Zondagsschool

Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6462
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Posthoorn »

Chrisje72 schreef:Van jongs af(jaren 70) dezelfde boekjes gebruikt: klein, gekleurd kaftje met in contrast een kerkje erop en 2 kindjes?, versie A, B, C.
Weet niet of dit van de GG was of niet, ik kan er online geen plaatjes van vinden.
Hervormd waren die.
Met streepjes tussen de lettergrepen, vreselijk vond ik dat als kind. Alleen de oudste groep had dat niet meer.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Zita »

Posthoorn schreef:
Chrisje72 schreef:Van jongs af(jaren 70) dezelfde boekjes gebruikt: klein, gekleurd kaftje met in contrast een kerkje erop en 2 kindjes?, versie A, B, C.
Weet niet of dit van de GG was of niet, ik kan er online geen plaatjes van vinden.
Hervormd waren die.
Met streepjes tussen de lettergrepen, vreselijk vond ik dat als kind. Alleen de oudste groep had dat niet meer.
Als zondagsschooljuf vond ik het dan weer jammer dat we in 'de krant' wel twee uitwerkingen van het Bijbelverhaal kregen (voor jong en oud), maar niks van toelichting op de psalm. Met name de berijmde psalm uitleggen vond ik nog hard werken. Maar goed, ik heb het nu over grootmoeders tijd toen er nog geen internet was.
Zelf heb ik aan zondagsschool eigenlijk nauwelijks positieve herinneringen. Het moest. Het hoorde erbij. Maar dat ik nou stond te springen: nee, echt niet. En dan ging het in de vakanties ook nog door. Dat is in later jaren wel afgeschaft, vooral ook omdat we met zo droevig weinig kinderen zaten tijdens de vakanties.
En ik zal dit topic gelijk even afsplitsen.
Plaats reactie