Beroepingswerk discussie [7]

Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Ditbenik »

CvdW schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
CvdW schreef:Is er een linkje van de afkondiging?
Nee. Die staan achter slot en grendel.

Maar @Ad Anker is daar belijdend lid. Waarom geloof je hem niet?
Als de inwoners van Berea. Zij geloofden Paulus, maar onderzochten ook zelf.
Probeer ik een Bijbelse houding aan te nemen, is het weer niet goed.
Daar gaat aan vooraf dat ze het Woord ontvingen met grote bereidwilligheid. Wantrouwen is geen Bijbelse houding.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23846
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door refo »

Bertiel schreef:Waarom kiest een gemeente voor enkelvoudige voordracht in de cgk terwijl ze daarvoor dubbeltallen hadden?
Middelharnis heeft in het verleden wel meer enkelvoudige voordrachten gehad.
Online
Bertiel
Berichten: 4609
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Bertiel »

dat kan, maar de afgelopen beroepen in de huidige vacature waren met een dubbeltal
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
johannes123
Berichten: 192
Lid geworden op: 22 apr 2014, 15:55

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door johannes123 »

Ad Anker schreef:
Piet Puk schreef:Daarnaast staat op gergeminfo.nl het woordje ca. Dit betekent circa of ongeveer. Wat gergeminfo.nl volgens mij doet is 3 weken optellen op het moment dat het beroep openbaar word gemaakt. Predikanten kunnen echter er voor kiezen 3 weken na daadwerkelijke ontvangst van de beroepsbrief te beslissen. Dat zou ook hier kunnen zijn.
Precies. Dat is hier het geval. Hier wordt wel eens meer hijgerig gedaan wanneer de datum op gginfo verstreken is. Het tendentieuze bericht van Johannes zie ik ook op deze wijze. Temeer daar de betreffende predikant gewoon meegedeeld heeft wanneer de brief kwam en het beroep inging.
De betreffende predikant heeft dat zeker niet meegedeeld wanneer de beroepsbrief kwam!
Ik heb het nageluisterd. Heb een code van de gemeente.

Uit betrouwbare bron van de familie zelf dat er uitstel is gevraagd en er afgelopen zaterdag had moeten worden beslist (zie overige beroepen die 13 oktober zijn uitgebracht).
Nu dus een week extra!
Zou een wonder zijn als de kleine gemeente van Texel weer een predikant zou krijgen!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33281
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Tiberius »

Wat een hijgerigheid weer. Kan je niet gewoon even rustig afwachten tot die man zelf zijn reactie geeft?
Om dan een uitzending na te gaan zitten luisteren met het doel de mededelingen te verifiëren ... :bobo
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Inderdaad, @Tiberius!

Het is verder ook vreemd om zomaar een code te hebben, als je geen lid bent daar.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10592
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Beroepingswerk [11]

Bericht door Ad Anker »

johannes123 schreef:
Ad Anker schreef:
Piet Puk schreef:Daarnaast staat op gergeminfo.nl het woordje ca. Dit betekent circa of ongeveer. Wat gergeminfo.nl volgens mij doet is 3 weken optellen op het moment dat het beroep openbaar word gemaakt. Predikanten kunnen echter er voor kiezen 3 weken na daadwerkelijke ontvangst van de beroepsbrief te beslissen. Dat zou ook hier kunnen zijn.
Precies. Dat is hier het geval. Hier wordt wel eens meer hijgerig gedaan wanneer de datum op gginfo verstreken is. Het tendentieuze bericht van Johannes zie ik ook op deze wijze. Temeer daar de betreffende predikant gewoon meegedeeld heeft wanneer de brief kwam en het beroep inging.
De betreffende predikant heeft dat zeker niet meegedeeld wanneer de beroepsbrief kwam!
Ik heb het nageluisterd. Heb een code van de gemeente.

Uit betrouwbare bron van de familie zelf dat er uitstel is gevraagd en er afgelopen zaterdag had moeten worden beslist (zie overige beroepen die 13 oktober zijn uitgebracht).
Nu dus een week extra!
Zou een wonder zijn als de kleine gemeente van Texel weer een predikant zou krijgen!
Het is echt onzin, Johannes. Het klopt gewoon niet. Ik zal er verder over stoppen. In april 2019 ging deze predikant volgens jou al mogelijk naar Afrika. Dus ik weet wie het zegt. :) Op zondag 23 oktober vertelde de ds. tijdens de preek namelijk dat de brief de vorige dag bezorgd was. Tel daar 3 weken bij op, dan krijg je 12 november. Maar wellicht was je familie er toen net even niet. :hum
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door huisman »

Bertiel schreef:Waarom kiest een gemeente voor enkelvoudige voordracht in de cgk terwijl ze daarvoor dubbeltallen hadden?

Ik ken kerkenraden die hiertoe besluiten als er unanimiteit binnen de kerkenraad is over een te beroepen predikant.

Enkelvoudig komt in de CGK best vaak voor ondanks dat de K.O. daar niet in voorziet.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Piet Puk
Berichten: 5450
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Piet Puk »

Ik snap niet dat de beslissingsdatum 5 november zou zijn volgens Gergeminfo.nl. Ik zie gewoon 12 november staan voor het beroep uit Oosterend :D
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Bezorgd »

huisman schreef:
Bertiel schreef:Waarom kiest een gemeente voor enkelvoudige voordracht in de cgk terwijl ze daarvoor dubbeltallen hadden?

Ik ken kerkenraden die hiertoe besluiten als er unanimiteit binnen de kerkenraad is over een te beroepen predikant.

Enkelvoudig komt in de CGK best vaak voor ondanks dat de K.O. daar niet in voorziet.
Het kan ook zijn dat er in dit geval in eerste instantie wel een andere kandidaat was maar die momenteel door ziekte toch geen beroep overweegt. En dat men op deze wijze tot enkelvoudige voordracht komt.
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Bruna »

Piet Puk schreef:Ik snap niet dat de beslissingsdatum 5 november zou zijn volgens Gergeminfo.nl. Ik zie gewoon 12 november staan voor het beroep uit Oosterend :D
Ik ook. Dat was wellicht op het dark web. :humhihi
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23846
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door refo »

Bertiel schreef:Dat kan, maar de afgelopen beroepen in de huidige vacature waren met een dubbeltal
Dat kan. Er zijn allerlei redenen te bedenken. Huisman noemt er één, maar dat is niet erg logisch. Bij een tweetal kun je evengoed unanimiteit hebben. Ieder kerkenraadslid noemt er namelijk twee. Ik vermoed dat er momenteel geen tweetal was te vinden.
CvdW
Berichten: 2944
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door CvdW »

Piet Puk schreef:Ik snap niet dat de beslissingsdatum 5 november zou zijn volgens Gergeminfo.nl. Ik zie gewoon 12 november staan voor het beroep uit Oosterend :D
Is vandaag aangepast. Volgende keer zal ik een foto toevoegen.
Wanneer je kijkt op gergeminfo.nl bij ds. K. Boeder dan zie je staan dat op 13-10-2022 beroepingsdatum is. Bij gemeente Oosterend staat het ook. Tel je hierbij drie weken op dan kom je bij ongeveer 3 tot 5 november.
Het is wel ingewikkeld geworden!
CvdW
Berichten: 2944
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door CvdW »

Refogast schreef:Gereformeerde Gemeenten
Beroepen: te Oosterend (Texel), ds. K. Boeder te Dirksland.
Bedankt: voor Krimpen aan den IJssel, ds. H.J. Agteresch te Werkendam.
Dit staat in topic Beroepingswerk op 13 oktober 2022.
Mannetje
Berichten: 7754
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Mannetje »

Tjongejonge, het is me toch wat.
Als er persoonlijke betrokkenheid is, dan zullen de gebeden nu wel vermenigvuldigen.
Als er geen persoonlijke betrokkenheid is, zou ik een andere hobby zoeken.
-
Plaats reactie