Gereformeerde Gemeenten (topic met alléén positieve ervaringen)

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Gereformeerde Gemeenten (topic met alléén positieve ervaringen)

Bericht door Jantje »

Ik wilde hierbij een draadje starten waarbij het de bedoeling is om alléén positieve ervaringen te vermelden waarover dan van gedachten gewisseld kan worden. Ik stoor me er namelijk geregeld aan dat er zo negatief wordt gesproken over de Gereformeerde Gemeenten en daarom leek het mij goed om dit draadje te starten. Ik hoop dat het in een behoefte voorziet.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Gereformeerde Gemeenten (topic met alléén positieve ervaringen)

Bericht door Erskinees »

Refoforum is een discussieforum. Dus dit is a) gedoemd te mislukken en b) niet de bedoeling van een internetforum. Als je alleen positieve ervaringen wilt horen ben je hier niet echt op de juiste plek. Bovendien kan iemand het bericht gewoon citeren in het "normale" GG-topic en vervolgens een discussie starten en negatieve ervaringen beschrijven. Je schiet er dus niets mee op.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Gereformeerde Gemeenten (topic met alléén positieve ervaringen)

Bericht door FlyingEagle »

Eens met Erskinees, en wat voor de ene positief is kan voor iemand anders juist het tegenovergestelde zijn.
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gereformeerde Gemeenten (topic met alléén positieve ervaringen)

Bericht door Geytenbeekje »

Jantje schreef:Ik wilde hierbij een draadje starten waarbij het de bedoeling is om alléén positieve ervaringen te vermelden waarover dan van gedachten gewisseld kan worden. Ik stoor me er namelijk geregeld aan dat er zo negatief wordt gesproken over de Gereformeerde Gemeenten en daarom leek het mij goed om dit draadje te starten. Ik hoop dat het in een behoefte voorziet.
Ik vind het fijn en goed om te zien dat er veel wordt nagedacht over evangelisatiewerk
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Gereformeerde Gemeenten (topic met alléén positieve ervaringen)

Bericht door Posthoorn »

De tijd zal het leren. :huhu
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gereformeerde Gemeenten (topic met alléén positieve ervaringen)

Bericht door HersteldHervormd »

GBS diensten in de GG
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gereformeerde Gemeenten (topic met alléén positieve ervaringen)

Bericht door J.C. Philpot »

Enkele zaken die in in de GG waardeer.
  • Het evangelisatiewerk van de GG vind ik heel positief. Geen moderne fratsen, en een verwaterde boodschap, maar eenvoudig het Woord in woord en daad verspreiden. Als ik dan pas een interview las met voormalig evangelist Krijgsman, ervaar ik een warme verbondenheid.
  • Ik waardeer de ZGG, en het werk wat ze in het buitenland doen. Prachtig dat er in het buitenland hierdoor kerken en gemeenten gesticht zijn, waar Gods vrije en souvereine genade verkondigd mag worden.
  • Ik voel me ook verbonden met het werk onder het Joodse volk van de GG. In het bijzonder waardeer ik Ds. Dekker uit Nazareth, en het werk wat hij daar doet.
  • Ik waardeer het werk wat de JBGG doet voor de jeugd.
  • Er zijn ook veel predikanten in de GG die ik waardeer om hun evenwichtige en bijbelse boodschap (voorbeelden: Ds. W. Visscher, Ds. A.T. Vergunst, Ds. Eckeveld).
  • Ik vind het mooi dat men besprekingen voert met de GGiN, al zal er nog wat water door de Schelde moeten stromen voor er concretere stappen ondernomen worden.
  • Ik waardeer het dat de GG niet met elke hype op liturgisch gebied meegaat, maar de klassieke vorm handhaaft. De gemeente Gods is geen plek voor allerlei expirementen en noviteiten, en het Woord moet het doen.
  • Ik waardeer het dat de GG onverkort Gods souvereiniteit in de verlossing van zondaren handhaafd, en in die zin stoer Calvinistisch is.
Graag geen discussie over. Dit is een positief topic.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gereformeerde Gemeenten (topic met alléén positieve ervaringen)

Bericht door Mara »

Ik heb goede herinneringen aan veel diensten in de GG. Meestal betrof dat een rouw- trouw- of doopdienst, maar ik heb ook wel reguliere diensten bijgewoond. Sommige predikanten maak(t)en veel indruk op mij. Of vond ik heel fijn om naar te luisteren.
Zoals ds. Schipaanboord, van den Noort, Venema, Moerkerken, Huisman, P. Mulder.
Maar toen ik het jongerenfilmpje zag van ds. Visscher, was ik ook ontroerd.

Ook ik kan het wel waarderen dat ze niet gaan verwateren en moderniseren om mensen vast te houden. Dat is in de CGK nl. wel op grote schaal gebeurd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gereformeerde Gemeenten (topic met alléén positieve ervaringen)

Bericht door pierre27 »

FlyingEagle schreef:Eens met Erskinees, en wat voor de ene positief is kan voor iemand anders juist het tegenovergestelde zijn.
Prima, maar dat kan dan prima in al die andere topics beschreven worden.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gereformeerde Gemeenten (topic met alléén positieve ervaringen)

Bericht door samanthi »

Ik heb een dubbel gevoel bij dit topic, je mag alleen applaudisseren? Evenzo bij de andere topics over HHK en GerGeminNed.

Roemen in geploeter van mensen?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeenten (topic met alléén positieve ervaringen)

Bericht door -DIA- »

J.C. Philpot schreef:Enkele zaken die in in de GG waardeer.
  • Het evangelisatiewerk van de GG vind ik heel positief. Geen moderne fratsen, en een verwaterde boodschap, maar eenvoudig het Woord in woord en daad verspreiden. Als ik dan pas een interview las met voormalig evangelist Krijgsman, ervaar ik een warme verbondenheid.
  • Ik waardeer de ZGG, en het werk wat ze in het buitenland doen. Prachtig dat er in het buitenland hierdoor kerken en gemeenten gesticht zijn, waar Gods vrije en souvereine genade verkondigd mag worden.
  • Ik voel me ook verbonden met het werk onder het Joodse volk van de GG. In het bijzonder waardeer ik Ds. Dekker uit Nazareth, en het werk wat hij daar doet.
  • Ik waardeer het werk wat de JBGG doet voor de jeugd.
  • Er zijn ook veel predikanten in de GG die ik waardeer om hun evenwichtige en bijbelse boodschap (voorbeelden: Ds. W. Visscher, Ds. A.T. Vergunst, Ds. Eckeveld).
  • Ik vind het mooi dat men besprekingen voert met de GGiN, al zal er nog wat water door de Schelde moeten stromen voor er concretere stappen ondernomen worden.
  • Ik waardeer het dat de GG niet met elke hype op liturgisch gebied meegaat, maar de klassieke vorm handhaaft. De gemeente Gods is geen plek voor allerlei expirementen en noviteiten, en het Woord moet het doen.
  • Ik waardeer het dat de GG onverkort Gods souvereiniteit in de verlossing van zondaren handhaafd, en in die zin stoer Calvinistisch is.
Graag geen discussie over. Dit is een positief topic.
Geen discussie, toch grotendeels wel instemmend (ook al weet iedereen dat buiten de GG de Kerk niet ophoudt!)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gereformeerde Gemeenten (topic met alléén positieve ervaringen)

Bericht door Bezorgd »

De koffie.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gereformeerde Gemeenten (topic met alléén positieve ervaringen)

Bericht door pierre27 »

samanthi schreef:Ik heb een dubbel gevoel bij dit topic, je mag alleen applaudisseren? Evenzo bij de andere topics over HHK en GerGeminNed.

Roemen in geploeter van mensen?
Gewoon lekker in de andere topics je roeren enz. In elk geval deze niet eventueel vervuilen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gereformeerde Gemeenten (topic met alléén positieve ervaringen)

Bericht door Ambtenaar »

De G is de zevende letter in het alfabet. Dubbel G is dus dubbel 7.
Plaats reactie