Kerkdiensten met testen

Kerkdienst met test?

Ja
12
24%
Nee
36
72%
Anders namelijk...
2
4%
 
Totaal aantal stemmen: 50

HersteldHervormd
Berichten: 5985
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Kerkdiensten met testen

Bericht door HersteldHervormd »

Binnenkort mogen alle evenementen weer groots uitgepakt worden als er maar getest word. Op deze manier zou je dus een kerk stampes vol kunnen krijgen.

Maar willen we wel toegangstesten bij een kerk?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Hendrien
Berichten: 1327
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Kerkdiensten met testen

Bericht door Hendrien »

Niet iedere week, maar af en toe een zondag met de hele gemeente, daar zou ik me best voor willen laten testen.
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Kerkdiensten met testen

Bericht door Hoopvol »

HersteldHervormd schreef:Binnenkort mogen alle evenementen weer groots uitgepakt worden als er maar getest word. Op deze manier zou je dus een kerk stampes vol kunnen krijgen.

Maar willen we wel toegangstesten bij een kerk?
Nee
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kerkdiensten met testen

Bericht door J.C. Philpot »

Wat mij betreft is dat principieel "not done".

De allergrootste der zondaren word genodigd door Christus, en is dus ook in de dienst welkom om die nodiging persoonlijk onder de bediening der verzoening te horen. Behalve die zondaren die niet gevaccineerd zijn?

En daarnaast moeten we als christenen niet mee gaan met de angst en risico cultuur. Wat stralen we als christenen uit van Zondag 1?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Kerkdiensten met testen

Bericht door Delftenaar »

In principe staat de kerkdienst open voor iedereen. Juist vanwege datgene wat de persoon hiervoor geschreven heeft. Dat staat.

In deze huidige tijd van corona draait de vraag om mensen alleen op uitnodiging de dienst mogen of iedereen, mits een negatieve coronatest.
Dan lijkt het laatste toch ruimer te zijn dan het eerste. En dus beter.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kerkdiensten met testen

Bericht door J.C. Philpot »

Bij het uitnodigingssysteem krijgt iedereen een uitnodiging. Bij het toegangssysteem word er een groep uitgesloten.

Er was een tijd dat geestvervulde christenen hun eigen leven riskeerden om God te dienen, onder veel grotere risico's als we nu kennen. Ik ben bang dat het heersen van het seculiere angst- en risicodenken in de kerk, een indicatie is dat de Geest voor een deel in de kerken is geweken, bedroefd, en/of niet krachtig werkt. En dat is niet de schuld van Gods Geest, want in Hem is een volheid van kracht om alle angst uit te bannen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
HersteldHervormd
Berichten: 5985
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kerkdiensten met testen

Bericht door HersteldHervormd »

Merken jullie ook dat er in de kerkelijke gemeente randkerkelijke dreigen af te vallen?
Ik weet dat voor onze gemeente nog niet zeker maar volgens mij vermoeden wel veel mensen dat randkerkelijke mensen afhaken.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kerkdiensten met testen

Bericht door Dodo »

HersteldHervormd schreef:Merken jullie ook dat er in de kerkelijke gemeente randkerkelijke dreigen af te vallen?
Ik weet dat voor onze gemeente nog niet zeker maar volgens mij vermoeden wel veel mensen dat randkerkelijke mensen afhaken.
Hoe merk je dat dan? Randkerkelijken kwamen vroeger ook al niet naar de kerk. Dus wat betekent afhaken dan?
DDD
Berichten: 28467
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kerkdiensten met testen

Bericht door DDD »

Ik zie dat duidelijk. Al gaat het dan niet alleen over randkerkelijken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
HersteldHervormd
Berichten: 5985
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kerkdiensten met testen

Bericht door HersteldHervormd »

Dodo schreef:
HersteldHervormd schreef:Merken jullie ook dat er in de kerkelijke gemeente randkerkelijke dreigen af te vallen?
Ik weet dat voor onze gemeente nog niet zeker maar volgens mij vermoeden wel veel mensen dat randkerkelijke mensen afhaken.
Hoe merk je dat dan? Randkerkelijken kwamen vroeger ook al niet naar de kerk. Dus wat betekent afhaken dan?
Dat steeds uiteindelijk dezelfde mensen weer komen naar de kerk.

Met randkerkelijke bedoel ik mensen die wel kwamen maar verder weinig tot geen aansluiting hadden met de gemeente.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Mona Lisa
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 feb 2007, 14:15

Re: Kerkdiensten met testen

Bericht door Mona Lisa »

Volgens mij zijn er helemaal geen testen die geschikt zijn voor toepassing in een grotendeels gezonde populatie. Steek je energie in een gebouw met goede ventilatie. Daar heb je komend najaar-winter ook nog wat aan.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Kerkdiensten met testen

Bericht door Panny »

J.C. Philpot schreef:Wat mij betreft is dat principieel "not done".

De allergrootste der zondaren word genodigd door Christus, en is dus ook in de dienst welkom om die nodiging persoonlijk onder de bediening der verzoening te horen. Behalve die zondaren die niet gevaccineerd zijn?
Testen is niet hetzelfde als vaccinatie.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Kerkdiensten met testen

Bericht door Panny »

Mona Lisa schreef:Volgens mij zijn er helemaal geen testen die geschikt zijn voor toepassing in een grotendeels gezonde populatie.
Waarom niet?
Dat is toch wat de GGD al de hele pandemie doet?
Mona Lisa
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 feb 2007, 14:15

Re: Kerkdiensten met testen

Bericht door Mona Lisa »

Panny schreef:
Mona Lisa schreef:Volgens mij zijn er helemaal geen testen die geschikt zijn voor toepassing in een grotendeels gezonde populatie.
Waarom niet?
Dat is toch wat de GGD al de hele pandemie doet?
Over de GGD-testen is op zich al genoeg te zeggen maar goed, die testen over het algemeen mensen met klachten. Als je groepen gaat testen zonder klachten (op zondag bij de kerkdeur ofzo) dan gebeuren er hele rare dingen. Reken maar uit, bij een kerk met 1000 bezoekers gaan er honderden terug naar huis.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Kerkdiensten met testen

Bericht door Panny »

Mona Lisa schreef:
Panny schreef:
Mona Lisa schreef:Volgens mij zijn er helemaal geen testen die geschikt zijn voor toepassing in een grotendeels gezonde populatie.
Waarom niet?
Dat is toch wat de GGD al de hele pandemie doet?
Over de GGD-testen is op zich al genoeg te zeggen maar goed, die testen over het algemeen mensen met klachten. Als je groepen gaat testen zonder klachten (op zondag bij de kerkdeur ofzo) dan gebeuren er hele rare dingen. Reken maar uit, bij een kerk met 1000 bezoekers gaan er honderden terug naar huis.
Reken maar uit? Ik ben wel benieuwd naar jou berekening dat honderden op 1000 bezoekers positief getest zouden worden....
Plaats reactie