zonet toch even denken aan Pred. 7: 6. Heb ik nu een zonde begaan?
Henk J
Berichten: 2615
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door Henk J »

pierre27 schreef:
Bertiel schreef:het rd heeft ook de hele discussie om "afwachten of verwachten" van de zijlijn bekeken....
Zeer verstandig, niet roeren in een moeras.
Het RD durft dat volgens mij gewoon niet aan, teveel onrust.
Refojongere
Berichten: 389
Lid geworden op: 10 aug 2017, 23:28

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door Refojongere »

Ad Anker schreef:
Bezorgd schreef:Ds. W. Visscher deelt op Twitter weer een mooi stukje van ds Paauwe.

Afbeelding

https://twitter.com/wvisscher4/status/1 ... 05/photo/1
Mooi!
Bijzonder dat je het eens bent. De meesten zeggen hier dat als je tot geloof oproept je er meteen bij moet zeggen dat een mens dat niet kan.

Ds. Paauwe zegt dat je dat nou juist niet erbij mag zeggen.
Valcke
Berichten: 7633
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door Valcke »

GerefGemeente-lid schreef:
Bertiel schreef:het rd heeft ook de hele discussie om "afwachten of verwachten" van de zijlijn bekeken....
Dat was toch omdat het een medewerker betrof?

Of werkte Van der Zwaag er toen nog niet?
Er werden toen paginagrote artikelen geplaatst. Ook bijeenkomsten mi georganiseerd door RD. Dat was afgelopen toen bleek dat er een serieuze procedure aankwam.
Valcke
Berichten: 7633
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door Valcke »

Refojongere schreef:
Ad Anker schreef:
Bezorgd schreef:Ds. W. Visscher deelt op Twitter weer een mooi stukje van ds Paauwe.

Afbeelding

https://twitter.com/wvisscher4/status/1 ... 05/photo/1
Mooi!
Bijzonder dat je het eens bent. De meesten zeggen hier dat als je tot geloof oproept je er meteen bij moet zeggen dat een mens dat niet kan.

Ds. Paauwe zegt dat je dat nou juist niet erbij mag zeggen.
Ho. Ds Paauwe zegt dat een mens zich daar niet achter mag verschuilen. Dat is iets anders dan dat degene die tot het geloof oproept dit niet zeggen mag.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10612
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: De kleine lettertjes van het Evangelie

Bericht door Ad Anker »

Valcke schreef:
Refojongere schreef: Bijzonder dat je het eens bent. De meesten zeggen hier dat als je tot geloof oproept je er meteen bij moet zeggen dat een mens dat niet kan.

Ds. Paauwe zegt dat je dat nou juist niet erbij mag zeggen.
Ho. Ds Paauwe zegt dat een mens zich daar niet achter mag verschuilen. Dat is iets anders dan dat degene die tot het geloof oproept dit niet zeggen mag.
Het is zo mooi dat Valcke, met kennis van zaken, onzinnige verdachtmakingen verijdelt. Waarom moet dat toch zo, Refojongere?
Gesloten