Synode GGiN(jaarloos)

Diakonos
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 mei 2017, 16:35

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door Diakonos »

Piet Puk schreef:Is er behoefte aan updates over synode GGiN morgen?
Fijn! Misschien hoop ik ook te gaan, dan hoor ik de updates live natuurlijk.. :)
Refoforum2017
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 apr 2017, 14:20
Locatie: Krimpen

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door Refoforum2017 »

Piet Puk schreef:Is er behoefte aan updates over synode GGiN morgen?
Ja, ik houd me aanbevolen!
Piet Puk
Berichten: 5434
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door Piet Puk »

Bruna schreef:
Piet Puk schreef:
Curie schreef:Het is een vrij zakelijke aangelegenheid en geen geestelijke. Dan leer je mensen van een hele andere kant kennen, wat niet altijd even goed is voor het respect dat je voordien voor ze had.
Ik kan gedeeltelijk met je mee. Wat ik pijnlijk ervaar is dat de afgevaardigden meestal enkel bestuurlijke ervaring hebben(hoewel ik geen hartenkenner ben). Dat vind ik een pijnlijke ontwikkeling!
Het zijn toch dominees en ouderlingen die afgevaardigd zijn? Dan hebben ze toch niet enkel bestuurlijke maar ook ambtelijke en geestelijke ervaring?
Voor mij staat voorop dat afgevaardigden een leven der genade moeten kennen, wanneer deze personen er zijn. Toch worden ambtsdragers afgevaardigd waarvan die blijken er niet zijn(lees: deelname Heilig Avondmaal), terwijl er zijn die dit leven wel kennen. Nogmaals ik ben geen hartenkenner. Maar als er beslist wordt over het wel en wee, laat dit gebeuren door diegenen. Overigens ligt dit bij de classes die de afgevaardigden kiezen.
Bruna
Berichten: 1737
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door Bruna »

Piet Puk schreef:
Bruna schreef:
Piet Puk schreef:
Curie schreef:Het is een vrij zakelijke aangelegenheid en geen geestelijke. Dan leer je mensen van een hele andere kant kennen, wat niet altijd even goed is voor het respect dat je voordien voor ze had.
Ik kan gedeeltelijk met je mee. Wat ik pijnlijk ervaar is dat de afgevaardigden meestal enkel bestuurlijke ervaring hebben(hoewel ik geen hartenkenner ben). Dat vind ik een pijnlijke ontwikkeling!
Het zijn toch dominees en ouderlingen die afgevaardigd zijn? Dan hebben ze toch niet enkel bestuurlijke maar ook ambtelijke en geestelijke ervaring?
Voor mij staat voorop dat afgevaardigden een leven der genade moeten kennen, wanneer deze personen er zijn. Toch worden ambtsdragers afgevaardigd waarvan die blijken er niet zijn(lees: deelname Heilig Avondmaal), terwijl er zijn die dit leven wel kennen. Nogmaals ik ben geen hartenkenner. Maar als er beslist wordt over het wel en wee, laat dit gebeuren door diegenen. Overigens ligt dit bij de classes die de afgevaardigden kiezen.
Dan ligt de fout bij het feit dat men ambtsdrager is. Als men ambtsdrager is kan men gekozen worden tot afgevaardigde.
2011
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 mar 2011, 20:47

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door 2011 »

Piet Puk schreef:Is er behoefte aan updates over synode GGiN morgen?
Ja graag.
Zijn / mogen de namen van afgevaardigden bekend?
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door Bezorgd »

Ik lees in het RD dat er vier assessoren worden gekozen.
Waarom vier?
Meestal is dat er toch maar één ?
Refoforum2017
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 apr 2017, 14:20
Locatie: Krimpen

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door Refoforum2017 »

Piet Puk schreef:
Mannetje schreef:In dit artikel in het RD lees ik dat de GGiN 8 predikanten heeft en ook dat naar op de synode 7 predikanten afgevaardigd zijn.
Dan vraag ik me als nieuwsgierige buitenstaander af welke predikant niet afgevaardigd is... Weet iemand dat?
Wat ik me in kan denken is dat dit komt, omdat in Classis Oost 5 predikanten zijn. Vanuit elke classis (Oost, West en Zuid) worden er 8 afgevaardigd. Er staat mij iets bij dat je dit uit maximaal 4 predikanten en 4 ouderlingen mag bestaan. Dan valt er in classis Oost 1 predikant af. Morgen kan ik het je ongetwijfeld melden.
Het lijkt mij dat ds. Van Voorden (uit de classis Oost) beter geen afgevaardigde kan zijn.

Laat je de namen weten van de afgevaardigden weten, Pietje Puk?
Gebruikersavatar
KGPHP
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2019, 12:47

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door KGPHP »

Piet Puk schreef:
amateur-theoloog schreef:
Piet Puk schreef:Is er behoefte aan updates over synode GGiN morgen?
Hoe bedoel je 'updates'?
Zo af en toe welke besluiten worden genomen. Of feiten als wie voorzitter is, het openingswoord, slotwoord enz. Ik peil het hier. Ik bepaal wel zelf wat ik plaats, het is nl. niet voor niets alleen toegankelijk voor GGiN-leden
Graag!
If you cannot pray like Peter, If you cannot preach like Paul,
You can tell the love of Jesus, How He died tot save us all!
Gebruikersavatar
KGPHP
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2019, 12:47

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door KGPHP »

Bezorgd schreef:Ik lees in het RD dat er vier assessoren worden gekozen.
Waarom vier?
Meestal is dat er toch maar één ?
Dat is inderdaad een opvallend aantal.
Misschien willen ze dat alle afgevaardigde predikanten in het moderamen zitting nemen?
If you cannot pray like Peter, If you cannot preach like Paul,
You can tell the love of Jesus, How He died tot save us all!
Piet Puk
Berichten: 5434
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door Piet Puk »

KGPHP schreef:
Bezorgd schreef:Ik lees in het RD dat er vier assessoren worden gekozen.
Waarom vier?
Meestal is dat er toch maar één ?
Dat is inderdaad een opvallend aantal.
Misschien willen ze dat alle afgevaardigde predikanten in het moderamen zitting nemen?
Er worden 2 ouderlingen en 2 predikanten aan moderamen toegevoegd. Eerder was dit 1 predikant en 1 ouderling. Enkele jaren geleden id dat gewijzigd
Piet Puk
Berichten: 5434
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door Piet Puk »

Ds. D.E. van der Kieft heeft de vergadering geopend met het zingen van Psalm 119 :3. Meditatie uit Zach 4 : 6b. Aansluitend gezongen Psalm 51: 6. Ds. A. Geuze uit Gouda heeft als voorzitter de leiding.
Gebruikersavatar
KGPHP
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2019, 12:47

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door KGPHP »

Zijn de gemeenten uit Canada en USA ook vertegenwoordigd?
If you cannot pray like Peter, If you cannot preach like Paul,
You can tell the love of Jesus, How He died tot save us all!
Piet Puk
Berichten: 5434
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door Piet Puk »

Refoforum2017 schreef:
Piet Puk schreef:
Mannetje schreef:In dit artikel in het RD lees ik dat de GGiN 8 predikanten heeft en ook dat naar op de synode 7 predikanten afgevaardigd zijn.
Dan vraag ik me als nieuwsgierige buitenstaander af welke predikant niet afgevaardigd is... Weet iemand dat?
Wat ik me in kan denken is dat dit komt, omdat in Classis Oost 5 predikanten zijn. Vanuit elke classis (Oost, West en Zuid) worden er 8 afgevaardigd. Er staat mij iets bij dat je dit uit maximaal 4 predikanten en 4 ouderlingen mag bestaan. Dan valt er in classis Oost 1 predikant af. Morgen kan ik het je ongetwijfeld melden.
Het lijkt mij dat ds. Van Voorden (uit de classis Oost) beter geen afgevaardigde kan zijn.

Laat je de namen weten van de afgevaardigden weten, Pietje Puk?
Nee, 24 namen in een enkele minuut meeschrijven is behoorlijke opgave.
Piet Puk
Berichten: 5434
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door Piet Puk »

KGPHP schreef:Zijn de gemeenten uit Canada en USA ook vertegenwoordigd?
Nee, apart kerkverband.
amateur-theoloog
Verbannen
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 mei 2019, 21:51

Re: Synode GGiN(jaarloos, enkel feiten)

Bericht door amateur-theoloog »

Piet Puk schreef:
Refoforum2017 schreef:
Piet Puk schreef:
Mannetje schreef:In dit artikel in het RD lees ik dat de GGiN 8 predikanten heeft en ook dat naar op de synode 7 predikanten afgevaardigd zijn.
Dan vraag ik me als nieuwsgierige buitenstaander af welke predikant niet afgevaardigd is... Weet iemand dat?
Wat ik me in kan denken is dat dit komt, omdat in Classis Oost 5 predikanten zijn. Vanuit elke classis (Oost, West en Zuid) worden er 8 afgevaardigd. Er staat mij iets bij dat je dit uit maximaal 4 predikanten en 4 ouderlingen mag bestaan. Dan valt er in classis Oost 1 predikant af. Morgen kan ik het je ongetwijfeld melden.
Het lijkt mij dat ds. Van Voorden (uit de classis Oost) beter geen afgevaardigde kan zijn.

Laat je de namen weten van de afgevaardigden weten, Pietje Puk?
Nee, 24 namen in een enkele minuut meeschrijven is behoorlijke opgave.
Waarom zou per se ds. A. van Voorden beter geen afgevaardigde kunnen zijn?
Plaats reactie