Curatorium GGiN(jaarloos, alleen feiten)

Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Curatorium GGiN(jaarloos, alleen feiten)

Bericht door Geytenbeekje »

Gerson schreef:
Geytenbeekje schreef:
Gerson schreef:
Geytenbeekje schreef: Een wind van een vrije ruime aanbod ?
Ik hoop van harte
Hoezo?
Je wilt dat iedere kerkganger denkt dat het zo aan komt waaien ?
Dat lijdelijke toezien geeft geen vrucht
Sorry, ik dat even dat het werkverbond verbroken was.
Wat bedoel je precies ?
mulder
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Curatorium GGiN(jaarloos, alleen feiten)

Bericht door mulder »

je kunt het niet ontkennen: de prediking in de ggin is de laatste periode enorm veranderd. doordat er weinig predikanten zijn werkt een verandering van 1 predikant door in het hele kerkverband. waar bij ds Mallan en ook Steenblok de verkiezing als het ware de bril was die de predikers ophadden en waar de hele preken op gefundeerd waren. de preken van tegenwoordig hebben een andere invalshoek, een wat puriteinse invalshoek waarbij het aanbod meer centraal staat. je kunt over de gevolgen verschillen van mening. Ik geloof niet dat de huidige preken onbijbels zijn of slecht, ik zie wel dat ze verschillen en dat sommigen het daar moeilijk mee hebben. ik zelf wat minder
Laatst gewijzigd door mulder op 13 jun 2019, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Curatorium GGiN(jaarloos, alleen feiten)

Bericht door Geytenbeekje »

mulder schreef:je kunt het niet ontkennen: de prediking in de ggin is de laatste periode enorm veranderd. doordat er weinig predikanten zijn werkt een verandering van 1 predikant (bijvoorbeeld bij ds Roos) door in het hele kerkverband. waar bij ds Mallan en ook Steenblok de verkiezing als het ware de bril was die de predikers ophadden en waar de hele preken op gefundeerd waren. de preken van tegenwoordig hebben een andere invalshoek, een wat puriteinse invalshoek waarbij het aanbod meer centraal staat. je kunt over de gevolgen verschillen van mening
Dat geloof ik ook wel hoor.
Ik ben lid van de DWS en ik lees het met genoegen.
Waar ik wel van 'baal'is de zgn trappenleer
fietslift
Verbannen
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jun 2019, 18:31

Re: Curatorium GGiN(jaarloos, alleen feiten)

Bericht door fietslift »

ok! de trappenleer! Dat is wel begrijpelijk, dat je daarvan baalt.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Curatorium GGiN(jaarloos, alleen feiten)

Bericht door Geytenbeekje »

fietslift schreef:ok! de trappenleer! Dat is wel begrijpelijk, dat je daarvan baalt.
Heeft u iets met de GGiN ?
In welk hokje zit u :haha
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 978
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: Curatorium GGiN(jaarloos, alleen feiten)

Bericht door Jo-Ann »

Geytenbeekje schreef: Waar ik wel van 'baal'is de zgn trappenleer
Neem gewoon de fietslift joh...
fietslift
Verbannen
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jun 2019, 18:31

Re: Curatorium GGiN(jaarloos, alleen feiten)

Bericht door fietslift »

de trappenleer is concurrerend met de lift, met de fietslift in het bijzonder :langue
Bedoel je de standenleer?
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Curatorium GGiN(jaarloos, alleen feiten)

Bericht door Geytenbeekje »

fietslift schreef:de trappenleer is concurrerend met de lift, met de fietslift in het bijzonder :langue
Bedoel je de standenleer?
Ja.
Leerde Ambrosius dat dan ?
Nee toch ?
fietslift
Verbannen
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jun 2019, 18:31

Re: Curatorium GGiN(jaarloos, alleen feiten)

Bericht door fietslift »

maar lieve jongen, daar hoef jij je zo kort na je belijdenis in de HHG toch helemaal niet druk over te maken? Wat heb jij nu weer met de GGiN of de standenleer te frutselen?
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Curatorium GGiN(jaarloos, alleen feiten)

Bericht door Simon0612 »

Geytenbeekje schreef:
fietslift schreef:de trappenleer is concurrerend met de lift, met de fietslift in het bijzonder :langue
Bedoel je de standenleer?
Ja.
Leerde Ambrosius dat dan ?
Nee toch ?
Theodorus A Brakel toch?

http://www.theologienet.nl/documenten/B ... rappen.pdf
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Curatorium GGiN(jaarloos, alleen feiten)

Bericht door -DIA- »

mulder schreef:je kunt het niet ontkennen: de prediking in de ggin is de laatste periode enorm veranderd. doordat er weinig predikanten zijn werkt een verandering van 1 predikant door in het hele kerkverband. waar bij ds Mallan en ook Steenblok de verkiezing als het ware de bril was die de predikers ophadden en waar de hele preken op gefundeerd waren. de preken van tegenwoordig hebben een andere invalshoek, een wat puriteinse invalshoek waarbij het aanbod meer centraal staat. je kunt over de gevolgen verschillen van mening. Ik geloof niet dat de huidige preken onbijbels zijn of slecht, ik zie wel dat ze verschillen en dat sommigen het daar moeilijk mee hebben. ik zelf wat minder
Ik kan niet anders dan zeggen dat het zo is. Ik ken ze ook van nabij die het hier moeilijk mee hebben, zoals ook mensen in de Geref. Gem. met dit probleem (dat velen niet waarnemen) kampen.
Misschien is er één punt dat we ook moeten opmerken: We zien (nog op kleine schaal) een toenadering tussen de verontruste GGiN'ers en de verontruste GG'ers.

Weet misschien iemand of de preken uit de Rijssense Eskerk (GGiN) online te beluisteren zijn? En zo ja, zou er een link geplaatst kunnen worden?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Curatorium GGiN(jaarloos, alleen feiten)

Bericht door windorgel »

-DIA- schreef:
mulder schreef:je kunt het niet ontkennen: de prediking in de ggin is de laatste periode enorm veranderd. doordat er weinig predikanten zijn werkt een verandering van 1 predikant door in het hele kerkverband. waar bij ds Mallan en ook Steenblok de verkiezing als het ware de bril was die de predikers ophadden en waar de hele preken op gefundeerd waren. de preken van tegenwoordig hebben een andere invalshoek, een wat puriteinse invalshoek waarbij het aanbod meer centraal staat. je kunt over de gevolgen verschillen van mening. Ik geloof niet dat de huidige preken onbijbels zijn of slecht, ik zie wel dat ze verschillen en dat sommigen het daar moeilijk mee hebben. ik zelf wat minder
Ik kan niet anders dan zeggen dat het zo is. Ik ken ze ook van nabij die het hier moeilijk mee hebben, zoals ook mensen in de Geref. Gem. met dit probleem (dat velen niet waarnemen) kampen.
Weet misschien iemand of de preken uit de Rijssense Eskerk (GGiN) online te beluisteren zijn? En zo ja, zou er een link geplaatst kunnen worden?
Misschien is er één punt dat we ook moeten opmerken: We zien (nog op kleine schaal) een toenadering tussen de verontruste GGiN'ers en de verontruste GG'ers.
Op dit moment staan er geen preken online, maar meestal staan ze er ongeveer een maand op: https://kerkdienstgemist.nl/streams/713922
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Curatorium GGiN(jaarloos, alleen feiten)

Bericht door -DIA- »

windorgel schreef:
-DIA- schreef: Op dit moment staan er geen preken online, maar meestal staan ze er ongeveer een maand op: https://kerkdienstgemist.nl/streams/713922
Ik had namelijk gehoord dat er wellicht een preek van ds. van der Tang online zou kunnen staan... Dan is die pas weg...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Curatorium GGiN(jaarloos, alleen feiten)

Bericht door Hendrien »

-DIA- schreef:
windorgel schreef:
-DIA- schreef: Op dit moment staan er geen preken online, maar meestal staan ze er ongeveer een maand op: https://kerkdienstgemist.nl/streams/713922
Ik had namelijk gehoord dat er wellicht een preek van ds. van der Tang online zou kunnen staan... Dan is die pas weg...
Ik begreep dat je live mee kan luisteren als er een dominee is!
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Curatorium GGiN(jaarloos, alleen feiten)

Bericht door windorgel »

Hendrien schreef:
-DIA- schreef:
windorgel schreef:
-DIA- schreef: Op dit moment staan er geen preken online, maar meestal staan ze er ongeveer een maand op: https://kerkdienstgemist.nl/streams/713922
Ik had namelijk gehoord dat er wellicht een preek van ds. van der Tang online zou kunnen staan... Dan is die pas weg...
Ik begreep dat je live mee kan luisteren als er een dominee is!
Ja klopt, dat kan altijd bij de Eskerk. En meestal blijven de preken er dan nog een paar weken op staan (zonder slotje).
Gesloten