Beroepingswerk discussie [5]

Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Forummer »

Blijkbaar leest Aart al even mee.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Zita »

Ontopic, aub!
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Piet Puk »

claus schreef:Weet iemand waarom het zoooo enorm lang moet duren aleer ds. J. IJsselstein zijn beslissing bekend maakt? Ik vind hem altijd een erg zakelijke en nuchtere man. Misschien weet hij het nog niet goed, maar anders zou ik, in zijn situatie, al lang een gemeente verblijd hebben.
Het kan zijn dat hij nog op het juiste beroep zit te wachten. Als dat NIET zo is, zou ik nog voor de zondag aanbreekt de beslissing doorgeven...
Claus, ik laat in het midden of je gebed hebt voor genoemde predikant of de Heere de weg wil wijzen die ds. IJsselstein moet gaan. Zo niet, dan adviseer ik dat wel te doen. Wellicht dat er dan spoedig duidelijkheid mag komen.

De predikant wens ik wijsheid toe in het nemen van een beslissing op de op hem uitgebrachte beroepen.
SanderL
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 mar 2019, 12:01

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door SanderL »

Hoop dat er nog meer gemeenten mogen volgen om hem te beroepen en dat hij naar een van de kleinere gemeenten mag gaan of een gemeente al lang vacant is.

Maar dat alles laten we over aan de Heere. Hoe lang de beslissing ook mag duren, als het Zijn Weg is is het goed.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door FlyingEagle »

SanderL schreef:Hoop dat er nog meer gemeenten mogen volgen om hem te beroepen en dat hij naar een van de kleinere gemeenten mag gaan of een gemeente al lang vacant is.

Maar dat alles laten we over aan de Heere. Hoe lang de beslissing ook mag duren, als het Zijn Weg is is het goed.
Als je je laatste zin nu eerder had bedacht dan had je de eerste vraag ook niet gesteld. :)
enfin, er zijn kleine gemeenten die hem beroepen hebben en gemeenten die al lang vacant zijn dus misschien wordt je nog op je wenken bediend ook.
Silo
Berichten: 224
Lid geworden op: 07 sep 2017, 21:14

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Silo »

Het is in deze coronatijd een hele onderneming om een ledenvergadering op te zetten. De beroepbaarstelling volgde op een moment waarop juist een aantal gemeenten (met veel moeite) al een beroep hadden uitgebracht. Die gemeenten hadden deze ds. anders ook vast en zeker beroepen. Gelukkig hangt het allemaal niet af van onze systemen, ledenvergaderingen en stembriefjes. Hij is de Leidsman. Ook in coronatijd!
SanderL
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 mar 2019, 12:01

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door SanderL »

FlyingEagle schreef:
SanderL schreef:Hoop dat er nog meer gemeenten mogen volgen om hem te beroepen en dat hij naar een van de kleinere gemeenten mag gaan of een gemeente al lang vacant is.

Maar dat alles laten we over aan de Heere. Hoe lang de beslissing ook mag duren, als het Zijn Weg is is het goed.
Als je je laatste zin nu eerder had bedacht dan had je de eerste vraag ook niet gesteld. :)
enfin, er zijn kleine gemeenten die hem beroepen hebben en gemeenten die al lang vacant zijn dus misschien wordt je nog op je wenken bediend ook.
Ik stel geen vraag, ik spreek mijn gedachten uit. Zijn echt weinig mensen hier die 'normaal' op je kunnen reageren. Of reageer ik altijd raar? Want dan moet je het zeggen hoor. Ik krijg heel vaak tegengas als ik hier wat zeg, dus ik weet niet waar dat aan ligt?
SanderL
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 mar 2019, 12:01

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door SanderL »

Silo schreef:Het is in deze coronatijd een hele onderneming om een ledenvergadering op te zetten. De beroepbaarstelling volgde op een moment waarop juist een aantal gemeenten (met veel moeite) al een beroep hadden uitgebracht. Die gemeenten hadden deze ds. anders ook vast en zeker beroepen. Gelukkig hangt het allemaal niet af van onze systemen, ledenvergaderingen en stembriefjes. Hij is de Leidsman. Ook in coronatijd!
Precies!
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door FlyingEagle »

SanderL schreef: Ik stel geen vraag, ik spreek mijn gedachten uit. Zijn echt weinig mensen hier die 'normaal' op je kunnen reageren. Of reageer ik altijd raar? Want dan moet je het zeggen hoor. Ik krijg heel vaak tegengas als ik hier wat zeg, dus ik weet niet waar dat aan ligt?
Excuus, ik had je verward met een andere forummer. Je kunt mijn posting vergeten.
SanderL
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 mar 2019, 12:01

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door SanderL »

Klopt het dat ds. De Wit heeft bedankt voor Naaldwijk?
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Piet Puk »

SanderL schreef:Klopt het dat ds. De Wit heeft bedankt voor Naaldwijk?
Geen idee, volgens de officiële kanalen nog niet. Zou eens navraag kunnen doen via de onofficiële kanalen, maar verwacht binnenkort wel duidelijkheid. 'Naaldwijk' lijkt wel de 'Rilland-Bath' van destijds.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Piet Puk »

Vooruitlopend op een mogelijk beroep van GG Oostkapelle op ds. J. IJsselstein zijn er dus 3 Kapelle-beroepen: Kapelle-Biezelinge, Moerkapelle en Oostkapelle
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Mistig »

Piet Puk schreef:Vooruitlopend op een mogelijk beroep van GG Oostkapelle op ds. J. IJsselstein zijn er dus 3 Kapelle-beroepen: Kapelle-Biezelinge, Moerkapelle en Oostkapelle
Misschien volgt Capelle-West ook nog wel ;)
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Jantje »

Ik ben in ieder geval blij dat er (op de valreep) nog een ledenvergadering belegd wordt. Ik denk dat velen dat hier wel zullen begrijpen. Of niet?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Simon0612 »

Jantje schreef:Ik ben in ieder geval blij dat er (op de valreep) nog een ledenvergadering belegd wordt. Ik denk dat velen dat hier wel zullen begrijpen. Of niet?
Nee, leg uit.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gesloten