Discussie voortgezet OGGiN

Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Discussie voortgezet OGGiN

Bericht door Ukkie »

Simon0612 schreef:
Ukkie schreef:
Simon0612 schreef: Waarom zou je nog voor behoud van Nederland bidden als je Nederland niet mag waarschuwen tegen het uitleven van de zonde?
Omdat God ons opdraagt te bidden voor koningen en allen die in hoogheid zijn gezeten.
Denk jij dat de almachtige God afhankelijk is van onze gebeden om een land of overheid te behouden/bekeren?
Wat is dit nou voor reactie. God is niet afhankelijk van onze gebeden. Dat is God nooit. God is ook niet afhankelijk van ons gebed om ons van eten te voorzien. Dus moeten we maar stoppen te bidden om ons dagelijks brood?
Nu draai je de dingen om. Dit heb ik niet gezegd maar reageerde op jouw reactie.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Discussie voortgezet OGGiN

Bericht door Ukkie »

Jantje schreef:Geheel oneens.

Lees onderstaande meditatie maar eens, over de tekst uit Jeremia 22: 29: O land, land, land, hoor des HEEREN woord!
https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 39f23ed8b3

Wie deze Schriftuitleg bestrijdt, dwaalt.
Gaat dit niet over Gods uitverkoren volk Israël?
Laatst gewijzigd door Ukkie op 04 mar 2021, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Discussie voortgezet OGGiN

Bericht door Jantje »

Ukkie schreef:
Jantje schreef:Geheel oneens.

Lees onderstaande meditatie maar eens, over de tekst uit Jeremia 22: 29: O land, land, land, hoor des HEEREN woord!
https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 39f23ed8b3

Wie deze Schriftuitleg bestrijdt, dwaalt.
Gaat dit niet over Gods uitverkoren vol Israël?
Natuurlijk niet. Jeremía profeteerde tegen het gehele volk.

Je hebt een zeer wonderlijke exegese. Misschien kan @Valcke ons wat onderwijs geven. Want ik vind deze discussie te zot worden voor woorden.

Een natie dient gewaarschuwd te worden voor de zonden die zij doen. Maar we zijn lauw geworden, omdat de wereld de kerk is binnengekomen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Discussie voortgezet OGGiN

Bericht door Ukkie »

Jantje schreef:
Ukkie schreef:
Jantje schreef:Geheel oneens.

Lees onderstaande meditatie maar eens, over de tekst uit Jeremia 22: 29: O land, land, land, hoor des HEEREN woord!
https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 39f23ed8b3

Wie deze Schriftuitleg bestrijdt, dwaalt.
Gaat dit niet over Gods uitverkoren vol Israël?
Natuurlijk niet. Jeremía profeteerde tegen het gehele volk.

Je hebt een zeer wonderlijke exegese. Misschien kan @Valcke ons wat onderwijs geven. Want ik vind deze discussie te zot worden voor woorden.

Een natie dient gewaarschuwd te worden voor de zonden die zij doen. Maar we zijn lauw geworden, omdat de wereld de kerk is binnengekomen.
Geheel Israël ja. De wonderlijke exegese van 1 korinthe 5 vers 12 en 13 bedoel je?
Het is mooi dat je zo'n vertrouwen heb in Valcke maar je kan toch zelf ook lezen? :)
Laatst gewijzigd door Ukkie op 04 mar 2021, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Discussie voortgezet OGGiN

Bericht door Jantje »

Als Jeremia profeteerde tegen het gehele volk, waarom mag een dominee vandaag de dag dan niet de eis van Gods heilige Wet verkondigen in gehéél ons vaderland, maar wil jij het geloof en de prediking liever achter de kerkdeur houden?!?!?!?!?!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Discussie voortgezet OGGiN

Bericht door Ukkie »

Jantje schreef:Als Jeremia profeteerde tegen het gehele volk, waarom mag een dominee vandaag de dag dan niet de eis van Gods heilige Wet verkondigen in gehéél ons vaderland, maar wil jij het geloof en de prediking liever achter de kerkdeur houden?!?!?!?!?!
Geloof en prediking wil ik niet achter de kerkdeur houden. Integendeel! De rest heb ik al uitgelegd.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Discussie voortgezet OGGiN

Bericht door Ukkie »

1 korinthe 5 vers 12 en 13

En dat te meer omdat hun zonden God meer onteren dan de zonden van openlijk-onheiligen en goddelozen kunnen doen. De gemeente is daarom verplicht zichzelf van allen omgang met hen te vrijwaren; hen niet te verdragen, en getuigenis af te leggen tegen hun slecht gedrag. Hoewel de gemeente niets te maken heeft met hen die buiten zijn, moet zij trachten zich zuiver te houden van de schuld en bestraffing van hen die binnen zijn.

Bijbelverklaring Matthew Henry
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Discussie voortgezet OGGiN

Bericht door Simon0612 »

Ukkie schreef:1 korinthe 5 vers 12 en 13

En dat te meer omdat hun zonden God meer onteren dan de zonden van openlijk-onheiligen en goddelozen kunnen doen. De gemeente is daarom verplicht zichzelf van allen omgang met hen te vrijwaren; hen niet te verdragen, en getuigenis af te leggen tegen hun slecht gedrag. Hoewel de gemeente niets te maken heeft met hen die buiten zijn, moet zij trachten zich zuiver te houden van de schuld en bestraffing van hen die binnen zijn.

Bijbelverklaring Matthew Henry
Dit zegt niets over het feit of een predikant een land niet of wel op de zonden mag wijzen. Zie zwart gedrukte, precies wat ds. Kort deed.

Wel grappig, ben je in alles zo strikt? Ook met 2 Johannes 1?
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Discussie voortgezet OGGiN

Bericht door Simon0612 »

Ukkie schreef:
Simon0612 schreef:
Ukkie schreef:
Simon0612 schreef: Waarom zou je nog voor behoud van Nederland bidden als je Nederland niet mag waarschuwen tegen het uitleven van de zonde?
Omdat God ons opdraagt te bidden voor koningen en allen die in hoogheid zijn gezeten.
Denk jij dat de almachtige God afhankelijk is van onze gebeden om een land of overheid te behouden/bekeren?
Wat is dit nou voor reactie. God is niet afhankelijk van onze gebeden. Dat is God nooit. God is ook niet afhankelijk van ons gebed om ons van eten te voorzien. Dus moeten we maar stoppen te bidden om ons dagelijks brood?
Nu draai je de dingen om. Dit heb ik niet gezegd maar reageerde op jouw reactie.
Volgens mij moet het niet bij bidden alleen blijven. Als je collega vloekt bidt je dan ook alleen of hij daarmee wil stoppen en tog God bekeerd mag worden? Zeg je er niets van? Ps: stukje uit Owen gelezen?
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Discussie voortgezet OGGiN

Bericht door Ukkie »

Simon0612 schreef:
Ukkie schreef:1 korinthe 5 vers 12 en 13

En dat te meer omdat hun zonden God meer onteren dan de zonden van openlijk-onheiligen en goddelozen kunnen doen. De gemeente is daarom verplicht zichzelf van allen omgang met hen te vrijwaren; hen niet te verdragen, en getuigenis af te leggen tegen hun slecht gedrag. Hoewel de gemeente niets te maken heeft met hen die buiten zijn, moet zij trachten zich zuiver te houden van de schuld en bestraffing van hen die binnen zijn.

Bijbelverklaring Matthew Henry
Dit zegt niets over het feit of een predikant een land niet of wel op de zonden mag wijzen. Zie zwart gedrukte, precies wat ds. Kort deed.

Wel grappig, ben je in alles zo strikt? Ook met 2 Johannes 1?
Het dikgedrukte van jou betreft de gemeente. Misschien even de regel lezen na het dikgedrukte van jou.
Laatst gewijzigd door Ukkie op 04 mar 2021, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Discussie voortgezet OGGiN

Bericht door Ukkie »

Ukkie schreef: Wel grappig, ben je in alles zo strikt? Ook met 2 Johannes 1?
Snap niet wat je hiermee bedoel.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Discussie voortgezet OGGiN

Bericht door Simon0612 »

Ukkie schreef:
Ukkie schreef: Wel grappig, ben je in alles zo strikt? Ook met 2 Johannes 1?
Snap niet wat je hiermee bedoel.
Vers 10 was eraf gevallen. Dat je niemand in je huis ontvangt die de leer niet leert. Ps: Owen al gelezen?
Ik haak weer af hoor, hoor je wel nadat je Owen gelezen hebt.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Discussie voortgezet OGGiN

Bericht door Jantje »

Ukkie schreef:
Jantje schreef:Als Jeremia profeteerde tegen het gehele volk, waarom mag een dominee vandaag de dag dan niet de eis van Gods heilige Wet verkondigen in gehéél ons vaderland, maar wil jij het geloof en de prediking liever achter de kerkdeur houden?!?!?!?!?!
Geloof en prediking wil ik niet achter de kerkdeur houden. Integendeel! De rest heb ik al uitgelegd.
Ja. Maar die uitleg klopt van geen kanten.

Want wij hebben ook onze medemens te waarschuwen. Maar jij bestrijdt dat.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Discussie voortgezet OGGiN

Bericht door Ukkie »

Simon0612 schreef:
Ukkie schreef:
Ukkie schreef: Wel grappig, ben je in alles zo strikt? Ook met 2 Johannes 1?
Snap niet wat je hiermee bedoel.
Vers 10 was eraf gevallen. Dat je niemand in je huis ontvangt die de leer niet leert. Ps: Owen al gelezen?
Ik haak weer af hoor, hoor je wel nadat je Owen gelezen hebt.
Ik ga sowieso geen hele boekwerken lezen, voor mij is de bijbel het Woord van de levende God en einde van alle tegenspraak. Ik heb 1 korinthe 5 vers 12 en 13 geciteerd met kanttekeningen en verwijzingen en een stukje verklaring over deze teksten door Matthew Henry en als jij dan afhaak is jouw keuze.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Discussie voortgezet OGGiN

Bericht door Ukkie »

Jantje schreef:
Ukkie schreef:
Jantje schreef:Als Jeremia profeteerde tegen het gehele volk, waarom mag een dominee vandaag de dag dan niet de eis van Gods heilige Wet verkondigen in gehéél ons vaderland, maar wil jij het geloof en de prediking liever achter de kerkdeur houden?!?!?!?!?!
Geloof en prediking wil ik niet achter de kerkdeur houden. Integendeel! De rest heb ik al uitgelegd.
Ja. Maar die uitleg klopt van geen kanten.

Want wij hebben ook onze medemens te waarschuwen. Maar jij bestrijdt dat.
Klopt 1 korinthe 5 vers 12 en 13 met kanttekeningen van geen kanten?
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Plaats reactie