Herverkaveling Gereformeerde Gezindte (uit Gereformeerde Gemeenten)

Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Herverkaveling Gereformeerde Gezindte (uit Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Simon0612 »

Herman schreef:
Simon0612 schreef:Ik vraag me af wat je nu eigenlijk wil. Vooroordelen nog een keer de wereld in slingeren?

Erg genoeg dat het geen vrijwillige overgave zou zijn. Om Paulus als voorbeeld te nemen: hij zou geen vlees meer eten als het zijn broeders zou ergeren. Wat doen wij door alleen maar tegen vorm te schoppen? Het tegenovergestelde van wat Paulus schrijft. Juist, ergernis opwekken.
Je geeft aan dat iedereen zich blij aan alle normen houdt: 'Bij ons geen problemen hoor, we zijn makkelijk, gelovige, volgzame schapen'. Ik zie dat anders. Publiekelijk conformeren de meesten zich. Achter de voordeur klinkt er venijn.
Ik vermoed dat je mijn bericht in eigen woorden vertaald. Dat mislukt. Je gebruikt woorden die ik niet gebruikt heb en ook niet zou gebruiken. Kan het ook zo gaan met het luisteren achter de voordeuren? Dat je iets hoort maar het net wat anders beschrijft? Of kies je bewust specifieke voordeuren waar bij voorbaat al een hoop gepiep en geknars van komt? Smeer je de voordeur dan zodat deze stopt met piepen? Of schop je er tegen zodat deze nog schever in de scharnieren hangt en nog meer piept en knarst als je hem de volgende keer opent?

Zeker zal niet altijd iedereen het even eens zijn met de vorm. Moet je het daarom aanpassen of weglaten? Volgens mij niet.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Herverkaveling Gereformeerde Gezindte (uit Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Herman »

Simon0612 schreef:Ik vermoed dat je mijn bericht in eigen woorden vertaald. Dat mislukt. Je gebruikt woorden die ik niet gebruikt heb en ook niet zou gebruiken. Kan het ook zo gaan met het luisteren achter de voordeuren? Dat je iets hoort maar het net wat anders beschrijft? Of kies je bewust specifieke voordeuren waar bij voorbaat al een hoop gepiep en geknars van komt? Smeer je de voordeur dan zodat deze stopt met piepen? Of schop je er tegen zodat deze nog schever in de scharnieren hangt en nog meer piept en knarst als je hem de volgende keer opent?

Zeker zal niet altijd iedereen het even eens zijn met de vorm. Moet je het daarom aanpassen of weglaten? Volgens mij niet.
Je stelt dat vormendienst in jouw gemeente of de kringen waar jij komt geen issue is, omdat iedereen zich daar aan houdt. Dat kan, maar daarmee kan je vormendienst niet motiveren. Dan kan namelijk nooit buiten het levende geloof om. Om dat dus op een andere manier tegen te spreken: je stelling is onwaarschijnlijk omdat ieder mens van nature geneigd is tot alle kwaad. Vormendienst zonder genade is dus wettisisme van de bovenste plank.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Herverkaveling Gereformeerde Gezindte (uit Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Simon0612 »

Herman schreef:
Simon0612 schreef:Ik vermoed dat je mijn bericht in eigen woorden vertaald. Dat mislukt. Je gebruikt woorden die ik niet gebruikt heb en ook niet zou gebruiken. Kan het ook zo gaan met het luisteren achter de voordeuren? Dat je iets hoort maar het net wat anders beschrijft? Of kies je bewust specifieke voordeuren waar bij voorbaat al een hoop gepiep en geknars van komt? Smeer je de voordeur dan zodat deze stopt met piepen? Of schop je er tegen zodat deze nog schever in de scharnieren hangt en nog meer piept en knarst als je hem de volgende keer opent?

Zeker zal niet altijd iedereen het even eens zijn met de vorm. Moet je het daarom aanpassen of weglaten? Volgens mij niet.
Je stelt dat vormendienst in jouw gemeente of de kringen waar jij komt geen issue is, omdat iedereen zich daar aan houdt. Dat kan, maar daarmee kan je vormendienst niet motiveren. Dan kan namelijk nooit buiten het levende geloof om. Om dat dus op een andere manier tegen te spreken: je stelling is onwaarschijnlijk omdat ieder mens van nature geneigd is tot alle kwaad. Vormendienst zonder genade is dus wettisisme van de bovenste plank.
Het gaat me helemaal niet over het motiveren ervan. Waar het me om ging is dat men zich hier op refoforum er meer mee bezig houdt dan in de gemeenten. We hebben hier de neiging om dingen behoorlijk op te blazen en grote problemen van te maken. Dat was de strekking van mijn eerste betoog. Dat iedereen zich er aan houdt was van mijn kant misschien voorbarig maar ik doelde erop dat het weinig discussie oplevert, het leeft (bijna) niet. Daarnaast zou ik ook het hebben van bepaalde vormen zeker geen vormendienst willen noemen.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Herverkaveling Gereformeerde Gezindte (uit Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Forummer »

Ad Anker schreef:
Forummer schreef:dat laatste woord is in de vormen dienst helaas verdwenen. ik mis dat soms letterlijk
Ik niet. Ik heb niet veel met het Halleluja christendom. Dat je dit inbrengt in dit gesprek laat m.i. zien dat je niet helemaal begrijpt wat ik wil zeggen.
Hiermee stip je precies het probleem aan. Uit reactie op het "halleluja christendom" is het zeer rijke, Bijbelse woord Halleluja uit onze diensten verdwenen. Dit is op zich al een verdrietige constatering.

Het woord Halleluja heeft veel inhoud, maar de vorm heeft het verdreven.

Ik breng in dat ik dit letterlijk wel eens mis. Niets meer en niets minder.

Overigens heb ik van mensen die jij "halleluja christenen" zou noemen, geleerd om bewust dankbaar te zijn. Ook heb ik van hen geleerd dat een gebed wat soms onverhoord lijkt, toch wel degelijk verhoord kan zijn als je let op de kleine dingen in het leven. Achteraf kun je je soms verwonderen over hoe God toch heeft gehoord en geholpen. En ik ben daar oprecht dankbaar voor dat God deze mensen heeft gebruikt om mij dingen te leren die ik in onze denominatie niet leer.

Juist die veroordelende toon over "halleluja christenen" maakt mij sceptisch over eenwording.

Herverkaveling wordt dan eerder een 'aai mekaar over het bolletje en wat hebben we met zijn allen toch het grote gelijk-club'.

Terwijl we juist van elkaar kunnen leren. Blijdschap over herkenning over en weer over wie God in ons leven is, hoe Hij werkt en Hem daarvoor eren en danken.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Herverkaveling Gereformeerde Gezindte (uit Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Erskinees »

Simon0612 schreef: Het gaat me helemaal niet over het motiveren ervan. Waar het me om ging is dat men zich hier op refoforum er meer mee bezig houdt dan in de gemeenten. We hebben hier de neiging om dingen behoorlijk op te blazen en grote problemen van te maken. Dat was de strekking van mijn eerste betoog. Dat iedereen zich er aan houdt was van mijn kant misschien voorbarig maar ik doelde erop dat het weinig discussie oplevert, het leeft (bijna) niet. Daarnaast zou ik ook het hebben van bepaalde vormen zeker geen vormendienst willen noemen.
Het feit dat het op Refoforum veelvuldig aan de orde is, betekent dat dit binnen de gezindte toch zeker wel speelt.
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Herverkaveling Gereformeerde Gezindte (uit Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Forummer »

En dan inderdaad achter de voordeur, als ik er tenminste vanuit ga dat we allemaal vanachter de voordeur op RF zitten te posten ;)
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Herverkaveling Gereformeerde Gezindte (uit Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Simon0612 »

Erskinees schreef:
Simon0612 schreef: Het gaat me helemaal niet over het motiveren ervan. Waar het me om ging is dat men zich hier op refoforum er meer mee bezig houdt dan in de gemeenten. We hebben hier de neiging om dingen behoorlijk op te blazen en grote problemen van te maken. Dat was de strekking van mijn eerste betoog. Dat iedereen zich er aan houdt was van mijn kant misschien voorbarig maar ik doelde erop dat het weinig discussie oplevert, het leeft (bijna) niet. Daarnaast zou ik ook het hebben van bepaalde vormen zeker geen vormendienst willen noemen.
Het feit dat het op Refoforum veelvuldig aan de orde is, betekent dat dit binnen de gezindte toch zeker wel speelt.
Zoals je het nu zegt kan dat kloppen en heb ik ook nooit ontkend. Het is op Refoforum veel aan de orde omdat daar veel mensen ageren tegen bepaalde vormen. Vaak worden dit soort discussies gestart omdat iemand zijn ongenoegen wil uiten over een bepaalde vorm. Uiteraard zitten er achter deze mensen op Refoforum ook gezindten. Hoe deze forummers kerkelijk georiënteerd zijn weet ik niet, maar mijn vermoeden is dat er daarvan weinig uit mijn gemeente en/of kring komen.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Herverkaveling Gereformeerde Gezindte (uit Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door pierre27 »

Simon0612 schreef:
Erskinees schreef:
Simon0612 schreef: Het gaat me helemaal niet over het motiveren ervan. Waar het me om ging is dat men zich hier op refoforum er meer mee bezig houdt dan in de gemeenten. We hebben hier de neiging om dingen behoorlijk op te blazen en grote problemen van te maken. Dat was de strekking van mijn eerste betoog. Dat iedereen zich er aan houdt was van mijn kant misschien voorbarig maar ik doelde erop dat het weinig discussie oplevert, het leeft (bijna) niet. Daarnaast zou ik ook het hebben van bepaalde vormen zeker geen vormendienst willen noemen.
Het feit dat het op Refoforum veelvuldig aan de orde is, betekent dat dit binnen de gezindte toch zeker wel speelt.
Zoals je het nu zegt kan dat kloppen en heb ik ook nooit ontkend. Het is op Refoforum veel aan de orde omdat daar veel mensen ageren tegen bepaalde vormen. Vaak worden dit soort discussies gestart omdat iemand zijn ongenoegen wil uiten over een bepaalde vorm. Uiteraard zitten er achter deze mensen op Refoforum ook gezindten. Hoe deze forummers kerkelijk georiënteerd zijn weet ik niet, maar mijn vermoeden is dat er daarvan weinig uit mijn gemeente en/of kring komen.

Natuurlijk spelen zaken in de gezindte maar ik ben het met je eens dat het soms wordt opgeblazen. Refoforum is niet perse een graadmeter van de gezindte, misschien wel meer een hobby van deze en gene.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Herverkaveling Gereformeerde Gezindte (uit Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Forummer »

Wellicht dat een en ander opgeblazen wordt op RF, problemen bagatelliseren lijkt echter ondertussen het handelsmerk te worden van de reformatorische cultuur. En met bagatelliseren neem je degene die de problemen aankaart niet serieus. Er zijn ook nog nooit problemen opgelost door ze te bagatelliseren.

Laten we gewoon open en eerlijk kijken naar de problemen, niet wegkijken als ons een spiegel wordt voorgehouden. We mogen daarbij ook beseffen dat niet iedereen deze problemen ervaart of niet even sterk ervaart. Wat voor de een opgeblazen lijkt, omdat diegene het niet of nauwelijks herkent, komt bij de ander recht uit z'n hart. We hebben nu eenmaal te maken met behoorlijke verschillen, zelfs binnen denominaties.

Als we er zo in proberen te staan, hoeven we ons ook niet zo aan elkaar te ergeren. Wat de discussie ten goede komt.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Herverkaveling Gereformeerde Gezindte (uit Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door GerefGemeente-lid »

Je bedoelt: Erger u niet, verwonder uw slechts? ;)
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Herverkaveling Gereformeerde Gezindte (uit Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Ad Anker »

Forummer schreef:
Ad Anker schreef:
Forummer schreef:dat laatste woord is in de vormen dienst helaas verdwenen. ik mis dat soms letterlijk
Ik niet. Ik heb niet veel met het Halleluja christendom. Dat je dit inbrengt in dit gesprek laat m.i. zien dat je niet helemaal begrijpt wat ik wil zeggen.
Hiermee stip je precies het probleem aan. Uit reactie op het "halleluja christendom" is het zeer rijke, Bijbelse woord Halleluja uit onze diensten verdwenen. Dit is op zich al een verdrietige constatering.

Het woord Halleluja heeft veel inhoud, maar de vorm heeft het verdreven.

Ik breng in dat ik dit letterlijk wel eens mis. Niets meer en niets minder.

Overigens heb ik van mensen die jij "halleluja christenen" zou noemen, geleerd om bewust dankbaar te zijn. Ook heb ik van hen geleerd dat een gebed wat soms onverhoord lijkt, toch wel degelijk verhoord kan zijn als je let op de kleine dingen in het leven. Achteraf kun je je soms verwonderen over hoe God toch heeft gehoord en geholpen. En ik ben daar oprecht dankbaar voor dat God deze mensen heeft gebruikt om mij dingen te leren die ik in onze denominatie niet leer.

Juist die veroordelende toon over "halleluja christenen" maakt mij sceptisch over eenwording.

Herverkaveling wordt dan eerder een 'aai mekaar over het bolletje en wat hebben we met zijn allen toch het grote gelijk-club'.

Terwijl we juist van elkaar kunnen leren. Blijdschap over herkenning over en weer over wie God in ons leven is, hoe Hij werkt en Hem daarvoor eren en danken.
Ik stip jouw probleem aan, ik meen niet hét probleem.

Jij hebt geleerd van evangelische christenen. Dat heb je hier ook gedeeld. Dat is mooi, dat meen ik oprecht. Ik heb ze ook in mijn omgeving. Ik ben het niet eens met dat je deze dingen niet in 'onze denominatie' leert. Het is een leerschool om dan bij jezelf te rade te gaan. Hoe komt het dat ik dit niet meer leer? Hoe komt het dat wij zo moeilijk dicht bij de Heere leven en het in de kleine dingen ook van Hem verwachten?

Wat je ook leert van deze christenen, het Bijbelse geluid van zonde en genade, vloek en zegen, Adam en Christus, onze totale verdorvenheid, het wonder van de wedergeboorte en het wee over de goddeloze wordt niet gehoord. Dus in een discussie over herverkaveling van de gereformeerde gezindte is het gemis 'van het woord halleluja in onze vormendienst', om jouw woorden te gebruiken, wat mij betreft echt misplaatst.
Saambinder 25-10-2018 schreef:Wat opvalt in het overzicht dat ds. De Heer schetst, is de eensgezinde afwijzing van evangelische invloeden door predikanten, ouderlingen en ook godsdienstdocenten van onze gemeenten. In heldere bewoordingen wordt tegen het evangelicalisme gewaarschuwd: ‘Wees op uw hoede voor deze valse profetie’. ‘Het Evangelisch activisme is levensgevaarlijk’. Het gevaar van de evangelischen ligt volgens deze opiniemakers in een onvoldoende besef van Gods heiligheid, in het miskennen van onze doodstaat, in het populaire spreken over God, over Jezus als een vriend die me steunt, over Geestesgaven in plaats van over Geesteswerk, over bekering als een menselijke keuze en over de daarbij behorende grootdoop in plaats van de kinderdoop etc. Terecht schrijft ds. A. Schreuder dat er bij de evangelischen sprake is van ‘een breuk met een (reformatorische) traditie van eeuwen’.

In de afgelopen decennia is er binnen de Gereformeerde Gemeenten gepoogd een dam op te werpen tegen het evangelisch arminianisme. Daarmee is niet gezegd dat evangelische invloeden buiten de kerk zijn gebleven. ‘Er dringen onmerkbaar onder ons meer evangelische invloeden binnen dan we denken’, schrijft ds. G.J. van Aalst. Volgens ds. A. Moerkerken richt deze invloed zich vooral op een ander type ‘geloofsbeleving’; er groeit onder ons een ‘fundamenteel verschil van inzicht’ over de vraag hoe God een mens bekeert, zo merkt hij bezorgd op.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Herverkaveling Gereformeerde Gezindte (uit Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Klavart »

GerefGemeente-lid schreef:Je bedoelt: Erger u niet, verwonder uw slechts? ;)
Mooie spreuk voor een onderschrift ;)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Herverkaveling Gereformeerde Gezindte (uit Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Dodo »

Klavart schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Je bedoelt: Erger u niet, verwonder uw slechts? ;)
Mooie spreuk voor een onderschrift ;)
Maar dan graag de spelfout er uit.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Herverkaveling Gereformeerde Gezindte (uit Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Tiberius »

*uw?
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Herverkaveling Gereformeerde Gezindte (uit Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Forummer »

Ad Anker schreef:
Forummer schreef:
Ad Anker schreef: Ik niet. Ik heb niet veel met het Halleluja christendom. Dat je dit inbrengt in dit gesprek laat m.i. zien dat je niet helemaal begrijpt wat ik wil zeggen.
Hiermee stip je precies het probleem aan. Uit reactie op het "halleluja christendom" is het zeer rijke, Bijbelse woord Halleluja uit onze diensten verdwenen. Dit is op zich al een verdrietige constatering.

Het woord Halleluja heeft veel inhoud, maar de vorm heeft het verdreven.

Ik breng in dat ik dit letterlijk wel eens mis. Niets meer en niets minder.

Overigens heb ik van mensen die jij "halleluja christenen" zou noemen, geleerd om bewust dankbaar te zijn. Ook heb ik van hen geleerd dat een gebed wat soms onverhoord lijkt, toch wel degelijk verhoord kan zijn als je let op de kleine dingen in het leven. Achteraf kun je je soms verwonderen over hoe God toch heeft gehoord en geholpen. En ik ben daar oprecht dankbaar voor dat God deze mensen heeft gebruikt om mij dingen te leren die ik in onze denominatie niet leer.

Juist die veroordelende toon over "halleluja christenen" maakt mij sceptisch over eenwording.

Herverkaveling wordt dan eerder een 'aai mekaar over het bolletje en wat hebben we met zijn allen toch het grote gelijk-club'.

Terwijl we juist van elkaar kunnen leren. Blijdschap over herkenning over en weer over wie God in ons leven is, hoe Hij werkt en Hem daarvoor eren en danken.
Ik stip jouw probleem aan, ik meen niet hét probleem.

Jij hebt geleerd van evangelische christenen. Dat heb je hier ook gedeeld. Dat is mooi, dat meen ik oprecht. Ik heb ze ook in mijn omgeving. Ik ben het niet eens met dat je deze dingen niet in 'onze denominatie' leert. Het is een leerschool om dan bij jezelf te rade te gaan. Hoe komt het dat ik dit niet meer leer? Hoe komt het dat wij zo moeilijk dicht bij de Heere leven en het in de kleine dingen ook van Hem verwachten?

Wat je ook leert van deze christenen, het Bijbelse geluid van zonde en genade, vloek en zegen, Adam en Christus, onze totale verdorvenheid, het wonder van de wedergeboorte en het wee over de goddeloze wordt niet gehoord. Dus in een discussie over herverkaveling van de gereformeerde gezindte is het gemis 'van het woord halleluja in onze vormendienst', om jouw woorden te gebruiken, wat mij betreft echt misplaatst.
Saambinder 25-10-2018 schreef:Wat opvalt in het overzicht dat ds. De Heer schetst, is de eensgezinde afwijzing van evangelische invloeden door predikanten, ouderlingen en ook godsdienstdocenten van onze gemeenten. In heldere bewoordingen wordt tegen het evangelicalisme gewaarschuwd: ‘Wees op uw hoede voor deze valse profetie’. ‘Het Evangelisch activisme is levensgevaarlijk’. Het gevaar van de evangelischen ligt volgens deze opiniemakers in een onvoldoende besef van Gods heiligheid, in het miskennen van onze doodstaat, in het populaire spreken over God, over Jezus als een vriend die me steunt, over Geestesgaven in plaats van over Geesteswerk, over bekering als een menselijke keuze en over de daarbij behorende grootdoop in plaats van de kinderdoop etc. Terecht schrijft ds. A. Schreuder dat er bij de evangelischen sprake is van ‘een breuk met een (reformatorische) traditie van eeuwen’.

In de afgelopen decennia is er binnen de Gereformeerde Gemeenten gepoogd een dam op te werpen tegen het evangelisch arminianisme. Daarmee is niet gezegd dat evangelische invloeden buiten de kerk zijn gebleven. ‘Er dringen onmerkbaar onder ons meer evangelische invloeden binnen dan we denken’, schrijft ds. G.J. van Aalst. Volgens ds. A. Moerkerken richt deze invloed zich vooral op een ander type ‘geloofsbeleving’; er groeit onder ons een ‘fundamenteel verschil van inzicht’ over de vraag hoe God een mens bekeert, zo merkt hij bezorgd op.
Wel, uit de gesprekken die ik met verschillende (al zullen deze 4 niet de gehele evangelische wereld vertegenwoordigen) kwam duidelijk naar voren dat zonde en schuld, uitverkiezing en verwerping en het bestaan van de hel, wel degelijk beleden en geleerd worden. En ook dat het enkel genade van Gods kant is. Weet je, het woord 'Jezus aannemen' is in onze kringen verdacht geworden, maar ik ben nog niemand tegengekomen die niet erkende dat het mogen aannemen van Jezus géén genade is, of die dit als verdienste van onze zijde ziet.

Overigens gaf 1 van hen wel eerlijk aan dat zij wel wat van ons konden leren als het om Gods heiligheid gaat.

Zij leven wel veel meer met toekomst verwachting. Dat hoor ik bij onze denominatie gelukkig ook wel, maar helaas spaarzamelijk. Dit kan liggen aan de ligging van de predikanten die ik hoor. Daar zit wel een bepaalde eenzijdigheid in, dus het kan goed zijn dat dit in de breedte van onze denominatie anders/evenwichtiger ligt.

Over het gemis van de praktische invulling van de heiligmaking binnen de prediking heb ik met verschillende ambtsdragers binnen onze denominatie gesproken en gemaild, maar dit wordt niet begrepen. Terwijl het een punt is waar ik zó graag meer over zou willen leren.

Ik was daarom aangenaam verrast én dankbaar dat God andere mensen op mijn weg bracht waarvan ik over deze dingen mocht leren.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Plaats reactie