Synode GGiN(jaarloos)

HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door HersteldHervormd »

Simon0612 schreef:
HersteldHervormd schreef: Op mijn werk is er niemand die opschept over zijn kerkverband.
Volgens mij zit je wel in een kerkverband waar de wet scherp gepreekt word, en als je dan goed oplet (waar ik natuurlijk wel vanuit ga) dan hoor je iedere zondag toch wel de boodschap dat ons hart niet ziek, maar dood is. Door misdaden en zonden.

Ik hou er helemaal niet van om andere geestelijk op hun verkeerdheden te wijzen, maar dit was wel even een reactie die bij mij opborrelde. Zo van, oh wat doen wij het goed (= wat doet de GG het slecht). Ja, ik heb ook twijfels over de procedure van de GG, maar ga niet openbaar ons eigen seminarium vergelijken met de GG en uiteindelijk dan ook openbaar concluderen dat het bij ons allemaal veel beter gaat. Mag PP dan niet blij zijn hoe het gaat? Jawel, maar is de uiting in mijn ogen wat onhandig.
Ik vind je reactie nogal zwaar overdreven, daarnaast schiet je in mijn allergie zone door de manier waarop je dit zegt. Doet mij denken aan gemaakte vroomheid. Daar wil ik het bij laten.
Je mag vinden wat je vind, jammer dat je ad hominem speelt, ik vraag me af wat de reden is waarom je in die rol kruipt. Ik ga niet proberen in te vullen, al is die drang er wel. :nananere
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door Ad Anker »

of een klein jaartje op slot.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Synode GGiN(jaarloos)

Bericht door Ad Anker »

Op verzoek ivm a.s. synode weer heropend. Ik heb 'enkel feiten' uit de titel gehaald, anders wordt het modereren erg ingewikkeld. Houd het gezellig hier.
Emma de Jong
Berichten: 163
Lid geworden op: 31 aug 2021, 17:26

Re: Synode GGiN(jaarloos)

Bericht door Emma de Jong »

Zijn er mensen die de synode vandaag bezoeken? De bidstond gisteravond stond onder leiding van Ds. A. van Voorden.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Synode GGiN(jaarloos)

Bericht door Geytenbeekje »

Emma de Jong schreef:Zijn er mensen die de synode vandaag bezoeken? De bidstond gisteravond stond onder leiding van Ds. A. van Voorden.
Wat voor zaken gaan ze bespreken?
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Synode GGiN(jaarloos)

Bericht door Simon0612 »

Verslag synodedag:
https://www.rd.nl/artikel/979376

Opmerkelijk: Er kon geen overeenstemming worden bereikt over de publicatie “Wet en Evangelie”.

Blijkbaar kan de GG er dus niet mee instemmen en zijn de verschillen toch groter dan hier vaak wordt gesuggereerd (dat ze mbt leer er niet zouden zijn).
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Synode GGiN(jaarloos)

Bericht door GGotK »

Simon0612 schreef:Verslag synodedag:
https://www.rd.nl/artikel/979376

Opmerkelijk: Er kon geen overeenstemming worden bereikt over de publicatie “Wet en Evangelie”.

Blijkbaar kan de GG er dus niet mee instemmen en zijn de verschillen toch groter dan hier vaak wordt gesuggereerd (dat ze mbt leer er niet zouden zijn).
Ik begrijp goed dat de GG daar niet 100% mee in kan stemmen omdat ze dan zouden afwijken van wat ds Kersten ons altijd heeft voorgehouden. Het verschil is wel te weinig om 2 kerkverbanden te kunnen rechtvaardigen.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Synode GGiN(jaarloos)

Bericht door Simon0612 »

GGotK schreef:
Simon0612 schreef:Verslag synodedag:
https://www.rd.nl/artikel/979376

Opmerkelijk: Er kon geen overeenstemming worden bereikt over de publicatie “Wet en Evangelie”.

Blijkbaar kan de GG er dus niet mee instemmen en zijn de verschillen toch groter dan hier vaak wordt gesuggereerd (dat ze mbt leer er niet zouden zijn).
Ik begrijp goed dat de GG daar niet 100% mee in kan stemmen omdat ze dan zouden afwijken van wat ds Kersten ons altijd heeft voorgehouden. Het verschil is wel te weinig om 2 kerkverbanden te kunnen rechtvaardigen.
Kun je dat toelichten? Waarom zouden ze dan afwijken?
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Synode GGiN(jaarloos)

Bericht door Piet Puk »

Emma de Jong schreef:Zijn er mensen die de synode vandaag bezoeken? De bidstond gisteravond stond onder leiding van Ds. A. van Voorden.
Zie PB
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Synode GGiN(jaarloos)

Bericht door Piet Puk »

Geytenbeekje schreef:
Emma de Jong schreef:Zijn er mensen die de synode vandaag bezoeken? De bidstond gisteravond stond onder leiding van Ds. A. van Voorden.
Wat voor zaken gaan ze bespreken?
De rapporten van de diverse deputaatschappen en/of verbonden instellingen. Denk daarbij aan deputaatschap Theologische School(lees het curatorium) wat verslag doet wat ze in het afgelopen jaar hebben gedaan, en dat geld ook voor deputaatschap Kerkrecht, deputaatschap contact met Kerken etc.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Synode GGiN(jaarloos)

Bericht door Geytenbeekje »

Wanneer komt de volgende synode? En zal dan ook gesproken worden over het laten voorgaan van student van Putten?
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Synode GGiN(jaarloos)

Bericht door Piet Puk »

Geytenbeekje schreef:Wanneer komt de volgende synode? En zal dan ook gesproken worden over het laten voorgaan van student van Putten?
In juni is de eerste dag, in september de tweede vergaderdag. Daar zal niet gesproken worden over het voorgaan van student van Putten, dat is namelijk een beslissingsbevoegdheid van het curatorium. Overigens rapporteert het curatorium(of deputaatschap Theologische school) aan de synode. Maar dat gaat niet over het terugdraaien van beslissingen van het curatorium
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Synode GGiN(jaarloos)

Bericht door Geytenbeekje »

Piet Puk schreef:
Geytenbeekje schreef:Wanneer komt de volgende synode? En zal dan ook gesproken worden over het laten voorgaan van student van Putten?
In juni is de eerste dag, in september de tweede vergaderdag. Daar zal niet gesproken worden over het voorgaan van student van Putten, dat is namelijk een beslissingsbevoegdheid van het curatorium. Overigens rapport het curatorium(of deputaatschap Theologische school) aan de synode.
Die bedoelde ik idd :p
Wanneer zal het wel over zijn voorgaan gaan?
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Synode GGiN(jaarloos)

Bericht door Hoopvol »

Piet Puk schreef:
Geytenbeekje schreef:Wanneer komt de volgende synode? En zal dan ook gesproken worden over het laten voorgaan van student van Putten?
In juni is de eerste dag, in september de tweede vergaderdag. Daar zal niet gesproken worden over het voorgaan van student van Putten, dat is namelijk een beslissingsbevoegdheid van het curatorium. Overigens rapporteert het curatorium(of deputaatschap Theologische school) aan de synode. Maar dat gaat niet over het terugdraaien van beslissingen van het curatorium
Weet je ook welke data dat exact zijn? Misschien lukt het me om vrij te krijgen...
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Synode GGiN(jaarloos)

Bericht door Simon0612 »

Hoopvol schreef:
Piet Puk schreef:
Geytenbeekje schreef:Wanneer komt de volgende synode? En zal dan ook gesproken worden over het laten voorgaan van student van Putten?
In juni is de eerste dag, in september de tweede vergaderdag. Daar zal niet gesproken worden over het voorgaan van student van Putten, dat is namelijk een beslissingsbevoegdheid van het curatorium. Overigens rapporteert het curatorium(of deputaatschap Theologische school) aan de synode. Maar dat gaat niet over het terugdraaien van beslissingen van het curatorium
Weet je ook welke data dat exact zijn? Misschien lukt het me om vrij te krijgen...
“Roepende kerk voor de eerstvolgende synode is Ederveen.
De vergadering wordt D.V. gehouden op woensdag 14 juni 2023 te Barneveld, aanvang 10.00 uur.
De avond hiervoor zal te Barneveld de bidstond worden gehouden.”
Bron: www.gergeminned.nl
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Plaats reactie