Beroepingswerk discussie [5]

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Tiberius »

@Jantje, je zou op zijn minst een onderbouwing kunnen geven waarom je een Bijbelse exegese van een tekst opzij wil schuiven ten koste van de bevinding van iemand, predikant of niet.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door pierre27 »

Thea schreef:Bizar, dat dit zo uitgebreid wordt besproken hier. Sensatie heet dat, volgens mij....
Ongelooflijk ja.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:@Jantje, je zou op zijn minst een onderbouwing kunnen geven waarom je een Bijbelse exegese van een tekst opzij wil schuiven ten koste van de bevinding van iemand, predikant of niet.
Het punt is dat ik graag zie dat deze zaken hier niet publiekelijk worden besproken en zeker niet op deze toon. Dat kan niet. En zeker niet als moderator!!! Dan heb je een voorbeeldfunctie!

Ik heb het fragment niet ontvangen. Daar heb ik ook helemaal geen behoefte aan. Ik ontving wel een ander fragment. Als je belangstelling hebt, wil ik dat wel doorsturen via een pb. Laat het maar weten. Daar heb ik meer aan dan aan allerlei oeverloze discussies, die onstichtelijk zijn en ook vruchteloos, zoals @Herman lijkt te suggereren. Als je bezwaren hebt, dan bel je ds. Verschuure zelf maar op en leg je het hem maar persoonlijk uit. Misschien is hij dan nog wel bereid zijn excuses aan te bieden ook.

En verder houd ik er over op. Ik heb een melding gemaakt van een bericht van jou, eerder deze avond. Die kun jij ook lezen. En daar zie ik graag een antwoord op.

Dit vind ik weer een inktzwarte dag voor dit forum. BAH! :deg

Een goedenavond verder!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Tiberius »

Dat is jouw mening, maar ik vroeg om een onderbouwing.
Waarom vind je dat iemand, al is het een predikant die jij graag mag, de Bijbel mag laten buikspreken?
Ik denk dat dat juist een taak is van moderator op een forum dat in de lijn van de Bijbel en drie formulieren wil staan.
Gebruikersavatar
mcgk
Berichten: 207
Lid geworden op: 31 okt 2015, 15:18

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door mcgk »

Whaha, als het over een CGK prediker zou gaan zou je hier vrolijk meedoen in de discussie Jantje. Nu dikgedrukte tekst en een inktzwarte dag. Onzin.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Dat is jouw mening, maar ik vroeg om een onderbouwing.
Waarom vind je dat iemand, al is het een predikant die jij graag mag, de Bijbel mag laten buikspreken?
Ik denk dat dat juist een taak is van moderator op een forum dat in de lijn van de Bijbel en drie formulieren wil staan.
Zeker. Dat laatste ben ik helemaal met je eens.

Ik kan zelf niet oordelen of ds. Verschuure de Bijbel heeft laten buikspreken. Dus daar heb ik geen mening over.

Ik vraag me verder wel of het volgende niet met elkaar strijdt: vraag en antwoord 112 van de Heidelbergse Catechismus én een moderator op een reformatorisch forum die publiekelijk en voor de meelezer vaak anoniem even flink een oordeel moet vellen over een dominee die de Bijbel eventueel laat buikspreken.

Ik meen dat dit met elkaar strijdt. Daarom moet jij niet hier zijn, maar bij ds. Verschuure zelf.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Tiberius »

Nee daar ben ik het niet mee eens.
Het verhaal is in het openbaar uitgesproken. Als dat niet zo was, zou je mij niet horen.
Ook gezien het effect dat zulke mystieke verhaaltjes op de hoorders hebben, is het goed om dit dan ook in het openbaar te duiden.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Mister »

Daarom was 't ook beter geweest als dit hele gebeuren hooguit een plekje in de kerkbode of nieuwsbrief kreeg. Nu krijg je van dit soort discussies.
Goed, de predikant heeft het in het openbaar uitgesproken. Dan is het niet verwonderlijk dat er (hier) over gesproken wordt. Die inktzwarte dag zie ik dan ook niet zo.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Jantje »

knip. Vragen mbt modbeleid via pb graag.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Erskinees »

Dan open je dit topic een aantal dagen niet.
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Amstelodamense »

Eh, inmiddels ben ik wel heel benieuwd geworden wat er nu gezegd is.

Preken staan online toch? Of is dit er dan uit gehaald?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Jantje »

Amstelodamense schreef:Eh, inmiddels ben ik wel heel benieuwd geworden wat er nu gezegd is.

Preken staan online toch? Of is dit er dan uit gehaald?
Ja. Die '20 minuten' zijn geknipt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Ad Anker »

Hier een tijdelijk slot. Het verder bespreken van een toespraak die niet bestemd was voor het brede publiek gaan we ook, na evt. heropening, niet doen.
Gesloten