Admissie Examens CGK 2019

NorahLinde
Berichten: 215
Lid geworden op: 26 feb 2018, 12:52

Re: Admissie Examens CGK 2019

Bericht door NorahLinde »

Inderdaad, sjonge jonge, ik vergis me idd en krijg meteen een stempel... en wat voor 1...
Hoe dan ook ben ik blij en dankbaar dat 3 broeders toegelaten zijn! Of dat nou 3 van 3 is of van 6, het zijn 3 broeders die straks in Gods wijngaard worden uitgezonden. Zoals wij overigens állen elke dag opnieuw worden uitgezonden en geroepen een lichtend licht te zijn op de plek waar Hij ons stelt! Als we daar dan ook weer even bij stilstaan i.p.v. gelijk te gaan hakketakken...
JSF
Inactief
Berichten: 60
Lid geworden op: 15 jun 2019, 00:28

Re: Admissie Examens CGK 2019

Bericht door JSF »

NorahLinde schreef:Inderdaad, sjonge jonge, ik vergis me idd en krijg meteen een stempel... en wat voor 1...
Hoe dan ook ben ik blij en dankbaar dat 3 broeders toegelaten zijn! Of dat nou 3 van 3 is of van 6, het zijn 3 broeders die straks in Gods wijngaard worden uitgezonden. Zoals wij overigens állen elke dag opnieuw worden uitgezonden en geroepen een lichtend licht te zijn op de plek waar Hij ons stelt! Als we daar dan ook weer even bij stilstaan i.p.v. gelijk te gaan hakketakken...
Jammer deze reactie. Geen vals getuigenis verspreiden m.a.w. wacht u voor fake news ...zeg dan niets!!
Zonnebloem
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2019, 09:52

Re: Admissie Examens CGK 2019

Bericht door Zonnebloem »

NorahLinde schreef:Inderdaad, sjonge jonge, ik vergis me idd en krijg meteen een stempel... en wat voor 1...
Hoe dan ook ben ik blij en dankbaar dat 3 broeders toegelaten zijn! Of dat nou 3 van 3 is of van 6, het zijn 3 broeders die straks in Gods wijngaard worden uitgezonden. Zoals wij overigens állen elke dag opnieuw worden uitgezonden en geroepen een lichtend licht te zijn op de plek waar Hij ons stelt! Als we daar dan ook weer even bij stilstaan i.p.v. gelijk te gaan hakketakken...
Hakketakken leidt tot niks. Fijn, toch 3 toegelaten. Mooi wat je zegt over lichtend licht zijn
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Admissie Examens CGK 2019

Bericht door DDD »

@NorahLinde:
Toch is dit wel een ernstige kwestie, want het is een gevoelig en belangrijk onderwerp. Je kunt je ook vergissen, maar het zou dan fijn zijn om dat te melden, zonder een punt te maken van terechte kritiek.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Admissie Examens CGK 2019

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:
HHKtE schreef:
Jantje schreef:Als ik zo eens naar de gemeenten keek waar de aangenomen studenten lid zijn, dan zijn het nu vooral jonge mannen uit de midden- en rechterflank van de CGK.
Ermelo is geen midden of rechtse gemeente meer.
Erg modern
Ja... Maar de student heeft geen smartphone en stond in de GezindsGids...
GezinDsGids? De gids van de gezindte? Oh, die verzuiling toch he.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Admissie Examens CGK 2019

Bericht door Zeeuw »

JSF schreef:
NorahLinde schreef:Inderdaad, sjonge jonge, ik vergis me idd en krijg meteen een stempel... en wat voor 1...
Hoe dan ook ben ik blij en dankbaar dat 3 broeders toegelaten zijn! Of dat nou 3 van 3 is of van 6, het zijn 3 broeders die straks in Gods wijngaard worden uitgezonden. Zoals wij overigens állen elke dag opnieuw worden uitgezonden en geroepen een lichtend licht te zijn op de plek waar Hij ons stelt! Als we daar dan ook weer even bij stilstaan i.p.v. gelijk te gaan hakketakken...
Jammer deze reactie. Geen vals getuigenis verspreiden m.a.w. wacht u voor fake news ...zeg dan niets!!
Ik zou, als nieuwkomer met 6 berichten, vooral een beetje stoppen met dit soort berichten. Als iemand aangeeft zich vergist te hebben, dit aangeeft en dan nog eroverheen knallen, dan mis je veel normale vormen van communicatie.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Admissie Examens CGK 2019

Bericht door Jantje »

Als dit over de GG-curatoriumvergaderingen was gezegd, was het forum te klein geweest. En verder ben ik het helemaal met @JSF en @DDD eens. We moeten terughoudend zijn met zulk soort berichten.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12003
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Admissie Examens CGK 2019

Bericht door Herman »

Jantje schreef:We moeten terughoudend zijn met zulk soort berichten.
:banghead
Valcke
Berichten: 7615
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Admissie Examens CGK 2019

Bericht door Valcke »

JSF schreef:
NorahLinde schreef:Inderdaad, sjonge jonge, ik vergis me idd en krijg meteen een stempel... en wat voor 1...
Hoe dan ook ben ik blij en dankbaar dat 3 broeders toegelaten zijn! Of dat nou 3 van 3 is of van 6, het zijn 3 broeders die straks in Gods wijngaard worden uitgezonden. Zoals wij overigens állen elke dag opnieuw worden uitgezonden en geroepen een lichtend licht te zijn op de plek waar Hij ons stelt! Als we daar dan ook weer even bij stilstaan i.p.v. gelijk te gaan hakketakken...
Jammer deze reactie. Geen vals getuigenis verspreiden m.a.w. wacht u voor fake news ...zeg dan niets!!
Streng voor jezelf en mild voor een ander - is in deze reactie ver te zoeken.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Admissie Examens CGK 2019

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:Als dit over de GG-curatoriumvergaderingen was gezegd, was het forum te klein geweest. En verder ben ik het helemaal met @JSF en @DDD eens. We moeten terughoudend zijn met zulk soort berichten.
Denk je dat eerste? Ik denk dat dat vooral door sommige hijgerige mensen was opgepikt. Misschien dat die moeten leren stoppen met hijgen en zaken wat meer hun beloop laten. Terughoudendheid betrachten. Goed idee van je Jan.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Admissie Examens CGK 2019

Bericht door Jantje »

Herman schreef:
Jantje schreef:We moeten terughoudend zijn met zulk soort berichten.
:banghead
:nananere
Zeeuw schreef:Terughoudendheid betrachten. Goed idee van je Jan.
:yahoo
Laatst gewijzigd door Jantje op 25 jun 2019, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Admissie Examens CGK 2019

Bericht door John Galt »

Jantje schreef:Inderdaad. Hoe zou dat komen? Is dat niet hét bewijs van (ex-)GG-ers, die vaal veel té kritisch zijn richting hun oude kerkverband?

Op Twitter las ik daar een gesprekje over. Iemand uit de GG verbaade zich daarover en iemand uit de CGK (ex-GG) gaf wat achtergronden.

- In de GG voelt een deel zich niet vertegenwoordigd in het curatorium en er worden ook maar mondjesmaat "lichtere" broeders aangenomen. In de CGk bestaat dat iedee niet
- Ook over het aannemen van studenten is men in de CGK nuchterder. Geen "heb je 't al gehoord"- appjes en telefoontjes
- Men is in de CGK iets meer ontspannen over de admissie-examens. Geen geheimzinnigheid, er wordt in de gemeenten gewoon voorbede gevraagd voor broeder X die naar het curatorium gaat

Daarbij denk ik dat het ambt van predikant en de roeping daartoe in de GG bijzonderder gevonden wordt. Het idee van een jongen die na het VWO theologie gaat studeren omdat hij graag dominee wil worden en dan na een paar jaar admissie-examen doet en op zijn 25e predikant is, bestaat daar niet.

En het feit speelt dat heel kerkelijk Nederland links van de GG vol zit met begaafde predikanten die bij de GG zijn afgewezen. Dat roept het gevoel op dat de lat te hoog ligt aan de Boezemsingel.
Who is John Galt? :quoi
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Admissie Examens CGK 2019

Bericht door Jantje »

Ik ben het daarmee uiteraard geheel oneens. Zondagavond beluisterde ik live een preek van de jongste student in de GG op dit moment, die 27 jaar is. Hij zou zo een gemeente kunnen gaan dienen.

En daarnaast is het helemaal niet verkeerd om een predikant te hebben die wat meer levenswijsheid en levenservaring heeft opgedaan in andere (ambtelijke) werkzaamheden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Admissie Examens CGK 2019

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:Ik ben het daarmee uiteraard geheel oneens. Zondagavond beluisterde ik live een preek van de jongste student in de GG op dit moment, die 27 jaar is. Hij zou zo een gemeente kunnen gaan dienen.

En daarnaast is het helemaal niet verkeerd om een predikant te hebben die wat meer levenswijsheid en levenservaring heeft opgedaan in andere (ambtelijke) werkzaamheden.
Terughoudendheid Jan. John Galt schrijft redelijk feitelijk.

Wees het eens een keer niet 'geheel oneens', maar denk eens even rustig. Je eerste en je tweede deel zijn met elkaar in tegenspraak. Iemand van 27 heeft die levenswijsheid ook nog niet. Per persoon kan het heel erg uitmaken. Ik ken wijze 17-jarigen en onwijze 70-jarigen.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4062
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Admissie Examens CGK 2019

Bericht door Maanenschijn »

Jantje schreef:
HHKtE schreef:
Jantje schreef:Als ik zo eens naar de gemeenten keek waar de aangenomen studenten lid zijn, dan zijn het nu vooral jonge mannen uit de midden- en rechterflank van de CGK.
Ermelo is geen midden of rechtse gemeente meer.
Erg modern
Ja... Maar de student heeft geen smartphone en stond in de GezindsGids...
Hij zit ook graag op de racefiets. Best een studie waard of hij meer links of rechts af slaat.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie