Artikel 23 in de media

Vervolgde
Verbannen
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 mar 2020, 11:38

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Vervolgde »

Herman schreef:Je spreekt als een orakel. Kom gewoon met een heldere bijbelse onderbouwing voor de dag en er zal respectvol gereageerd worden. Met dit soort schijn heiligheid kunnen we geen gesprek voeren.
De verwachting van respectvol reageren vind ik wat naïef. En verder ben ik niet schijnheilig, maar voorzichtig. Daar spreekt de Bijbel meermaals over.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door -DIA- »

Wim Anker schreef:
Bertiel schreef:Je reactie staat zo vol van laatdunkendheid en daardoor zo vol van eigendunk en hoogmoed dat ik het banwaardig vind.
C’est la tone....
Zo zie je maar..... De voorspelling van @Vervolgde wordt direct bewaarheid. Oproepen tot een ban omdat hij zegt wat hij vindt.
Niet laatdunkend of hoogmoedig. Maar wel waar.
Wacht even: Dat was toch niet uit de lucht gegrepen? Hoogmoed is zonde, geestelijke hoogmoed is erger, maar er is ook niet een waarneming die je niet zomaar onder hoogmoed kunt scharen?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bertiel
Berichten: 4614
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Bertiel »

Wim Anker schreef:
Bertiel schreef:Je reactie staat zo vol van laatdunkendheid en daardoor zo vol van eigendunk en hoogmoed dat ik het banwaardig vind.
C’est la tone....
Zo zie je maar..... De voorspelling van @Vervolgde wordt direct bewaarheid. Oproepen tot een ban omdat hij zegt wat hij vindt.
Niet laatdunkend of hoogmoedig. Maar wel waar.
Nee Wim je verdraait het. De toon en het woordgebruik maakt het onmogelijk te discussiëren omdat daaruit blijkt dat vervolgde zich verheven voelt tov anderen.
Valse nederigheid is de hoogste vorm van hoogmoed.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Online
DDD
Berichten: 28723
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door DDD »

Waarbij van enige (valse of niet valse) nederigheid in dit geval geen sprake is.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Jantje »

Onzin. @Vervolgde heeft gewoon gelijk, zij het dat hij misschien wat concretere argumentatie kan gebruiken.

Maar goed, dat wordt mij ook altijd verweten als ik de vinger op de (soms uiterst) zere plek leg.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Online
DDD
Berichten: 28723
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door DDD »

Ik heb meer het idee dat jou dat wordt verweten als jij de vinger niet op de zere plek legt.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Ik heb meer het idee dat jou dat wordt verweten als jij de vinger niet op de zere plek legt.
Vertel?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Luther »

Vervolgde schreef:
Herman schreef:Je spreekt als een orakel. Kom gewoon met een heldere bijbelse onderbouwing voor de dag en er zal respectvol gereageerd worden. Met dit soort schijn heiligheid kunnen we geen gesprek voeren.
De verwachting van respectvol reageren vind ik wat naïef. En verder ben ik niet schijnheilig, maar voorzichtig. Daar spreekt de Bijbel meermaals over.
Bij welke groep schaar jij jezelf?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door -DIA- »

Vrager schreef:Bij welke groep schaar jij jezelf?
Misschien als een vervolgde? Die wordt wel niet genoemd, maar het scheelt ook niet veel. Misschien is het te bergrijpen dat ik dit zo noem? Anders moet ik misschien een ban verwachten, maar ik wil graag recht door zee, zonder dat wantrouwen. En ik zeg dit als niet antwoord op Luther maar in het algemeen...
Laatst gewijzigd door -DIA- op 13 nov 2020, 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33304
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Tiberius »

On-topic graag mensen.
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Wim Anker »

Lilian1975 schreef:
Orchidee schreef:Jammer dat de "goede" weer onder de "kwaden" moeten lijdenAfbeelding
De wereld scheert iedereen over één kam en denkt nu dat iedere "refoschool" zulke regels heeft die ondertekend moeten worden, en dat is helemaal niet zo.
Maar zo gaat het met alles in christelijk Nederland:
Als een paar kerken de coronaregels anders naleven dan wat de regering adviseert denkt men dat iedereen met minstens 200 man in de kerk zit.
En zo zijn er nog véél meer zaken.
Er zijn extreme moslims, er zijn extreme christenen...
Heb je de indenteitsverklaring wel doorgelezen? :bobo
Kan @Orchidee hierop reageren? Wat is er extreem aan de identiteitsverklaring?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Orchidee »

Er is niets extreems aan een identiteitsverklaring, ik persoonlijk heb nooit iets hoeven tekenen voordat mijn kinderen naar een reformatorische middelbare school gingen.
Wat soms wél extreem is: hoe er met de indentiteit word omgegaan!
Net zoals sommigen bijbelteksten uit hun verband halen...
Én: bij het ene wel de vinger op de zere plek leggen, bij een andere indentiteitsregel alles aan de laars lappen.
Dat kan en mag niet!
Verder kan ik het niet uitleggen, het ontbreekt mij om op een goede, duidelijke manier dit onder woorden te brengen.
Velen zullen begrijpen wat ik ermee bedoel.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10603
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Ad Anker »

Orchidee schreef:Er is niets extreems aan een identiteitsverklaring, ik persoonlijk heb nooit iets hoeven tekenen voordat mijn kinderen naar een reformatorische middelbare school gingen.
Wat soms wél extreem is: hoe er met de indentiteit word omgegaan!
Net zoals sommigen bijbelteksten uit hun verband halen...
Én: bij het ene wel de vinger op de zere plek leggen, bij een andere indentiteitsregel alles aan de laars lappen.
Dat kan en mag niet!
Verder kan ik het niet uitleggen, het ontbreekt mij om op een goede, duidelijke manier dit onder woorden te brengen.
Velen zullen begrijpen wat ik ermee bedoel.
Is op grond van de disussie over huwelijk/seksualiteit waar het hier over gaat ook een extreme en mindere extreme omgang met de identiteit? Worden in dit verband ook bijbelteksten uit hun verband gehaald?
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Geytenbeekje »

Het lijkt erop dat reformatorische scholen leerlingen niet meer te mogen weigeren.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Orchidee »

Ad Anker schreef:
Orchidee schreef:Er is niets extreems aan een identiteitsverklaring, ik persoonlijk heb nooit iets hoeven tekenen voordat mijn kinderen naar een reformatorische middelbare school gingen.
Wat soms wél extreem is: hoe er met de indentiteit word omgegaan!
Net zoals sommigen bijbelteksten uit hun verband halen...
Én: bij het ene wel de vinger op de zere plek leggen, bij een andere indentiteitsregel alles aan de laars lappen.
Dat kan en mag niet!
Verder kan ik het niet uitleggen, het ontbreekt mij om op een goede, duidelijke manier dit onder woorden te brengen.
Velen zullen begrijpen wat ik ermee bedoel.
Is op grond van de disussie over huwelijk/seksualiteit waar het hier over gaat ook een extreme en mindere extreme omgang met de identiteit? Worden in dit verband ook bijbelteksten uit hun verband gehaald?
DAT beweer ik niet!
Je leest er nu iets in wat ik niet zeg!
Ik geef het als voorbeeld...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie