Artikel 23 in de media

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door -DIA- »

Forummer schreef: Welke uitspraak? Zo moeilijk is mijn vraag toch niet? Desnoods citeer je Rutte letterlijk, dan is exact duidelijk wat je bedoeld met dat Rutte zijn masker heeft afgezet. Ik hoor het graag en alvast bedankt.
Dan moet ik even kijken of de krant nog tussen het oud papier zit. Staat die dan niet in de online krant dan? Of wordt het te gevaarlijk die publiek op het wereldwijde web te plaatsen?
Als ik de krant vind zal ik je ter wille zijn en het commentaar uittypen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Hendrikus »

Forummer schreef:
-DIA- schreef: Hij wordt in het RD commentaar vrij letterlijk geciteerd. U hebt het ook kunnen horen in een persconferentie dacht ik. Ik hoorde het in ieder geval ook, en schrok ook van zijn resolute taal.
Welke uitspraak? Zo moeilijk is mijn vraag toch niet? Desnoods citeer je Rutte letterlijk, dan is exact duidelijk wat je bedoeld met dat Rutte zijn masker heeft afgezet. Ik hoor het graag en alvast bedankt.
Het cryptogrammenspel gaat nog even door...
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Forummer »

Valt mee, als DIA de krant vind, dan horen we wat hij bedoelde. Dat vind ik netjes van DIA, ik verwacht ook niet dat hij alles uit zijn hoofd weet. Alvast bedankt DIA :)
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
Forummer schreef:
-DIA- schreef: Hij wordt in het RD commentaar vrij letterlijk geciteerd. U hebt het ook kunnen horen in een persconferentie dacht ik. Ik hoorde het in ieder geval ook, en schrok ook van zijn resolute taal.
Welke uitspraak? Zo moeilijk is mijn vraag toch niet? Desnoods citeer je Rutte letterlijk, dan is exact duidelijk wat je bedoeld met dat Rutte zijn masker heeft afgezet. Ik hoor het graag en alvast bedankt.
Het cryptogrammenspel gaat nog even door...
Ik kan de krant niet vinden, misschien is hier de tekst te vinden, waar onze premier zo ongeveer zegt: Een Nederland waar geen gelijke rechten (of hoe zei het dat?) is niet mijn Nederland. En daar zei hij nog iets ondubbelzinnigs achteraan. Sorry dat ik de krant momenteel niet kan vinden, maar mocht ik die in de loop van deze week vinden dan willen u zeker ter wille zijn en de letterlijke tekst schrijven. Niet alleen voor u, maar alle mensen die me wantrouwen. Jammer dat ik de letterlijke tekst niet in mijn hoofd heb. Als ik dat niet heb gaat het gegarandeerd mis, en wordt ik daarop zeker afgerekend, sommigen hier wat kennend. Immers we leven wel in een wereld, dat we elkaar wantrouwen en niet meer zondermeer vertrouwen. Misschien is er hier iemand die de letterlijke tekst nog weet?
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... ember-2020
Hier staat het misschien ook tussen?
https://www.youtube.com/results?search_ ... d+19+Rutte

Sorry ik hoop dat u me vergeeft, maar ik moet nu eten anders komt er weer onenigheid met aan ander dat ik weer eens te traag ben. Ik moet ook wat dat betreft oppassen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door -DIA- »

Forummer schreef:Valt mee, als DIA de krant vind, dan horen we wat hij bedoelde. Dat vind ik netjes van DIA, ik verwacht ook niet dat hij alles uit zijn hoofd weet. Alvast bedankt DIA :)
Het valt me wel zwaar. Ik heb ademnood. En als ik het eten niet op heb komt er ellende. Dus hopelijk wat begrip.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Hendrikus »

Forummer schreef:Valt mee, als DIA de krant vind, dan horen we wat hij bedoelde. Dat vind ik netjes van DIA, ik verwacht ook niet dat hij alles uit zijn hoofd weet. Alvast bedankt DIA :)
Zeker, als hij er dan ook nog even bij vertelt wat dat met het afleggen van een masker te maken heeft. Anders blijven we cryptogrammetje spelen.

Dia, rustig aan. Je gezondheid gaat voor. Wij wachten wel.
Laatst gewijzigd door Hendrikus op 19 nov 2020, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
~~Soli Deo Gloria~~
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door windorgel »

-DIA- schreef:
Forummer schreef:Valt mee, als DIA de krant vind, dan horen we wat hij bedoelde. Dat vind ik netjes van DIA, ik verwacht ook niet dat hij alles uit zijn hoofd weet. Alvast bedankt DIA :)
Het valt me wel zwaar. Ik heb ademnood. En als ik het eten niet op heb komt er ellende. Dus hopelijk wat begrip.
Ik vermoed dat DIA dit bedoelde:
De VVD kiest bij monde van premier en partijleider Rutte sinds vorige week ook een duidelijke koers. „Als op scholen de indruk zou kunnen worden gewekt dat het mensen vrij staat om afwijzend te zijn over homoseksualiteit is dat niet het Nederland waar ik voor ben. Dan ben ik de eerste om de wet aan te passen. Dat is echt onbestaanbaar”, zo stelde Rutte donderdag tijdens een debat over de vrijheid van meningsuiting.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door -DIA- »

windorgel schreef:
-DIA- schreef:
Forummer schreef:Valt mee, als DIA de krant vind, dan horen we wat hij bedoelde. Dat vind ik netjes van DIA, ik verwacht ook niet dat hij alles uit zijn hoofd weet. Alvast bedankt DIA :)
Het valt me wel zwaar. Ik heb ademnood. En als ik het eten niet op heb komt er ellende. Dus hopelijk wat begrip.
Ik vermoed dat DIA dit bedoelde:
De VVD kiest bij monde van premier en partijleider Rutte sinds vorige week ook een duidelijke koers. „Als op scholen de indruk zou kunnen worden gewekt dat het mensen vrij staat om afwijzend te zijn over homoseksualiteit is dat niet het Nederland waar ik voor ben. Dan ben ik de eerste om de wet aan te passen. Dat is echt onbestaanbaar”, zo stelde Rutte donderdag tijdens een debat over de vrijheid van meningsuiting.
Dank! dat bedoelde ik. Dat is toch ondubbelzinnig?
En oh ja, ieder die er aan meegewerkt heeft nog dank voor het wantrouwen wat steeds sterker lijkt te worden :love
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Herman »

Je had het over eten en drinken en feesten. Dus over de Corona maatregelen. Dat is echt wat anders dan artikel 23. Dat heet miscommunicatie en dat is wat anders dan wantrouwen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door -DIA- »

Herman schreef:Je had het over eten en drinken en feesten. Dus over de Corona maatregelen. Dat is echt wat anders dan artikel 23. Dat heet miscommunicatie en dat is wat anders dan wantrouwen.
Dat is wat de praktijk ook leert en wat onze dominee erbij zei. Zou die niet een spreekverbod opgelegd moeten krijgen. En wederom bedank voor uw heldere reactie.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door windorgel »

Herman schreef:Je had het over eten en drinken en feesten. Dus over de Corona maatregelen. Dat is echt wat anders dan artikel 23. Dat heet miscommunicatie en dat is wat anders dan wantrouwen.
Wellicht heeft de opmerking over het feesten met deze uitspraken van Rutte en De Jonge te maken:
Wat gaan jullie als eerste doen als we weer het oude normaal hebben?” Die vraag stelde ene Julia vorige week aan premier Rutte en vicepremier De Jonge tijdens een digitale vraag-en-antwoordsessie voor jongeren over het coronavirus.
De 53-jarige premier en VVD-voorman Rutte stak direct van wal: „Wat ik het meest mis –niet ik dat zo vaak deed–, maar ik vind het weleens leuk om naar een dancefeest te gaan of naar een popconcert waarbij je in een bomvol stadion zit, een U2-concert of zo.” Maar Rutte is van alle markten thuis: „Ik houd ook van klassieke muziek. Dat je niet in het Concertgebouw zit met de mooiste akoestiek van de wereld, dat mis ik enorm.”
De tien jaar jongere minister De Jonge haakt handig in op Rutte. Hij zou graag weer een jazzconcert bezoeken of met zijn zoontje naar het Feyenoordstadion gaan. Maar de toekomstige CDA-lijsttrekker laat wel zien dat het leven voor hem meer is dan dat: „Maar het eerste is toch wel de mensen weer omhelzen die ik zo lang niet heb kunnen omhelzen.”
Vervolgde
Verbannen
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 mar 2020, 11:38

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Vervolgde »

Forummer schreef:Zou het niet zo kunnen zijn, dat degenen die werkelijk Gods genade mogen kennen, dat die mensen alles van de genadige God verwachten. En degenen die Gods genade niet kennen, dat die mensen alles van de toornige God verwachten? Beide zeggen dat ze alles van God verwachten, maar het uitgangspunt, en daarmee ook het (toekomst)perspectief, zijn verschillend.

Zomaar een gedachte die in me opkwam.
Dat mensen een heel verschillend godsbeeld kunnen hebben is waar, maar daarom nog niet juist. En alle eenzijdigheid kent gevaren. Gaan we uit van genade alleen, dan lopen we het gevaar de zonde als klein te zien en de verlossing als niet groot. ‘We krijgen het toch wel’. We letten dan onvoldoende op de rechtvaardigheid Gods. Zien we alleen de toorn Gods, dan sluiten we voor onszelf van de genade uit. ‘We krijgen het toch niet, we zijn te zondig’. We letten dan onvoldoende op de barmhartigheid Gods. Beide zijn niet juist.

Waar het om moet gaan is de vraag: hoe heeft God zich in Zijn Woord geopenbaard. Een heel mooie samenvatting daarvan is te vinden in artikel 1 van de NGB. Dan is God zowel rechtvaardig als barmhartig. Hoewel wij het niet kunnen bevatten zijn beide eigenschappen in God volmaakt waar. Dat moeten we ook laten staan.
Ook is waar dat de natuurlijke mens geen goed begrip van God heeft of kan hebben. En het kind van God? Die kent God alleen voor zover hij door de Geest Gods is onderwezen. Hij kent slechts ten dele, maar dat is een kennen ten dele, totdat .............. Eens!!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door samanthi »

Vervolgde schreef:
Forummer schreef:Zou het niet zo kunnen zijn, dat degenen die werkelijk Gods genade mogen kennen, dat die mensen alles van de genadige God verwachten. En degenen die Gods genade niet kennen, dat die mensen alles van de toornige God verwachten? Beide zeggen dat ze alles van God verwachten, maar het uitgangspunt, en daarmee ook het (toekomst)perspectief, zijn verschillend.

Zomaar een gedachte die in me opkwam.
Dat mensen een heel verschillend godsbeeld kunnen hebben is waar, maar daarom nog niet juist. En alle eenzijdigheid kent gevaren. Gaan we uit van genade alleen, dan lopen we het gevaar de zonde als klein te zien en de verlossing als niet groot. ‘We krijgen het toch wel’. We letten dan onvoldoende op de rechtvaardigheid Gods. Zien we alleen de toorn Gods, dan sluiten we voor onszelf van de genade uit. ‘We krijgen het toch niet, we zijn te zondig’. We letten dan onvoldoende op de barmhartigheid Gods. Beide zijn niet juist.

Waar het om moet gaan is de vraag: hoe heeft God zich in Zijn Woord geopenbaard. Een heel mooie samenvatting daarvan is te vinden in artikel 1 van de NGB. Dan is God zowel rechtvaardig als barmhartig. Hoewel wij het niet kunnen bevatten zijn beide eigenschappen in God volmaakt waar. Dat moeten we ook laten staan.
Ook is waar dat de natuurlijke mens geen goed begrip van God heeft of kan hebben. En het kind van God? Die kent God alleen voor zover hij door de Geest Gods is onderwezen. Hij kent slechts ten dele, maar dat is een kennen ten dele, totdat .............. Eens!!
Nee zoals God Zich geopenbaard heeft in de Schrift én door de Heere Jezus én door Zijn Geest.

Omdat Hij Rechtvaardig is heeft Hij de zonden op Zijn Zoon gelegd, denk eens aan het avondmaalsformulier.

Zijn Barmhartigheid sluit Zijn Rechtvaardig in
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Thea »

Ik vind het wel een beetje een vreemde redenering van @Ad Anker, om het slechte (open toelatingsbeleid) te verkiezen, omdat God dan het goede daardoor kan uitwerken (terugvallen op het echte Nodige etc).
Net zoals het verwachten van God in deze dingen en daar dan de goede uitkomst van verwachten. We hebben ook onze eigen verantwoordelijkheid. Als we de zonde toestaan, zal God dat niet ten onzen goede doen keren. Ik denk eerder dat we beproevingen van God kunnen verwachten, zoals vervolgingen, brandstapels etc en dat dan zal blijken, wie Hem echt dienen. Als je daar naar verlangt, moet je je inderdaad niet zo druk maken om het redden van je eigen hachje (het reformatorisch onderwijs). Maar ik kan er niet naar verlangen, eerlijk gezegd. Dan blijf ik liever nog een poosje in die veilige 'bubbel' zitten.
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Forummer »

Persoonlijk verlang ik echt niet naar vervolging, maar misschien zou het wel eens goed zijn. Dan zou er wel eens een groot deel van de onderlinge verdeeldheid van nu weg kunnen vallen. Wat mij betreft mag dat overigens ook zónder vervolging wel plaats vinden.

Overigens gaat het mij wel te ver om een open toelatingsbeleid slecht te noemen. Het is wel typisch vanuit de bubbel geredeneerd.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Plaats reactie