Beroepingswerk discussie [5]

claus
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door claus »

Dat is zeker waar, Piet Puk. Kijk, Jantje heeft gelijk dat 25 januari D.V. de beslissingsdatum is voor, als ik het goed heb, vier gemeenten die ds. IJsselstein hebben beroepen. Maar...Okp krijgt vanaf 19 januari ook weer zes weken...waarop de beroepen predikant zich kan beraden op dat beroep.
Iets anders. Een paar weken geleden ging het almaar over dat beroep naar Naaldwijk van ds. D. de Wit. Op de site van de Gereformeerde Gemeenten staat als vermoedelijke datum van beslissen 11 januari. Inmiddels zijn we aangeland op 16 januari. Weet iemand al wat de beslissing is geworden van ds. D. de Wit ten aanzien van dit beroep?
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Hollander »

claus schreef:(...).Okp krijgt vanaf 19 januari ook weer zes weken...waarop de beroepen predikant zich kan beraden op dat beroep.(...)
Als om de 40 dagen een beroep wordt uitgebracht, dan kan het nog jaren duren. :D
Nou, nou ... wat een drukte.
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Forummer »

Die drukte stopt vanzelf als ds IJsselstein een beroep aanneemt.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Zita »

Alhier een reeks berichten geknipt die niets meer te maken hadden met een discussie over iets.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Bezorgd »

Toch ging dit wel degelijk over iets, al zeiden we niets.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Simon0612 »

Jantje schreef:1 keer is genoeg hoor.

Maar ds. IJsselstein is beroepbaar en ik vind het een hele geschikte predikant voor onze gemeente.
Te vroeg gejuicht en blij geweest.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Jantje »

Inderdaad. Maar ik ga alsnog mijn stem uitbrengen hoor. Zij het nu op een andere predikant. En mijn eerdere opmerking blijft daaromtrent dus gewoon staan.

Voor de classis Goes is de komst van ds. IJsselstein een groot voorrecht. Voor het vertrek van ds. Tuinier, ds. Sonnevelt en ds. De Waard zijn er nu vier predikanten teruggekomen in de classis: ds. Van Nieuw Amerongen, ds. Vlot, ds. Maljaars en straks ook ds. IJsselstein.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11611
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Zeeuw »

's Nachts 12 uur is de zondagsrust voorbij en blijven we op om te posten over het beroepingswerk? :-).

Ik ben erg verheugd voor onze buurgemeente, de vele kennissen daarin en om nog een andere reden.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Bezorgd »

Zeeuw schreef:'s Nachts 12 uur is de zondagsrust voorbij en blijven we op om te posten over het beroepingswerk? :-).

.
:haha

Het blijft een bijzonder iets.
Die ongelofelijke hijgerige nieuwsgierigheid rondom het beroepingswerk.
Piet Puk
Berichten: 5457
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Piet Puk »

Zeeuw schreef:'s Nachts 12 uur is de zondagsrust voorbij en blijven we op om te posten over het beroepingswerk? :-).

Ik ben erg verheugd voor onze buurgemeente, de vele kennissen daarin en om nog een andere reden.
Dat eerste heb jij uitstekend waargenomen. :D
ZeeKrab
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2020, 14:07

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door ZeeKrab »

Bezorgd schreef:
Zeeuw schreef:'s Nachts 12 uur is de zondagsrust voorbij en blijven we op om te posten over het beroepingswerk? :-).

.
:haha

Het blijft een bijzonder iets.
Die ongelofelijke hijgerige nieuwsgierigheid rondom het beroepingswerk.
Teleurgesteld dat jij dit niet te melden had?
Valt me toch wel tegen van jou... :?
ZeeKrab
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2020, 14:07

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door ZeeKrab »

Jantje schreef:Inderdaad. Maar ik ga alsnog mijn stem uitbrengen hoor. Zij het nu op een andere predikant. En mijn eerdere opmerking blijft daaromtrent dus gewoon staan.

Voor de classis Goes is de komst van ds. IJsselstein een groot voorrecht. Voor het vertrek van ds. Tuinier, ds. Sonnevelt en ds. De Waard zijn er nu vier predikanten teruggekomen in de classis: ds. Van Nieuw Amerongen, ds. Vlot, ds. Maljaars en straks ook ds. IJsselstein.
Had jullie graag deze predikant gegund, Jantje. Zeker na zoveel jaren al zonder eigen dominee. En er zijn veel gemeenten die al lang vacant zijn. Ondanks dat blijft God de God die wonderen kan doen en doet!

Voorde classis Goes inderdaad een voorrecht, weer een predikant erbij. Hadden we vorig jaar ook niet kunnen denken.
Silo
Berichten: 225
Lid geworden op: 07 sep 2017, 21:14

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Silo »

Misschien wat negatief. Maar ik vind zulke berichten altijd droevig voor de kleine beroepende gemeenten. Maar dat ligt natuurlijk niet aan de Heere, deze ds. of aan Kapelle-Biezelinge maar aan het ellendige predikantentekort in het kerkverband.
Online
DDD
Berichten: 28711
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door DDD »

Precies. Maar ik geloof ook niet dat een gemeente in de classis Amsterdam hem heeft beroepen, dus dan komt er ook niemand.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Mara »

Wat een grote kerk :oO Hoeveel mensen kunnen daar in?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gesloten