Aandacht voor gedetineerden

Plaats reactie
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Aandacht voor gedetineerden

Bericht door Mara »

Ik kwam dit stukje tegen op Dordrecht.net, n.a.v. het overlijden van ds. Smilde.
Daarin staat ook dit stukje van ds. Kieviet:
"De toenmalige predikant van de christelijk gereformeerde kerk (Centrum) , ds. J.M.J. (Jaap) Kieviet, schreef toen een indringend verhaal over het belang van het werk voor gevangenen dat zijn collega heeft verricht. Ook daar moet de kerk present zijn en daarvoor bezocht Smilde ook jarenlang lang gestraften in Duitsland.

Kieviet: ,,De gevangenen – een zorg voor de kerk... Die overtuiging ben ik tegengekomen zowel bij ds. Smilde als bij de genoemde vrijwilligers in de Dordtse Poorten. In gesprekken en andere contacten trof mij hun warm kloppende harten voor de gedetineerde mensen.

Eerlijk gezegd, ook ikzelf kwam erachter: achter iedere misdadiger, hoe gruwelijk zijn daad ook geweest is, schuilt een mens. Een schepsel van God. Een beelddrager van zijn Schepper. Een mensenkind dat, evenals ikzelf, bestemd is geweest om zijn Maker recht te kennen, Hem van harte lief te hebben en Hem te loven en te prijzen."
HET GEHELE ARTIKEL
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Aandacht voor gedetineerden

Bericht door Henk J »

Er is toch een stichting die op dit gebied goed werk verricht? Gevangenenzorg Nederland? Inderdaad mag hier zeker aandacht voor zijn.
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Aandacht voor gedetineerden

Bericht door Geytenbeekje »

Volgens mij heb je ook justitie/gevangenis predikanten.
Wellicht was dat eerde veel minder maar ik ga er vanuit dat gevangenen zich kunnen beroepen op geestelijke zorg.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Aandacht voor gedetineerden

Bericht door Dodo »

Er wordt bij ons af en toe gecollecteerd voor stichting Epafras.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Aandacht voor gedetineerden

Bericht door John Galt »

Goed dat er zorg verleend wordt aan gevangenen. En dat er niet uit de hoogte naar gekeken wordt.
De 16e eeuwse Britse prediker John Bradford zag eens hoe een misdadiger naar het schavot werd gebracht. Hijz ei tegen zijn metgezel: "There, but for the grace of God, goes John Bradford." (te vertalen met: "Het is alleen aan Gods genade te danken dat ik daar niet loop."
Who is John Galt? :quoi
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Aandacht voor gedetineerden

Bericht door Mannetje »

Henk J schreef:Er is toch een stichting die op dit gebied goed werk verricht? Gevangenenzorg Nederland? Inderdaad mag hier zeker aandacht voor zijn.
Je hebt ook Volharding.
-
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: Aandacht voor gedetineerden

Bericht door Germanicus »

Mannetje schreef:Je hebt ook Volharding.
:)
Hier beneden is het niet.
Pianoman
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 jan 2018, 20:27

Re: Aandacht voor gedetineerden

Bericht door Pianoman »

Ik heb een aantal jaren (1992-1994) kerkdiensten begeleid in de PI Over-Amstel ("Bijlmerbajes"); iedere zaterdag en iedere zondag drie diensten achter elkaar. Heel indrukwekkend. Het favoriete lied was "Wat de toekomst brengen moge....".
Plaats reactie