Outfit ambtsdragers (uit: ontwikkelingen HHK)

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Outfit ambtsdragers (uit: ontwikkelingen HHK)

Bericht door J.C. Philpot »

Tiberius schreef:
J.C. Philpot schreef:
Tiberius schreef:Geen. Het gaat helemaal niet om het uiterlijk maar om het innerlijk.
Een innerlijk dat geen gevolgen heeft voor het uiterlijk is slechts schone schijn.
Precies andersom ;) Uiterlijk zonder inhoud is slechts schijn. Of het schoon is, is een kwestie van smaak.
Uiteraard klopt wat jij zegt ook.

Maar als iemand (man of vrouw) zich zo naakt of uitdagend mogelijk kleed (extreem voorbeeld), zegt dat wel dergelijk wat over het innerlijk. Je kunt dus niet zeggen dat het uiterlijke er niet toe doet.

Het gaat uiteraard om het innerlijk, maar dan heeft dat (los van alle Refo-tradities) toch ook gevolgen voor het uiterlijk. Waarbij we onze traditie niet tot norm mogen verheffen, en heel erg moeten uitkijken voor legalisme.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 21 aug 2021, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door pierre27 »

Bezorgd schreef:
Ditbenik schreef:
-DIA- schreef:
pierre27 schreef: Eens!! Tevens vind ik dat DIA dit zo niet moet zeggen.
Mijn excuses, maar dat maakt onverlet dat ik het wel opmerkte. Ik besefte niet dat deze constatering zo'n impact had. We moeten ook heel voorzichtig zijn met onze woorden richting de lhtb-enz en homolobby. Voor je het weet zeg je teveel en de gevolgen daarvan zijn nog niet te overzien.
Anderzijds is het een teken aan de wand, dat men niet meer rechtuit de waarheid kan zeggen, maar men zogenaamd respect voor ieders mening. Dat is niet Bijbels. Anders ligt dat voor een mens in het algemeen, maar niet voor een leer die niet overeenkomt met de ons overgeleverde leer zoals in die in Bijbel en de Drie Formulieren van Enigheid verwoord zijn,
Het gaat er niet om dat je constatering impact had maar dat hij volkomen onterecht is. Nu maak je het nog veel erger door niet je eigen fout te erkennen maar de reacties daarop te vergelijken met de reacties van uit de homoloby. Het is een teken aan de wand dat je je niet-onderbouwde beschuldiging op deze manier nog even subtiel aan zet. Dat komt niet overeen met de leer zoals die in de Bijbel en de Drie formulieren van Enigheid verwoord zijn.
Juist. En in een ander topic ook nog even voor de 1001e keer vragen of er nog ruimte is voor de reformatorische leer..
Natuurlijk DIA. Maar stop nu eens met die tunnelvisie van je. En niet aan komen met wat je eventueel mankeert, ik reageer op wat je schrijft. Niet meer en niet minder
Vind je dit wel kunnen?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Outfit ambtsdragers (uit: ontwikkelingen HHK)

Bericht door Ad Anker »

Een slotje. Argumenten zijn uitgewisseld. Persoonlijke aanvallen zijn storend.
Gesloten