Curatorium GGiN(jaarloos, alleen feiten)

Amstelodamense

Re: Curatorium GGiN(jaarloos, alleen feiten)

Berichtdoor Amstelodamense » 10 Apr 2021, 16:17

Hollander schreef:
Amstelodamense schreef:(...), komt ook in de GG voor.
Amstelodamense schreef:En wat hebben we eraan dat we dit weten? (...)
;)

:D

Het lied vind ik een middelmatigheid, het oordelen over een avondmaalsgang vind ik een dwaling.

Dwalingen moeten aan het licht komen, dus daarom is er imho een verschil

Framboos

Berichtdoor Framboos » 10 Apr 2021, 17:09

Amstelodamense schreef:
Piet Puk schreef:Mij gaat het erom dat ik voorbeelden hoor dat in gemeenten iemand aan het Heilig Avondmaal mag gaan en de volgende keer niet meer, waarbij dit blijkbaar komt omdat de bekering anders is gegaan dan in boeken gelezen.

Vreselijk dat dit gebeurt, komt ook in de GG voor.

Hebben we dit van horen zeggen en nemen we het voor waar aan? Hebben we de andere zijde (kerkenraad) ook gehoord? Met andere woorden: zijn dit feiten of achterklap?

Amstelodamense

Berichtdoor Amstelodamense » 10 Apr 2021, 17:20

Framboos schreef:
Amstelodamense schreef:
Piet Puk schreef:Mij gaat het erom dat ik voorbeelden hoor dat in gemeenten iemand aan het Heilig Avondmaal mag gaan en de volgende keer niet meer, waarbij dit blijkbaar komt omdat de bekering anders is gegaan dan in boeken gelezen.

Hebben we dit van horen zeggen en nemen we het voor waar aan? Hebben we de andere zijde (kerkenraad) ook gehoord? Met andere woorden: zijn dit feiten of achterklap?

Ik kan naar eer en geweten zeggen dat ik dit uit eerste hand heb (van een direct familielid). Diegene is niet iemand die roddelt of kwaadspreekt, de bekeringsgeschiedenis werd echter helaas in twijfel getrokken en de avondmaalsgang veroordeeld. Dit was wel in een zogenaamd rechtse GG. Dus hoop/denk dat dit uitzonderingen zijn, maar het komt helaas voor.

Piet Puk

Berichtdoor Piet Puk » 10 Apr 2021, 18:02

Framboos schreef:
Amstelodamense schreef:

Wat betreft het Heilig Avondmaal weet ik dit van nabij. Daarom mijn wantrouwen wanneer een kerkenraad een dergelijke 'macht' krijgt om te oordelen over geschiktheid. En natuurlijk zal iemand toegelaten worden, wanneer God hem geroepen heeft. Maar arme gemeente/kerkenraad die hier op zo'n wijze mee omgaan.

Geytenbeekje

Berichtdoor Geytenbeekje » 01 Jun 2021, 16:32

https://www.rd.nl/artikel/929685-ggin-l ... sopleiding
Niemand toegelaten vandaag in de GGiN, Jammer voor de vacante gemeenten.
Die geen achterklap spreekt onvroed,
Tot zijnes naasten smaad en schande;
Die tegen hem ook niet misdoet,
Noch mishandelt; maar hem behoedt
Voor oneere menigerhande.
Psalm 15: 3 Datheen

Terug naar “Kerk en Cultuur - Nieuws”