Vrije gemeente in wording

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Vrije gemeente in wording

Bericht door samanthi »

86Sion zal 87door recht 88verlost worden, en haar 89wederkerenden door 90gerechtigheid.

86 Dat is, de Joden, of de stam van Juda, en met name die van Jeruzalem, wonende op en omtrent den berg Sion.
87 Dat is, door de gerechtigheid Gods; dewijl het recht is bij God, verdrukking te vergelden dengenen die anderen verdrukken. Zie 2 Thess. 1:6. verwijsteksten
88 Te weten uit de Babylonische gevangenis; of van de bovenverhaalde straffen. Versta dit wijders van de geestelijke verlossing door Christus, die ook door Gods gerechtigheid geschied is.
89 Of: bekeerden, te weten tot God, of: wederkerenden, te weten uit de Babylonische gevangenis.
90 Versta hier de gerechtigheid Gods, dat is, Zijn waarheid en trouw, dewijl Hij zulks om Christus’ wil beloofd heeft, en het derhalve billijk is dat Hij het doet.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vrije gemeente in wording

Bericht door J.C. Philpot »

Ik las vandaag in het RD bij de schakeltjes over de "Vrije Gemeente" in Katwijk, waar dhr. P Lissenburg (die eerder voorging in de VHG Scherpenisse) voor gaat.

Weet iemand iets over deze gemeente? Hoe lang bestaat deze gemeente al?

Op de 1 of andere manier vraag ik me (zonder concrete aanwijzing dat dit ook echt het geval is) of D.J. Kleen hierbij betrokken is.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vrije gemeente in wording

Bericht door HersteldHervormd »

J.C. Philpot schreef:Ik las vandaag in het RD bij de schakeltjes over de "Vrije Gemeente" in Katwijk, waar dhr. P Lissenburg (die eerder voorging in de VHG Scherpenisse) voor gaat.

Weet iemand iets over deze gemeente? Hoe lang bestaat deze gemeente al?

Op de 1 of andere manier vraag ik me (zonder concrete aanwijzing dat dit ook echt het geval is) of D.J. Kleen hierbij betrokken is.
Welke dag ging/gaat hij voor? Als het vrijdag is, is het denk ik een bijeenkomst in een school, maar dat bestaat al heel erg lang.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vrije gemeente in wording

Bericht door J.C. Philpot »

HersteldHervormd schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik las vandaag in het RD bij de schakeltjes over de "Vrije Gemeente" in Katwijk, waar dhr. P Lissenburg (die eerder voorging in de VHG Scherpenisse) voor gaat.

Weet iemand iets over deze gemeente? Hoe lang bestaat deze gemeente al?

Op de 1 of andere manier vraag ik me (zonder concrete aanwijzing dat dit ook echt het geval is) of D.J. Kleen hierbij betrokken is.
Welke dag ging/gaat hij voor? Als het vrijdag is, is het denk ik een bijeenkomst in een school, maar dat bestaat al heel erg lang.
Het is inderdaad op een vrijdag. Kennelijk hebben ze een nieuwe naam dan. In plaats van een evangelisatie, nu "vrije gemeente".
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vrije gemeente in wording

Bericht door HersteldHervormd »

J.C. Philpot schreef:
HersteldHervormd schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik las vandaag in het RD bij de schakeltjes over de "Vrije Gemeente" in Katwijk, waar dhr. P Lissenburg (die eerder voorging in de VHG Scherpenisse) voor gaat.

Weet iemand iets over deze gemeente? Hoe lang bestaat deze gemeente al?

Op de 1 of andere manier vraag ik me (zonder concrete aanwijzing dat dit ook echt het geval is) of D.J. Kleen hierbij betrokken is.
Welke dag ging/gaat hij voor? Als het vrijdag is, is het denk ik een bijeenkomst in een school, maar dat bestaat al heel erg lang.
Het is inderdaad op een vrijdag. Kennelijk hebben ze een nieuwe naam dan. In plaats van een evangelisatie, nu "vrije gemeente".
Mogelijk, geen idee verder.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Fransman
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 jun 2018, 15:19

Re: Vrije gemeente in wording

Bericht door Fransman »

Het is niet dezelfde groep, want Ds. Zwartbol hoopt in de voetiusschool voor te gaan.
En de vrije gemeente in de fonteinkerk, precies dezelfde datum en tijd..
Nog nooit van deze laatste groep ter plaatse gehoord.
Plaats reactie