Ik loop op zondag met jou je kerk binnen. En dan?

Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Ik loop op zondag met jou je kerk binnen. En dan?

Bericht door Zeeuw »

Ararat schreef:
Erik1960 schreef: Oei… missertje… Philpot was één van de eersten die reageerde. ;-)
Ai. Pijnlijke kwestie. Ik zat ook heul stiekem met één oog bij een zeker ander topic...
Nu maar hopen dat Philpot zich niet aangevallen, gekwetst of juist genegeerd voelt...
Nee hoor. Als je Philpot morgenochtend om 6.15 een pot goeie koffie brengt, is het weer helemaal goed.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Ik loop op zondag met jou je kerk binnen. En dan?

Bericht door Erik1960 »

Van Ewijk schreef:
Erik1960 schreef:
Van Ewijk schreef:
Erik1960 schreef:Ik heb behoefte een andere kant te belichten. Stel je voor dat ik op zondagmorgen samen met jou je kerk binnen stap. Ik ben jouw gast. Wat zou me opvallen? Ik weet al dat in alle kerken Gods Woord helder, waar en met verve beschikbaar is. (Zal natuurlijk mijn verhaal ook plaatsen, maar moet even een trein halen).
Ik denk in mijn geval dat je opvalt dat je beter je jas aan kan houden.
omdat de dienst zo snel afgelopen is?
Nee, het is gewoon geen doen meer om zo'n groot en oud gebouw voor die kortstondige duur helemaal warm te stoken en zeker niet met de huidige kosten.
daar hebben wij ook mee te maken. Normaliter kerken we van najaar tot Pasen in ons eigen kerkgebouw, maar dat wordt momenteel verbouwd.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Ik loop op zondag met jou je kerk binnen. En dan?

Bericht door Bertiel »

Zeeuw schreef:
Ararat schreef:
Erik1960 schreef: Oei… missertje… Philpot was één van de eersten die reageerde. ;-)
Ai. Pijnlijke kwestie. Ik zat ook heul stiekem met één oog bij een zeker ander topic...
Nu maar hopen dat Philpot zich niet aangevallen, gekwetst of juist genegeerd voelt...
Nee hoor. Als je Philpot morgenochtend om 6.15 een pot goeie koffie brengt, is het weer helemaal goed.
Met een voedzaam ontbijtje
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Ik loop op zondag met jou je kerk binnen. En dan?

Bericht door Ararat »

Zeeuw schreef:
Ararat schreef:
Erik1960 schreef: Oei… missertje… Philpot was één van de eersten die reageerde. ;-)
Ai. Pijnlijke kwestie. Ik zat ook heul stiekem met één oog bij een zeker ander topic...
Nu maar hopen dat Philpot zich niet aangevallen, gekwetst of juist genegeerd voelt...
Nee hoor. Als je Philpot morgenochtend om 6.15 een pot goeie koffie brengt, is het weer helemaal goed.
Ik begreep dat het al goed zit (waarvoor mijn nederige dank @Philpot!), bovendien zou dat net mijn stille tijd doorkruisen. Dát kan niet de bedoeling zijn!
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Ik loop op zondag met jou je kerk binnen. En dan?

Bericht door Ararat »

Erik1960 schreef:
Van Ewijk schreef:
Erik1960 schreef:
Van Ewijk schreef: Ik denk in mijn geval dat je opvalt dat je beter je jas aan kan houden.
omdat de dienst zo snel afgelopen is?
Nee, het is gewoon geen doen meer om zo'n groot en oud gebouw voor die kortstondige duur helemaal warm te stoken en zeker niet met de huidige kosten.
daar hebben wij ook mee te maken. Normaliter kerken we van najaar tot Pasen in ons eigen kerkgebouw, maar dat wordt momenteel verbouwd.
Dit doet me denken aan mijn jeugdjaren. Als het zomers serieus warm was maakten mijn ouders dankbaar gebruik van hoge kerkmuren.
We fietsten namelijk de nodige kerken voorbij op weg naar de 'grotekerk', waar het prima toeven was door de dikke en hoge kerkmuren aldaar. Ik ging graag mee, hoewel ik niets van de preek volgde door de secondenlange galm en het vele moois wat te zien was. Kippenvel om meerdere redenen!
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Ik loop op zondag met jou je kerk binnen. En dan?

Bericht door Van Ewijk »

Zijn hier nog kerken (buiten de reguliere PKN) waar het algemeen kerkelijk liedboek wordt gebruikt?

Afbeelding
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Plaats reactie